A1 SB eroaa siis A3:sta... miten? :D
Jos semmoinen nyt siis aikaan saadaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A1 (8X) MY 2010-2018
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja AnttilaOlen tässä mielenkiinnosta katsellut vähän viripalikoita. MTM:ltä näyttäisi löytyvän tuohon 185hv-versioon jo ohjelma, jolla saisi irti 205hv/300Nm. Sporttiputkistoa en ole vielä löytynyt ja se kiinnostaisi, 122hv-versioon on näemmä sellainen olemassa.
http://www.goapr.com/products/ecu_up...4tsi_twin.html
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja jake79 Näytä viestiMahtuuko tuonne A1:n takapenkille aikuinen istumaan vai onko tilat yhtä onnettomat kuin esim. Audi TT:ssä?
Leave a comment:
-
Mahtuuko tuonne A1:n takapenkille aikuinen istumaan vai onko tilat yhtä onnettomat kuin esim. Audi TT:ssä?
Leave a comment:
-
Huollon sijaisautona alla viikonlopuksi A1 1.4 TFSI 90kw koneella. Kaikin puolin positiivinen yllätys. Isomman auton ajettavuutta ja koneessa dieselmäistä vääntöä alarekisterissä. Kauppakassiksi oiva kapistus, kun avokkikin tykästyi :)
Leave a comment:
-
Ei vieläkään quattroa mutta dieselpapua (ja potentiaalia) vähän lisää pellin alle.
10.8.2011 16:29
Audilta terhakka A1 diesel
Audi tuo A1:een kaksilitraisen dieselin, jolla kilpaillaan Mini Cooper SD:tä vastaan.
Frankfurtissa Audin laajaan uutuustarjontaan kuuluu nykyisiä tehokkaammalla dieselmoottorilla varustettu A1. Moottori on muista Audin malleista tuttu kaksilitrainen, joka kehittää 105 kW ja 320 Nm. Siinä missä moottori on A4:ssä vähän kesyn tuntuinen, antaa se pienelle A1:lle hyvän suorituskyvyn.
Huippunopeudeksi uudelle mallille luvataan 217 km/h ja kiihdytyksen nollasta sataan pitäisi sujua parhaimmillaan 8,2 sekunnissa. Yhdistetty kulutus on hyvin kohtuullinen eli 4,1 l/100 km ja sen mukaisesti CO2-päästöt 108 g/km.
Saksassa mallin hinnat alkavat 21 900 eurosta, mutta Suomessa hinta on autoverostamme johtuen korkeammalla tasolla.
Lähde: Tekniikan Maailma
Leave a comment:
-
Siistin näköinen ja oloinen pikkumopoautohan se, nyt kun livenäkin sain bongata.
Leave a comment:
-
Herr doctor siinä kiteyttikin oikeastaan sen, mikä minusta on parasta Audissa ylipäänsä. Sen ei tarvitse näkyä, että autolla pääsee myös lujaa.
Leave a comment:
-
Olen tässä mielenkiinnosta katsellut vähän viripalikoita. MTM:ltä näyttäisi löytyvän tuohon 185hv-versioon jo ohjelma, jolla saisi irti 205hv/300Nm. Sporttiputkistoa en ole vielä löytynyt ja se kiinnostaisi, 122hv-versioon on näemmä sellainen olemassa.
Leave a comment:
-
Katoin ensin, että miten ne vanteet näyttää noin kummallisilta, mut onkin umpivanteet. Ehkäpä ei sit normi bimotoilla ois menny 200 rikki.
Leave a comment:
-
Taitaa olla vajaavetoisuus plussaa kun tarkoitus on ajaa kovaa, ainakin pitävällä alustalla. Säästää painossakin varmasti jonkun verran. Yllättävän asiallisen näköiset 19" vanteet noin pienessä kipossa.
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja jouniiKohtahan tuo uusi A3 sedan saattaa olla tuloillaan? Se oli ainakin ihan tyylikäs konseptina.
Leave a comment:
-
Juuh, kyllä mulle kelpais mikä tahansa noista mainituista, mutta emännän kommentti tuosta uudesta A3:sta "en tykkää ton mallisista autoista" eli se siitä.
Tämä uusi tulee siis kauppakassiksi ja suurimmat ajot sillä ajaa juuri tuo nirso. Itse tyydyn tuohon omaan UrS4 harrasteeseen ja kuhan saan hommattua sen RS2:n. Ihme juttu kun nuo vanhat rouskut innostavat nykyään paljon enemmän kuin nämä uudet. Pistetään iän ja kasvamisen piikkiin =) Tosin jos autoa tarvitsisi ihan oikeasti työmatkoihin ym. niin saattaisi olla ihan eri vehkeet mielessä. Tällä hetkellä meille auto on lähes tarpeeton hyödyke.
Odotellaan tuota Sportback mallia ja ihmetellään sitten lisää..
Leave a comment:
-
Kohtahan tuo uusi A3 sedan saattaa olla tuloillaan? Se oli ainakin ihan tyylikäs konseptina.
Leave a comment:
-
Onko jo tietoa milloin nuo 5-oviset mallit tulevat? Pitäisi saada joku käyttöauto hommattua, mutta tuo emäntä on niin kranttu =( Esim ajattelin Q5:sta (liian ruma), samaan kategoriaan menee A5, A4 allroad, uusi S3/RS3 mutta tykästyi tuohon S1 malliin (kun katselin kuvia täällä foorumilla). A/S1 on liian pieni (vain 3 ovea), mutta tuota voisi harkita 5-ovisena. Quattro on ainoa vaihtoehto...
Tuota yhdistelmää joutuu varmaan odottamaan pitkään eli Sportback, nelari ja tehoakin saisi olla. Julkaisisivat suoraan RS1:n =) ( ja tietysti vanhaan malliin eli vähintään 5 avautuvaa luukkua) Tässä on ~2v aikaa odotella (jos meinaan muuttoautona tuoda)
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viestiTällä viikolla olen bonganut Anttilan pari kertaa liikenteestä aamulla Teollisuuskatu - Pasila -tienoilla. Hyvältä näyttää livenä.
Nyt on n. 1500 km mittarissa, eikä autosta ole mitään pahaa sanottavaa. Tekniikka toimii ja suorityskyvyssä löytyy. Noin kevyt ja noilla tehoilla se kyllä kaipaisi sitä nelivetoa, no jospa huhutussa S1:ssä tilanne olisi korjattu ;)
Ainoa asia joka vähän harmittaa on se, että en ole kovin tyytyväinen tuohon "karvalakkisoittimeen". Yleiset valtakunnan radioasemat sihisee ja suhisee (toisinaan) keskustassakin ajettaessa. Audi Concert-paketin jälkiasennus olisi ollut mahdotonta ja ainoa mahdollisuus korjata puute, olisi ollut tilata kokonaan uusi auto!
Leave a comment:
-
Itsellä oli päivän ajossa 1.4TFSI. Oli kyllä erittäin positiivinen kokemus. Jos ei olisi tarvetta kuskata kolmea lasta + vaimoa tavaroineen voisi olla ihan pätevä laitos. Tuo 1.4TFSI on kyllä tuohon koppaan aika passeli, vääntöä on riittävästi ja kepittäessä kerkeää ohikin mallikkaasti.
Leave a comment:
-
Tällä viikolla olen bonganut Anttilan pari kertaa liikenteestä aamulla Teollisuuskatu - Pasila -tienoilla. Hyvältä näyttää livenä. ;)
A1 185kW oli TM:n (ja parin muun lehden) Scandinavian Sportsa Car of the Year 2011 -vertailussa. Samasta kokoluokasta mukana oli Citroen DS3 Racing, Skoda Fabia RS ja VW Polo GTI. Voimalinja on noissa kolmessa VAG-kulkineessa käytännössa sama. Renkaissa oli eroa, Polossa ja Fabiassa oli 215/40-17 Dunlop SP Sport Maxx, Citroenissa 215/40-18 Birdgestone Pontenza RE050A ja A1:ssa puolestaan Conti SportContact 3:t koossa 225/35-18.
Kierrosajat ja huippunopeudet radalla olivat seuraavat:
A1: 1.20,9 ja 160 km/h
DS3: 1.20,4 ja 157 km/h
Fabia: 1.20,8 ja 158 km/h
Polo: 1.21,7 ja 159 km/h
Citroen DS3 on noista selvästi tehokkain, siinä on 152 kW. A1:stä on otettu 136 kW ja Polon ja Fabian teholukema on 132 kW.
Lopputuloksissa Polo ja Fabia jopa hiukan yllättäen jäivät aika selvästikin A1:lle ja DS3:lle. Polo oli aavistuksen liian pehmeä ja siinä oli hiukan liian korkea ajoasento. Sama moite tuli myös Fabialle. Polon ohjausta moitittiin myös raskaaksi. Fabiassa ohjaus oli kevyempi ja tunto parempi. Citroen sai kehuja hauskasta ajettavuudesta niin rauhallisella ajotyylillä kuin "täysilläkin". DS3:n manulaaliloota toimii asiallisesti mutta kepin liikkeet oli hiukan pitkät.
A1:n arvostelussa sitten kehuttiin pikkuykköstä muuta VAG-kolmikkoa (ml. edellisvuonna mukana ollut Ibiza) selkeämmistä ja varmemmista ajo-ominaisuuksista. Alusta on täsmällisempi, jäykempi ja rauhallisempi. Ohjaustunto on parempi ja ajolinjojen piirtäminen onnistui arvostelun mukaan millintarkasti. A1:ssä istutaan matalammalla ja penkki tarjosi paremman sivutuen. "A1 nousee arvosanoissakin lähes hintaeron mukaisen kaulan päähän."
VAG-konsernin autojen äänimaailmaa kehuttiin ja siitä kaikki saivat kiitettävän arvosanan. Ei huonosti kun samassa vertailussa on mm. Ferrari 458 Italia, Audi R8 V10, MB SLS AMG Edition ja Porsche 911 Turbo S.
Tässä vielä arvosanat:
A1: 8,3
DS3: 8,0
Fabia: 7,8
Polo: 7,8
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja RobTq Näytä viestiTodella hieno A1:nen, onnittelut! Sulla on siis S line-alusta ja 17" vanteet, tuntuuko että alusta olisi kaupunkiajossa liian kova?
Leave a comment:
-
Guest repliedViikonlopun S-Line alustalla ja 17" vanteilla ajaneena vastaan ei, omaan makuun. Mutta jos hyppää vaikka 4F;stä jossa sportti alusta tuohon A1;een, niin voi olla tai tuntua alkuun kovalle.
Mun mielestä vaatii jokaiselle sen koeajon, jos ei ole varma.
Leave a comment:
-
Todella hieno A1:nen, onnittelut! Sulla on siis S line-alusta ja 17" vanteet, tuntuuko että alusta olisi kaupunkiajossa liian kova?
Leave a comment:
-
Oma A1 on ollut ajossa pari viikkoa. Mittariin on kertynyt n. 700 km ja voin sanoa olevani todella tyytyväinen hankintaan. Ainoa miinus AC:n osalta oli se, että tilaamani Audi Concert-paketti jäi asentamatta. No sain kuitenkin hyvän diilin AC:n kanssa, joten se paikkaa harmituksen. Alla yksi kännykkäotos vekottimesta.
Leave a comment:
Leave a comment: