Taas jäätävää asiantuntemusta, Ilta-Sanomat pääsi kuolaamaan:
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288515090595.html
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A1 (8X) MY 2010-2018
Collapse
X
-
Kerta onnistuin ryssimään tämänki langan, niin kopipasteen suoraan tuolta toisesta.
Tuli käytyä istumassa tuommosen kyytissä tännään (kortittomana, eikä muutenkaan olis irronnu rattipaikkaa.)
Kun en ole tottunu nuihin vähä hätäsempiin, niin olihan se hymy korvissa ja naama kipiänä reilun tunnin ajelun jälkeen. Ohjaus tuntu olevan meleko napakka ja ratioki oli keskivertoa parempi meikän multakorville. Tosin vertailukohteet on melko vähissä.
Ja muutama hätänen kuva.
Leave a comment:
-
Johan sulle vastattiin täällä http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=116980
Marmori = Audiliike, Teppo = speed-autoteile.fi
Jäsenpuolelta saisit helposti varaosanumeron tuolle jonka avulla onnistuu helpoiten tilaus Tepolta.
Leave a comment:
-
Tietääkö kukaan mistä saisi tilattua 1 kappaleen A1:seen 17" 5-puolainen design (CP2) vanteen? Meni hiukan rusinaksi kun osui kivetykseen.
Leave a comment:
-
Jos joku ehti itselleen A1 nelikon ostamaan ja pettyi kulkuun niin ehkä ABT:n apu kelpaa.
Leave a comment:
-
Guest repliedLienee syynä se, että tehtaalla ei ole paikkaa mihin vialliset voisi laittaa korjattavaksi?
Tai jotenkin ei ole kustannustehokasta.
On tullut käymättömiä autoa, väärällä sisustalla ( siis koko sisusta penkkejä ja ovipahveja myöten uusittiin), väärällä koneella ( no sille ei tehdä mitään yllättäen), jne jne...
Ei mitenkään yleisiä nuo isommat virheet, mutta juurikin näitä ettei osia ole, tuli uusien mallien kohdalla melko usein. Tai sitten joku osa uusitaan ennen kuin autolla saa edes ajaa tai luovuttaa. Osat tulee erikoislähetyksenä ja alustanumerotkin osataan sanoa mihin on uusittava.
Leave a comment:
-
Automotive puolella on harvinaisen tiukat laatuvaatimukset, ainakin alihankkijoiden osalta, joten munkin mielestä kuulostaa vähän oudolta. 10€ osan korjaaminen tai vaihtaminen jälkikäteen on kuitenkin 100x kustannus.
Rakenuusalallahan on ihan normaali käytäntö, että viat korjataan, jos korjataan vasta sitten, kun on asiakkaan kanssa riidelty, mutta siellähän oletetaan, että samalle asiakkaalle ei tartte enää mitään myydä.
Leave a comment:
-
Niin, funktionaaliset viat on jo vähän eri juttu kuin puuttuva suojamuovi.. =) Laatuasioiden parissa puksaavalle toi mainitun kaltainen esimerkki kuulostaa aika pelottavalle. Millähän tasolla niiden laadunvarmistus siellä oikein on?
Leave a comment:
-
Guest repliedAlkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viestiRiippuu toki hieman viasta/puutteesta, mutta pitää kyllä kutinsa ainakin tämän osan kanssa. Tuon muovin voi lisätä vaikka luovutustarkastuksen yhteydessä, joten autoja on melko turha seisottaa tehtaalla sen takia. Toki siinä virheen mahdollisuus kasvaa, mutta kuitenkin. Itse olisin jo vaatimassa puuttuvia osia paikoilleen. Nyt puhutaan kuitenkin premium-merkistä, eikä mistään markkinoiden edullisimmasta koirankopista.
Esimerkkejä kyllä riittää. :D
Leave a comment:
-
Riippuu toki hieman viasta/puutteesta, mutta pitää kyllä kutinsa ainakin tämän osan kanssa. Tuon muovin voi lisätä vaikka luovutustarkastuksen yhteydessä, joten autoja on melko turha seisottaa tehtaalla sen takia. Toki siinä virheen mahdollisuus kasvaa, mutta kuitenkin. Itse olisin jo vaatimassa puuttuvia osia paikoilleen. Nyt puhutaan kuitenkin premium-merkistä, eikä mistään markkinoiden edullisimmasta koirankopista.
Leave a comment:
-
Guest repliedVikojen/ puutteiden korjaaminen on paljon halvempaa jälkikäteen kuin keskellä linjastoa.
Leave a comment:
-
Itse epäilen ihan sellasta, että panssarit ovat olleet loppu tehtaalla. Autoja ei ole sitten seisotettu osien odottelun aikaa vaan toimitettu asiakkaille ja annettu reklamaatioiden hoitaa panssareiden asennukset jälkeenpäin takuuna seuraavien huoltojen yhteydessä.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja 33du Näytä viestiAudi Airportissa noi pohjamuovit puuttui kaikista A1, joten tehtaalla laiskotelleet oikein urakalla
Leave a comment:
-
Audi Airportissa noi pohjamuovit puuttui kaikista A1, joten tehtaalla laiskotelleet oikein urakalla
Leave a comment:
-
Veloituksetta laittoivat, kun olivat kerran jättäneet sen asentamattakin.
Leave a comment:
-
Minulta puuttuu moottoritilan alustan suojamuovi. Se näyttää aika pahan avonaiselta syksyn kurakelejä ajatellen. Saitko sen takuuna / veloituksetta ?
Leave a comment:
-
Itselläni olivat unohtaneet, asensivat sen 5 tkm öljynvaihdossa käyttäessäni.
Leave a comment:
-
A3 SB 2.0TDI S-tronic vaihtui A1seen viimeviikolla ja olen todella tyytyväinen hankintaani, maahantuojalta löytyi seuraava setti puol vuotta/8tkm käytettynä:)
AUDI A1 Sportback Ambition 1,4 TFSI S tronic Start-Stop (8XABDG)
3-puolainen nahalla päällystetty monitoimiurheiluohjauspyörä vaihteenvalitsimilla (1XX)
5-paikkaisuus (3NJ)
Akustinen pysäköintijärjestelmä takana (7X1)
Alumiinivanteet 17" 5-puolainen design (CP2)
Automaatti-ilmastointi (9AK)
Bluetooth-Hands-free -liitäntä (9ZX)
Keskikyynärnoja, edessä (6E3)
Radio Concert (RCM)
Sade- ja valotunnistin (8N6+4GH )
Säilytyslokeropaketti (QE1)
Vakionopeudensäädin (8T2)
Xenon plus -ajovalot (PX4)
metalliväri, Musta
Onkos teillä ollut näissä pohjapanssari vakiona? Vai onko kohdallani vain kyse unohduksesta kun panssari puuttuu:(
http://sohva.org/~eetu/audi.jpg
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja MattiRK Näytä viestiNoita A1 quattroja on tasan 1 kpl vapaana Suomeen, joten se nyt taitaa olla yks ja sama mitä se maksaa.
Leave a comment:
-
Meille hankittiin kakkosautoksi A1 Sportback viikko sitten. Tilat riittävät hyvin turvaistuinikäisen pojan ja kuljettajan tarpeisiin. Tavaratilaan mahtuvat matkarattaat ja ruokaostokset mukavasti. Sopivan terhakkaasti tämä liikkuukin 122 hv:n ja S tronicin kanssa. Laatuvaikutelma kabiinissa on Audimaisella tasolla.
Tällainen konfiguraatio:
AUDI A1 Sportback Ambition 1,4 TFSI S tronic Start-Stop (8XABDG)
3-puolainen nahalla päällystetty monitoimiurheiluohjauspyörä (1XW)
5-paikkaisuus (3NJ)
Akustinen pysäköintijärjestelmä takana (7X1)
Alumiinivanteet 17" 5-puolainen design (CP2)
Automaatti-ilmastointi (9AK)
Bluetooth-Hands-free -liitäntä (9ZX)
Keskikyynärnoja, edessä (6E3)
Radio Concert (RCM)
Sade- ja valotunnistin (8N6+4GH )
Säilytyslokeropaketti (QE1)
Vakionopeudensäädin (8T2)
Xenon plus -ajovalot (PX4)
metalliväri, hopeinen
Leave a comment:
-
Noita A1 quattroja on tasan 1 kpl vapaana Suomeen, joten se nyt taitaa olla yks ja sama mitä se maksaa.
Leave a comment:
-
No yhtä humoristinen oli kyllä pikkuaan esi-isän, eli SPQ:n pyynti aikoinaan. Toki aakkonen ei oo yhtä HC-tekniikkaa suhteutettuna, kuin SPQ oli aikoinaan. Mut joo, kun miettii, että mitä tolla rahalla saa :) eiks diselibitukka kutonen oo noilla kantturoilla kans ja on vähä enemmän autoa sille rahalle.
Leave a comment:
-
Jaahas, A1 quattro on saanut Suomi-hinnan. Rapsakat 79.819 euroa. Lähde: Tekniikan Maailma.
Leave a comment:
-
Onko ketään muuten laittanut A1:seensä madallusjousia? Minkälainen on ollut ajaa? Onko ihan mahdoton pomppukone vai pysyykö vielä järkevyyden rajamaastossa. Ajattelin itselleni laittaa vain nuo KW:n madallusjouset.
Leave a comment:
-
Melkein 5 kk sen Audi A1 185 heppasen tulo sitten kesti!
Oon vain niin tyytyväinen autoon, että jos ei ole tarvetta vaihtaa autoa isompaan niin varmasti vaihdan mahdollisesti joskus tulevaan S1:een...
Ykkösautona kuitenkin toimii tuo firman A6 4G 2.0 TDI multi ja maantieajossa ei todellakaan häpeä sille!!! Niin vakaata ja pehmeetä kyytiä antaa maantiellä, että en olisi ikinä uskonut!!! Perus A1:seen (attraction) aivan valtava ero, kun sellaisenkin omistin 8-9 kk, kunnes vaihdoin tähän!!!
Kuvia autosta laitan, kun on taas vähän poudemmat kelit ja 18 " valkoiset kesävanteet odottavat asennusta. Pitäisi nyt vaan päättää tilaanko sen KW:n streetcomfortin vai tilaisinko vain madallusjouset esim. 30-35 mm... Alusta tuntuu muuten niin hyvältä, että ei olisi oikeastaan tarvetta kuin saada sitä sopivan matalaksi. Pelko vaan siitä, että muuttuko auto sitten liian kovaksi ajaa, jos tosiaan vaihtaa vain nuo pelkät jouset.
Auto on täysin valkoinen, ilman kattokaarien tai katon erivärisyyttä. Lisävarusteina tilasin vielä erikseen takaspoilerin, rattivaihteet, paremman radion (ei kuitenkaan bose), automaattisen ilmastoinnin.
Sen verran viisastuin, että kun näin auton vakion Audin oman S-line korisarjan niin et ole laittamassa siihen mitään Rieger pakettia... On se vaan niin h*lvetin tyylikäs varsinkin, kun autoa saa madallettua riittävästi! EN OLISI USKONUT, ETTÄ SE SARJA SOPII NIIN HYVIN TUOHON AUTOON + LISÄVARUSTE TAKASIIVEN KANSSA!! Mutta näillä ylistyssanoilla mennään ja arvioin autoa sitten lisää, kun alkukuume on laskenut! :DViimeksi muokannut 8866; 30.3.2012, 22:48. Perustelu: Ei tarvitse HUUTAA. Huutomerkkejäkin tarvitaan vain yksi kpl.
Leave a comment:
-
Oho, varusteluilla hinta ylös menetelmällä tehty. Onhan siihen hintaan muutakin valikoimaa, esim. vähemmän ajettua ja uudempaa A4:takin jopa. Mutta jos A1:en haluaa niin tuo on kyllä helmi.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viestiKävin torstaina Audin maahantuonnissa palaverissa ja odotustilassa oli "westendiläinen ylioppilaslahja". Pikavilkaisulla varustelistaa oli ruksattu ainakin seuraavat jutut:- nahkapenkkien
- panoramakaton
- xenonien
- 17" vanteiden
- monitoimiratin
- teak brown-värin
- amalfi white-kattokaarien ja
- amalfi white-peilinkuorien
Hauskaa kun pikkuautossa on "traditionaalia luksusta" väri- ja varustevalinnoissa.
Leave a comment:
-
Vahvojen vahvistamattomien huhujen mukaan noita on tulossa Suomeen kaksi tai kolme. Koko kiintiö on ilmeisesti jo löytänyt ostajansa.
Leave a comment:
Leave a comment: