Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A1 (8X) MY 2010-2018

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • amalin
    vastasi
    No sehän helpottaa seuraavan käyttöauton valintaa sitten :)

    Leave a comment:


  • ee-2
    vastasi
    No niin!
    Eli S1 tuodaan edelleen molempina versioina - Compact Coupé ja Sportback. Myös lehdessä ollut hinnasto pitää edelleen paikkansa ja malli on tälläkin hetkellä tilattavissa. Malli ja hinnastot ilmestyvät näkyviin pian audi.fi:hinkin.

    A1 tosiaan hinnoittelematta ja siten ei uusia tilauksiakaan tällä hetkellä, ja kuten sanottu saatavissa vain Sportbackinä.

    Leave a comment:


  • ee-2
    vastasi
    Tuo aiheutti itselläkin ihmetystä että onko oikeasti niin että s1 saa kolmiovisena, mutta a1 ei. Hinnat olivat anyway vanhat lehdessä. Mä selvitän asian huomenissa.

    Leave a comment:


  • amalin
    vastasi
    Ainakin kotiin kannetun Audi Newsin mukaan S1 Compact coupe on hinnoiteltu. Tarkoittanee, että on saatavilla suomeen.

    Leave a comment:


  • anjupi
    vastasi
    Itselläni kolmiovinen vertailukohta oli New Beetle ja sen jälkeinen B7 A4. Beetlellä oli mukava ajaa, mutta tuskaa teki lasten kanssa puku päällä telmiessä. Q7 onkin sitten eri juttu... :)

    Leave a comment:


  • tumu
    vastasi
    Kyllä on, enpä nyt muuten tuota kommenttia tuohon olisi laittanut. Ainakin tässä perheessä ollaan molemmat tultu hyvin toimeen juurikin tämän kyseisen kolmiovisen auton kanssa pienten lasten kanssa (niin omien ku tuttujen).
    Itseasiassa joissain tilanteissa helpottaa hieman kun tuo etuistuin liukuu pois edestä, etenkin naama menosuuntaan turvaistuimen kanssa. Tosin jos vertailukohtana on tuo prifiilissa oleva Q7 niin käytännöllisyys näkökulma lienee hieman eri. Tuonne nyt saa vaikka jääkarhun laitettua turvaistuimeen ilman kummempaa asettelua :-)
    Viimeksi muokannut tumu; 14.12.2014, 13:28.

    Leave a comment:


  • anjupi
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja tumu Näytä viesti
    Ja sinne perheenäiti ja -isi sen pikkupetterin hyvin saa laitettua.
    Ulkonäöstä en käy kiistelemään, mutta pakko kysyä onko sinulla kokemusta kolmiovisesta autosta ja sanotaanko n.1-3v lapsista? Minulla on ja voin kertoa kaiken onnistuvan, mutta keskimäärin vähemmällä hiellä ja tuskalla tuo onnistuu kun on viisi ovea.

    Leave a comment:


  • Peke78
    vastasi
    Perseestä tollanen valinta maahantuojan puolesta, ei pikkuautoissa kuulu olla takaovia.

    Leave a comment:


  • Zeronine
    vastasi
    Näin kääpiökokoisena se ei liene tarpeen :)

    Leave a comment:


  • Merza
    vastasi
    Offtopic: Tuossa keltaisessa on ilmeisesti kuskin tarkoitus katsoa sivuille takasivulaseista?

    Leave a comment:


  • Zeronine
    vastasi
    Jotenkin tuntuu, että siihen töpöisyyteen vaikuttaa aika paljon nuo maaliyhdistelmät sekä vanteistus. Esim tuo S1 kelta-mustalla värityksellä ja viidellä ovella on varsin mukiinmenevä ilmestys.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Kolmonen onkin parempi Sportbackina. Ykkönen on lisäovilla niin töpön näköinen. Jatkettu kattoa ja kylkeä, että on saatu lisää ovia. Olisivat edes vähän panostaneet.

    Leave a comment:


  • Zeronine
    vastasi
    Yksimielisyyden rintamaan pakko pistää vastaan ;) Kyllä se viisiovinen on paremman näköinen. Kaikista merkin kolmiovisista ainoastaan A/S/RS5 on paremman näköinen kolmi kuin viisiovisena ja risaahan ei onneksi edes sportbackina saa. Omaankin autoon ottaisin mielelläni sen pari ovea lisää ihan vain käytännöllisyyden kannalta.

    Leave a comment:


  • tumu
    vastasi
    Samaa mieltä ulkonäöstä, siksi tuo omakin on 3-ovinen. Ja sinne perheenäiti ja -isi sen pikkupetterin hyvin saa laitettua. No Saksassa noiden valikoima on hyvä, hinnat kohdillaan ja kilometrit vähissä.

    Leave a comment:


  • ee-2
    vastasi
    Olen herrasmiesten kanssa samaa mieltä ulkonäköseikoista.
    Mä yritn muuttaa mieltäni tästä ja kävin aamusella nuuhkimassa vegasgelb-väristä S1 SB:tä jossa oli vielä quattro gmbh -optiikkapaketti sisälle ja ulos... Omistamisen halu heräsi kyllä, mutta en silti tiedä muuttuiko mielipiteeni.

    Ja tosiaan se että kolmiovinen ei ole tuontiohjelmassa on "varmaa ja julkista tietoa" ja isolla todennäköisyydellä diesel-Ultrakin jää pois. Saa nähdä kuinka bensakoneisen Ultran käy kun sen tuotanto ensivuoden aikana alkaa...

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Kaksovinen voittaa ulkonäössä kyllä 100-0 viisovisen.

    Leave a comment:


  • amalin
    vastasi
    Harmi, ilmeisesti niitä on myyty sit liikaa perheenäideille, kun pikkupetteri on helpompi laittaa takapenkille.
    Pitää varmaan sit uudempaan vaihtaessa kääntyä ulkomaiden tarjontaan.

    Leave a comment:


  • tumu
    vastasi
    Ei ilmeisesti myy toi kolmiovinen. Airportista kyselin tota jossain vaiheessa niin olivat myyneet kaikki 0 kappaletta sen jälkeen kun SB tuli saataville

    Leave a comment:


  • amalin
    vastasi
    Eli kolmiovinen poistuu suomen tuontiohjelmasta ja kaikki suomeen uutena myytävät A1 ja S1 ovat siis sportbackejä.
    Ei helvetti, jos noin on. Mieluummin parturikampaajamalli kuin perhemalli.

    Leave a comment:


  • ee-2
    vastasi
    Pakko vielä veistellä lisätietoja tähän uudistuksen liittyen. Eli kolmiovinen poistuu suomen tuontiohjelmasta ja kaikki suomeen uutena myytävät A1 ja S1 ovat siis sportbackejä. Suomeen uudet ykköset tulevat helmi-maaliskuussa 2015. Hinnasto ja tarkka tuontiohjelma selvillä alkuvuodesta. Autoista oletettavasti suomalainen autolehdistö pian kirjoitteleekin kokemuksia...

    Audi.de konfiguraattorissa uudet ykköset ovat jo konfiguroitavissa jos rakkauden kieli on hallussa. Jänniä uutuuksia on ainakin Active Kit jonka avulla saat a1:stä näppärän "kääpiö allroadin" ja malliston alapäähän ilmestynyt 3-pyttyinen 1.4 tdi Ultra, joka tosin taitaa jäädä pois Suomen tuontiohjelmasta...

    Ai niin ja Tero eikös meillä ollut se s1 tapaaminen sovittuna...
    Viimeksi muokannut ee-2; 10.12.2014, 09:34.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    A1 on uudistunut. http://fourtitude.com/news/Audi_News...-a1-sportback/

    Jos tuolta luin oikein niin tarjolle tulee mm. 1.4 COD -kone (150hv) ja 1.8 TFSI (192hv) sekä muutamia uusia värejä sisälle ja ulos. Edelleenkin kaikista omistamistani Audeista heti syksyllä 2010 hankkimani A1 1.4 TFSI Ambition S-tronic on ollut kaikkein hauskin. Edes nykyinen S2 ei ole niin hauska vaikka pirusti nopeampi toki onkin. :)

    Leave a comment:


  • Peke78
    vastasi
    Joo, jos sama peili ku TT:ssä ei mitään valitettavaa. Näkee hyvin kaiken tarpeellisen.

    Leave a comment:


  • ee-2
    vastasi
    Sama kääpiöpeili myös A3 8V - Mä en tosin ymmärrä että mitä muuta sieltä peilistä pitäisi näkyä kuin takaikkunasta ulos. Jarille myös lämmin suositus s1:stä. Jokseenkin sama hinta kuin a3 sb 1.8tfsiq - mahtuu vähemmän väkeä ja romua menee huomattavasti paremmin.

    Leave a comment:


  • Monster
    vastasi
    Eikös samanlainen pieni taustapeili ole v.2007-... TT:ssä. Pienihän se on mutta siihenkin tottuu parissa päivässä.

    Leave a comment:


  • Jari74
    vastasi
    Tuollaista S1 mallia olisi kiva päästä kokeilemaan. Saattaisi menohalut tuntua jo kohtuu samalta mitä Riesalla...

    Nyt kun tuolla on ajanut hiukan yli 1000km ja pääsääntöisesti motaria niin tuolle sellainen "sopiva" matkanopeus on ~160km/h. Tuon se jaksaa ottaa kohtuu nopsaan, mutta siitä yli alkaa puhti loppua. Keskikulutus tuolle kopille on nyt 7.8l/100km, mutta tosiaan aika haipakkaa on tullut ajettua. Yksi outo "vikakin" tuohon tuli. Kävin Monschaussa ja kun sieltä lähdin kohta Aachenia niin parkkipaikalla peruuttamaan lähtiessa en saanut pakkia mitenkään päälle. Samoin ykkönen hävisi. Aikani siinä ruksuttelin vaihteita edes takaisin niin alkoi toimimaan. Mikä lie härö ollut. Ei ole toistunut tuon jälkeen...

    Huomenna palautan tuon kipon vuokraamolle, hyvät kokemukset jäi...

    Leave a comment:


  • -TMK-
    vastasi
    Eipä tuo taustapeili ole itseä ainakaan häirinnyt. :)

    Mutta mutta, tulipa käytyä kokeilemassa S1 Sportbackia ja olen kyllä aivan myyty. Tykkäsin todella paljon ajettavuudesta, vaihteistosta ja ennen kaikkea siitä miten se pieneksi autoksi kulki ja kiihtyi. En jäänyt edes kaipaamaan mitään automaattilaatikkoa, niin helppo ajettava se oli. Ainoa miinus tuli mielestäni siitä kun autossa oli ne kuppipenkit joissa on se kova selkänojan takaosa, niin takapenkille ei siitä syystä mahtunut käytännössä ollenkaan. Ja jos sinne pääsi, ulos nouseminen erittäin hankalaa jos etupenkkiä ei siirtänyt.

    Leave a comment:


  • amalin
    vastasi
    Se taustapeilin muotoilu on myös semmonen joka herätti inhotusta kun ekoja kertoja autoon astui, moni muukin on siitä huomauttanut, ettei sovi autoon ollenkaan.
    Nyt siihen on jo tottunut

    Leave a comment:


  • janhe
    vastasi
    Ahtaista kaduista tuli mieleen, että kun ite oon päässyt A1 rattiin, niin ei se hirveän kapealta autolta ole tuntunut ja piti ihan googlettaa, niin saman levyinen näyttäisi A1:n olevan kuin B5:set (pl. RiSa).

    Tuo Jarin mainitsema peilin pienuus on kyllä sellainen asia, johon joka kerta huomio kiinnittyy.

    Leave a comment:


  • tumu
    vastasi
    Ei toi tilojensa puolesta varmaan kyllä kaikille mene. Meillä on kyllä toiminut ihan vkl reissuissa niin mökille kuin mummolaan 3 henkeä, parit laukut ja rattaat ja noi on kyllä konttiin saanut soviteltua.
    Ehkä sitä on tottunut pienempään, kun omassa lapsuudessa mentiin kuplalla ja sitten kun päivitettiin isoon perheautoon niin taloon tuli Golf Mk1 :-)

    Leave a comment:


  • Jari74
    vastasi
    =) Juuh, yksin täällä ollessa oikein miellyttävä auto, juuri sopivan kokoinen Aachenin ahtaille kaduille ym. Perhe kun astui mukaan kuvioihin tuossa syyslomien aikaan, karu totuus paljastui ja oli pakko palata maan pinnalle ja todeta ettei tuo kyllä meillä toimisi =(

    Aletaan nyt katsomaan VW Golf ja A3 kokoluokkaa...

    Leave a comment:

Working...
X