Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A1 (8X) MY 2010-2018

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • amalin
    vastasi
    Mulla on ollu 2011 1.4tfsi S-tronicilla ja ite oon ajanu sillä 150tkm ja melkeen 10 vuotta ja ollu ainakin itsellä huolettomin omistamani auto.
    Ketju vaihettu aikoinaan takuuseen ennenkuin mitäään hajosi ja yksi puola meni pari vuotta sitten. Muita vikoja ei ole ollut.

    Leave a comment:


  • fumer
    vastasi
    Kokemuksia A1 Manuaali TFSI 1.2 tai 1.4, vm 2012 ->

    Tuollaista pikkukinneriä miettinyt kakkosautoksi, onko kokemuksia luotettavuuden suhteen?
    Viimeksi muokannut Killeri; 28.1.2024, 19:30. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

    Leave a comment:


  • arihy
    vastasi
    Olen katsellut vähän A1:stä kakkosautoksi. Onko tietoa missä vuosimallissa S-Tronic päivittyy uudempaan 0CW-malliin vai päivittyykö ollenkaan? Tuo on tullut käyttöön MQB-alustan kanssa ja esim A3 8V:ssä se on alusta alkaen.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Mulla myös yksi lyhyehkö kokemus S1:n ratin takaa. Jäätävän hauska laite jo vakiona ja varmaan softattuna naamalle saa kestohymyn. Arto nuo miinuspuolet jo luettelikin mutta jos jos ne ei häiritse niin vaikea on hauskempaa autoa ympärivuotiseen liikkumiseen keksiä.

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Mulla on yksi lyhyt mutta intensiviinen koeajokokemus Ahvenistolta. Turkasen hauska laite ja potentiaalia vaikka mihin. Lapsiperhee ainoaksi katiskaksi auttamattoman pieni, eikä ehkä parhaimmillaan pitkillä moottoritiesiirtymillä, mutta kakkosautoksi tms hauskuuttimeksi aivan mainio peli.

    Leave a comment:


  • maileri
    vastasi
    Yksi pitkä koeajo tehty. Hauska laite lyhyellä akselivälillä. Tiloiltaan ahdas. Suomi-autoja ei paljon löydy, kun jäi hinnoittelun vuoksi aika marginaaliin.

    Leave a comment:


  • Myyris
    vastasi
    Suunnitelmissa hommata tälläinen Audi s1 2015-2018 ja ajattelin kysellä täältä vähän käyttökokemuksia ja muuta infoa. Näitä ei hirveästi ole myynnissä eikä käytössä joten kaikki kokemus ja tieto on hyväksi.

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Erotin tämän GB-korisista ja siirsin pois uusista.

    Leave a comment:


  • amalin
    vastasi
    Vesi tulee varmasti takavalojen tiivisteestä.

    Leave a comment:


  • BuuBBa
    vastasi
    Emännällä ollut nyt pikku-A joulusta asti ja pääosin positiivinen kuva jäänyt. Hain auton Ruotsista juurikin varuseiden takia, sillä xenonit ja "sporttipenkit" piti saada. S-line ja Bose oli vielä haaveissa, mutta nykyinen löytyi niin sopivasti, että päädyin siihen. Talvella ei lämpöä riittänyt edes etelässä hyttiin, joten eberi tuli asennutettua autoon.
    Mitä itse aikanaan selailin, niin ilmeisesti EGR:n jäähdytin tuppaa vuotamaan jokusessa yksilössä, mutta muuta isompaa en silloin löytänyt. Jos kyseinen vika ilmenisi, niin saattaisi DPF ja EGR päästä vesilintujen seuraan, ja samalla tietysti softaus. Bensakoneissa jakopäämurheet käänsi valinnan pikkudieselin puolelle.
    Takaiskarit myös heikko paikka, ja omassa alkoikin kolisemaan (~60tkm kohdalla), joten jouset (eibach) ja iskarit vaihtuivat. Samalla vaihtui kaikki iskarien kiinnikkeet jne. oheistarvikkeet. Edelleen perästä kuuluu vaimea/löysä kolahdus varsinkin vinottain kanttarin yli ajaessa. Puslat näyttivät terveiltä, mutta olisko siellä kuitenkin väljää, kun eipä siellä muuta vanhaa enää ole...
    Tällä hetkellä suurin ihmetys on takaluukun rakenteen sisälle kertyvä vesi. Loiske vaan kuuluu, kun luukkua avaa tai sulkee, mutta en ole keksinyt, että mistä se sinne menee tai varsinkaan mistä sen pitäisi poistua.

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Äidillä on Skoda Rapidissa 1.6 TDI, eikä sen kanssa ainakaan ole ollut isompia murheita. Kaikki ylimääräisyydet on tainneet liittyä muuhun kuin moottoriin. Eikä niitäkään juuri ole ollut. Tuollaiseen kaupunkikärryyn pikkudiesel on ihan soiva. Ei mikään tajunnan räjäyttäjä, mutta menee kaupungissa ihan ok ja perin pienellä sopalla. Se toki on antanut kaupungilla kokolailla kaikkensa, eli isolla tiellä ei tarvitse pitää kiirettä.

    Leave a comment:


  • Harjula
    vastasi
    Jos Saksan valikoimaa on tarkoitus myös katsella, niin saattaisin etsiä 2.0TDI:n pikkudieselin sijaan.

    Leave a comment:


  • villeq
    vastasi
    Näitäkin varmasti kyselty aikasemminkin mutta vähän tuoreempia tietoja mielelläni kuulisin. Tarkotus olisi mahdollisesti A1 hommata joku päivä, onkos tuossa 1.6 dieseli manuaalissa mitään suurempia murheita? Eikä bensakaan pois suljettu vaihtoehto ole jos vain niihin uskaltaa sekaantua. Ja mitä kaikkea kannattais ottaa huomioon kun käy autoja katselemassa? Ei oikein suomen tarjonta näytä hyvältä varusteiden puolesta (nahkapenkit pitäisi olla ainakin ja xenonit).
    Viimeksi muokannut villeq; 21.7.2017, 18:25.

    Leave a comment:


  • tumu
    vastasi
    Boset kannattaa ottaa mukaan, soivat hyvinki kelvollisesti. Soitinta tuskin helposti saa korvattua kun siinä on koko MMIn kontrollit mukana.

    Leave a comment:


  • BuuBBa
    vastasi
    Emännälle olisi tarkoitus hommata A1 1.6tdi ulkomailta (varusteiden takia).

    Pärjääkö talvella ilman lisälämppäriä (Etelä-Suomessa)?
    Voiko alkuperäisen soittimen/keskikonsolipanelin korvata tarvikesoittimella? Tämä lähinnä vaikuttaa, että pitääkö etsiä Bosella varustettu vai ei...

    Leave a comment:


  • kaBu
    vastasi
    Kumman ottaisitte? :)

    http://www.nettiauto.com/audi/a1/7236935

    http://www.nettiauto.com/audi/a1/7481539

    Leave a comment:


  • kaBu
    vastasi
    Onkos kellään koekmusta tosta uudesta 1.0 litrasesta koneesta? Heppojahan siinä on vähän enemmän kuin vanhemmissa 1.2:sissa.

    Itellä oli 2011 A1 1.2 koneella ja tykkäsin kyllä, vähän se motarilla nyt pänni joskus mutta eihän sitä nyt ollut tehtykään semmoiseen ajoon.

    Nyt ajatellut jos hommais tommoisen 2015 A1:sen 1.0 koneella ja s-tronicilla :)

    Leave a comment:


  • Ibiswhite
    vastasi
    Morjens! Pitäisi lauantaina käydä hakemassa oma, 136kw laitos kotiin.
    Tämä vuosimallia -12.

    Onko näissä nyt ollut jotain vikoja tuossa S tronicissa, kuten Volkkareiden DSG-tomaateissa? Eikös tässä kuitenkin sama laitos ole, kuin Volkkareiden 7-lovisissa?

    Entä, onko kokemusta, miten näiden moottori kestää tuon tehon? Vaikka, eihän tuota vääntöä nyt itse asiassa hirveästi olekaan.

    Kolmas kysymys vielä. Myyjä kertoi, että autossa olisi lukko valmiina. Ei kait sentään? Lienee joku sähkösäätö "jarrutin", eikös?

    Myös käyttökokemukset näistä kyseisistä 136kw laitoksista kiinnostaa kaikinpuolin. Vikoja, havaintoja ja/tai kehuttavaa, johon kannattaa kiinnittää huomiota?

    Kiitos etukäteen!

    Leave a comment:


  • Turre85
    vastasi
    Terolla on oikea meininki. Ensiksi valitaan auto ja raksitaan kaikki, sitten poistetaan muutama turha. Näin saa ainakin erilaisen suomiautovaihtarin tulevaisuudessa:)

    Leave a comment:


  • QHad
    vastasi
    Riippuu mistä roikkuu - kyllä käytettykin voi olla työsuhdeauto - jopa Saksasta - tosin ei varmastikkaan jokaisen firman politiikan mukaista ja toteuttamiskelpoista.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Juu, työsuhdeautoksi ei käytetty ole vaihtoehto. Eikä tässä muutenkaan varmaan tule siirryttyä työsuhdeautoilijaksi. Mutta ainahan sitä on kiva leikkiä ajatuksilla siitä, millaisen uuden auton voisi hankkia ilman oman pääoman sitomista. :)

    Asiallinen käyttöpeli olisi tuo Eetunkin speksaama.

    Leave a comment:


  • ee-2
    vastasi
    Siis työsuhde s1 pienillä kilsoilla saksasta? wait what?

    On muuten se misanorot maahantuojan esittely s1 myynnissä jos jollain on mielihaluja moiseen, 12 tkm ja tehdasvarusteineen ovh +58K - on quattro-paketit sisälle ja ulos ja pari muuta juttua...

    Tein myös tällaisen "vaimoauto" a1:en, paaaljon kohtuullisempaa kuin Pänttösen raksimisrumba...
    Attached Files

    Leave a comment:


  • QHad
    vastasi
    S1:n pienillä kilometreillä Saksasta ;)

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    On siinä kikkareella hintaa :D
    Jos ei tilaa tarvitse ja työsuhdeauto niin miksipä ei. Mielummin tommosella ajaa kuin karvalakki nelosella.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Ei voi kiistää sitä millään tavalla etteikö 45ke olisi paljon A1:stä. A3:ssa saa huonommilla varusteilla olevan nelivedon mutta sellainen on jo neidillä. :)

    Leave a comment:


  • wmpt
    vastasi
    45 kiloeuroa on kyllä pienestä kauppakassista "melko" paljon rahaa, mutta mitä sitä nyt ei harrastuksen vuoksi tekisi ;)

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Nyt on A1 myös Suomen konfiguraattorissa.

    Joo, ihan kivan tuosta 1.8 TFSI:stäkin näköjään saisi työsuhderajojen puitteissa. :)
    Attached Files

    Leave a comment:


  • ee-2
    vastasi
    No ne valuu konfiguraattoriin tavanmukaisesti... ei kato hoppu hyvää tee :D

    Kyllä S1 saa ja on kokoajan saanut ja saa jopa molempina korimalleina toisin kuin aakkosta.
    CO2 on vaan 162-166 mut jos vähän juksataan sun työtä että ekoauto?
    No ton 1.8 tfsin saat ja siihen 9K€ rukseja tolla rajalla.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Konfiguraattorissa ei vielä näköjään ollut rakennettavissa. Voisi vaan katsella mikä kaikki mahtuu työsuhderajoihin (co2 140g ja 45.000e). S1 ei mene, jos sitä edes saa enää.

    Leave a comment:


  • ee-2
    vastasi
    A1 faceliftin hinnatkin ovat päivittyneet tuonne.
    https://www.audi.fi/fi/brand/fi/mode...ck/prices.html
    Mutta active style paketti puuttuu lisävarusteista :( mä en saa kääpiö-allroadia...

    Leave a comment:

Working...
X