Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A1 (8X) MY 2010-2018

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A1wallu
    vastasi
    Moro kaikille! Oon uusi täällä ja siirryin (luultavasti) lopullisesti audin leiriin. Oma "emännälle auto" -tarina meni nyt näin, että ostin emännälle koeajoyksilön A1 1.4 TFSI attraction mallin manuaalivaihteistolla ja sillä sitten pärjättiin tasan 5 kk. Kilometrejä tuli sitten vaivaiset 6000 km. Sitten emäntä tympääntyi ajamaan Tampereella manuaalivaihteisella autolla ja tuntuikin haluavan ajaa tuolla firman A6:lla, mutta totesi, ettei hänen ajotaidoilla sitä mihinkään parkkiin saa Tampereen ahtailla autopaikoilla. Joten käskyksi tuli, että haeppa automaattivaihteinen auto kaupasta. Tai muuten ei joulupiparia heru.

    Piparit mielessä suuntasin sitten Audi kauppaan ja ensi ajatuksena oli vaihtaa A1:nen TT audiin. Mutta ei tuo oikein sytyttänyt. Ja näillä bensanhinnoilla pihi auto on aikas suuri etu. Vedinpä sellaisen radikaalin päätöksen, kun hyvän hyvityksen "vanhasta" autosta sain niin vaihdoin sen tuohon tehokkaimpaan versioon A1 malliin. :D Nyt on sitten muijalla automaatti ja itselle siitä tulee oiva sportti!

    Tammikuuta odotellaan tässä enemmän kuin joulua, sillä valkoisen ambition plus version pitäisi silloin saapua Seinäjoelle. Auto tulee samalla itselle harrastusprojektiksi, joten palikkaa tilataan Riegeriltä, APR:ltä, KW ja 18 "-19 " valkoista vannetta. Kevät/kesäksi pitäisi olla sitten valmiina näyttävän näköinen taskuraketti. Aika pitkälti noudatetaan tätä linjaa.

    http://ll.speedhunters.com/u/f/eagam...0/DSC00880.jpg

    Leave a comment:


  • Jari74
    vastasi
    Toivottavasti ne saa tuosta Sportback:sta nelarin linjalta ulos (ja mielellään hiukan tehommaamman version S1/RS1) ennen kuin palaan suomeen. Saisi tilauksen tehtyä =) Onhan tässä vielä aikaa...

    Leave a comment:


  • Anttila
    vastasi
    Hehe, leveyttä tullut huimat 10 mm lisää!

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Infoa A1 Sportbackista:
    Audi tuo ensi vuoden alkupuolella uuden tulokkaan A1-sarjaan.

    Audin A1-perhe saa alkuvuodesta 2012 uuden jäsenen, viisiovisen Sportback-version. Pituudeltaan (3,95 m) ja akseliväliltään (2,47 m) viisiovinen vastaa kolmiovista sisartaan. Leveyttä (1,75 m) ja korkeutta sen sijaan on muutama millimetri enemmän.

    A1 Sportback on vakiona nelipaikkainen, mutta meillä Suomessa viisipaikkaisuus tarjotaan ilman lisähintaa. Tavaratilaa Sportbackissa on 270 litraa, mikä takaistuimen selkänojat taittamalla suurenee 920 litraan.

    Audi A1 Sportbackissä tyylikkään urheilullinen ulkoinen olemus ja nuorekkaan käytännölliset sekä väljät sisätilat yhdistyvät pirteisiin ja taloudellisiin moottoreihin. Bensiinimoottorit ovat turboahdettuja suorasuihkutusmoottoreita. 1.2 TFSI teholtaan 63 kW (86 hv) ja kaksi 1.4 TFSI-moottoria, joiden tehot ovat 90 kW (122 hv) ja 136 kW (185 hv).

    Tehokkain bensiinimoottori on aina varustettu 7-vaihteisella S tronic -automaattivaihteistolla, jonka saa myös 90-kilowattisen yhteyteen. 1.2 TFSI on aina käsivaihteinen. Dieselmoottoriksi voi valita 1.6-litraisen TDI:n joko 66-kilowattisena (90 hv) tai 77-kilowattisena (105 hv). Viimeksi mainittu on aina käsivaihteinen, 66-kilowattisen yhteyteen saa myös myöhemmin S tronic -automaattivaihteiston.

    Suomessa A1 Sportbackin vakiovarustukseen kuuluvat premium-tyyliin mm. nahkapäällysteinen ohjauspyörä, ilmastointi ja kevytmetallivanteet. Erilaisilla varustepaketeilla autoa voi räätälöidä monipuolisesti oman makunsa mukaan.

    Uuden Audi A1 Sportbackin ennakkomyynti Suomessa alkaa joulukuussa ja ensimmäiset autot saapuvat markkinoille helmikuun lopulla.

    Ennakkohinta Audi A1 Sportback 1.2 TFSI Attraction 63 kW (86 hv) -mallille on 20 904,75 euroa, mikä takaa mallille erittäin kilpailukykyiset lähtöasetelmat omassa kokoluokassaan.

    Lähde ja pari kuvaa: http://www.autotoday.fi/page.php?pag...s_id=201109726
    Samalla ainakin Audi.fi -sivuilla on kolmiovinen A1 saanut mallimerkintäänsä lisäyksen Compact Coupe eli CC. Tämän hetken hinta kolmioviselle 1.2 TFSI Attraction -mallille on 20.831,12 euroa eli hintaeroa Sportbackiin näyttäisi jäävän huimat 73,63 euroa.

    Leave a comment:


  • Tolkkju
    vastasi
    Ainakin saksan hinnastosta löytyy.

    http://konfigurator.audi.de/entry?ma...&v_fuel=diesel

    Leave a comment:


  • Onte
    vastasi
    Onko A1.stä saatavana 2.0 tdi.nä? mtm sivuja selatessani siellä oli viripaketti tarjolla A1 2.0tdi.hin?

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    A1 (ja pikkukoneiset A3:t) näyttää löytyvän Webaston kampanja-listalta. http://www.kaha.fi/file_root/Ajankoh...panja_2011.pdf

    PIKKUAUTO WEBASTO-kampanja 9/2011 - 2/2012
    Täydellinen lämmitinpaketti (sis.4kW Lämmitin + asennussarja + 1533 ajastin) 1100 € Asennettuna
    Täydellinen lämmitinpaketti (sis.5kW Lämmitin + asennussarja + 1533 ajastin) 1250 € Asennettuna
    Audi A1 Benzin Klima automatik (TT-Evo) B 1,2 l 1,4 l
    Audi A1 Diesel Klima automatik (TT-Evo) D 1,6 l
    Audi A3 automaatti/manuaali ilmastointi B 1,2 TSI 1,4 TSI
    Audi A3 automaatti/manuaali ilmastointi D

    Leave a comment:


  • J-M Koopikka
    vastasi
    En tiedä tulisko ny siitä niin härön näkönen, ainakin härskin. Kun muistelee minkälainen oli MG Metro, ja miltä sitten se kisaversio näytti :) vastaavalla kehityksellä sais todella maistuvan näköisen laitteen.

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Ei noin lyhyeen autoon oikein saa näyttäviä kylkipullistuksia ilman että siitä tulee hassun näköinen, pyörät kun ovat auton nurkissa. Mutta sinänsä erittäin mielenkiintoinen häristin jos tuo tuotantomalliksi asti joskus päätyy.

    Leave a comment:


  • J-M Koopikka
    vastasi
    Vai oliskohan tehdas jääddyttäny S1:n pelipaidan? olis kyllä hatunnosto vanhalle sotaratsulle. Kylkipullistukset kyllä tosta risasta uupuu, mutta lieköhän toi vielä aivan finaali-versio.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Nyrrellä on bongattu vikkelä pikkuykkönen. En oikein jaksa uskoa että olisi suoraan RS1 sillä aina ennenkin on tullut S-malli ennen RS-mallia.

    http://tekniikanmaailma.fi/autot/sal...vissa-audi-rs1

    Leave a comment:


  • 8866
    vastasi
    Löytyy myös B6 korisesta 2004 mallin autosta, muttei saman ikäisestä C5:sta.

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja jarpale Näytä viesti
    Tähän pientä tarkennusta. Erillinen vakionopeussäätimen viiksi ei ihan uusi juttu ole kuitenkaan. En tiedä varmasti, missä Audissa sellainen oli ensimmäisenä, mutta ainakin sellainen oli alusta asti A3 8P -mallissa (siis vuodesta 2003 alkaen). Tottahan tuo erillinen viiksi on helpompi käyttää ajamisen aikana kuin se vanha vilkkuviikseen integroitu vakionopeussäädin, mutta tuleehan sillä vanhallakin toimeen.
    Unohdin tietenkin mainita, että peilaan kokemuksia 2002 vuosimallin A6 vastaan. Epäsuhtainen pari tämä on, mutta muuhunkaan en voi oikein verrata, kun ei muista ole kokemusta.

    Leave a comment:


  • Otto.
    vastasi
    (R)S1:stä lisää huhuja:
    http://forums.thecarlounge.com/blog.php?b=758
    http://forums.thecarlounge.com/blog.php?b=757

    Leave a comment:


  • jarpale
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
    Hallintalaitteet löytyy tutuilta paikoiltaan, mutta pari uuttakin juttua niihin on ilmestynyt. Suurin muutos on erillinen viiksi vakionopeudensäätimelle. Tämän erillisen viiksen myötä vakionopeudensäätimen toiminnallisuus ja käytettävyys on omasta mielestäni kokenut selvän parannuksen. Ei enää takertelevaa liukukytkintä, vaan neljään suuntaan liikkuva viiksi.
    Tähän pientä tarkennusta. Erillinen vakionopeussäätimen viiksi ei ihan uusi juttu ole kuitenkaan. En tiedä varmasti, missä Audissa sellainen oli ensimmäisenä, mutta ainakin sellainen oli alusta asti A3 8P -mallissa (siis vuodesta 2003 alkaen). Tottahan tuo erillinen viiksi on helpompi käyttää ajamisen aikana kuin se vanha vilkkuviikseen integroitu vakionopeussäädin, mutta tuleehan sillä vanhallakin toimeen.

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Kyllä Mikko aika lähellä totuutta on, mieleni tekisi myös tuollaista omaan käyttööni. Perheen koko kuitenkin vaatii tilavamman kuljettimen, johon mahtuu perhe sekä viikon tai kahden matkatavarat myös.

    Viikko on ykkösellä ajeltu ja kokemukset pääasiassa positiivisia. Mikään asia ei varsinaisesti ärsytä, mutta toki joissain asioissa olisi parantamisen varaa. Edessä ei varsinaisesti tule ahtaanpaikankammo, mutta kuten Tero jo aiemmin mainitsikin, kaasu- ja jarrupoljin ovat hieman liian lähellä toisiaan. Numeron 45 pattiini sopii kyllä kaasulle, mutta kun jalkaa nostaa kaasulta jarrulle, tarttuu kenkä helposti jarrupolkimeen. Tilaa kyllä on jalkatilassa sen verran reilusti, että jarrupolkimen olisi ihan hyvin voinut sijoittaa vähän keskemmällekin.
    Toinen epämukavuustekijä on niskatukien puuttuva etu- takakallistuksen säätö, mikä kyllä löytyy useimmista Audeista. Sinänsä niskatuki varmasti hoitaa sen ruudun, mikä sille alunperin on suunniteltu. Mutta tämän kallistusominaisuuden puute estää pään lepuuttamisen niskatukea vasten, mikä tällaiseen toiminnallisuuteen tottuneelle on häiritsevää, mutta vain vähän. 180 senttinen ja sitä lyhyempi henkilö saa vaivatta hyvän ajoasennon, pidemmille ihmisille voi ohjauspyörä jäädä, kaikesta säätövarasta huolimatta, liian kauas eteen. Vasemmalle kädelle ei oikein löydy luontevaa lepuutuspaikkaa, oven käsituki on vähän liian alhaalla ja ikkunanpenkki vähän liian ylhäällä. Pitäisi kokeilla että millä istuimen korkeudensäädöllä vasemmalle kädelle löytyy luonteva lepuutuspaikka. Pitkäjalkainen kun joutuu istuinta pitämään tarpeeksi takana, oikealle kädelle keskikyynärnoja sattuu juuri hyvin hollille. Lyhyelle ihmiselle taas keskikyynärnoja jää liian taakse, kun istuinta joutuu siirtämään eteenpäin. Mutta onpahan keskikyynärnojassa sopiva säilytyslokero.
    Säilytyslokeroita voisi olla enemmänkin, tosin etuoviin sopii 1.5 litran juomapullo vaivatta. Muutenkin etuovien lokerot ovat vähintäänkin riittävät. Myös takaistuimilla on reunoilla säilytyslokerot. Keskikonsolin jatkeena takana on naurettavan pieni lokero, siihen taitaa juuri tikkuaski sopia. Sen olisi voinut kyllä jättää poiskin. Edessä keskikonsolista löytyy kaksi juomamukin paikkaa, tosin ovat hyvin edessä ja puoliksi kojelaudan alla ja hyvänlaisesti syvät. No, eipähän tule ainakaan vahingossa tönittyä kaffimukia nurin. Hansikaslokero on pienehkö ja sieltä puuttuu valo. Tämän valon saa LED -sisävalopaketin mukana.

    Hallintalaitteet löytyy tutuilta paikoiltaan, mutta pari uuttakin juttua niihin on ilmestynyt. Suurin muutos on erillinen viiksi vakionopeudensäätimelle. Tämän erillisen viiksen myötä vakionopeudensäätimen toiminnallisuus ja käytettävyys on omasta mielestäni kokenut selvän parannuksen. Ei enää takertelevaa liukukytkintä, vaan neljään suuntaan liikkuva viiksi. Tuulilasinpyyhkimistä löytyy tihkuasennossa pyyhinautomatiikka, jos autoon on tilattu sade-/valoisuustunnistin. Kun pyyhinviiksi on tihkuasennossa ja tuulilasille tulee vettä, käynnistyvät pyyhkimet automaattisesti. Pyyhkäisytaajuus muuttuu sekä nopeuden, että lasille tulevan veden määrän funktiona.
    Monitoimiratti on myös kätevä lisävaruste, eikä sitä kannata jättää pois varustelistalta. Myös Connectivity -paketti on varsin kätevä lisävaruste, siinä kun tulee mukana Bluetooth. Kun puhelimen ja auton on luonut pariksi, Bluetooth -yhteys muodostuu sekunneissa kun autoon on kytketty sytytysvirta päälle -olettaen toki että puhelimessa on Bluetooth päällä ja auto on määritelty luotettavaksi pariksi. Tämän jälkeen riittää kun puhelin on autossa, puhelujen hallinta käy kätevästi monitoimiratin kautta.

    Lisää tuntemuksia ja kokemuksia sitä mukaa kun niitä mieleen tulee.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Käyköhän siinä perinteisesti että kohta saa taas olla katsomassa rouvalle autoa... :)

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
    Pikavilkaisulla autosta ei vaikuta puuttuvan mitään olennaista, hienoa!
    Mitään olennaista varustelistalta ei tosiaan puutu. Molemmissa etupenkeissä on korkeudensäätö, mutta ristiseläntuet puuttuvat. Penkit on muuten toki ihan mukavat. Pääntuissa saisi olla kallistuksensäätö jotta tuet saisi paremmin asentoon, jossa voisi päätä lepuuttaa. Sisävalopaketti on listalla "nice to have", mutta sen jälkiasentamien lienee tarpeettoman työläs ja varmasti kalliskin operaatio siihen nähden, että se ei tuo oikeastaan toiminnallisuuteen mitään oleellista lisää. Samaan sarjaan kuuluu vaihtoläpsyköillä oleva ratti, sen installoiminen ei ole kummoinen temppu, maksaa toki jonkin verran sekin. Eilen ajelin pimeällä ja havaitsin lähivalot kelvollisiksi, kaukovalotkaan ei ihan kelvottomat ole.
    Viimeksi muokannut jannekk; 4.10.2011, 09:11. Perustelu: typoja

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Pikavilkaisulla autosta ei vaikuta puuttuvan mitään olennaista, hienoa!

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    No siis, autohan on maahantuojan ns. sponsoriauto, vuosimallia 2011, ajettu 12tkm. 90kW 1.4TFSI S-tronic Start/Stop -järjestelmällä. Väri on Amalfi valkoinen, kattokaarien sekä peilien kontrastiväri on Daytona harmaa helmiäsiväri. Varustetaso on ilmeisesti Attraction, mutta lisättynä muutamilla lisävarusteilla; Concert plus -paketti, Connectivity -paketti, keskikyynärnoja edessä, Xenon Plus -ajovalot, LED takavalot, sade ja valotunnistin, vakionopeussäädin, ajotietokone, automaattikylmästöinti näin muutamia mainitakseni. Lisäksi on jotain bluetooth ja AMI juttuja. Hankintalistalla on lisäksi parkkitutkat eteen ja taakse sekä navigoinnin käyttöönotto, ehkä myös himmenevä taustapeili. Muita jälkiasennusvarusteita harkitaan tapauskohtaisesti (riippuu siis finanssitilanteesta).

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    No mutta jo vain! Millä speksillä auto tulee? Ambition arvattavasti mutta miten muuten lisävarustelistalla on käyty?

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Kummallinen se on ihmisen mieli. Rouvalle piti saada auto, ensin tutkittiin farmarit mutta mieluista ei löytynyt. Seuraavaksi katumaasturit, Touaregeja katseltiin ja tutkittiin intensiivisesti, mutta ostamatta jäi Touaregkin. MB ML ja GLK oli myös kiikarissa, mutta ei onnistanut niidenkään kanssa. TT oli yksi vaihtoehto pikkuautoista, sopivaa vain ei tahtonut olla tarjolla. Männälauvantaina sitten Aamulehdestä hyppäsi rouvan silmään A1 ja minulle komento ajaa Laakkoselle hakemaan auto koeajoon ja näytille. Istutettiin tytön turvaistuin takapenkille, hyvin se sinne sopi. Keski-ikäisen miehen keski-ikäisen vartalon omistava keski-ikäinen mieskin sai tytön jakkaralleen köytettyä. Isot etuovet ja reilusti edestä väistyvät etupenkit toki helpottivat operaatiota. 6v poika saa jo itse köytettyä itsensä turvavöihin ja niin koko pesue päästiin koeajolle. Cragon Mirage matkarattaakin solahtivat peräkonttiin ongelmitta. Kyllä tällä rouva päästelee töihin ja takaisin, sekä vie lapsia hoitoon ja harrastuksiin, jo vain. Tilavahan A1 ei ole millään mittapuulla, mutta kaksi aikuista ja kaksi lasta sopi ongelmitta kyytiin. Perheeseen jää vielä kuitenkin A6, joka saa toimittaa sitten koko perheen matka-auton virkaa kuten tähänkin saakka.

    Niin rouva sitten ihastui A1:een, minä myös, ja siitä piti kaupat tekemän. Rakkautta ensisilmäyksellä? Mahdollisesti. On siinä pienessä kirpussa jotain sympaattista, täytyy myöntää. 90 kW liikuttaa S-tronicin välityksellä autoa vähintäänkin yhtä ripeästi kuin talouden A6 kulkee ja se on varsin hyvin riittänyt tähän saakka. Jotenkin autosta huokuu "älä ala mulle" -mentaliteetti, kaikesta sympaattisuudesta huolimatta. Epäilemättä moni isompikin auto saa tarvittaessa katsella takavalojaan.

    Jahka saamme auton kotiin ja paremmin tutustumme siihen, pitää kirjoitella lisää tunnelmia.

    Leave a comment:


  • Anttila
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Peke78 Näytä viesti
    Eli se on hintoja odotellessa... ;)
    Juuri näin Pekka :) Doc Powerilta jo kyselin ja tuotteen ensimmäiset toimitukset lähti tällä viikolla. Hinta-arvio Milltekin röörille (Cat-Back) oli n. 600 €

    Leave a comment:


  • Peke78
    vastasi
    Eli se on hintoja odotellessa... ;)

    Leave a comment:


  • Anttila
    vastasi
    Tällainen tulossa:

    http://www.millteksport.com/product....m?articleid=90

    Leave a comment:


  • Anttila
    vastasi
    Auto saattaa kyllä mennä vaihtoon kunhan A1-kuoreen on saatavilla quattro-neliveto. Vielä ei vaan ole siitä mitään tietoa, just tällä vkolla kyselin aiheesta.
    Luultavasti itsekin suoritan päivityksen quattroon, kunhan sellainen tulee tarjolle... ja millä eri moottorivaihtoehdoilla.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Noin vuosi sitten olin itsekin hakemassa A1:tä liikkeestä talouteen. Noh, taloutta ei enää ole eikä ko. A1 ole mun vaikutuspiirissä muutenkaan mutta kuulen edelleen mitä autolle kuuluu. :) Mittarissa on vajaat 20 tkm ja kaikki on sujunut ongelmitta. Omistaja tykkää autosta kovasti ja sopii hänen käyttöönsä erinomaisesti. Voimaahan saisi olla enemmän (ko. auto on 90kW versio) mutta kylällä sen kanssa pärjää ihan mukavasti. Bluetooth-HF:n puute on myös pieni miinus. Kufatecin sivuille ei vaan ilmesty jälkiasennussettiä.

    Auto saattaa kyllä mennä vaihtoon kunhan A1-kuoreen on saatavilla quattro-neliveto. Vielä ei vaan ole siitä mitään tietoa, just tällä vkolla kyselin aiheesta.

    Leave a comment:


  • Anttila
    vastasi
    Nyt on 5400 km mittarissa eikä ainakaan vielä ole tullut mitään negatiivista vastaan. Auto on toiminut, niinkuin pitääkin eli voin sanoa olevani vieläkin tyytyväinen. Käytin auton 5 tkm kohdalla öljynvaihdossa ja autoa pois hakiessa ilmeni, että moottorin alta oli puuttunut pohjapanssari :-D No nyt sekin on siellä, näemmä autosta voi puuttua vähän isompiakin osia tehtaalta tullessa...

    Leave a comment:


  • |ppe
    vastasi
    Oisko se ihan oikee RS1 jotain tämän tyyppistä
    Attached Files

    Leave a comment:


  • pantealex
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Oko^^ Näytä viesti
    A1 SB eroaa siis A3:sta... miten? :D
    Jos semmoinen nyt siis aikaan saadaan.
    Samalla tavalla kun 5-ovinen polo golfista eli täysin!

    Leave a comment:

Working...
X