A1:seni saapuu suomeen ennen juhannusta, kohtuu malttamattomana tässä pari kuukautta odotellut. Kyseessä on ensimmäinen Audini ja "oikea auto", tähän asti ajellut erilaisilla enemmän tai vähemmän kotteroilla pikkuautoilla. Keväällä kun koeajoin erilaisia tämän kokoluokan vehkeitä niin A1:sen jälkeen ei tarvinnut enää miettiä, se oli siinä niin sanotusti.
Tosin, olisi ennen tilausta pitänyt löytää tämä ketju niin olisin tajunnut tuon led-valaistuksen ottaa mukaan.
Kyseessä siis A1 Ambition 1,4 TFSI ja lisänä Concert plus sekä autom. ilmastointi
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A1 (8X) MY 2010-2018
Collapse
X
-
Tuo vois olla sitten se tuleva S1, niin olis edes jotain meriittejä esikuvalleen :)
Leave a comment:
-
Tuosta jarpaleen linkkaamasta A1 Clubsportista lisää juttua Fourtitudella:
http://www.fourtitude.com/news/publi...cle_6873.shtml
Leave a comment:
-
Omalla kinnerillä oli maanantaina syntymäpäivät. Nyt vaan odotellaan, että saavat toimitettua auton Suomeen!
Leave a comment:
-
Omalla tullut ajettu pian 2tkm ja oon kyllä tykännyt. Koneesta varsinki olen tykännyt. Jotenki pirteän loinen! Tai sitte se vaan tuntuu kun on joutunut transitilla ajelemaan puoli vuotta!
Väri on kyllä mahtava ainakin omaan silmään (Teak brown), vaikka välillä tuli odotelles miettineeksi että minkälainen sieltä oikein tulee. Auto tuli etuajassa niin siitä propsit audille. Tuli 4 vko etuajassa! kyllä ihmetteli liikkeessäkin että mites tämä on mahdollista!:) No joskus näinki...
Conserttia ei vielä ole tullut ikävä eikä sitä flipflap näyttöä.
Alla on Oz Lounge 17". Vähä se on maasturi mutta katotaan jos sille saatais tehtyä jotain syksymmällä...
Leave a comment:
-
En osaa sanoa tarkkaan mikä, mutta jokin tuossa "RS1":ssä puhuttelee. Huutaa suorastaan. Tuli pitkästä aikaa semmoinen 'oho' -elämys. Hieno, eli siis nopean näköinen. 8)
Leave a comment:
-
Kävin torstaina Audin maahantuonnissa palaverissa ja odotustilassa oli "westendiläinen ylioppilaslahja". Pikavilkaisulla varustelistaa oli ruksattu ainakin seuraavat jutut:- nahkapenkkien
- panoramakaton
- xenonien
- 17" vanteiden
- monitoimiratin
- teak brown-värin
- amalfi white-kattokaarien ja
- amalfi white-peilinkuorien
Hauskaa kun pikkuautossa on "traditionaalia luksusta" väri- ja varustevalinnoissa.
Leave a comment:
-
Huhujen mukaan pellin alle on myös soviteltu 2.0 TFSI -moottoria.
http://www.autoexpress.co.uk/carrevi...prototype.html
Leave a comment:
-
TeroPeelle kiitokset mielenkiintoisesta koeajoraportista. Sitä lukiessa oma innostus tilaamaani autoa kohtaan vain kasvoi ja tässähän alkaa olemaan ihan täpinöissään! Tuossa ylempänä olevassa Option Auton YouTube-linkissä onkin havaittavissa hieman urheilullisemmat pörinät, kuin 90 kW-versiossa. Odottelen nyt innolla Hertsikan AC:stä ilmoitusta koeajolle.Viimeksi muokannut Anttila; 15.4.2011, 12:10.
Leave a comment:
-
Tänään koeajossa A1 1.4 TFSI S-tronic Ambition Plus 136kW eli laite, jonka piti huhujen mukaan olla S1. Tähän mennessä olen ajanut sillä vain aamuruuhkassa Espoosta Helsingin puolelle, hiukan Länsiväylää ja keskustan läpi. Eilen illalla ajoin pienempitehoisella A1:llä joten vertailupohja on melko tuore.
Suurimmat erot 90 kW autoon on tietenkin voimalinjassa. Voimaa on reippaasti enemmän ja kone tuntuu kiertävän herkemmin ylemmäs. Auto on enemmän vikkelä kuin nopea. Siis juuri sellainen mitä tuollaisen pikkukirpun kuuluukin olla. Varustelu on Ambition Plus -tasolla juuri sopiva ja ko. yksilössä oli otettu vielä kasa muitakin varusteita:
Connectivity -paketti (PNV) - 690.00 € *
Ilmastointi, automaattinen (Climatronic) (9AK) - 280.00 € *
Kattokaarien kontrastiväritys (6H1) - 490.00 € *
Kattokaarien väriset ulkopeilit, quattro GmbH (6FI) - 110.00 € *
Kyynärnoja etuistuinten välissä (6E3) - 140.00 € *
Lukkopultit (1PD) - 30.00 € *
Metalli- ja helmiäisväri - 580.00 € *
Concert Plus-paketti(1XW+RCM) - 540.00 € *
* autoveroton hinta
Start-stop -järjestelmä puuttuu 136 kW versiosta, ehkä se enää ole mahtunut pellin alle kun sinne on pitänyt saada sekä turbo että kompura. Äänimaailma tässä "mörkömoottorisessa" on mukavan urheilullinen pörinä kun antaa happea hiukan, tasaisessa ajossa ja kaupungissa auto on koneen puolesta erittäin hiljainen ja värinätön.
Ulkonäkö on S-line ulkopaketin ansiosta vakiosta poikkeava ja ainakin omasta mielestä parempaan suuntaan. Liitteenä muutama kännykkäkuva jotka on otettu hämärässä parkkihallissa.
Kaikenkaikkiaan A1 136kW on vielä parempi hauskuutin kuin 90kW versio, varusteidensa ja suuremman boforinsa vuoksi. Hinnoittelusta tietysti voi olla montaa mieltä (ilman lisävarusteita pyöreät 33.000 euroa) mutta vastaavalla tavalla varusteltu 90kW auto maksaa vain joitakin satasia vähemmän. Hinta ei siis olekaan ollenkaan paha jos haluaa ajaa pienellä Audilla pienen auton sijaan. Onhan tuo monta tonnia kalliimpi kuin Polo GTI tai Fabia RS mutta vastaavasti esim. Audissa tulee mukana xenonit joita Fabiaan ei saa rahallakaan. Eikä Polossa puolestaan istuta niin "mukavan" matalalla suhteessa ikkunalinjaan kuin A1:ssä.
Jos on miettimässä etuvetoista käytettyä uusikoppaista Audi TT:tä ja välttämättä ei halua ajaa nimenomaan TT:n näköisellä autolla niin suosittelen tutustumaan tähän 136kW versioon ihan vakavalla mielellä.
Teinkö kaupat? Ei, en tehnyt. Hieno laite mutta kun tulossa on myös quattro niin hyppään nyt tämä välivaiheen yli ja katsotaan miltä maailma näyttää silloin kun quattro-versio (S1) on markkinoilla. Houkutus oli kyllä erittäin kova :) Huhujen mukaan pellin alle on myös soviteltu 2.0 TFSI -moottoria..
Tämän koeajon perusteella pitää heittää Anttilalle vielä suuremmat onnittelut erinomaisesta valinnasta auton suhteen!
Leave a comment:
-
Joo olen nähnyt amalfivalkoisen livenä, mm. koeajossa ollut auto oli ko. värinen ja Hertsikan AC:ssä on sisällä Legends-paketilla varusteltu samanvärinen yksilö. Se on tosiaan sävynä aika paljon kermansävyä muistuttava, mutta ei kuitenkaan niin paljon, kuin esim. saksalaiset taksit. Riippuu tosin valaistuksestakin, missä sitä katsoo.
Lupasivat toimituksen kesäkuuksi, joten sitä odotellessa.
Leave a comment:
-
Erittäin maukas yhdistelmä! Oletko nähnyt livenä amalfi whiten? Sehän ei ole ihan puhdas valkoinen vaan yllättävän paljon kermaan taittava. Itsekin mietin syksyllä wasabi-sisustaa ja livenä nähtynä se on todella makea!
Leave a comment:
-
Jees kiitoksia!
Koska vakiovarustelista oli varsin kattava, en ottanut lisävarusteiksi kuin:
9AK Automaattinen ilmastointi
6H1 Kattokaarien kontrastiväritys
6E3 Keskikyynärnoja
1XW Concert plus-paketti
Vakiona tulevat aluvanteet vaihdoin CP2:iin.
Auton väriksi tuli amalfivalkoinen Daytona-harmailla kattokaarilla ja sisustan väriksi tuli wasabinvihreä saman sävyisillä ilmansuuttimilla. Vihreä näytti aluksi aika räikeältä, mutta aikani tuumailtuani se ei ollutkaan yhtään hassumpi...ja pitäähän sitä yrittää jotenkin erottua massasta ;)
Leave a comment:
-
Onnittelut! Mulla itsellä oli todella lähellä kaupan vääntäminen Espoon AC:n 185hv demoautosta mutta jätin kuitenkin nyt kaupan väliin. Täytyy sitten katsella kun tulee tuo quattro hinnastoon. Koeajo pitää kyllä tehdä 185hv laitteella päästä tekemään.
Mitä varusteita otit vielä lisäksi?
Leave a comment:
-
Sen verran koeajelusta (90 kW) jäi hyvä fiilis, että kävin eilen tilaamassa tuon 136 kW-version muutamilla lisävarusteilla. Hertsikan Audi Centerin mukaan sinne tulee ensi viikolla 136 kW-versio ajoon, joten täytyy vielä käydä kokeilemassa, millainen laite sitä tuli tilattua.
Leave a comment:
-
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=egvPQMKbg2Q[/ame]
Kahden minuutin kohdalla "maailman ainoat A1 quattrot" jääradalla.
Leave a comment:
-
Kokonain hinta alkaa silti olla aika reilu, mutta niinhän se ruukaa olla heti kun vähän varustellaan.
Leave a comment:
-
No silläpä sanani noin valitsin, kun totesin että hintaero versus varustelu ja tehoero on aika pieni.
Leave a comment:
-
Laskepa huviksesi paljonko maksaa vastaavasti varustettu A1 1.4 TFSI Ambiton S-tronic 90kW. Ei jää teholisälle montaakaan euroa.
Leave a comment:
-
A1:n hinnasto laajeni 31.3.2011 sekä ylä- että alapäästään. Nyt on hinnoiteltu sekä 1.2 TFSI että 1.4 TFSI S-tronic Ambition Plus.
Leave a comment:
-
Oma veikkaus A1 Ambition Plus 1.4 TFSI S-tronic 185 hv-version verolliseksi hinnaksi on 32.956,54e. Saa nähdä miten lähelle menee kunhan hinnasto aikanaan julkaistaan. :)
Edit: A1 136 kW vaikuttaa kohtalaisen ripeältä kiihtymään.
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=PuzcR_Eiees&feature=player_embedded[/ame]
Leave a comment:
-
Olen nyt muutaman kuukauden kinunnut tehokkamman (136 kW) hintatietoja ja sen verran maahantuojalta oli tullut infoa, että hinta on n. 33 k€. Maaliskuussa julkistavat virallisen hinnan ja samalla taitaa tulla RS3:n hintatiedotkin. Pääkaupunkiseudulle on tilattu kolme kappaletta näitä A1:n tehokkaampia versioita ja ne on maassa huhtikuun lopulla.
- S-line ulkopaketti
- musta sisäkatto
- LED-sisävalopaketti
- laajennettu sisäväripaketti
- Aluvanne "CP3" 17" + 215/40-17 renkaat
- xenon-plus + LED-takavalot
- vakionopeudensäädin
Leave a comment:
Leave a comment: