Nyt on sitten ensimmäinen lastentauti ilmestynyt pikkuykköseen.
Kuskin puolen pyyhkijä on lopettanut toimintansa ilmeisesti useissa autoissa. Bongasin Audicenterin pihalla parikin pyyhkijä vaivaista yksilöä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A1 (8X) MY 2010-2018
Collapse
X
-
Hauskan näköinen laite tuo A1 livenä, näin tänään vasta ekaa kertaa tuollaisen pikku kulkineen :)
Ja oli vielä joku mainos/sponssi ykkönen kun oli kyljen kokoiset A1 tarrat molemmin puolin.
Tuolta nettiautosta näyttäisi löytyvän halvalla A1 :D
Leave a comment:
-
Nyt pitäs saada äkkiä se haldex A1:een, kun Mininkin saa jo nelivetona.
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
Vähän näyttäisi siltä, että tällä hetkellä on aika hyvin tarjolla demoykkösiä liikkeissä [nettiauton tarjonta] joten ihan tehdastilaukseen verrattuna tuollaisen auton hankkiminen voi olla paljon fiksumpaa. Meidän auton "sisarautokin" näyttää olevan vielä AC:lla myymättä. Tuo on yksi niistä kolmesta yksilöstä jotka on tulleet ensimmäisenä maahan ja ne tunnistaa peräkkäisistä rekkarinumeroista. Mustia tuli kaksi ja yksi oli punainen. Toinen musta on asustanut meillä syyskuun puolivälistä saakka.
Manuaalilaatikkoista en ole ajanut kuin TDI:nä. Kyllähän se toimii eikä ole ollenkaan paha edes lyhyen vetoalueen TDI:n perässä. Diesel on CR-kone joten vetoa on heti pieniltä kierroksilta lähtien ja koska vaihteet on pitkät, vaihtamistarve on yllättävän vähäinen.
Matkaa on tullut tehtyä vain kahden hengen kuormalla enemmälti. Clubin Alastaron ratapäivillä olin itse pienen lenkin takapenkillä. Ahdastahan siellä on mutta pieniä matkoja siellä voi istua ja olla kunhan ei ole mikään koripalloilijan mittainen.
Johonkin tämän viestiketjun viestiin mie kirjoitin niitä huonoja puolia. Uusia huonoja asioita ei oikein ole tullut vieläkään esille. Tottakai se on tiloiltaan vaatimaton ja ovet on parkkipaikkoja ajatellen pitkät mutta jos ne on jollekin huonoja puolia niin sitten on tehnyt väärän valinnan jos on hankkinut A1:n. :) Sen jälkeen kun auton on liikkeeseen maksanut niin kertaakaan ei ole harmittanut!
Leave a comment:
-
Kävin kanssa kokeilemassa A1 ja se kyllä myi aivan täysin!
Toki koeajoauto oli aika hyvillä varusteilla eikä sellaseen varmaan varaa ole, niinpä on herännyt vielä pari kysymystä.
Minkälainen sillä on ajaa manuaalilaatikolla?
Entäs minkälaisella kokoonpanoilla olette matkaa tehneet ja onko matkanteko ollut mukavaa? Siis esim. 4 aikuista.
Mitäs huonoja asioita on tullut esille?
Leave a comment:
-
Audi saapui vihdoin!
Noniin, nyt on ajeltu 1,5 viikkoa uudella A1:llä ja hymy ei meinaa hävitä naamalta millään! Aivan mahtava laite kerrassaan. Olen erittäin tyytyväinen että varustelin auton kunnolla, vaikka perhanan kalliiksi se tulikin. Reilut 33 000 euroa toim.kuluineen.
S-Line Korisarja on todella hyvännäköinen ja sopii autoon todella hyvin, nyt kun kattoo vakiota, se näyttää kovin kesyltä. Boset soi mallikkaasti ja niitten mukana tuleva ovien ledi valaistus on aika makea näin pimeään aikaan.
Olen tässä viikon aikana jo kerinnyt varustelemaan autoa jonkin verran:
- kaikki lasit, lukuunottamatta tuulilasi, on tummennettu
-madallusjouset asennettu -30mm
-17" mustat vanteet ruuvattu alle
-20mm spacerit vanteiden ja navan väliin asennettu ( jäi vanteet hiukan hassusti sisään, joten noilla sai vähän ulospäin tuotua)
- Teippauksilla saatu autoon yksilöllistä ilmettä
Kuvia laitan heti, kun tulee hiukankin aurinkoinen keli, niin päsee napsimaan hienoja talvikuvia!
Ajo-ominaisuudet ovat mielestäni hyvät, itsellänikin on alla uudet Hakka-7 ja ne ovat osoittautuneet loistavaksi valinnaksi Audiin.
Mielestäni tuolla rengastuksella A1 on todella hiljainen, joten itse en ymmärrä mistä moinen melu-kritiikki tulee, itse ajan paljon matka, sekä myös kaupunki ajoa ja kummassakin audi on erittäin hiljainen.
TDI:n kulutuksesta sen verran että juuri tuossa laskettelin tulemaan Kouvola-Vantaa (140km) välin vakionopeussäädin 105km/h asetuksella ja matkan keskikulutus näytti auton mittarin mukaan 4.8 litraa/100km. Mielestäni oikein sopiva, tosin vieläkin pienemmällä pääsee jos ei ohittele (niinkuin minä) ja laskee vielä pikkuisen vakkarista nopeutta.
Mutta erittäin tyytyväinen olen ostokseeni ollut ja joka päivä auto tuntuu entistä paremmalta. Kovasti on katseita kerännyt liikennevaloissa ( johtunee ehkä myös laittamistani ralli-henkisitä teippauksista) ja herättänyt mielenkiintoa kanssakulkijoissa parkkipaikoilla.
Laitan lisää infoa varustelistasta samalla kun lisään kuvia menopelistäni lähipäivinä!!
Hyvää joulun odotusta kaikille!! =)
Niin ja vielä lopuksi: Audi menee ensi viikolla takaisin liikkeseen Navi-ohjelman asennukseen, saas nähä mitä lopullinen hinta toimenpiteelle tulee olemaan, asiasta myös lisää infoa kun homma hoidettu!!
Leave a comment:
-
Nyt on jo tullut hiukan kokemusta A1:n talviominaisuuksistakin. Aika kiva vietävä ja auto tottelee kivasti kaasun painalluksia ajosuunnan muutoksissa. Eihän tää mikään quattro tietenkään ole mutta mukavan "tailhappy" kuitenkin. Kevyt auto + Hakkis 7 antaa melko hyvän vetopidon joten vajakkien sarjassa tämän talvikiihtyvyys on hyvää luokkaa. Edelleenkään ei ole tullut vastaan mitään ihmeempiä negatiivisia asioita (siis niiden lisäksi jotka tiedostin jo etukäteen) mutta positiiviset puolet on vain vahvistuneet. Sain laitettua SD-kortin grammariin ja mp3-tiedostot toimii erinomaisen hyvin. Grammarin käyttöliittymä on hyvä ja ison näytön avulla kappaleiden vaihtaminen yms. on helppoa ja nopeaa. Biisien nimetkin näkyy, tietenkin.
Kulutus on nyt reilun 4.000 km matkalla laskettuna 7,24 litraa, ajotietokone näyttää 7,3 litraa eli on melkoisen tarkka. Kliks Tankkaus.comiin. Ajosuorite on kilometreissä mitattuna ehkä 60/40 kaupunkiajon puolella. Muutaman kerran olen käynyt autolla Turussa ja ajotietokoneen mukainen kulutus HKI-Turku (tai toisinpäin) on ollut välillä 5,8 - 6,3 litraa, vähän riippuen kelistä ja nopeudesta.
Lämmitintä ei ole vielä tullut laitettua. Webaston tai Eberin ohjeita piti odottaa ja nyt on ollut ns. muita kiireitä ja homma on vähän jäänyt. Onneksi päivässä tulee yleensä vain yksi kylmäkäynnistys raakana, päivät kun auto on lämpimässä parkkihallissa riippumatta siitä onko se mun vai vaimon käytössä.
Leave a comment:
-
Autocar: Audi A1 e-tron prototype review
NSU tekee paluutaan....
What makes the A1 e-tron really special is the 'Range Extender generator module'. This is based around a tiny, 245cc, single rotar, Wankel engine. It generates a maximum 20bhp, driving a generator, which provides electricity once the battery has been run down to its lowest charge.
Leave a comment:
-
Jännitys tiivistyy, auto jo laivassa tulossa, vielä noin kaksi viikkoa joutuu kärsivällisesti oottelemaan ennenkuin saa uuden perheenjäsenen kotiin! =) KW:n madallusjousetkin tuossa tilasin, saa nekin heti alle kun auto saapuu. Talvivanteisiinkin kävin pyöräyttämässä kumit päälle, on meinaan mageet fillarit. Oli kyllä oma hommansa niissäkin, kun uudet vanteet olivat hopeat ja maalasin ne mustiksi, meinasin kuolla pohjatöiden hinkkaamiseen. Teipparillekkin on aikaa alustavasti sovittu, kokeillaan ensin teipin kanssa uusia ilmeitä maalaukseen, ennenkuin oikeasti käyn auton kimppuun ja ruiskin väriä päälle. On tällä tavalla hiukan helpompi näet testailla eri juttuja, kun voi vaan repiä teipin pois, jos ei ollutkaan livenä kovin hyvä idea..! =D Mutta pikkuhiljaa hyvä tulee. Tällä viikolla vielä tiedustelemaan tutusta paikasta lastua, että saa kirppuun vielä pikkasen lisää potkua!!!!
Leave a comment:
-
Kaimapoika on tilannut hyvin mielenkiintoisen oloisen A1:n, onnittelut ja hatunnosto! Mielenkiintoista sitten joskus nähdä tuo yksilö livenä. Ja jos joku taivastelee hintaa niin jos aihio on esim. 15.000 halvempi kuin A4 niin silloin sillä erotuksella voi ostaa varusteita, eikös se niin mene? :)
Itse kävin tänään A1:llä Turussa. Nopeuden pidin vakkarilla aika tasan tarkkaan 100 km/h todellisessa nopeudessa ja ajotietokoneen mukainen kulutus oli 5,8 litraa sadalla ja alla pyörivät jo nastarenkaat. Ajotietokone tuntuu pitävän aika hyvin paikkaansa kun vertaa tankkaus.comin antamiin lukemiin. Kilometrejä on taittunut vasta 2.500 km ja kokonaisajomäärä mittarissa on noin 6.500 joten uskoisin kulutuksen vielä hiukan tippuvan. Kaikenkaikkiaan A1 on osoittautunut meidän tarpeisiin enemmän kuin sopivaksi laitteeksi.
Leave a comment:
-
Oma A1
Itse tilasin jo elokuussa itselleni A1:sen, kävin sen katsastamassa heti kun tuli ensimmäiset autot Suomeen ja olin myyty! Toimitus aika vain venyi pitkäksi, kun menin sitten ruksaamaan lisävarusteita riittävästi. Päädyin sitten ostamaan 1.6TDI:n, kun ajan sen verran paljon ja tuolla jos jollain saa kulutukset riittävän alas! Väriksi valkkasin valkoisen mustalla sisustalla. Valkoinen siksi, että meinaan siihen itse jossain vaiheessa maalata ( ruisku pysyy käsissä) erikoismaalauksen ja sisustalla ei ollut niin väliä, koska vien sen heti saatuani verhoiltavaksi kumminkin. Nahkasisustaa tulossa siis kuitenkin. Varusteita löytyy sopivasti; on S-line ulkopakettia, Bose- audio järjestelmää, navigaattoria, cruisea,xenoneita, auto-ilmastointia ja vaikka mitä muuta. Kyllähän siinä pikkuautolle tuli hintaa, mutta Ei se haittaa, onpahan juuri sellainen kuin itse halusin. Talvivanteiksi ostin jo valmiiksi 17" mustat ssw:n vanteet kiillotetulla lipalla, voi olla ihan kiva yhdistelmä valkoisen auton kanssa!
Autoa en siis ole vielä saanut, se on tällä viikolla,eli viikolla 44 kokoonpanilinjalla ja tästä noin kolme viikkoa, niin se on Suomessa! Voi kunpa jaksaisi vielä vähän aikaa oottaa! =) Odotus on ollut pitkä ja vieläkin ihan täpinöissä, tulispa se jo pian! =D
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja OnteHiano homma!! Tuo 240hp kuulostaa aika paljolta tollaseen autoon joka on hiukan mopoautoo "pienempi".
Alkaa vaikuttaa jo mielenkiintoiselta, eikä tuo sport-diffi ainakaan vähennä omistushaluja.. =)
Leave a comment:
-
Tulipa ajettua tänään iltapäivällä pari tuntia sillä pikkudiisselillä varustetulla A1:llä. Tässä oli viimeksi ajamaani bensavehkeeseen verrattuna hieman namibia-varustus ja manuaaliaski.
Ihan reippaasti tuo silti kulki, mutta minua jäi häiritsemään se "vaihtamisvalo" siinä mittaristossa, joka patisti koko ajan vaihtamaan isompaan, mikä aiheutti sen, että kaupunkinopeuksissa sisään tarjottu nelonen tärisytti ihan selvästi jo moottoria. No mittariston toiveita ei ole tietysti pakko noudattaa, mutta kyllä tuo ihan selvästi vaikutti ajomukavuuteen jos sitä totteli.
Tämä kiisseli on kuulema vuodenvaihteen jälkeen tulossa myös DSG:llä, jolloin varmaan tuokin puute poistuu (?)
Leave a comment:
-
Jos tämä seuraava lainaus pitää paikkaansa niin kääntyvyys ja ajettavuus on lähtökohtaisesti kunnossa!
...the S1’s 4WD will have the option of the torque vectoring rear sport differential from the S4 and RS5, which promises agile handling.
Leave a comment:
-
Hiano homma!! Tuo 240hp kuulostaa aika paljolta tollaseen autoon joka on hiukan mopoautoo "pienempi". Millaisiin hintoihin mahtaa suomessa nousta?
Leave a comment:
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Onte Näytä viestiKoska mahtaa tulla tuon A1.sen tehoversion hinnat julki? entä myynti puoli?
Sen sijaan sikäläiseen hinnastoon oli jossain vaiheessa ilmaantunut S-line -versiot. Hintaero normaaliin näytti olevan n. 1.800 euroa Ambitioniin verrattuna. Ko. hintalisä ei vielä tuo mukanaan S-line ulkonäköpakettia.. Ohessa on kuvat normisporttipenkeistä, S-linen penkeistä (ero ilmeisesti normisporttipenkkiin vain S-line -merkinnässä) sekä S-linen urheilupenkeistä.
Leave a comment:
-
Koska mahtaa tulla tuon A1.sen tehoversion hinnat julki? entä myynti puoli?
Leave a comment:
-
Kävin tänään rengasliikkeessä ihmettelemässä sopivia talvirenkaita. Katsottiin että 195/55-16 mahtuu pyörimään vaikka onkin hiukan alkuperäistä rengaskokoa suurempi. Menen iltapäivällä tekemään rengastilauksen loppuun. A1:n pulttijako on muuten 5 x 100, keskireikä 57,1 ja ET pyörii 35 luokassa. Periaatteessa olisin voinut pistää ykköseen kakkosen nykyiset 16" kesävanteet talvivanteiksi ja ostaa keväällä pikkukakkoseen uudet. A2:n Superleggerat on vaan sen verran kärsineet vuosien varrella että oma luonto ei antanut myöden panna kanttijälkisiä vanteita uuteen autoon.
Sitten yksi pikkuhuomio.. A3:ssa mulla oli automaattisesti himmentyvä taustapeili, A2:ssa sitä ei ole eikä myöskään nyt tässä ykkösessä. A2:n sisäpeilin korkeus tiestä, takaikkunan muotoilu ja sen värisävy on sen verran tummia että peiliä ei tarvitse pimeälläkään yleensä kääntään "yöasentoon". En siis pitänyt A3:ssa ollutta automaattisesti tummuvaa peiliä kovinkaan tarpeellisena. Nyt tässä ykkösessä automaattisesti himmentyvä peili olisikin hyvä olla olemassa. Ajelin viikonloppuna pimeällä ja auton mataluudesta, tummentamattomasta takaikkunasta ja lyhyestä katosta johtuen takanatulevien valot häiritsivät aika paljonkin ja peiliä sai olla kääntämässä vähän väliä. Eli suosittelen vahvasti tilausvaiheessa ruksimaan kohdan "4L6, automaattisesti himmentyvä taustapeili". Siinä mukana toki täytyy ottaa "8N6 Sade- ja valontunnistin" (sis. "4GH Harmaa tuulilasin yläreuna") tai "8N7 Kaukovaloassistentti" (johon ei sisälly 4GH mutta joka kuitenkin vaaditaan 4L6:n kanssa..). Mutta toisaalta koska nuo 8N6/8N7 + 4GH on pakollisia "9AK Automaattinen ilmastointi" -kanssa niin nehän tulee otettua jo muutenkin. :)
Sisävalopaketista QQ1 on vain positiivista sanottavaa. Jalkatilavalot, kartanlukuvalot ja lätäkkövalot on kiva olla olemassa myös pikkuautossa. ;)
Leave a comment:
-
http://www.autoexpress.co.uk/news/au..._the_ring.html
Siinä on vähän "spyshottia" S1:stä Ringilla ja mukavan näköinen kapistus mielestäni :)
Leave a comment:
-
Hyvä että on vielä joku jaksanut lueskella näitä mun sepustuksia. Tässä vähän käyttökokemuksia reilun viikon omistussuhteen jälkeen.
Pieniä ärsytyksen aiheita:- Etupenkin selkänoja ei pysy käännettynä eteen kun takapenkille on menossa tai on laittamassa tavaraa takajalkatilaan. Matkustajan puolella ongelma on pienempi koska selkänoja mahtuu kääntymään pidemmälle. Kuskin puolella ratti ottaa vastaan.
- Sivupeilien muotoilu vaatii hieman tottumista. Sinänsä peileissä riittää pinta-alaa ja niistä näkee hyvin taakse. Outous tulee siitä, että sisäreuna ei ole täysin pystysuora vaan peilipintaa "puuttuu" yläreunasta. Taakse siis näkee hyvin, mitään oleellista ei jää puuttumaan mutta aluksi tuo ominaisuus on vaatinut hieman opettelua peilien säätämisen suhteen.
- Ovet on pitkät. Se oli tiedossa toki jo etukäteen mutta kun pitkään aikaan ei ole ollut takaovetonta autoa niin parkkipaikoilla saa olla vähän varuillaan. Myös turvavyötä saa hapuilla A2:sta enemmän.
- Kaasu- ja jarrupoljin ovat melko lähellä toisiaan. Mulla on muutamat kengät joiden pohja on aika leveä ja välillä tuntuu että painaa kahta poljinta yhtä aikaa. Ongelma poistuu kun käyttää (ajamiseen muutenkin paremmin sopivia) kapeapohjaisia kenkiä.
- Ratti jää ihan sentin-pari liian kauas omaan makuuni.
Sitten niitä plussapuolia joita on tullut vastaan.- Kiva ajettavuus! Tällä on hauska ajaa kaupungissa ja pikkuteillä. Jousitus ottaa pahatkin töyssyt vastaan vähän reilummassakin vauhdissa hienosti, missään vaiheessa ei tunnu siltä että auto olisi epävarman tuntuinen. Radalla en ole vielä käynyt mutta eiköhän sekin päivä vielä koita jossain vaiheessa.
- S-tronic toimii 95 prosenttia ajasta erinomaisesti ja sen 5 prosentin aikanakin se päihittää manuaalilaatikon, ainakin neljän prosentin ajan. Toki joissain vekslailuissa manuaali voisi olla tarkempi tai nopeampi mutta kyllä tälläkin pärjää.
- A1 on näppärän kokoinen pyöriteltävä. Ei tämä ihan kolikon ympärillä käänny mutta ei paljon puutukaan. A3:a (8P) ketterämpi tämä on.
- Ajotietokoneen näyttö ei nyt viikon ajeluiden jälkeen olekaan niin sekava kuin miltä se ensikoeajossa vaikutti. Ratin näppäimet ja rullat on paljon parempi tapa hallita FIS:iä kuin pyyhinviiksen napit.
- Start-Stop -systeemi toimii hienosti ja se alkaa toimia melko piankin lähdön jälkeen.
Kulutuksesta on vielä tässä vaiheessa vaikea sanoa yhtään mitään. Ensimmäisen tankillisen kulutus oli 8,1 litraa mutta tuli ajettua ns. testiajoa eikä mitenkään taloudellisesti. Tosin, samalla tavalla ajettuna entisen A3 SB 2.0T quattron kulutus olisi ollut lähempänä 11 kun 10 litraa..
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja jarpale Näytä viestiSe on tuo volkkarinkin paljon käyttämä kuivakytkimellä varustettu poikittaiskoneisen auton S-tronic, joka kestää vain 250 Nm vääntöä.
Ihan ensimmäinen tuotantokäyttöön tullut versio DSG-laatikosta (jonka sai TT 8N 3.2 quattroon syksystä 2003 alkaen) kesti heti alusta asti 350 Nm vääntöä (kuten myös nykyään?), mutta on toteutettu ns. märkäkytkimellä - eli monilevykytkinten levypakat uivat jäähdytetyssä öljyssä (laatikon kyljessä on oma öljynjäähdytin).
Klubin ratapäivillä AC:n miehet kehuivat, että kehityksessä on jo poikittaiskoneen S-tronic, joka kestää ainakin 450 Nm. Laatikko olisi tulossa saataville TT RS- ja RS3-malleihin. Nam.
Leave a comment:
-
Se on tuo volkkarinkin paljon käyttämä kuivakytkimellä varustettu poikittaiskoneisen auton S-tronic, joka kestää vain 250 Nm vääntöä.
Ihan ensimmäinen tuotantokäyttöön tullut versio DSG-laatikosta (jonka sai TT 8N 3.2 quattroon syksystä 2003 alkaen) kesti heti alusta asti 350 Nm vääntöä (kuten myös nykyään?), mutta on toteutettu ns. märkäkytkimellä - eli monilevykytkinten levypakat uivat jäähdytetyssä öljyssä (laatikon kyljessä on oma öljynjäähdytin).
Klubin ratapäivillä AC:n miehet kehuivat, että kehityksessä on jo poikittaiskoneen S-tronic, joka kestää ainakin 450 Nm. Laatikko olisi tulossa saataville TT RS- ja RS3-malleihin. Nam.
Leave a comment:
-
Rakenne noissa poikittain ja pitkittäin(A5) asennetuissa laatikoissa on vain aivan eri. Mutta esim. S3:sta löytyy S tronic quattro jossa 350Nm ja moottori poikittain.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tero V. Näytä viestiDSG/S-tronic laatikoita on ollut jo pitkään malleissa missä on kone poikittain ja vääntöä yli 300Nm, joten se tuskin on ongelma tässä.
Leave a comment:
-
Mulla on ollut se käsitys (jota TM:kin toistaa), että DSG/S-Tronicci kestää vain 250Nm.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viestiYksinpuhelu jatkuu..
Ja odotamme A1q /S1 versiota ilmestyväksi... Tosin se on Haldex, mutta ei pahasti häviä isoveljillensä. Jos nyt pitäisi lähteä ostoksille, niin A3q/S3 olisi ensimmäinen vaihtoehto, kerran A1 ei tätä vaihtoehtoa tarjoa vielä ainakaan. (siis kakkosautoksi)
Leave a comment:
Leave a comment: