Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A1 (8X) MY 2010-2018

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TeroPee
    vastasi
    A1:n myynti on alkanut ja hinnastot on julkistettu. Ei nuo hinnat ihan kuusta ole. Ehkä..

    A1 Ambition 1,4 TFSI 119g S tronic Start-Stop karvan yli 27.000e. Lisävarustelistalta sitten tuohon päälle
    • CP2 Alumiinivanteet "5-puolainen design", koriste-elementit, koko 7,5 J x 17, renkaat 215/40 R17, n. 1.000e
    • 6NQ Musta sisäkaton verhoilu, n. 220e
    • RCM Radio Concert, n. 630e (ilmeisesti vakiona ei tule mitään grammaria?!?)
    • 9VD Audi Sound System, n. 370e
    • PX4 Xenon Plus - ajovalot, sisältää LED-päiväajovalot ja LED -takavalot, n. 950e
    • QQ1 LED- sisävalopaketti, n. 200e
    • 8T2 Vakionopeussäädin, n. 370e
    • QE5 Tavaratila- ja säilytyslokeropaketti, n. 290e
    • 4GH Harmaa tuulilasin yläreuna, n. 70e (jotta saa tilattua tuon seuraavan)
    • 8N6 Sade- ja valotunnistin, n. 170e (jotta saa tilattua tuon seuraavan..)
    • 9AK Automaatti-ilmastointi, n. 1.850e (!!!!!)


    Yli kuudella tonnilla varusteita eli kokonaishinta luokkaa 33.000e ja vielä ei ole yhtään palikkaa jossa lukisi S-line!

    Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista. Silti tuo A1 houkuttelee.. ;)
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Tolkkju
    vastasi
    Tommosesta ollut vähän puhetta kotosalla, mutta tosta trendikulkineestahan näköjään hinnoitellaan helposti A3:n hintainen. Kuitenkin "vain" Polo nätissä mekossa... Varusteilla näyttää helposti saavan menemään toinen piikuauton hinta + Suomen autoverot vielä niistä.

    Leave a comment:


  • RobTq
    vastasi
    Totuus taitaa olla että ruksin suurimman osan varusteista :) Innostuin tilaamaan sellaisia varusteita, joihin olen tottunut A6:sessa, kuten kattoluukku, navi, monitoimiratti jne. ja daytona-harmaa värikin löytyy lisävarusteena!

    "S line Sportpaket" -pakettia ei pysty speksaamaan vielä konfiguraattorin kautta mutta siihen pitäisi kuulua kunnon penki ja muuta kivaa.

    ======================================
    S line Exterieurpaket

    Das S line Exterieurpaket umfasst die folgenden Ausstattungen:
    Stoßfänger vorn und hinten, seitliche Kühlergitter sowie Diffusoreinsatz in sportlich-markantem Design
    seitliche Schwellerleisten in Wagenfarbe lackiert
    Kühlergrill in Schwarz hochglänzend, mittlere Frontspoilerkante sowie Diffusoreinsatz in Platinumgrau lackiert
    Einstiegsleisten mit S line Schriftzug
    S line Schriftzüge auf den vorderen Kotflügeln
    S line Dachkantenspoiler
    Nebelscheinwerfer (Serie bei Ambition)
    verchromte Blenden für Auspuffendrohre (je nach Motorisierung einfach oder doppelt)

    ======================================
    S line Sportpaket

    Das S line Sportpaket für den Audi A1 umfasst die folgenden Ausstattungen:
    Aluminium-Gussräder in der Größe 7,5 J x 17, mit Reifen 215/40 R 17, im 5-Doppelspeichen-Design; optional: Größe 7,5 J x 18, mit Reifen 225/35 R 18, im 7-Doppelspeichen-Design oder 5-Arm-Rotor-Design in Titanoptik, glanzgedreht
    S line Sportfahrwerk der quattro GmbH mit dynamischerer Fahrwerksabstimmung
    S line Schriftzüge auf den vorderen Kotflügeln
    Einstiegsleisten mit S line Schriftzug
    Innenraum, Armaturentafel und Dachhimmel in schwarz mit jetgrauen Nähten auf Sitzbezügen, Sportlederlenkrad, Schalthebelmanschette und Mittelkonsole sowie jetgraue Keder an Fußmatten
    Mittelkonsole in mono.pur schwarz
    Ausströmermanschetten schwarz hochglänzend; optional: in Aluminiumoptik (Serie bei Ambition)
    Aluminiumoptik im Interieur (Serie bei Ambition)
    Sportsitze vorn, optional: S Sportsitze vorn
    S line Sportlederlenkrad im 3-Speichen-Design, in Leder schwarz mit S line Emblem. Optional: S line Multifunktions-Sportlederlenkrad im 3-Speichen-Design mit oder ohne Schaltwippen – jeweils in Leder schwarz mit S line Emblem
    Schalthebelknauf in gelochtem Leder schwarz

    Für Sitzbezüge und Lackierungen bestehen folgende Wahlmöglichkeiten:
    Sitzbezüge in Stoff Sprint/Leder auf Sportsitz und S Sportsitz oder Leder Seidennappa auf S Sportsitz jeweils in schwarz mit jetgrauen Nähten und mit S line Prägung in den Lehnen der Vordersitze
    Lackierung in allen Serienfarben, als zusätzliche Farboption in der Sonderfarbe Daytonagrau Perleffekt

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Yrittämällä yritin mutta en mie saanut mahtumaan kuin vajaalla 12.000 eurolla varusteita.

    Leave a comment:


  • jukkan
    vastasi
    "Vähän speksaa varusteita" :D

    Leave a comment:


  • RobTq
    vastasi
    Audi.de:n sivuilla on "konfiguraattori", joka näyttää myös hinnat. Huhhuh kun tuli suolainen hinta kun vähän speksaa varusteita! Sopivasti varusteltu A1 1.4 S-tronic tulisi maksamaan Saksassa 36.000e, paljonkohan sama auto tulisi maksamaan Suomessa?

    Leave a comment:


  • jta
    vastasi
    Eikä noilla tämän hetken rallipolkujen kahdella tehdastallilla ole ainoatakaan nelivetoista voima mallia markkinoilla. Silti rallissa mukana olo ja siellä menestyminen on imagollisesti ja markkinoinnillisesti tärkeää ja kannattavaa.
    Tuo pitää kyllä hyvinkin paikkaansa, eli rallissa käytettävän ja kuluttajamarkkinoille myytävän mallin välillä ei paljoa yhteneväisyyttä ole, mutta kuitenkin jonkinlainen mallisarja/sukunäköisyys -ajatus kuitenkin.

    Mutta tässä taas ratsastetaan vanhoilla arvoilla ja yritetään luoda sukunäköä ja yhteneväisyyttä tähän A1:seen (no okei, olihan siellä muutakin Audi motorsporttia). Tämän voi yhdistää samaan toimintamalliin kuin Ford ja Citroen tekevät, mutta näin omien silmälasien läpi katsottuna, se on jotain mitä en olisi halunnut nähdä (kunhan purkaudun kanssa).

    Odotan innolla A1/S1:tä mutta pahoin pelkään että tuutista tulee taas yksi erittäin hieno, hiottu, toimiva, laadukas, kallis ja varusteltu (ainakin kun lisävarusteita katsoo..) mutta sieluton Audi.
    Tätä myös itsekkin pelkään.

    En itse A1:stä tuolla ralliteipeillä ja varsinkin sisustalla ollenkaan pahaksi pistäisi, vaikka omassa tallissa ja käytössä olisikin sellainen (kuka tietää, vaikka joskus olisikin).

    Leave a comment:


  • Tolkkju
    vastasi
    No nyt näytti ilmestyneen hinnat jo audin UK-sivustolle.

    http://www.audi.co.uk/new-cars/a1/a1/pricing.html

    Aika outo homma, mutta en ainakaan vielä löytänyt Saksan sivulta hintoja. Onko tuo ekana briteissä toimituksessa?

    Pitäiskö tuosta alkaa arpomaan A3:n hinnan suhteessa Suomi-hintaa? Eli onko tietoa, koska paikalliset hinnastot ilmestyy?
    Viimeksi muokannut Tolkkju; 26.3.2010, 10:45. Perustelu: kirotusvire

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Vänni on hyvin pitkälti asian ytimessä. Nelivetoisuus tuo tiettyä hauskuutta ja turvallisuutta talviautoiluun mutta ei se mikään autuaaksi tekevä ole noin vähätehoisessa autossa (S1:n teho luultavasti sama kuin Polo GTI:n eli 180hv). Keveys on se mistä nopeus ja erityisesti fiilis tulee kuivalla kelillä.

    Audilla ei ole ollut pitkään aikaan sellaista autoa missä olisi sellaista "alkukantaista ajamisen iloa" kuin mitä esim. jossain kaksipaikkaisessa englantilaisessa 1960-luvun roadsterissa on. Tarkoitan siis autoa jolla voisi lähteä ajamaan pienille asfaltoiduille kolmi- tai nelinumeroisille asfalttiteille ihan vaan huvikseen. TT RS voisi olla lähimpänä Audin mallistosta tuollaista mutta olen antanut itseni ymmärtää että sekin on aika "särmätön". Hieno ja nopea mutta niin hyvä että sen voi milloin tahansa antaa vaimolle ajoon ja sanoa että käy maitokaupassa. Nykyautoista taitaa parasta ajamisen fiilistä ja keveyttä tarjota Alfa Romeot ja sielläkin esim. 159 on ihan liian raskaan tuntuinen (etten sanoisi Audimainen, ja sanoinkin). Alfa Romeo MiTo pitäisi käydä kokeilemassa, siinä olisi varmaan sellaista irtonaista ajamisen iloa mitä enää harvoin tapaa. Uusinta Miniä en ole ajanut mutta vanhempi "uusi" Mini Cooper S oli myös erittäin hauska.

    Ja voisihan Audi sen verran erottua S1:llä Polo GTI:stä että tekisi saman mitä Alfa Romeo teki 147 Q2 -mallissa, kliks lisäinfoa.

    Odotan innolla A1/S1:tä mutta pahoin pelkään että tuutista tulee taas yksi erittäin hieno, hiottu, toimiva, laadukas, kallis ja varusteltu (ainakin kun lisävarusteita katsoo..) mutta sieluton Audi.

    Uh, alkaakohan nyt seinät kaatua päälle kun on 2,5 viikkoa ollut kotona jalka paketissa..

    Leave a comment:


  • Vänni
    vastasi
    Minusta tuo oli kokonaisuutena varsin tyylikäs paketti. Kyllä minulle tuollainen kelpaisi.
    Se että tässä tuotiin esiin rallihistoriaa niin sehän on vain hyvä ja sen esille tuominen tekee yhä hyvää merkin imagolle. Itse auton vajaavetoisuus on tällaisessa videossa sivuseikka. Ja vaikka joskus tuleva S1 olisikin vajaaveto niin onhan myös A2 ollut aina vajaaveto. Ja kun ihan tarkkoja ollaan niin A2 on se jolla mestaruudet aikoinaan ajettiin, S1 ja S1 evo2 oli enempi statistin roolissa.

    Ei se neliveto tee autosta nopeaa vaan muu kokonaisuus + kuski. 99% tämänkin auton markkinoista on kuitenkin siellä missä ei ole koskaan lunta tai ainakin harvoin, niin niiden kahden vetävän pyörän puuttuminen tuskin vaikuttaa kohderyhmän ostopäätöksiin millään tavalla.

    Vielä tuosta vajaaveto vs. neliveto, niin muuan Sebastian Loeb dominoi taannoin asfaltti ralleja vajaavetoisella Citroenilla mennen tullen jättäen nelivedot kauas taakseen.

    Eikä noilla tämän hetken rallipolkujen kahdella tehdastallilla ole ainoatakaan nelivetoista voima mallia markkinoilla. Silti rallissa mukana olo ja siellä menestyminen on imagollisesti ja markkinoinnillisesti tärkeää ja kannattavaa.

    Tulipahan purkaus.. :D
    Viimeksi muokannut Vänni; 25.3.2010, 14:03. Perustelu: kirjoitusvihreitä korjalin ;)

    Leave a comment:


  • jta
    vastasi
    Nyt tuli kyllä melkein tippa linssiin.
    Tosin sisällä hienot pienet yksityiskohdat värityksissä.

    Leave a comment:


  • turbokiisseli
    vastasi
    YouTube: Audi A1 Competition kit

    Joo-o, A1 niminen vajaaveto ralliteipeillä. Meni vähän maku tästäkin hommasta! Kunhan mahdollisesti tuleva S1 ei vaan olisi etuveto.

    Leave a comment:


  • jta
    vastasi
    Tuo e-tron näyttää about 40x paremmalta
    Jep, väritys tekee ihmeitä...

    Leave a comment:


  • Vänni
    vastasi
    Tuo e-tron näyttää about 40x paremmalta, tai siten mä vaan kuvittelen... vai onko mulla vaan valkoiset silmälasit?

    Leave a comment:


  • -Maukka-
    vastasi
    http://tv.audi.com/video/10339#/08

    Leave a comment:


  • jeremiah
    vastasi
    Pikkuinen bongattu sitten kadulta Barcelonassa. Nätti ku sika pienenä.
    http://forums.fourtitude.com/zerothread?id=4768696

    Leave a comment:


  • jta
    vastasi
    Ja kyllä paheksun, että S1 otettaisiin uudestaan käyttöön :((

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Kai niillä markkinointiosastollakin joku häpy on. Ei taida olla vielä ensimmäistäkään ässää ilman quattroa. Siitä tehon määrästä nyt voidaan vielä keskustella, kunhan suorituskyky on linjassa.

    Leave a comment:


  • RobTq
    vastasi
    Alustavasti tuotantomalli näyttää erittäin hyvältä. Esittely on Geneven automessuilla kolmen viikon kuluttua, joten kuvia odotellessa.

    Mun mielestä vaan S-merkkiä ei tuohon kannata sovittaa, jos tehoa on alle 200hv ja vielä etuvetoinen..

    Leave a comment:


  • Heksi
    vastasi
    Eli ei tuo "vanha" A2 nyt niin kaukana nykypäivästä ole.. :)
    A2:n kohtalona olikin syntyä aikaansa edellä!

    Laittaisivat siihen S1:een sähkömyllyn taka-akselille proto-auton tapaan. Voisi olla mielenkiintoinen pakkaus.

    Leave a comment:


  • jpeltopuro
    vastasi
    Hienon ja trendikkään näköinen vekotin. Ihankohan tuota saa Fiat 500-tyyliin kustomoituna ihan tehtaalta jo?

    Takavedon puuttuminen ei itseä pahasti haittaa -ja ehkä se sinne saadaan jossain vaiheessa esim hybriditekniikalla.

    Leave a comment:


  • Shakal
    vastasi
    Olisi se nyt kieltämättä vähän surullista tuoda taas mallistoon laite, johon ei ole saatavilla Quattroa..

    Sääli siksi, koska tuo on muuten niin komean näköinen moderniksi pikkukirpuksi.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Juu, tässäkin jutussa on oikein mainintana erikseen että

    ..Tietojen mukaan S1 varustetaan 1.4-litraisella turboahdetulla bensiinimoottorilla, jonka teho tulee olemaan noin 180 hevosvoimaa. Se tulee tietojen mukaan olemaan ensimmäinen S-malli, joka toimitetaan pelkästään etuvetoisena...
    Varmaan tuo quattron puuttuminen johtuu tästä:

    A1 perustuu löyhästi VW-konsernin pikkuautoarkkitehtuuriin, johon kuuluvat myös uusimmat VW Polo, Skoda Fabia sekä Seat Ibiza.
    Noita muita pikkuautomallejahan ei ole ollut nelivetoisena joten platfromissa ei varmaan ole kardaanille ja vetoakseleille paikkaa. Samahan oli A2:n kanssa, ei siitäkään ollut kuin etuveto tarjolla ja siinäkin oli yhteistä Polon, Fabian ja Ibizan kanssa. Tuossa kokoluokassa quattron tuoma lähes 100 kg:n lisämassa on varmaan enemmän haitaksi kuin kahden vetävän pyörän tuoma etu. Toki täällä lumen ja jään keskellä mielipide on varmaan vähän muuta mutta tuota pikkuautoa tuskin tullaan täällä myymään kovinkaan paljoa. Veikkaus on että A1:n myynti tulee olemaan korkeintaan 25 % A3:n myynnistä.

    Mutta hyvältä se näyttää!



    Edit: Mielenkiintoinen nyanssi muuten A1 1.6 TDI 90 hv vs. A2 1.4 TDI 90 hv.

    Toinen 1.6 TDI tuottaa 90hv ja vääntöä 230 Nm. Yhdessä viisivaihteisen manuaalivaihteiston kanssa A1 kiihtyy 0-100km/h 12,2 sekunnissa ja sen huippunopeus on 179 km/h. Kulutus on moottoriversioista pienin eli 3,8 liters/100 km, joka vastaa 99 g CO2/km.
    A2:n 1.4 TDI 90 hv tuottaa saman väännön, kiihtyy 0-100km/h 10,9 sekunnissa ja kulkee huippuja 188km/h. Kulutus on 4,3 l/100 km ja co2-päästö 116 - 119 g/km. Eli ei tuo "vanha" A2 nyt niin kaukana nykypäivästä ole.. :)
    Viimeksi muokannut TeroPee; 11.2.2010, 11:37. Perustelu: höpinää A2:sta

    Leave a comment:


  • turbokiisseli
    vastasi
    Nelivetomallista ei vaan ole vieläkään mitään mainintaa :(

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    A1 speciaalisivusto:
    http://microsites.audi.com/a1onlines...up.html#/home/

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/a...systa-suomessa

    Jumankekka. Hintahaarukka ois aika sopiva. Joko saa ruveta haaveilemaan uudesta Audista.. =)

    Leave a comment:


  • turbokiisseli
    vastasi
    http://www.worldcarfans.com/10912172...tin-timberlake

    Leave a comment:


  • RobTq
    vastasi
    ...alumiinikorista Audi A2:ta valmistettiin vuoteen 2005 asti. Sittemmin A2:sesta on tullut taloudellisesti ajavien keskuudessa erittäin haluttu malli. Tuleva A1 paikkaa mallistossa A3:n alapuolella olevaa aukkoa.
    A2:nen on muuttanut käsitystäni pienistä autoista ja siten odotukset ovat suuret tulevasta A1:stä.

    Mutta alkuperäinen julkistus piti olla jo tänä vuonna ja nyt juteltuani myyjän kanssa vaikuttaa siltä, että A1 Sportback on Suomessa vuoden 2011 puolella..

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja A3Tq Näytä viesti
    Ykkönen kyllä kiinnostaa kovasti, lähinnä Sportbackina. Onkohan malliston virallinen ensiesittely Geneven messuilla keväällä 2010?
    Kyllä ilmeisesti on. Tosin Genevessä nähdään varmaankin vasta kolmiovinen versio ja Sportbackia joudutaan odottelemaan hieman pidempään, ainakin jos uskomme tätä TM:n uutista. Ja miksipä emme uskoisi. :)

    Audi on pieniiin päin

    Audi esittelee maaliskuussa Geneven autonäyttelyssä pienimmän mallinsa 2000-luvulla.

    Saksalaisvalmistaja tarjoaa omien sanojensa mukaan A1:n myötä pikkuautoluokkaan hienostunutta muotoilua, huipputekniikkaa sekä laatua. A1 ei ole Audin ensimmäinen pikkuauto, sillä 1970-luvulla se valmisti ensimmäiselle Volkswagen Pololle tietä tehnyttä 50-mallia ja lähimenneisyydessä alumiinikorista Audi A2:ta valmistettiin vuoteen 2005 asti. Sittemmin A2:sesta on tullut taloudellisesti ajavien keskuudessa erittäin haluttu malli. Tuleva A1 paikkaa mallistossa A3:n alapuolella olevaa aukkoa.

    Audi herättää median mielenkiintoa tarjoamalla tulevina kuukausina lehdistölle tietoa uudesta mallista pieninä paloina. Genevessä esitellään kolmeovinen A1, jota seuraa myöhemmin A1 Sportback. Jälkimmäinen on hyvin pitkälti lokakuussa 2008 esitellyn kuvamme A1-konseptin kaltainen.



    Lähde: Tekniikan Maailma
    Edit: A1 Online Special on myös näköjään julkistettu
    Viimeksi muokannut TeroPee; 17.12.2009, 09:28. Perustelu: A1 Online Special

    Leave a comment:


  • RobTq
    vastasi
    Ykkönen kyllä kiinnostaa kovasti, lähinnä Sportbackina. Onkohan malliston virallinen ensiesittely Geneven messuilla keväällä 2010?

    Leave a comment:

Working...
X