Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A1 (8X) MY 2010-2018

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • mremonen
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
    Kiihdytyksessä 0 - 100 km/h oli jääty aika paljonkin tehtaan arvosta, peräti sekunti.
    Tämä kiinnitti minunkin huomiota, varsinkin kun TM laittoi tuon osittain DSG:n piikkiin. Sitten paria numeroa aiemmin, kun oli testattu Ibiza FR parin muun pikkusportin kanssa (sitikka ja joku muu), DSG:tä kehuttiin kun sillä sai joka kerta samat kiihdytysarvot jotka olivat lisäksi hyvin lähellä tehtaan lupaamia.

    Leave a comment:


  • mremonen
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja lajava Näytä viesti
    Ainakin tuon sivuston mukaan S1 tulisi olemaan quattro. Moottorina sama 1.4 TFSI, tosin 200hp (147kW)-versiona. Vääntöä 300Nm.
    Mulla on ollut se käsitys (jota TM:kin toistaa), että DSG/S-Tronicci kestää vain 250Nm. Voihan se olla, että tuo 300Nm on käytössä vain hetkellisesti.

    Toisaalta neliveto laittaa hirveästi painetta muuhun voimansiirtoketjuun, kun sutivat renkaat eivät toimi "sulakkeena".

    Leave a comment:


  • jannes
    vastasi
    Vaikka välillä tuntuisi menevän yksinpuheluksi, jatka ihmeessä, Tero. Hyvää pohdiskelua, josta on käynyt ilmi paljon mielenkiintoista tietoa. Ja tarkoitan nyt siis pikkuykköseen liittyvää :)

    Leave a comment:


  • lajava
    vastasi
    http://www.autoexpress.co.uk/news/au..._pictures.html

    Ainakin tuon sivuston mukaan S1 tulisi olemaan quattro. Moottorina sama 1.4 TFSI, tosin 200hp (147kW)-versiona. Vääntöä 300Nm.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Yksinpuhelu jatkuu..

    A1 oli ollut TM:n koeajossa numerossa 17/2010. Vilkaisin koeajon pikaisesti ja löysin sieltä itselle tuttuja juttuja. Takapenkillä tai -kontissa ei ole tilaa ja renkaat pitää meteliä. Vastaavasti ajo-ominaisuuksia sekä koneen ominaisuuksia kehuttiin ja Audille poikkeuksellisesti tähän oli laitettu ihan kunnolliset valot! Kiihdytyksessä 0 - 100 km/h oli jääty aika paljonkin tehtaan arvosta, peräti sekunti. Liekö sitten uutuudenjäykkyyttä vai mistähän lie kyse. Mielenkiintoinen muuten tuo vaihteiston välitys. Suurimman tehon kohdalla (5.000 rpm) seiskavaihteen teoreettinen nopeus on 245 km/h. Käytännössähän tuo kone kiertää yli 6.000 rpm joten ei taida koskaan tulla kierrostenrajoitin vastaan seiskalla. :)

    Eikä tämä ihan Polo ole vaikka perusrakenne onkin sama. Tässä on mm. nopeampi ohjaus. A1:n ohjaus itseasiassa vaatii hiukan tottumista, monesti tulee käännettyä alkuun vähän liikaa. Oikeasti kun tämä kääntyy melko pienillä liikkeillä.

    Edit: Ai niin, Webastolta ja Eberiltä ei ole vielä tullut asennusohjeita lämmittimen asennukseen. Onneksi pakkaskeleihin on vielä aikaa mutta saisihan ne ohjeet pikapuoliin tulla ettei tarttee palella kun lähtee aamulla töihin.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut TeroPee; 22.9.2010, 15:09. Perustelu: webasto / eber

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Ei tullut vielä S1-mallia mutta sen sijaan on tulossa A1 1.4 TFSI 136 kw S-tronic. Perinteisinä hevosvoimina mitattuna tehoa on 185 hv. Vääntöä on 250 Nm kun tuossa 90 kW A1:ssä vääntöä on 200 Nm. Uusi versio on hiukan kiukkuisempi kuin Polo GTI, Fabia RS tai Ibiza Cupra, ainakin teholukemiltaan. Suomen hinta on vielä arvoitus mutta veikkaan että noin 31 - 32.000 euroa voisi olla lähellä totuutta. Fabia, Ibiza ja Polo on siellä 25 - 28.000 euron luokassa, siis samassa jossa 90 kw A1 1.4TFSI on.

    Tässä vielä suoritusarvot

    Koodi:
    Malli                           0-100 km/h    Huippunopeus  Co2
    A1 1.4 TFSI S-tronic 136 kW     6,9           227 km/h      139 g/km
    Polo GTI DSG                    6,9           229 km/h      139 g/km
    Fabia RS DSG                    7,3           224 km/h*     148 g/km
    Ibiza Cupra                     7,2           225 km/h      148 km/h
    
    * Fabia RS Combi 226 km/h
    Kaikki nuo ovat etuvetoisia joten vielä on hyvä mahdollisuus siihen, että tuleva S1-malli olisi kuin olisikin nelivetoinen. Sitä odotellessa..

    Der Audi A1 1.4 TFSI (136 kW)
    Der Audi A1, das Premium-Auto unter den kleinen Kompakten, ist mit großem Erfolg in den Markt gestartet. Jetzt präsentiert Audi die neue Topversion – den A1 1.4 TFSI (136 kW). Sein straffes Fahrwerk sorgt für sportliches Handling, der doppelt aufgeladene 1.4 TFSI schiebt mit 136 kW (185 PS) Leistung an, das Doppelkupplungsgetriebe S tronic ist Serie. Zugleich beeindruckt der A1 1.4 TFSI (136 kW) mit wegweisender Effizienz – auf 100 km begnügt er sich im Mittel mit 5,9 Liter Kraftstoff, ein CO2-Ausstoß von nur 139 Gramm pro km (vorläufige Werte).

    Der A1 1.4 TFSI (136 kW) präsentiert sich selbstbewusst. Der Singleframe-Grill, der markante Dachbogen, die flach stehenden C-Säule, die umgreifende Front- und Gepäckraumklappe sowie die Tornadolinie zeigen bereits im Stand sein sportliches Potenzial.

    Der A1 1.4 TFSI (136 kW) nutzt einen kompakten und leicht bauenden Vierventiler. Dieser leistet satte 136 kW (185 PS) und 250 Nm Drehmoment. Der Spurt von null auf 100 km/h ist in 6,9 Sekunden erledigt, erst bei 227 km/h endet der Vortrieb (Fahrleistungswerte sind vorläufig).

    Das spontane Ansprechverhalten und die hohe Durchzugskraft, selbst bei schneller Fahrt, verdankt er einem besonderen Konzept – die Kombination aus Kompressor- und Abgasturboaufladung.

    Der Kompressor spricht ab 1.500 1/min an und klinkt sich in den meisten Situationen bei 2.400 1/min aus. Spätestens ab 3.500 1/min besorgt der Abgasturbolader die ganze Arbeit – weil er im Drehzahlkeller wenig leisten muss, konnten ihn die Entwickler groß dimensionieren und auf einen hohen Wirkungsgrad auslegen.

    Der 1.4 TFSI kombiniert Effizienz und Dynamik. Er begnügt sich auf 100 km im Mittel mit 5,9 Liter Kraftstoff – ein CO2-Äquivalent von 139 Gramm pro km (Verbrauchswerte sind vorläufig). Verantwortlich dafür sind neben dem FSI-Konzept und der doppelten Aufladung die Technologien aus dem Modularen Effizienzbaukasten.

    Die Kräfte des 1.4 TFSI strömen serienmäßig über eine Siebengang S tronic auf die Vorderräder. Das Highend-Getriebe baut sehr kurz und leicht. Die Siebengang S tronic setzt sich aus zwei Teilgetrieben zusammen, die von zwei Lamellen*kupplungen bedient werden. Der Schaltvorgang erfolgt in wenigen Hundertstel*sekunden und ohne spürbare Unterbrechung der Zugkraft. Der lang übersetzte siebte Gang reduziert den Verbrauch.

    Die McPherson-Konstruktion vorne und die Verbundlenkerachse mit getrennten Federn und Dämpfern hinten bilden die Basis für das agile Handling.

    Der Audi A1 1.4 TFSI (136 kW) lenkt spontan ein, umrundet Kurven schnell und stabil und beschleunigt an ihrem Ausgang mit festem Grip. Die Bremsen haben die starke Performance sicher im Griff – die innenbelüfteten vorderen Scheiben weisen 288 Millimeter Durchmesser auf.

    Eine weitere serienmäßige Spezialität des Fahrwerks ist das Stabilisierungs*programm ESP mit elektronischer Quersperre. Wenn es bei schneller Kurvenfahrt erkennt, dass die Traktion am kurveninneren Rad abzureißen droht, veranlasst es dort einen winzigen Bremseingriff.

    Die Ausstattung ist komplett. Das Sicherheits-Paket umfasst zwei Frontairbags, Thorax-/Becken-Seitenairbags und durchgehende Kopfairbags; Gurtstraffer und Gurtkraftbegrenzer sowie das integrale Kopfstützensystem von Audi runden es ab. Isofix-Verankerungen für Kindersitze im Fond sind Serie.

    Viele Optionen stammen direkt aus der Oberklasse. Es sind die Xenon plus-Scheinwerfer mit LED-Tagfahrlicht, die LED-Heckleuchten, das LED-Innenlichtpaket, der Fernlichtassistent, der Licht- und Regensensor, das Panorama-Schiebedach, der Komfortschlüssel mit der Start-Stop-Taste, zwei Navigationssysteme und ein 465 Watt starkes Bose Surround System mit 14 Lautsprechern. Zudem stehen eine Klimaanlage, eine Klimaautomatik und eine Sitzheizung vorn zur Wahl.

    Der Audi A1 1.4 TFSI (136 kW) startet gegen Jahresende für 24.250 € in den Markt. Zusätzlich zur S tronic bringt er serienmäßig eine große Bandbreite an Ausstattungshighlights mit: Ausstattungslinie Ambition, 17" Räder, S line Exterieurpaket, manuelle Klimaanlage, erweiterte farbige Interieurelemente mono.pur, Dachhimmel schwarz und das LED Innenlichtpaket.

    Verbrauchs- und Emissionswerte:
    Audi A1
    Kraftstoffverbrauch kombiniert 3,9-5,3 l/100km
    CO2-Emission kombiniert 103-124 g/km

    Audi A1 1.4 TFSI (136 kW)
    Kraftstoffverbrauch kombiniert 5,9 l/100km *
    CO2-Emission kombiniert 139 g/km *

    * vorläufige Werte


    Weitere Informationen zum offiziellen Kraftstoffverbrauch und den offiziellen spezifischen CO2-Emissionen neuer Personenkraftwagen können dem „Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch und die CO2-Emissionen neuer Personenkraftwagen“ entnommen werden, der an allen Verkaufsstellen und bei der DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen unentgeltlich erhältlich ist.

    Lähde: audi.de
    Ai niin, tämän ketjun voisi ehkä siirtää Verkosta bongatuista Uusiin Audeihin..

    Leave a comment:


  • Ipsi
    vastasi
    Mutta Belgiassa on vastapainoksi paljon hyviä oluita. Anteeksi offtopic, mutta onhan sentään perjantai. :-)

    Leave a comment:


  • jarpale
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja jarpale Näytä viesti
    Millainen VIN näissä on?
    Vastaan itse, kun tuli tämä selvitettyä.

    Unkarissa koottavien Audien (TT 8N & TT 8J) alustanumero alkaa TRUZZZ, ja Saksassa koottavien Audien alustanumero alkaa WAUZZZ. Tuo ensimmäinen kirjain tarkoittaa valmistusmaata: W = Saksa ja T = Unkari.

    A1-mallissa alustanumero alkaa WAUZZZ8X*********.

    Eli ainakin minulle oli yllätys, että alustanumeron mukaan valmistusmaa on Saksa, vaikka autot kootaan Belgiassa. En ymmärrä, mikä logiikka tässä on. Tosin Belgiassa on paljon muutakin ihmeellistä, mikä ei ihmisen logiikalla avaudu.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja jarpale Näytä viesti
    Onko A1 ensimmäinen Belgiassa koottava Audi? Millainen VIN näissä on?
    Tietääkseni on. TT:t on koottu aikojen alusta Györin tehtaalla Unkarissa mutta korit on toimitettu sinne Ingolstadtista. Kaikki Audin koneet tulee nykyisin Györistä, niitä tehdään siellä vuosittain noin kaksi miljoonaa joista about puolet Audeihin.

    Tänään näin A1:n jonka väritys ei ollut sieltä onnistuneimmasta päästä: Amalfi white + dakota grey ulkoa ja sisältä musta + wasabi vaalealla sisäkatolla. Wasabit ei toimi ilman mustaa sisäkattoa ja amalfi white ei tosiaankaan ole puhdas valkoinen vaan enemmänkin väri muistuttaa Saksan takseja.

    Leave a comment:


  • Mara
    vastasi
    Hinta voi olla semmonen, että kannattaa ottaa ne muutkin varusteet sitten. Kalliksi tulee penkit mutta pitää vielä puntaroida vaihtoehtoja.

    Leave a comment:


  • jarpale
    vastasi
    Onko A1 ensimmäinen Belgiassa koottava Audi? Millainen VIN näissä on?

    Leave a comment:


  • mremonen
    vastasi
    Koskahan ne saisi tuon A1sen tuonne Audin sivuille?

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Luulisi saavan, mutta hinta voi olla kokolailla kova.

    Leave a comment:


  • Mara
    vastasi
    Tuli eilen koeajettua 1.6TDI A1. Polo on kiva mutta silti A1:ssä on enemmän "tunnelmaa". A1 1.4 TFSI S-tronic pitäs päästä koeajamaan mutta sitä ei Oulun Pörhöllä kuulemma ole koeajossa vielä muutamaan viikkoon.

    Varusteiksi riittäisi Xenonit, vakkari, automaatti-ilmastointi. S-line istuimet pitäisi saada ilman muita varustepaketteja. Muuten riittäisi karvalakkimalli, kunhan hyvät istuimet löytyy. Saisikohan noita penkkejä jälkiasennettuna, jos ei muuten onnistu? :)

    Leave a comment:


  • mremonen
    vastasi
    Taitaa nyt loppujen lopuksi oma valinta kääntyä halvempiin konsernivaihtoehtoihin. Tulin siihen tulokseen, että kakkosauto voi olla kinnerikin, eli sinänsä A1 varmaan riittää, mutta ei viitsi maksaa mansikoita siitä että hakee mansikoita. Kauppakassista kun on kyse.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Tuli tänään käytyä kokeilemassa A1 1.4TFSI:tä niin kyllähän se on ihan täysiverinen audi, joskin etuvetoinen ja pienehkö. Sain mahdutettua 189cm ruhoni oikein mukavasti ratin taakse ja selkänojan ollessa suht pystyssä mahtui vielä pään ja katon väliin nyrkki kevyesti. Penkit taas eivät pitkille jaloille juuri anna reisitukea, mutta sama homma A3:ssakin kun noita kunnon sporttipenkkejä saa vasta A4:stä ylöspäin. Oikein näppärä peli kaupunkipyörittelyyn ja motarisiirtymäkin sujui mukavasti.

    Leave a comment:


  • turbokiisseli
    vastasi
    Omat kokemukset Polon laadusta taas ovat vain positiivisia. Vaikka muovisuutta yhä onkin, on laatu vaikka 4-kopan Golfiin verrattuna kuin toiselta planeetalta! Erityisesti sovitteet ja viimeistely ovat "just eikä melkein" eikä repsottavia paikkoja, tms. juuri löydy.

    Leave a comment:


  • Tolkkju
    vastasi
    Lotjakkeen korjauksen ajan ajelin viime viikolla 4 päivää juuri pakasta vedetyllä Pololla. 1,4TFSI, manuaali. Olihan tuo aika muovisen oloinen sisältä. Jotenkin halvan oloinen, mitä se tietysti tuohon A1:een verratuna onkin. En tiedä saako tuosta varustelemalla yhtään laadukkaamman oloista. Nuo vuokrafirmojen autot taitaa olla aika perussetillä. Ulkoapäin tuo on itseasiassa ihan pirteän näköinen, vaikka tuo olikin harmaa...

    No kyllä se persdynon nollaamiseen hyvin kävi.

    Leave a comment:


  • Onte
    vastasi
    Kyllähän polo on paljon halvempi kuin audi, mutta se laadun tunne on aivan eri luokkaa audissa. ketä mistäkin tykkää, itse kallistun laadun puolelle.

    Leave a comment:


  • Stuga
    vastasi
    Kävin eilen koeajamassa Lappeenrannan Bernerillä tuon 1,6TDI:n ei kyllä säväyttäny millään lailla.

    Jos pitäisi valita A1 ja Polon välillä niin kyllä Poloon kallistuisin.
    4-6ke halvempi ja paremmilla varusteilla.

    Nyt näyttääkin siltä ettei seuraava kulkine löydy audin mallistosta.

    Leave a comment:


  • mremonen
    vastasi
    Voi olla, ettei ihan 27k€:oon lähde AudiCenteristä ;)

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Tällainenkö joka on liitteenä? Saksan kofiguraattorilla (http://konfigurator.audi.de/controll...andant=accx-de) pystyy leikkimään paremmin kuin kotimaisella. Edelleenkään siellä ei ole S-line -pakettia muuten kuin ulkonäköpakettina. Pääset tuohon autoon Audi Codella ACV17DLU. Syötä se konfiguraattorin etusivulla kohtaan Audi Code.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Onte
    vastasi
    Voisiko joku mahdollisesti "tehdä" tuolla audin sivuilla seuraavanlaisen auton kun itsellä se ei anna valita siellä mitään?

    1,4 TFSI S tronic Ambition
    Misano Red ja Ice Silver kaaret
    Media Style -paketti (WMS)
    Alut "5-puolainen desing" (CP2)
    Urheiluistuimet (PS1)
    Keskikyynärnoja (6E3)
    Ilmasuuttimien kehykset kiiltävä musta (5MB)
    monitoim. ratii vaihde läpysköillä (1XX)
    Bose (9VK)
    Xenon plus (PX4)
    Sade- ja valotunnistin sis. harmaa tuulilasin yläreuna (8N6 + 4GH)
    LED-sisävalopaketti (QQ1)
    Vakionopeudensäädin (8T2)
    Automaatti-ilmastointi (9AK)
    S-Line Sport Paketti (WQS + N7V)

    Ja jos siitä saisi kuvia tänne?

    Leave a comment:


  • Vänni
    vastasi
    Uutta kolmosta pukkaa ilmeisesti joskus vuoden päästä. Olen siinä uskossa, että kun nyt tuli uudet A8, A1, sekä juuri julkistettu A7, niin tulossa listalla on A1 Sb, uusi A6 (sedan ensin) ja A3 on kaiketi uudistuvien listalla viimeisenä.

    Leave a comment:


  • mremonen
    vastasi
    Oli se A1 liian pieni jopa kakkosautoksi. Täytyy katsella A3:sen suuntaan, jos nyt Audiin päätyy...

    Koska tuo nykyinen A3 poistuu valikoimista?

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Ok, jos lisävarusteiden hintaraja on noin alhainen niin sitten on varmaan pakko odotella Business-malleja. Tai valkata kopaksi pian poistuva A3.

    Kävin tänään Vantaan AudiCenterin avajaisissa. Siellä oli sisällä kaksi A1:stä. Toinen oli 1.6 TDI Attraction jonka värinä Teak Brown + Amalfi white -kattokaaret sekä sisustana Wunderbar cloth welvet beigenä. Ilmasuuttimien kehykset olivat tietenkin velvet beiget. Siis pieni ruskea A1. Täytyy sanoa ettei se näyttänyt ollenkaan pahalta vaan sellaiselta, että se sopisi hyvin Etelä-Helsinkiläiseen autotalliin A8:n kaveriksi, ns. frouvan kaupunkiautoksi. Hyvin hienostuneen näköinen peli siis. :)

    Toinen oli sitten ihan eri tyylinen auto. Perusauto oli 1.4 TFSI Ambiton jossa ulkoväri oli Brilliant black (eli perusmusta) ja sisällä värityksenä oli Hertzklopfen cloth wasabi green / black sekä musta sisäkatto + wasabin vihreät ilmasuuttimen kehykset. Eli juuri sellainen yhdistelmä jonka olisin ottanut omaan A1:een ellei kauppaa olisi tullut demoautosta. Ja täytyy sanoa että hyvältä näytti. Ensisilmäyksellä wasabia oli aika runsaasti mutta kun penkille istahti ja laittoi oven kiinni, sitä olikin juuri sopivasti näkyvissä.

    Nyt kun näitä erilaisia sisustavärejä on nähnyt niin uskokaa tai älkää niin tuo wasabi / musta näyttää mustan sisäkaton ja wasabi-ilmasuuttimien kanssa parhaalta. Musta-harmaa vaalealla sisäkatolla (mikä siis tulee meille mutta ei ollut valinnanvaraa) on tylsä, kokomusta olisi ollut varmasti parempi. Oletettavasti kaikkein parhaalta sisustalta toki näyttää S-line sporttipenkeillä oleva kabiini tai sitten punamustalla nahkasisustalla oleva auto.

    Porukkaa pyöri A1:n ympärillä aika kiitettävästi mutta kyllä sitä porukkaa näytti olevan joka puolella Audi Centeriä.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut TeroPee; 6.9.2010, 08:17.

    Leave a comment:


  • mremonen
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
    Eikä siihen A1 Ambitioniin loppujen lopuksi tarvitse mitenkään hirveästi ottaa varusteita että siitä tulee hyvä. Perussetti eli Connectivity-paketti, vakkari, keskikyynärnoja, monitoimiratti, xenonit, sisävalopaketti (tätä ei sitten pidä unohtaa!!!), radio concert ja automaatti-ilmastointi maksaa alle 4.000 euroa.
    Joo, mutta muistaakseni meillä on lisävarusteiden hintaraja 800 EUR... Eli kun Business-versiot on hinnoiteltu omiksi malleiksi lisävarusteineen, niin silloin homma onnistuu, muuten ei. Eli kyse olisi käyttöetuautosta, ei omasta. Ei ole oikein varaa pitää kahta omaa. A6:nen ei olisi mennyt millään meidän firman rajoihin. Ainakaan noilla varusteilla ;)

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Onte Näytä viesti
    Samalla kertaa kävin koittamassa 1.4tsi poloa dsg vaihteistolla ja petyin. luulin että autot olisivat enemmän samanlaisia mutta polo ei ole lähelläkään audin tasoa, millään osa alueella.
    Polo 1.4 TSI DSG eli Polo GTI? Mie oon luullut että Poloa ei ole saanut 1.4 TSI DSG:nä muuten kuin GTI-versiona.

    Omat kokemukset tukee myös sitä että vaikka uusi Polo onkin hyvä auto, se ei ole Audi A1:n tasolla. On vähän liioiteltua sanoa etteikö se olisi samalla tasolla millään osa-alueella mutta ero on suurempi mitä esim. Golfin ja A3:n välillä on.

    Alkuperäinen kirjoittaja mremonen Näytä viesti
    Ei taida A1:sestä olla vielä business-versiota olemassa? 1.4TFSI käyttöetu olisi 375EUR ja A3 S-Line Business 1.2TFSI maksaisi 425EUR... Varusteissa aika raju ero, enemmän kuin 50EUR/kk antaisi ymmärtää.
    Business A1:tä ei ainakaan vielä ole hinnoiteltu. Voi olla ettei sellaista ihan heti ole tulossakaan mutta mistäs sitä koskaan tietää. Ehkä siun pitäis verrata A3 CC 1.4TFSI -malliin niin saa tuon käyttöetueron suuremmaksi ja A1:n hankinta hyvillä varusteilla alkaisi näyttää järkevältä. :) Eikä siihen A1 Ambitioniin loppujen lopuksi tarvitse mitenkään hirveästi ottaa varusteita että siitä tulee hyvä. Perussetti eli Connectivity-paketti, vakkari, keskikyynärnoja, monitoimiratti, xenonit, sisävalopaketti (tätä ei sitten pidä unohtaa!!!), radio concert ja automaatti-ilmastointi maksaa alle 4.000 euroa. Ok, onhan se selvästi enemmän kuin A3:n business-kilkkeet vaikka samasta setistä onkin kyse.

    Jollain toisella forumilla oli aika rankkaakin keskustelua A1:n kalleudesta. Eihän tää vehje halpa ole mutta kun kerran on päässyt ratin taakse, huomaa että rahalle saa vastinetta. A1 on ihan oikea Audi. :) Alkaa jo kuumottaa että milloin saa oman A1:n alle, tämän kuun puolella pitäisi olla A1 luovutusiässä.

    Leave a comment:


  • mremonen
    vastasi
    Jahas, täytyy huomenissa käydä katsomassa. Ei taida A1:sestä olla vielä business-versiota olemassa? 1.4TFSI käyttöetu olisi 375EUR ja A3 S-Line Business 1.2TFSI maksaisi 425EUR... Varusteissa aika raju ero, enemmän kuin 50EUR/kk antaisi ymmärtää. Tietysti onhan siinä tehossakin eroa (122hp vs. 105hp ja painoa A3:sessa reilusti enemmän). Toisaalta kun kyseessä olisi totaalinen kakkosauto, niin ei noilla tehoilla niin suurta merkitystä olisi. Eikä kyllä sisätiloillakaan: A6 pysyisi varsinaisena työjuhtana.

    Leave a comment:


  • Onte
    vastasi
    kävin tänään koe ajamassa tuon A1 1.4 myllyllä ja s-tronicilla ja kyllä siihen tykästyin niin paljon että hankintaa alkoi miettimään tosissaan!

    Samalla kertaa kävin koittamassa 1.4tsi poloa dsg vaihteistolla ja petyin. luulin että autot olisivat enemmän samanlaisia mutta polo ei ole lähelläkään audin tasoa, millään osa alueella.

    Leave a comment:

Working...
X