Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A1 (8X) MY 2010-2018
Collapse
X
-
Aika paljon syö jälkikäteen miestä jos automaatti ilmastoinnin jättää ruksimatta. Manuaali ilmastoinnilla tulee kuitenkin vain kylmää tai v...n kylmää ja koskaan ei ole hyvä ja saat kokoajan olla siinä lämmönsäätö visussa roikkumassa. Sama homma jatkuu toki talvella kun tulee joko kuumaa tai v...n kuumaa. Talvella toki vähän helpommalla pääsee, kesällä riittää jo aurongonpaisteella pieni varjoinen osuus matkalle niin saat käännellä manuaali ilmaria toiseen asentoon.
-
Vajaan 20 kilometrin kokemuksen perusteella rengasmelu ei ole mikään hirveän paha. Toisaalta se on ainoa ajoääni joka sisään kuuluu. Kirjoittelen sunnuntaina sitten lisää kokemuksia.
Leave a comment:
-
Ja muistakaa että alle 6kk vanha auto verotetaan uutena ja ALVi pitää maksaa Suomeen kilometreistäkin riippumatta joten sen Saksan Mwst:n kanssa pitää sitten kikkailla. Eli maksaa auto verollisena Saksaan, tuoda tänne, verottaa Suomessa ja sitten suomalaisella ALVitodistuksella hakea Saksasta Mwst takaisin.
Leave a comment:
-
300km testi 1.6TDI manuaalilla ja 215 leveät kumit alla. Ei se minusta meluisampi ollut kuin A3.
Leave a comment:
-
Paha sanoa kun ei ole vielä päässyt ajamaan. Raportoin kyllä kunhan koeajo on suoritettu.
Leave a comment:
-
Mitenkäs rengasmelu A1:ssä? Luokkaa A3(8P) vai kovempi/hiljaisempi?
Leave a comment:
-
Wasabi mietityttää itseäkin (ja frouvaa) mutta livenä se voisi toimia hyvin. Perusmusta "perusvarusteltu" auto perusmustalla sisustalla on aika synkkä ja joku "juttu" siellä pitää olla. Wasabit toimisi siinä oikein mainiosti. Pitäisi vaan nähdä ennen tilausta livenä. Oikeasti hienohan olisi se punamusta lederi-sisusta mutta siihen nyt ei varsin riitä kynnet.
Verojen määrän varmaan voi katsoa suoraan tuosta hinnastosta. Suurimmat verot näytti olevan 1.4 TFSI S Tronic Ambitioniin, karvan yli 5.000e. Mutta mitä mie kattelin niin ei tuolla Saksassakaan ollut kuin kaksi autoa jossa perusasiat olisi kunnossa (1.4 TFSI S Tronic, xenonit). Kliks. Ja niidenkin hinnat lähti nyt summasta 26.500, siihen hakukulut + verot niin ei juurikaan maksa vaivaa ihan vielä.
Leave a comment:
-
Hienot vertailut, kiitos! Sopiva väriyhdistelmä mielestäni, tosin tuo wasabi hieman mietityttää. Kattelin pahuuttani mobilen tarjontaa ja ei ois taaskaan pitänyt. Oli alkaen hinnat vähän eri planeetalta. Paljonkohan tommosesta menee veroa?
Leave a comment:
-
Red Carpet-tilaisuudesta käteen saatu esite alkaa olla hiirenkorvilla ja tietokone ylikuumentunut Excel-taulukoista. Jos jättäisi metallivärin (ja kontrastikaiteet ja -peilit) pois samoin kuin automaatti-ilmastoinnin, olisi asianmukaisesti varusteltu A1 1.4 TFSI S Tronic Ambition mahdollista puristaa hintaluokkaan 31.700e. Silloin kyllä auton sisäpuolelle pitäisi ottaa jotain piristystä ja sitähän saisi esim. wasabin vihreillä verhoiluilla ja ilmasuuttimilla (ensimmäinen kuva). Vanteetkin voisi olla 16" kokoa, tosin 10-puolaisella designilla hintaan 223e (toinen kuva). Tässä koko varustelistaus ns. budjettiversioon:
Ulkoväri Brilliant Black
Sisäväri Herzklpfen cloth, wasabi green
PNV Connectivity-paketti
RCM Radio Concert
1XW 3-puolainen monitoimiratti
9Q7 Informaatiojärjestelmä (vakio Ambition)
CT3 Alumiinivanteet "10-puolainen desing", 16"
7K6 Rengaspaineen tarkkailutoiminto
6E3 Keskikyynärnoja edessä
6NQ Musta sisäkatto
QQ1 LED-sisävalopaketti
5MN Ilmansuuttimen kehykset, wasabi
PX4 Xenon Plus -ajovalot (sis. Led-valot)
8N6 Sade- ja valotunnistin
4GH Harmaa tuulilasin yläreuna
8T2 Vakionopeudensäädin
QE1 Säilytyslokeropaketti
Jos kävisi hulluttelemaan ulkoasun kanssa niin tottahan metallimusta kontrastikaarilla ja 17" vanteilla näyttäisi paremmalta. Siihen sisustaan vaan ei käy enää wasabit vaan ehkä paras yhdistelmä olisi musta-harmaa -sisusta (kolmas ja neljäs kuva). Hintaa tulee yli 2.000e enemmän kuin tulla "budjettiversiolla" ja vaikutukset on pelkästään ulkonäköön.
Ulkoväri Phantom Black, pearl effect
Sisäväri Herzklpfen cloth, titanium grey
6H1 Kattokaarien kontrastiväritys "Ice silver"
PNV Connectivity-paketti
RCM Radio Concert
1XW 3-puolainen monitoimiratti
9Q7 Informaatiojärjestelmä (vakio Ambition)
CP2 Alumiinivanteet "5-puolainen design", 17"
7K6 Rengaspaineen tarkkailutoiminto
6E3 Keskikyynärnoja edessä
6NQ Musta sisäkatto
QQ1 LED-sisävalopaketti
5MC Ilmansuuttimen kehykset, titanium
PX4 Xenon Plus -ajovalot (sis. Led-valot)
8N6 Sade- ja valotunnistin
4GH Harmaa tuulilasin yläreuna
6FI Kattokaarien väriset ulkopeilit
8T2 Vakionopeudensäädin
QE1 Säilytyslokeropaketti
Jos sitten panostaisikin vielä hieman lisää ja eläisi perusmustan kanssa niin voisi ottaa S line sport-paketin, etenkin kun Suomessa saa ilman lisähintaa S urheiluistuimet. Paketin hinta on toki 2855e mutta siihen tulee noiden penkkien lisäksi mm. 17" vanteet sekä normaalia matalampi alusta. S-urheilupenkeistä ei ole kuvaa Audin konfiguraattorissa. S-linen kanssa pitäisi sitten ottaa kokomusta sisusta ja tuleekohan siitä sitten turhan synkkä? Kuvat viisi ja kuusi siis..
Ulkoväri Brilliant Black
Sisäväri Sprint kangas/nahka, S-urheiluistuimet
WQS+N7V S line Sport -paketti
QQ1 LED-sisävalopaketti
6NQ Musta sisäkatto
PNV Connectivity-paketti
RCM Radio Concert
1XW 3-puolainen monitoimiratti
9Q7 Informaatiojärjestelmä (vakio Ambition)
7K6 Rengaspaineen tarkkailutoiminto
6E3 Keskikyynärnoja edessä
PX4 Xenon Plus -ajovalot (sis. Led-valot)
8N6 Sade- ja valotunnistin
4GH Harmaa tuulilasin yläreuna
8T2 Vakionopeudensäädin
QE1 Säilytyslokeropaketti
Tai sitten sopivasti ajettu demoauto sitten kun niitä alkaa vapautua.. Niissä vaan tuppaa olemaan enemmän varusteita ja siten myös enemmän hintaakin. Ja se automaatti-ilmmastoinnin puute mietityttää myös.Viimeksi muokannut TeroPee; 1.8.2010, 14:10.
Leave a comment:
-
Kiitoksia Terolle raportista. Raportin perusteella en vielä pudota A1:stä vaihtoehtolistalta pois.
Pitää vaan jaksaa odotella, että Lappeenrannan Bernerille kyseinen kottero joskus saapuu.
Leave a comment:
-
A1 on nyt sitten nähty, tutkittu ja koeistuttu Red Carpet -tilaisuudessa eilen. Tässä muutamia huomioita autosta.
Visuaalinen ilme sisällä ja ulkona
Ulkonäkö on ainakin omaan silmään katsottuna sopusuhtainen ja pienestä koosta huolimatta Audimainen. Selvää sukunäköä muihin malleihin on. Valoilla on Audin nykytyylin mukaisesti "kikkailtu" mutta ei mitenkään yliampuvasti. Näytillä olleista autoista kaksi oli metallimustia ja yksi Misano Red. Kaikissa oli hopeat kattokaaret. Ensimmäisiä kuvia nähdessäni olin vähän sitä mieltä että nuo kontrastivärilä maalatut kattokaaret on turhat tai typerän näköiset mutta ei se niin ole sitten luonnossa. Etenkin mustaan autoon tuo keveyttä yläosaan ja korostaa alaosan muhkeutta. Sivupeilit on TT-osastolta lainatut ja nekin saa halutessaan kattokaarien värillä. Ei varmaankaan huono, etenkään mustassa autossa. Punaisessa siitä saattaa tulla hieman rauhaton.
Sisusta on laadukas, materiaalit vastaavat muiden Audien materiaaleja ja mikään kohta ei tunnu halvalta. Mittaristossa on iso valkoisilla teksteillä toteutettu näyttö ja mittaristo on muutenkin selkeä vaikkakin sekä bensa- että lämpömittari on tungettu nopeus- ja kierrosmittareiden alaosaan. Kojelauta muuten on selkeä, ilmasuuttimet muistuttaa TT:n vastaavia mutta eivät kuitenkaan ole samanlaisia. Demoautoissa oli isolla näytöllä olevat grammarit ja nouseva näyttö rikkoo kojelaudan linjaa. Napit ja säätimet on aika alhaalla mutta eipä niitä nyt niin hirveästi tarvitse näpräillä, etenkään jos muistaa tilausvaiheessa ruksata 1800 euron automaatti-ilmastoinnin.. Ratti tuntui hyvältä käteen ja nappeja oli ns. riittävästi.
Tilat
Demoautoissa oli Ambition-varusteet ja siten sporttipenkit. Audille tyypilliseen tapaan penkit on hyvät. Omaan A3:een verrattuna A1:n sporttipenkit ovat hieman pienemmät joka suuntaan, istuinosa on jopa ihan hiukan liian lyhyt. Ajoasennon saa hyväksi joskin ratti ei tule ihan niin lähelle mitä toivon. Korkeussäätö penkissä on laaja-alainen.
Takapenkin tilat onkin sitten ihan rehellisesti ahtaat. Kyllä sinne meikäläinen mahtui itsensä taakse mutta tilaa on vähän. Polvet on kiinni etupenkissä ja pää katossa vaikka oma pituus on vain 178 cm. Jos kuitenkin vertaa 8L A3:een niin tilat on osapuilleen samaa luokkaa kahden takapenkkiläisen näkökulmasta. Kolmatta ei A1:een sitten voikaan tunkea taakse, loppuu turvavyöt kesken.
Takakontti on selkeä muodoltaan mutta matala. Pituuttakaan ei ole mahdottomasti joten tila on väkisinkin aika pieni. Pohjan alla on pikkutavaratilaa aika paljonkin. Varapyörälle on paikka mutta näissä autoissa tilalla oli paikkaussarja ja myös akku oli takakontissa. Takakontin sivuissa ei ilmeisesti ole mitään erillisiä lokeroita mutta tätä asiaa ei tullut niin kovin tarkasti tutkittua.
Havaintoja
Koeistumisen ja tutkimisen perusteella A1 tuntuu Audilta ihan ehdottomasti. Tässä vielä muutamia yksittäisiä havaintoja ihan listamuodossa.- Vakionopeudensäätimen viiksen muotoilu on muuttunut paksummaksi. Käyttölogiikka on entinen.
- Ajotietokoneen käyttö tapahtuu nykyisin ratin vasemman puolan nappuloilla eikä enää oikealla viiksellä. Pikaisen testailun perusteella muutos on hyvä sillä valikoita on oikeasti nopeampi selata rullaa pyörittämällä kuin nappia painelemalla. Tietokoneen näyttöön saa monia eri tietoja ja on selvästi monipuolisempi kuin esim. prefacelift-8P:n tietokone.
- Takavalot nousevat takakontin luukun mukana. Takanatulijoita varten on korissa toiset takavalot jotka näkyvät kun luukku on auki.
- Kojelaudan kääntyvä näyttö tulee jo Audi Sound Systemin mukana ja vaikka se rikkoo visuaalisen ilmeen, on se kuitenkin aika hauska
- ESP on ilmeisesti edelleenkin kytkettävissä pois, ainakin kojelaudasta löytyy nappi jonka kuvasta voisi näin päätellä
- Moottoria ei ole peitetty isoilla muovikansilla vaan tekniikkaa on aika paljonkin näkyvissä. Turbohuolto on helppo tehdä, se kun on ensimmäisenä vastassa kun avaa konepellin.
- Demoautoissa oli 17" vanteet ja ne on ihan riittävän suuret. Sopivan avonainen 16" voi riittää hyvinkin siihen että visuaalinen ilme säilyy.
- Mallimerkinnästä on nykyisin pudotettu moottorin tilavuus pois eli takana lukee vain TDI tai TFSI. Tämä tosin koskee koko Audin mallistoa mallivuodesta 2011 alkaen
Demoautot (A1 1.4 TFSI S-tronic Ambition) oli varusteltu sen verran hyvin että oikeastaan toivomuslistalle ei enää paljon jäänyt. Ehkä musta sisäkatto voisi olla vielä sellainen jonka itse ruksaisin. Demoautoissa oli varusteina ainakin seuraavat:- Metalli- ja helmiäisväri + kattokaarien kontrastiväritys, yhteensä n. 1.300e
- Media Style -paketti, n. 2.000e
- 17" alumiinivanteet "CP2, 5-puolainen design", n. 1.000e
- Keskikyynärnoja edessä, n.175e
- 3-puolainen nahkaratti vaihdeläpysköillä, n. 350e
- Audi Sound System, n. 370e
- Xenon Plus -ajovalot (sis. leditakavalot), n. 960e
- Sade- ja valontunnistin, n. 175e
- Vakionopeuden säädin, n. 370e
- Automaatti-ilmastointi, n. 1870e
Jotain muutakin saattoi olla mutta nuo niissä autoissa ainakin oli.. Varusteiden yhteisarvo on jotain 8.500 euroa mutta ei noista oikein mitään haluaisi poiskaan jättää.. Auton kokonaishinnaksi tulee noilla kilkkeillä karvan vajaat 36.000e. Ihan vaan vertailun vuoksi netistä pikaisesti katsottuna..
Käytetty vaihtoehto
Audi TT 2.0 TFSI S-tronic vm. 2006, ajettu 62 tkm ja varusteina mm. navi, nahka-alcantarat, bi-xenonit ja 19" vanteet. Hintapyyntö 35.900e http://www.nettiauto.com/audi/tt/3383668
Uusi vaihtoehto
A3 CC 1.8 TFSI Ambition Business S-tronic, listahinta 35.500e
Polo GTI DSG niin että lisävarustelistalta on ruksattu kaikki varusteet, listahinta 34.200e
Mutta.. Sitten jos miettii noita vaihtoehtoja niin Audi TT:n ostamalla jää harmittamaan että miksi en ostanut quattroa kun sellaisiakin on ja käytetyssä on aina käytetyn riskit. A3 on kyllä tilava ja A1:tä ripeämpi ja periaatteessa hyvin varusteltu Ambition Business -kilkkeillä mutta aika tusina-auto se kyllä on. Ja Polo GTI:n ongelma on se, että joka kerta kun autoon menee sisään, toteaa että tää on vain Volkkari mutta kun painaa lapun lattiaan, alkaa hymyilyttää. Varustellussa A1:ssä se on toisinpäin..
Leave a comment:
-
Neljä ja puoli vuotta sitten kun olin ostamassa autoa mulla oli vaihtoehtoina uusi Polo TDI tai käytetty A2 TDI. Olivat nimittäin aika tarkkaan samanhintaisia. Jälkimmäinen tuli hankittua ja vasta nyt alkaa tuntua että tämä on EHKÄ nähty. Veikkaan että Polon kohdalla kyllästyminen olisi tullut jo paljon aikaisemmin. Enkä vieläkään ole tähän täysin leipääntynyt ja jos A1 alkaa houkuttaa todella kovasti, voi olla että vaihdossa menisikin A3 eikä A2..
Leave a comment:
-
Vaikka kuinka olisi kuin Polo, niin silti varmaan (tuolla hintaa) hippasen harvinaisempi lähiristeyksissä. Ei, en ole vielä tilannut moista, mutta harkitaan...En vaan ikinä ole ymmärtänyt sitä, miksi joka jumalan torpassa pitäisi olla pihassa se tojota kun naapurillakin on.
Jotkuhan juo melko hinnakkaita viskejä, vaikka kossulla / jallulla pääsee samaan tilaan / litra. Ei sitä A8:aa pystyny perustelemaan millään salonkikelpoisella selityksellä, se vaan tuntui aikanaan hyvältä ajatukselta. Tää olis paljon halvempi "hyvä ajatus"
Leave a comment:
-
Guest repliedAutot ostetaan melko paljon fiiliksen mukaan ( sanotte mitä sanotte). Joten kelpaa A1 milloin vain, vaikka samaan rahaan saakin Polon järkyttävän hyvillä varusteilla ja jää jotain taskuunkin.
Voi sillä rahalla ostaa isommankin Golfin mutta kun se ei oikein innosta.
Järki ja auton osto, harvoin mahtuvat samaan lauseeseen. Jos kaikilla olisi järkeä, ajaisimme Skodalla tai Seatilla, tai Tojotalla.
Leave a comment:
-
Ei pitäisi olla pois kenenkään (ei edes toyota-miehen) pussista jos joku haluaa tuollaisen A1:sen ostaa tuolla hinnalla.
Leave a comment:
-
ottakaas ny niitä rinkulalaseja pikkusen pois silmiltä. Tuo on polo ja ei kauas siitä tipahtanu, onhan siinä varmasti pikkusen enemmän laatua sisustassa jne, mutta siis käyttötarkoitukseltaan se ei polosta kauasta tipahda. Ja mitä se polo maksoikaan... Ja siis anjoviksen (joka on ehkä eniten vihaamani auto, varsinkin hopeisena) niin helpottaa vertailua, kuiteskin ihan keskikokosen suht hyvämaineisen auton saa samalla hinnalla.
Leave a comment:
-
Ei voi muutaku kompata Juhaa. Avensis on persoonaton matolaatikko ja A1 on persoonallinen Audi. Valintojen maailma, kukapa sitä avensiksella kehtaisi ajella ? En minä ainakaan.
Leave a comment:
-
"öh... uuden avensiksen saa ~samaan hintaan."
Saattaa silti olla anjoviksella hippasen eri kohderyhmä(?), luojan kiitos.
Tuolla hinnalla tuosta ei tule turhan yleinen kulkine, joten kiinnostaa edelleen.
(= mielestäni on varsin hyvä jos ei joka risteyksessä tule vastaan samanlainen & -värinen koppi) Pitäkööt naapurit tojotansa ja skeidansa...
Leave a comment:
-
Varmasti on tekniikaltaan hieno auto ja hyvän näköinen, mutta korkean hinnan lisäksi koen ongelmana sen, että nämä valmistetaan Belgiassa. En ostaisi belgialaiselta edes polkuautoa. Belgiassa jokainen päivä on maanantai.
Leave a comment:
-
öh... uuden avensiksen saa ~samaan hintaan. voi olla vaikeat markkinat suomessa tolla autolla. Ehkä noita sitten tulee näkymään johtajien vaimojen kauppakasseina jonkin verran.
Leave a comment:
-
Uuden alvin mukaiset hinnastot liitteenä. Alvi nousi prosentin mutta hinnat ei muuttunet.
Leave a comment:
-
Hinnat hieman karanneet ensimmäisistä 17k€ arvioista! 33 000EUR saa kuitenkin jo attraction varustellun A3 quattron, eli ainakaan henk.koht. ei olisi vaikea valita kumman ottaa.
Leave a comment:
-
Brittiläiset autolehdet on päässeet jo testaamaan Audi A1:stä. Linkkejä ensivaikutelmiin löytyy täältä: http://forums.fourtitude.com/entry.p...tomotive-Press
Leave a comment:
-
Jos tuohon lähdetään, voi yhtä hyvin kysyä mitä eroa on Audilla ja Volkkarilla ylipäänsä? Minusta 8L ja G4 eroaa ihan yhtä paljon toisistaan kuin 3B(G)-Passat ja B5.
Leave a comment:
-
Toivottavasti toi ei oo samanlainen tapaus kuin rinkelikeulainen golffi (a3). Golfin ja A3 erot jäi niin olemattomiksi, että ei voi kuin ihmetellä kuka niitä (A3) audeja ostaa. Käytännössä ei oo mitään muuta eroa kuin muotoilussa. Odotin audilta aika paljon enemmän kuin golfilta, mutta toisaalta tää nykyinen golffi on kyllä pirun hyvä auto luokassaan (ajettu Golf 1.4 TSI DSG ja A3 sporback 1.4TSI DSG (vai mikä tronicci se nyt on). Olis kyllä hienoa jos tästä tulisi ihan oikea audi, eikä mikään poolo erilaisilla valoilla ja koelaudalla. Tehtäsi eka oikeasti pieni ja laadukas auto. Niitä ei ole juuri pikkuautoluokassa näkynyt. Tuo A1 näyttää kyllä tosi makeelta kuvissa.
Leave a comment:
-
Ja se tärkein varuste, se mikä ylipäänsä tekee Audista Audin, puuttuu koko mallisarjasta...
Leave a comment:
-
Rapia 2 k€ automaatti -ilmastoinnista! Aika suolainen.
Rokkikonepuolella saa nopeasti säästöä kun vähän harrastaa. Samoin kruisen saanee jälkikäteen huomattavan paljon edullisemmin. Vanne/rengas-osastolle saa saman rahan (ainakin) palamaan, vaikka tinkisi vanteen koostakin. Kevyemmän paketin siinä kyllä saa.
Ei se edullinen ole kuitenkaan, toisaalta onko tarkoituskaan..
Leave a comment:
-
aaa.. katos olis pitäny vissiin ensin katsoa nuo hinnastot... :D
Niinhän se on aina että karvalakki malli alkaa 20900 mutta kun siihen laittaa välttämättömyysvarusteet niin se on äkkiä 8ke lisää
Leave a comment:
-
Toisaalta 1.4 TFSI Attraction manuaalina on 22.900 joten ei se mahdollinen 1.2 TFSI ole ollenkaan mahdotontan puristaa 21-alkuiseen hintaan. Ja tulee sille Polollekin hintaa kun sitä käy varustelemaan (ks. liite).Attached Files
Leave a comment:
-
ja tätä ennakoitiin 1.2 tfsillä luokkaa 21-22ke.. just just
Taitaa aika moni kiinnostunut siirtää ajatuksensa ihan siihen poloon...
Leave a comment:
Leave a comment: