Kävin tällä viikolla koeajamassa 1.4TFSi S-tronicilla ja täytyy sanoa, että olin yhtä hymyä. Oli tosi mukava ajettava, niinkuin muutkin ovat tähän topikkiin raportoineet.
Olen nyt muutaman kuukauden kinunnut tehokkamman (136 kW) hintatietoja ja sen verran maahantuojalta oli tullut infoa, että hinta on n. 33 k€. Maaliskuussa julkistavat virallisen hinnan ja samalla taitaa tulla RS3:n hintatiedotkin. Pääkaupunkiseudulle on tilattu kolme kappaletta näitä A1:n tehokkaampia versioita ja ne on maassa huhtikuun lopulla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A1 (8X) MY 2010-2018
Collapse
X
-
Ymmärrän kyllä hyvin miksi sitä ei saa pois. Ei tarvitse kuin miettiä hetki käyttäjäkuntaa ja auton kokoa.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viestiKokolailla jääräpäinen laite tuo Ykkösen ESP. Autoa ei siis saa pyörähtämään, ei vaikka yrittää. Terolla on tuosta ihan empiiristä dataa. Itse voin toimia todistajana.
Leave a comment:
-
Kokolailla jääräpäinen laite tuo Ykkösen ESP. Autoa ei siis saa pyörähtämään, ei vaikka yrittää. Terolla on tuosta ihan empiiristä dataa. Itse voin toimia todistajana.
Leave a comment:
-
Saiskohan sen ESP:n asetuksia muutettua jotenkin? Marmorilla sellaista tuskin tehdään, mutta osaisiko joku muu sen tehdä..
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viestiPosti kantoi tänään kotiin uuden Tekniikan Maailman. Tämän talven talvitestissä on mukana A1 1.6 TDI. Jännityksellä odotan testin tuloksia.
Leave a comment:
-
-
No tosiaan tuo ei oo tullu ees mieleenkään vielä!! Tuossa vaan pikaseen katoin, niin ei kovin montaa varteen otettavaa vaihtoehtoa ollut 5x100 jaolla ja varsinkaan sopivalla ET:llä...
Mutta mutta...eiköhän tässä ole keinot ongelmaan! kiitti vinkistä!! =)
Leave a comment:
-
Lailliseen puoleen on varmasti erilaisia ajatuksia mutta ainakin täälläpäin katsastusmies oli sitä mieltä, että adapterit on ihan ok jos ne on suunniteltu kyseiseen autoon tai jos niistä löytyy jonkinlainen hyväksyntä.
Leave a comment:
-
Paitsi, että adapterit pitäs olla vannevalmistajan tai orggikset, jotta olis ns lailliset.
Eikai noissa muuta ongelmaa ole kuin se että katsastuksessa voivat pomppauttaa tai poliisit voi antaa sakot?
Tuskin kolaritapauksissa vakuutusyhtiö moisiin ottaa kantaa.
Leave a comment:
-
-
Mikä ongelma 5x100 jaossa muka on ? Löytyy vaikka mitä herkkua kun laittaa adapterit.
Leave a comment:
-
Mulla on nyt talvivanteina 17" vanteet 215/45-17 hakka 7 nastoilla...
Kesäksi meinasin 18" tai jopa 19" vanteet sinne alle ruuvata, kun tuossa tota tilaa tuntuu kumminkin riittävän. Autoa on madallettu nyt 30mm, mutta meinasin laittaa vanteiden vaihdon yhteydessä täysin säädettävän alustan ja pudottaa sitä vielä niin paljon kuin pystyy!! =D Ainut päänvaiva on vaan toi jaon "harvinaisuus", olisivat laittaneet sen 5x112 jaon, eikä 5x100, niin olisi avautunut ihan eri maailma vanteiden valikoimaan!!!!
Menin siis asioiden edelle hiukan, ihan vielä ei uusia kesäpyöriä ole hyllyssä, mutta tiedossa on mitä haluan, jos vaan löytyy sopivalla jaolla...ei jaksais alkaa muuttaa jakoa napoihin...vaikkei se kyllä mikään kovin iso homma olisi... ;)
Leave a comment:
-
Sen verran piti vielä lisätä että luovutus on viikolla 17 ja sen auton valmistaa belgialaiset!!
Saa nähä mikä maanantai versio sieltä tulee!
Terolle vielä että minkä kokoiset vanteet meinaat laittaa kesäksi?
Leave a comment:
-
Tohon soitin hommaan liittyen voin kyllä lämpimästi suositella niitten parempien versioiden hankintaa. Ei kaduta sitten myöhemmin!! Itsellä tosiaan Concert Radio + Bose Surround järjestelmä A1:ssäni ja olen enemmän kuin tyytyväinen siihen!! varsinkin tuo Bose järjestelmä toi lisäfiilistä autoon, kun on ovissakin todella hienot ledivalaistukset kaiuttimissa ja ovet valaistu muutenkin ledeillä. (voin laittaa kuvia lähipäivinä)
Ja se sointi on kyllä mahtava, vertailtiin silloin autoliikkeessä myyjän kanssa ,kun autoni saapui, noita soittimia myös muihin malleihin ja myyjäkin sanoi että onpas pojat saanu tuon Bosen onnistumaan todella hyvin A1:seen!!!
Nyt on Audin mittarissa jo 6500 km ja hymy suun pielissä ei meinaa laskea millään, olen oikeasti enemmän kuin tyytyväinen omaan audiini. Ja Connectivity-paketin lisääminen varustelistaan oli oikein onnistunut valinta, Bluetooth+ handsfree toimii mainiosti ja kanssakulkijat ovat kehuneet äänenlaatua hyväksi.
Näin muuten tuli mieleen, ei kukaan täällä sattuisi tarvitsemaan A1:sen Ambition mallin 16" kesävanteita ajamattomilla kesäkumeilla??
Jäävät minulta ylimääräiseksi, kun en niitä auton alle meinaa enää koskaan ruuvata, uudet isommat kesävanteet on jo hommattuna... =) Jos vaikka hinnaksi laittais 650 Euroa..
Ja anteeksi jos mainostan myyntiä väärällä osastolla, laitan kyllä kohtapuoliin oikean myynti-ilmoituksen oikeaan paikkaan...
Kiitos ja anteeksi.. =)
Leave a comment:
-
Eilen käytiin tilaamassa A1 1.4tfsi attraction.
Värinä otettiin tiikinruskea.
Lisäksi xenonit, autom.ilm., keskikyynärnoja, infojärjestelmä ja sisävalosetti.
Consertia en ottanut koska en vaan näe että se olisi yli 600e arvoinen.
Ei niistä jugurttipurkeista oikein mitään mahtavaa äänielämystä kuitenkaa saa..
Ja sportpenkitkin jäi ottamatta koska olisi pitänyt ottaa media style-paketti joka taas olisi ollut kalliimpi kuin vaihtaa varustelutaso ambiottiin.
Ihan tyytyväinen kuitenki olen vaikka en ihan kaikkea saanut mitä olisi halunnut.
Säästyneet rahat sijoitetaan 17" tai 18"vanteisiin ja KW alustaan!:)
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja maspe Näytä viestiNäyttää se q-tekniikka löytävän tiensä pikkumalliinkin. AutoBildissä veikkailtiin, että jos A1q saa suosiota, niin seuraa S1 perässä. Ja jos S1, niin kyllä silloin RS1 pitäisi olla sarjan jatkona. =)
Leave a comment:
-
Näyttää se q-tekniikka löytävän tiensä pikkumalliinkin. AutoBildissä veikkailtiin, että jos A1q saa suosiota, niin seuraa S1 perässä. Ja jos S1, niin kyllä silloin RS1 pitäisi olla sarjan jatkona. =)
Leave a comment:
-
Ei pitäs olla ongelma se BT. Pakostikin samaa settiä kuin muissa autoissakin.
Leave a comment:
-
A1:een subbari tulee vasta Audi Sound Systemin mukana. Meidän A1:ssä on ASS ja kyllä sillä uutiset ja humpat ihan mielellään kuuntelee. Ei mitään superhifiä mutta ihan asiallista settiä.
Bluetoothin jälkiasennusta oon vähän selvittänyt mutta ainakaan viimeksi Kufatecin sivuja vilkaistessa jälkiasennusmahdollisuutta ei ollut. Elokuussa mulla oli koeajossa A1 jossa oli mm. tehdasnavi ja BT-yhteys. Erityisesti BT vakuutti toimivuudellaan ja äänenlaadullaan. Navikin oli hieno mutta ei ehkä ihan hintansa väärti..
Leave a comment:
-
Vielä semmoinen pointti koskien noita radioita niin radion mukana tulee paljon muutakin joka ei ilmene hinnastosta. Esimerkiksi B6:en on joskus aikoinaan saanut tilattua ilman radiota, jolloin tuli kyllä kaiuttimet joka oveen mutta antennijärjestelmä ei ole sitten diversity. Takaa puuttuu se OEM subi, joka vaikkakin on onneton on parempi kuin ei mikään. Itse jos tilaisin uuden auton ottaisin sellaisen radion jonka kylkiäisenä tulee mahdollisimman paljon oheislaitteita kylkiäisenä. Plussana saa sitten mahdollisuuden kytkeä OEM-bluetoothit, DVD-soittimet jne siististi.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Charly Näytä viestiFourtitude on jo päässyt vähän kokeilemaan A1-nelivedon prototyyppiä:
Driven: 2011 Audi A1 1.4T FSI quattro Production Prototype
Leave a comment:
-
Fourtitude on jo päässyt vähän kokeilemaan A1-nelivedon prototyyppiä:
Driven: 2011 Audi A1 1.4T FSI quattro Production Prototype
Leave a comment:
-
Guest repliedEhdottomasti Concert-radio. Se vakio harmittaa viikon päästä. Tietysti tuo lisähintaa, mutta maksaa itsensä mukavuutena takaisin moninverroin.
Eikä se jälkiasennusradion asennus tule yhtään sen halvemmaksi näissä vehkeissä.
Leave a comment:
-
Vaikkei itte "parempaa" radiota katsoisi tarvitsevansa, niin aikanaan, kun autoa pistää kiertoon, se parempi radiolla voi olla joku myyntiargumentti.
Leave a comment:
-
Edelleenkin suosittelen Concert-radiota perusmallin sijaan. Siinä tulee mukana se käänyvä näyttö, "MMI-käyttöjärjestelmä" ja mahdollisuus tunkea 32 Gb muistikortti kojelautaan. Sieltä muistikortilta voi sitten soittaa mp3:t ja muut musiikit suoraan bittimuodossa. Ja tietty se sisävalopaketti. :)
Posti kantoi tänään kotiin uuden Tekniikan Maailman. Tämän talven talvitestissä on mukana A1 1.6 TDI. Jännityksellä odotan testin tuloksia.
Leave a comment:
-
Otetaan vielä A1 huomiseksi koeajoon. Se on ihan perus versio jossa s-tonic vaihteet.
Grammari osastolle ei varmaan panosteta. Vaihdetaan sitte joku alpine tilalle jos aivan tylsistyy.
Väri valittiin ruskeaksi. On kyllä hieno väri ja aivan liian vähä näkyy ruskeita autoja liikenteessä.
Ärsyttää kyllä toi toimitus aika, mutta minkäs teet. On kuulemma osatoimittajista kiinni. Jossakin malleissa jopa 6kk odotus!
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja melee Näytä viestiTällä viikolla lähtee oma A1 tilaukseen.
Ihan perus 1.4 attraction, jossa lisänä sport penkit ja ratti, xenon-valot ja automaatti ilmastointi.
Väri pitäis vielä päättää. Perus valkoinen tai se uusi ruskea. Huvittais vaan nähdä se ruskea A1 päällä, mutta hyvin se sopi ainaki Q5.
Näillä mennään!
Hintaa tulee maltilliset 26ke ja toimitus aika 3kk.
Nyt olisi sitten A4 myynnis!!
Mites grammariosasto? Suosittelen Radio Concertia kokemukseen perustuen.
Teak Brown on todella makea väri livenä ja vastaavasti perusvalkoinen on melko heikko esitys. Valkoinen ei nimittäin ole ihan puhtaan valkoinen vaan hiukan kermaan taittava. Näin ruskean livenä ja nappasin siitä kuvankin, se löytyy viestistä 146.
Leave a comment:
-
Tällä viikolla lähtee oma A1 tilaukseen.
Ihan perus 1.4 attraction, jossa lisänä sport penkit ja ratti, xenon-valot ja automaatti ilmastointi.
Väri pitäis vielä päättää. Perus valkoinen tai se uusi ruskea. Huvittais vaan nähdä se ruskea A1 päällä, mutta hyvin se sopi ainaki Q5.
Näillä mennään!
Hintaa tulee maltilliset 26ke ja toimitus aika 3kk.
Nyt olisi sitten A4 myynnis!!
Leave a comment:
Leave a comment: