Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Nyt ei kannata leikkiä rikkinäistä puhelinta... Jos saat luettua ne vikakoodit sieltä, niin copy-pastea vaan ne rohkeasti tänne, ettei tarvitse arvailla. Nyt saatoit saada jotain tällaista:
    Koodi:
    405256 - Pressure Accumulator for Level Control
      C11AF F0 [008] - Leak Detected
      Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
        Freeze Frame:
          Fault Status: 00000001
          Fault Priority: 3
    jne
    tai sitten jotain muuta.

    Tuolla sivu 15 (ja myös 18) antaisi aihetta epäillä kompressorin sisäistä vuotoa tai sitten letku hinkkaantunut *ennen* venttiliblokkia puhki.
    Lisäksi saattaa olla vikaa myös venttiliblokilta sinne alempana olevan nurkan suuntaan.
    Viimeksi muokannut pta; 29.11.2020, 20:11.

    Comment


    • Moro,mitäs eroa on 4f0616032k tai 4f0616031k iskareilla ja voiko käyttää keskenään?

      Comment


        Toinen on oikea ja toinen vasen. Voi ja pitää käyttää keskenään.

        Comment


        • Moro! Itsellä A8 D3 ja oikea etunurkka on vuotanut jo kotvan aikaa.Yön yli seisoessa on yleensä ihan pohjassa,mut iskari sinällään on kunnossa ainakin katsastuksessa olleen mittauksen perusteella. Selvää vuotoa ei ole löytynyt mistään,kun huollossa vielä taannoin pyysin sitä tutkimaan,eikä myöskään vikakoodeja. Myöskään sillä ei näy olevan vaikutusta,että missä ajo-asennossa auto on jätetty parkkiin. Ajattelin uusia eteen pelkät pussit,kerran ne on tuohon vaihdettavissa erikeen. Onko kukaan tehnyt ko.autoon sitä aiemmin? Millekkään kiina hommille nyt en taida alkaa ja varaosanumerolla 4E0616039AH/40AH löysin mm.seuraavanlaisen kaupan joka taitaa tälläkin palstalla tulla ilmi monessakin kohtaa.

          https://www.ebay.com/itm/Audi-A8-Qua...0AAOSwZoVd8C~S

          Mikäli jollakin on kokemusta tuosta tuotteesta tai ylipäänsä A8 D3:sen jousituksen rakenteesta,onko jotain mitä pitää ottaa huomioon,varoa tms. niin mielellään otan tietoa vastaan.

          Comment


          • Terve vaan kaikille?. Olen uusi jäsen ja ensimmäinen Audi jonka ikinä omistan enkä varmaan ole ostanu sitä helpointa mallia kun ilmajousituksen kans heti ongelmia?. Tuohon ostamaani A6 6c malliin on ajettu allroadin alustan speksit ja on comfortilla on pirun korkea. Nyt tuli semmosia ongelmia että kun laitoin dynamicille niin alusta laski normaalisti mutta heitti jotenkin sen jälkeen valikon lukkoon eikä anna valita automatic tai comfort tilaa vaan heti kun rullaan koski niin mmi näyttö menee mustaksi?. No ajoin eilen nopsaan töissä Boshin testerillä perusasetuksen ja auto nousi taas mutta kun kävin läpi noita säätöjä ja laskin dynamic asentoon niin sinne lukittui taas?. Eikä ollut vikakoodeja mistään. Pitää tänään katsoa vcds testerillä vielä ja eilen kun nostin ja laskin autoa niin sitä vihreää tai keltasta nosto tai lasku valoa ei palanu ollenkaan mutta muuten toimi normaalisti. Niin ja ei antanut laittaa automatic tilaan vaan suoraan joko comfort tai dynamic säätöihin. Oisko jollaki neuvoa tähän mikä vikana ja joku päivä pitää ajaa tuolle comfortille nuo A6 vakio arvot pikkusen madallettuna.

            Comment


              Kuulostaa kyllä siltä että siellä jotain vikoja/vikakoodeja on. Mitä VCDS full scan näytti?

              Comment


              • Näytti että acc säätö pielessä mitä en ymmärrä kun heitti loskakelillä toimimasta ja putsasin linssin ja tarkistin että kaikki ok. Sitten oli kilpivaloista ja oikea takaoven lukkolaitteesta kooditei muuta. Tasonsäätö tangot herkistelin kun olivat jäykän oloiset katsotaan mitä tapahtuu.

                Comment


                • Selasin ketjun läpi mutta en olevinaan löytänyt vastausta siihen, että missä sijaitsee A6 C7 2012 sedan mallissa ilmajousituksen kompuran rele?

                  ​Vaihdoin kompuran ja mukana tuli uusi rele niin se tarvii se myös vaihtaa.

                  Comment


                  • A6 4G V6 3.0 quattro ilmaiskareilla, vasemman etupyörän ripustuksessa on joku sensori joka kertoo systeemille tiedon korkeudesta . nyt herjaa vikaa minkä niminen tuo sensori on ? et osaan hankkia uuden.
                    masaj avusta kiitollinen

                    Comment


                      Se on "front left vehicle level sender G78"

                      Mitä koodia sieltä tarkalleen tuli?

                      http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00776

                      Comment


                      • 00776 - Level Control System Sensor; Front Left (G78): Open or Short to Ground

                        kunhan saan koslan ylös zekkaan KIITOS Välkky vihjeestä

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja Miikhail Näytä viesti
                          Moro! Itsellä A8 D3 ja oikea etunurkka on vuotanut jo kotvan aikaa.Yön yli seisoessa on yleensä ihan pohjassa,mut iskari sinällään on kunnossa ainakin katsastuksessa olleen mittauksen perusteella. Selvää vuotoa ei ole löytynyt mistään,kun huollossa vielä taannoin pyysin sitä tutkimaan,eikä myöskään vikakoodeja. Myöskään sillä ei näy olevan vaikutusta,että missä ajo-asennossa auto on jätetty parkkiin. Ajattelin uusia eteen pelkät pussit,kerran ne on tuohon vaihdettavissa erikeen. Onko kukaan tehnyt ko.autoon sitä aiemmin? Millekkään kiina hommille nyt en taida alkaa ja varaosanumerolla 4E0616039AH/40AH löysin mm.seuraavanlaisen kaupan joka taitaa tälläkin palstalla tulla ilmi monessakin kohtaa.

                          https://www.ebay.com/itm/Audi-A8-Qua...0AAOSwZoVd8C~S

                          Mikäli jollakin on kokemusta tuosta tuotteesta tai ylipäänsä A8 D3:sen jousituksen rakenteesta,onko jotain mitä pitää ottaa huomioon,varoa tms. niin mielellään otan tietoa vastaan.
                          Itse ottaisin sen tolpan pöydälle ja katsoisin saisiko sen purettua siten, että sen pussin saisi irti iskarista. Se pussin tiivistys iskarin varteen on ainakin A6 C5 Allroadissa tehty O-renkaalla. Ja sieltä se on pettänyt melkoisen monesti. Laitoin isäukon Aalroadiin T-pulttikiristimen (pannan) siihen pussin muoviosaan ympärille O-renkaiden kohdalle tukemaan rakennetta. Tämä oli vuonna 2014. Eilen tein saman uudelleen takapusseille - vaihdoin O-renkaan ja tällä kertaa laitoin siihen myös toisen omaan uraansa, kun siinä oli tilaa. Tein saman molemmille puolille ja pannat tukemaan. Ei ollut yön aikana laskenut yhtään millimetriä. Ennen remppaa tuli yön aikana tonttiin.

                          Etutolpat laskevat myös, joten teen saman niille - niiden rakenne on teknisempi, mutta ei mahdoton. Jos ylätukivarren pallonivelen kukituspultti ei irtoa, niin irrotan ylätukivarren rungosta kokonaisena.

                          Comment


                            C5 on hieman eri rakenteella kuin nämä muut (paria poikkeusta lukuunottamatta) Uudemmissa nuo iskarit ja jouset on samaa pakettia, toki varmasti saa nekin tiivistettyä, onhan nekin ihmisen tekemiä. Mutta sen keston kanssa saa varmasti arpoa.

                            Comment


                              C7 tais olla ilmajousen huolto-ohje ELSAssa, joten tämän mukaan niitä ihminen pystyy myös huoltamaan.

                              Comment


                              • no nih..

                                A6 Allroad 2,7tdi vm 2006

                                Takapää laskee usein jos jättää "confortillle" mutta yleensä on pysynyt kun jättää "allroadille"
                                Nyt kun tänne tuli -20 niin oli tästä huomitta tipahtanut takapää ihan pohjaan, ja nyt ei suostu nousemaan ylös! (10min tyhjäkäyntiä pihalla..)
                                Lämpimään autotalliin on monta kilometria.. ei uskalla varmaan ajaa jouset pohjassa yhtään ettei hajoa paikat?

                                Kai joku on jossain jäätynyt? Voiko koettaa sulatella lämpöpuhaltimella, tms? Mikä vois olla tdennäköisin paikka mihin koettais ohjata lämpöä?

                                Comment


                                  Ensimmäisenä tarkista kompuran ISO sulake, en tiedä missä se C6:ssa varmasti on, mutta muistaisin että olis ollut konehuoneen puolella (C7:ssa se on apukuskin takaposkessa)

                                  Comment


                                  • Kiitos JM,

                                    Laitoin auton hyrskyttämään - mistä johtuukaan kun aikansa oli käynyt ja pakkanenkin tippunut jonnekin enää-12 tms niin nyt nousi takapää - tosin ensin nousi, sitten taas niiasi.. ajoin alle kävelyvauhtia pihassa 10 m ja jostain syystä tämä auttoi -> nousi lopulta ihan yläasentoon. Ei siis ole sulakevika

                                    Merkillisiä vehkeitä.. ajattelin ajella ja viedä jonnekin lämpimään talliin - josko kuivattaisi tms paikkoja..

                                    Johonkin huoltoon / korjaukseen tarvinnee alkaa varautumaan.
                                    '

                                    Comment


                                      Varmaan oli alle raja-arvojen ja ei siksi lähtenyt ylös - tunkkaamista voisi seuraavalla kerralla kokeilla.

                                      Vikakoodi olisi hyvä tietää, niin ei tarvitsisi arvailla. Lienee pikkuvuoto jossain kuitenkin...

                                      Comment


                                      • Vähän samaa täällä. Eli pakkasella on pidellyt huonommin ylhäällä kuin lauhemmalla kelillä. Eilen ajoin auton hallista pihaan ja jo 10 tunnin aikana oli laskenut melkein pohjiin kaikki muut paitsi vavasemman etunurkan, joka oli jopa noussut; ilmeisesti oikea takanen, kun oli ihan alhaalla, niin se oli kammennut vastakkaista etukulmaa ylös.

                                        Nostin illalla auton kolmostasolle ja laitoin huoltolukituksen päälle - ja lokasuojien viereen suksisauvvat pystyyn ja niihin tussilla lokasuojan korkeuden merkki; näkyy olkkarin ikkunasta. Yöllä ja nyt aamulla on 23 astetta pakkasta ja auto on pysynyt vuotamattomana jo 15 tuntia. Olisiko niin, että se vuotaa jostain muualta kuin iskareista. Pitää käydä kohta poistamassa huoltolukitus ja katsoa alkaako vajumaan. Vuotohan on sitten varmaan siellä takana venttiililohkossa, joka ohjaa tuota ilmajousitusta?

                                        Comment


                                          Jos jousessa on vain pieni vuoto ja "rutun" kohdalla, niin se vuotaa vain ollessa alemmassa asennossa, kun auton nostaa ylös, että jousi on suorana, niin se hiusrako menee kiinni

                                          Comment


                                          • Voiko toisen puolen hiusrako vuodattaa molempien puolien pussit tyhjäksi, paineistus jokaiselle venttiililtä omalla letkulla. Ihmetyttää vaan kun ikinä ei ole vain toinen takanurkka laskenut, tän laskemisen alkamisen jälkeen aina koko takapää kerralla. En oo vieläkään omasta 09 allroadista löytänyt vuotokohtaa, koko takapää laskee alimmalla asennolla nopeasti maahan, mitä ylemmäs auton jättää, sitä kauemmin vajoamisen alkaminen kestää. Tosin ennen joulua alko allroad asennostakin putoilemaan joskus seuraavaksi aamuksi alas, joskus pysyy vaikka viikon ylhäällä (auto ei siis liiku tuona aikana) Alkaa kompurakin olemaan väsynyt, ei enää nosta läheskään samalla lailla kuin 3v sitten auton hankkiessa. Pitänee hankkia männänrengas/tiivistesatsi ja koittaa pärjääkö sillä vielä, ja vissiin vaan nyt ne pussukatkin sitten tilailtava, alkaa olla inhottava ootella että auto keräilee kamppeensa ja päästään matkaan
                                            Viimeksi muokannut Jappe914; 19.1.2021, 07:42.

                                            Comment


                                              Kannattaa ihan saippuaveden kanssa katsoa mistä ne vuotaa niin ei tarvi arvailla. Yleinen paikka on se ilmaputken ja pussin välisen takaiskuventtiilin tiiviste joka on suht helppo ja erittäin edullinen korjaus.

                                              Comment


                                                Sori, jos aihetta käsitelty aiemmin tässä ketjussa. En vielä mahdollisia koodeja lukenut, joten lähinnä kai tässä aluksi arvuutellaan onko jollain muulla ollut vastaavaa tai onko mennyt jotain ohi ilmajousituksen toiminnasta. Autossa Electronic Worksin moduli, jos sillä merkitystä.

                                                Kotipihassa oli sen verran lumipöpperöä, että nostin ”raisella” auton ylös, mutta nyt sitten ”lower” -toiminto onkin harmaana, eikä anna laskea takaisin ja tuo teksti tulee MMI:lle, kun painaa ”lower”-nappia. Mikähän ehto ei täyty, kun noin tekee?

                                                Click image for larger version  Name:	8C7C63D3-1395-4D4A-BEBD-50BE8DB51A54.jpeg Views:	0 Size:	110,0 Kt ID:	1909178
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                  Kyllä tuo ne vikakoodit vaatii ennenkö voi arvailla. Nuo nuolet näyttää ihan kuin auto yrittäisi nostaa itseään edelleen.

                                                  Auton sammutus ei muuta tilannetta mitenkään?

                                                  Comment


                                                    Service-valikosta renkaanvaihtomoodi päällä?

                                                    Comment


                                                      Tänään ei ollut energiaa enää muuhun kuin tänne näpyttelyyn, niin katselen koodit huomenna.

                                                      Nuolet vilkkuu, kun auto nostaa ja jää näyttöön yläasennon saavuttaessaan kuvan tavalla. Sammuttelu ja uudelleen käynnistely ei muuttanut tilannetta.

                                                      En katsonut tuota service-valikkoa, mutta outo juttu olisi, jos se yhtäkkiä menisi itsestään tuohon moodiin.

                                                      Comment


                                                        No eikös sekin ole kovin outoa että menee itekseen harmaaksi tuo "Lower"? Kysyit onko jollain muulla ollut vastaavaa, mulla oli toi k.o. tilanne toissa päivänä ja kerran viime viikolla, silloin en tuota renkaanvaihtomoodia vielä keksinyt ja se poistui itsekseen ajan kanssa.

                                                        Comment


                                                          No on kyllä outoa. En vaan tuosta kysymyksestäsi osannut arvata, että sinulla oli sama tilanne. Kiitos, pitää tsekata se ensimmäiseksi.

                                                          Edit: Ei ilmeisesti ole tarpeeksi tarkkaan tullut opiskeltua SSP:tä. Piti käydä vielä kattomassa, kun ei muuten ois varmaan unta saanut ja jack modehan siellä oli päällä. Ilmeisesti sen verran tulee ulosjoustoa sohjossa, että luulee olevansa nosturilla. Kiitos vielä kerran andre_Click image for larger version

Name:	A14E2CCB-A921-45A2-A331-B89E83B51C93.jpeg
Views:	1096
Size:	256,9 Kt
ID:	1909194
                                                          Viimeksi muokannut janhe; 21.1.2021, 23:35.

                                                          Comment


                                                            Hep, täällä oli 22.1. torstaina ip:llä samanlainen tilanne - lisäksi Hyvinkään jääpaakkuista katua ajaessa armoton kitinä sekä kolistus kuului takajousista. Perjantaina tsekkasin renkaanvaihtotilan ja se ei ollut (mennyt itsestään) päällä. Lauantaina kahden talliyön jälkeen ei mitään - kaikki ok, nousee ja laskee normaalista??

                                                            Comment


                                                              ilyx, kompuran korjaus on hyvä juttu. Vaihda samalla myös sen rele - se vanhenee helposti korkeilla amppeereilla. Ryynien kuivailu sen sijaan on minusta turhaa hommaa - tai sitä siis saa olla sit tekemässä monta kertaa vuodessa. Itse vien auton pari kertaa talvessa lämpimään halliin, vaikka shoppailun ajaksi ja sit nostelen ja lasken autoa muutaman kerran. Kierto ei ole suljettu ja ilman saa vaihtumaan muutamalla vedolla. Seitsemän vuotta on pärjätty tällä.

                                                              Vaikka vanhan Allroadin ilmajousitus on mallia kivikausi, se on sentään paljon helpompi hoitaa kuin esimerkiksi mun toisessa käyttiksessä Touargissa. Siinä on suljettu kierto ja ilmajousissa takaiskuventtiilit jotka jäätyvät helposti ja polttavat sulakkeet. Mulla on hanskis täynnä 40A sulakkeita ;). Venttiileitä ei saa orkkiksena erikseen vaan marmori haluaa vaihtaa koko jousipaketin. Onneksi venttiileitä löytyy muualta erikseen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X