Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vaihdoin A6 3.0 Alroadiin etujoustintuet. Sen jälkeen alkoi temppuilu. Kompressori nostaa auton normaalisti mihin asentoon tahansa ja mikään merkkivalo ei pala eikä VCDS anna mitään vikaa. Kun lähden ajamaan, noin kimetrin kanden päästä etupää alkaa vajoamaan alas ja ensin sytttyy vihreä valoi ja sitten keltainen. Samalla kaikki valinnat korkeuidensäädössä muuttuvat harmaaksi. VCDS näyttää viaksi suunnilleen "Inplausible signal level control" mutta ei erittele mitää muuta vikakohdetta. Kun kuittaa tuon vian pois VCDS:llä, auto voi nousta hetken kulutta uudestaa ylös. Jos koettaa nostaa sitä heti, ei tapahdu mitään vaikka kontrollinappulassa ei olekaan enää valikko harmaalla.

    Mikä *'§§0+ tätä vaivaa? Olen tutkinut kaikki mahdolliset paikat vuodon varalta saippuavedellä ja katsonut että kaikista antureista tulee samalaista signaalia ajon aikana VCDS:llä. Alkaa mennä hermot ja usko!

    Comment


      Kalibroitko jousituksen samalla? Itse tein kerran ex-auton kalibroinnin epähuomiossa ristiin, jolloin tuli vastaavanlaisia oireita. Hävisi, kun syötti arvot oikeassa järjestyksessä.

      Comment


      • Mulla herjasi A6 C6 "implausible signal" tjsp kun oikean etuiskarin pussi vuoti. VCDS:llä kun katsoi ajon aikana ajokorkeuksia, niin näki että oikea etukulma oli jatkuvasti muita nurkkia alempana. Pussissa oli repeämä mikä ei vuotanut kuorman alla ihan solkenaan. Nosturilla ollessaan suhisi ihan huolella sitten.. ​

        Comment


          Tulee myös jos jokin korkeusanturi jumittaa mekaanisesti. Muovinen vipu joustaa sen verran, että kun jousitus liikkuu, anturi ei kierry heti mukana ja näyttää hetken väärää korkeuslukemaa, ennen kuin vääntyy liikkeelle. Muihin antureihin nähden siis näyttää poikkeavia lukemia, ja tulee juurikin tuo implausible signal.

          Minulla oli A8:ssa noin. Yksi etukulman anturi toimi, mutta liikkui jäykästi. Ne vivut pitää olla täysin löysiä liikkumaan.

          Comment


          • Yritin kalibroida jousitusta VCDS:llä (kiitos vinkistä) mutta en onnistunut vaan VALUE:n kohdalle tuli vain ERROR ja homma pysähtyi siihen. Mitenkäähän tästä jatkaisin? Lisäksi virheilmoitus oli 01437Control position not learned tms.

            EDIT: QUOTE=tkaikkonen;n1581288]Apua tarvittaisiin oman A6 4F -07 allroadin kanssa. Jousitus antanut pitemmän aikaa tuon vuotoilmoituksen ja alkanut vilkuttamaan alustan valoja kesken tasonnoston ja liikennevaloihin tms pysähtymisen aikana. Vilkutus häviää, kun sammuttaa auton ja käyttää avaimen pois. Kalibroin kuukausi sitten alustan kun yksi nurkka oli sentin muita ylempänä ja se toimi pitkään ilman suurempia ongelmia. Keula tippui kyllä vieläkin alle -15C pakkasessa, mutta muuten se pysyy ylhäällä. Ei siis mitään suurempia vuotoja ainakaan pusseissa pitäisi olla.

            Nyt auto kävi korikorjaamolla, jonka seurauksena nurkkien tasot heittelivät taas. Ilmeisesti jotain menee sekaisin, kun auto käy nosturilla. Koitin kalibroida, jolloin kaikki asetukset hävisi ja sain esiin nämä koodit:
            01437 - Control Position not Learned
            005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON

            Kalibrointi ei enää onnistu, pääsee kyllä tekemään näiden ohjeiden mukaisesti http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/levelcontrol.html. VCDS näytölle tulee tuon front left aloituksen kohdalle WAIT / - / Low level / Initiate eikä korkeuden hakua lähde tapahtumaan. Accumulator pressure 8bar luokkaa, mutta systempressure vain 1 barin luokkaa. Kaikki korkeusanturit antaa kyllä arvoja. MMI ei myöskään anna poistua jacking modesta..

            Auto jäänyt nyt dynamic tasolle eikä siitä suostu nousemaan ylemmäs. Mistähän tämä johtuu ja onko vinkkejä millä auton saa ajokuntoon ja kalibroinnin tehtyä. Pitänee alkaa suunnittelemaan kompurahuoltoa yms. kunhan ensin saisi auton edes liikkeelle.

            Oliko tKaikkonen löytänyt tähän jonkun ratkaisun? Vaikuttaa hyvin samalaiselta ongelmalta kuin minulla.

            Lisää tietoa: Pisatin auton käyntiin ja VCDS:llä adaptation päälle. Auto kävi tyhjäkäynti' ovat kiinni varmaan tunni ja nousi arvioltas dynamic asentoon. WAIT ei vaan sammunut channel ykkösestä. Lopetin adaptationin ja pistin sen uudelleen käyntii, Tuli ERROR ja ilmoitus channel 01 not available.
            Viimeksi muokannut Seppopee; 2.10.2020, 19:26.

            Comment


              A7 -11
              Alusta tuntuu toimivan normaalisti, mutta antaa heti nollauksen jälkeenkin ao. koodin:

              Address 34: Level Control (J197)
              0086 - Terminal 15
              U1405 00 [009] - Implausible signal

              Jännite tulee normaalisti nastaan, ja katkeaa kun laittaa virrat pois autosta.

              Purkki siis näkee Terminal 15 jännitteen koko ajan 0.00V, vaikka nastalle virrat tuleekin. Ko. virtapisteen maadoitus näytti vähän korkeaa arvoa kontin virtapistokkeen runkoa vasten, mutta väliaikaisella suoralla maadoituksellakaan ei ollut vaikutusta. Jääkö tässä enää muuta vaihtoehtoa, kuin itse moduulissa oleva vika?
              Viimeksi muokannut heiki; 26.10.2020, 08:04.

              Comment


                Ylemmän viestin muokkaus ei jostain syystä toiminut.

                Moduuli näyttää vcds:llä Terminal 15 jännitteen koko ajan 0.00V, vaikka nastalle virrat tuleekin. Ko. virtapisteen maadoitus näytti korkeaa arvoa (26ohm) kontin virtapistokkeen (tupakansytytin) runkoa vasten, mutta väliaikaisella suoralla maadoituksellakaan ei ollut mitään vaikutusta nähtyyn jännitteeseen. Jääkö tässä enää muuta vaihtoehtoa, kuin itse moduulissa oleva vika?

                Comment


                  Jos modulin oma liitin ja vastaliitin ovat kunnossa niin ei siihen oikeen muita vaihtoehtoja jää kuin itse modulissa vika.

                  Comment


                  • Moro,missähän olis mahdollisesti vika kun takajouset tyhjenee kun auton sammuttaa,paitsi kun jousitus on allroad tai lift asennossa? Auto on a6 c6 allroad vm.08.

                    Comment


                      Alkuperäinen kirjoittaja jonetzu Näytä viesti
                      audi a6 allroad jousitus

                      Ostin, audi a6 allroad 2000. Miten toi jousitus toimii? Missä kompura sijaitsee, onko jotain kuivainta, jos on missä? Mulla on laitettu letkuun venttiili ja rengaskompuralla siihen ilmaa. Laskee kuitenkin päivässä. Haluaisin laittaa kuntoon. Kompurasta ajattelin aloittaa. Kiinasta näkyy saavan ilmajouset ja kompuran samaan hintaan kuin täältä pelkän kompuran. Kannattaako edes ajatella, onko kellään kokemusta?
                      jonetzu, Kannattaa lueskella palstan postauksia, tästä aiheesta on kirjoitettu paljon. Toimintaperiaatteet löytyy hienosti tästä: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_243.pdf

                      En ostaisi kiinan kamoja. Lyhyt käyttöikä. Mieluummin vaikka täältä: https://www.airsus.com/audi-air-susp...b-allroad.html

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja Juuso71 Näytä viesti
                        Moro,missähän olis mahdollisesti vika kun takajouset tyhjenee kun auton sammuttaa,paitsi kun jousitus on allroad tai lift asennossa? Auto on a6 c6 allroad vm.08.
                        Aika usein nuo pussit lähtee vuotamaan siinä normiasennossa ja saattavat vielä hetken pitää paremmin, kun nostaa ääriasentoon.

                        Comment


                        • Kohteena on itsellä A6 C7 limousine jos sillä jotain merkitystä on. Apparin puolen etupuolelta kuuluu "inahdus" vähän niinkuin koira ulvahtais jos ajaa oikeassa kulmassa esim hidaste töyssystä. Alustan jos nostaa ylemmäs niin ääni kuuluu herkemmin. Kannattaako asialla alkaa tehdä jo jotain vai odottaa, että auto antaa vika koodia? Tarvitsee varmaankin tuo kaapeli jo ostaa, koska näyttäisi että ilman sitä ei paljoa tuon auton kanssa itse tehdä.

                          Comment


                            En usko, että itse ilmajousessa on vikaa. Esimerkiksi tässä vika oli koiranluissa => https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...elubudjetti-a7
                            Tai toinen vikapaikka voi olla tämä => https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...routaheitoissa
                            Viimeksi muokannut Killeri; 6.11.2020, 10:31. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                            Comment


                              Sitä vingahtelevaa kulmaan Han voi koittaa tunkata ylös, jotta ilmajousi venyy. Jos ongelma pussissa, niin alkaa kyllä jossain vaiheessa viheltämään.

                              Comment


                              • Mistäs kannattais tilailla noita ilmapusseja? Kun tuntu olevan Audilla aika hinnakasta? Audi a6 c6 allroad

                                Comment


                                • Jokunen viesti aiemmin oli mun kokemus aiheesta:
                                  https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...80#post1887280

                                  Käsitin että Allroadiin menee sama pussi, mutta tarkista nyt vielä vaikka ETKA:sta. Tieto löytynee tästä ketjustakin..

                                  Comment


                                    Miessler automotivelta omani tilasin, nopsaan tuli
                                    http://www.air-suspension-shop.com/

                                    löytyy myös kaikenlaista muutakin osaa ilma-alustaan. Myös toi panttisysteemi toimi nopeesti niinku pitääkin.
                                    Viimeksi muokannut Killeri; 11.11.2020, 17:57. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                    Comment


                                    • Viestissä #888 kirjoitin omia kokemuksia Miesslerin takailmapussista. Ei toki voi yhden perusteella yleistää, mutta on pussi kesti 20tkm. Plussaa siitä että sain rahat takaisin rahtikuluineen ja vanhaa ei tarvinut palauttaa - valokuvat riitti. Että siinä hävisi sen noin puolen tunnin vaihtotyön (ja sen että sai ajaa takakulma maassa pätkän matkaa).

                                      Comment


                                      • Onko noiden 4F allroadien takapusseissa mitään mahdollista vuotavaa O-rengasta vai laskiessaan voi olettaa että pussit päästää läpi. Mulla nyt pari vuotta ollut tuo -09 ja alkuun pysyi missä vaan korossa hyvin, sitten alimmalla alkoi pudottaa perän alas, joskus 2 päivän seisotuksen jälkeen (yleensä toisen yön aikana vasta, edellisenä päivänä ryhdissään vielä) nyt putoilee eri koroissa välillä 8h aikana, ja joskus ei sitten 3 vrk jälkeenkään. Keväällä vaihdoinkin kuskin etupussin, siinä oli selvä viilto ja lässähti pihasta lähtiessä alas. En sen enempiä oo tutkinu, mutta metkaa jos koko takapää laskee tasaisesti alas, ymmärtäisin että joka pussille oma venttiili, eli nurkka jos vuotaa niin vain se laskee.

                                        Comment


                                        • Lisätään oma potilas mukaan. Auto A6 C7 9/2011.

                                          Eli ongelmat alkoi kun latasin auton perän täyteen tavaraa niin sytytti ajossa ilmajousituksen vikavalon ja veti jousituksen kovaksi.

                                          Auto madallettu vcds 15mm.

                                          Tämän jälkeen luettu koodit .
                                          Accumulator-leak detected koodi löytyi.

                                          ​​​​​​Kertoo siis vuodosta mutta pystyykö tosta arpomaan onko yleensä pusseissa vuotoa vai voiko olla samalla koodilla myös se venttiili lohko vika.

                                          Tyhjensin koko systeemin ilmasta ja uudelleen täytöllä kompura kyllä toimii ja auto nousee nopeesti ja on ihan suorassa, mutta ajossa sytyttää vikavalon ja vetää auton vinoon. Vänkärin puoli näyttää olevan alhaalla ja kuskin puoli ylhäällä???

                                          Kaikki taso anturit vaihdettu paitsi vänkärin etu anturi vielä vanha. Tilasin jo uudet takapussit ja sen venttiililohkon.

                                          Mitä kristallipallot kertoo asiantuntijoille?

                                          Comment


                                            Evinrude, en tarkoita iskarin alapäätä vaan tukivarsien epäkeskoja (napa ja raidetanko) joita irrottamatta iskari on todella haastava vaihtaa. Onhan sekin kyllä nähty mutta itse en ole onnistunut siinä.

                                            Alkuperäinen kirjoittaja evinrude Näytä viesti
                                            Ei ole takaiskarin tolpassa epäkeskopultteja, eli ei tarvitse kulmien säätöä.

                                            Comment


                                              Kawis:

                                              veikkaan ,että toinen takapussi vuotaa. Senhän näkisi vcds:llä jos sulla semmonen on käytössä.
                                              accumulator eli painesäiliön vuotoa vikakoodisi kertoi mutta sehän käsittääkseni just hienosäätää autoa kokoajan (ettei tarvii kompuralla säätää) ja nyt paineet katoo johonkin eli vuotaa. Myös ton pystyis vcds testaan ...

                                              vcds:llä voi nostaa taka-akselin tai jopa erikseen puolia niin vuoto kyllä kuuluu suhinana kunhan vaan painetta on tarpeeks, jos siis pussi vuotaa.

                                              Comment


                                              • Pitää kokeilla vaihtaa pussit ja se jakotukki kun saapuvat. Vcds:ää ei itellä vielä oo mut varmaa sekin tarvii hommata.

                                                Tänää sytytti myös adaptiivisten valojen herjan ja samalla tippu ainakin acc pois pelistä mut voiko noi tulla takapään tippumisesta vai viittaako noi enemmän etupään taso anturiin?

                                                Nythän siis sekä takaa että edestä on vänkärin puoli alhaalla ja kuskin puoli ylhäällä.

                                                Katoin aikasemmin kun ekoja kertoja vikavaloa näytteli niin olevinaan että vänkärin takanurkka olis ollu alempana mut sillon auto ei muuten ollu noin vinossa. Varmaan vuoto vaan kasvanu ajan kanssa??

                                                Comment


                                                  Kawis

                                                  enpä älynnyt aiemmasta viestistäsi ,että koko toinen puoli on alhaalla . Luulin ,että vaan takakulma.

                                                  jossain siellä täytyy ilmavuoto olla, sillä jakotukilla kantsii aloittaa kun kerran sen ostit. Vikaa on vaikea löytää ilman vcds ja hankalaa senkin kanssa. Tässä ketjussa on ihan hyvä kaavio järjestelmästä esitettynä viestissä #871

                                                  accumulator on takakontissa kuten jakotukkikin , vararenkaan ympäristössä. Valoviat yms. Tulee kun auto vaan on epänormaalissa asennossa , ihan sama onko edestä vai takaa alhaalla.
                                                  toi madallus vaan pahentaa tilannetta vuototapauksessa. Kompura saa vähä runtua siellä ...

                                                  kuuluuko auton alta taka-akselin luota kompuran käyntiääni ja käykö se tiheään tai jopa kokoajan ?
                                                  vian ollessa aktiivinen ja auton moottori käynnissä..
                                                  Viimeksi muokannut Samsonite; 24.11.2020, 20:14.

                                                  Comment


                                                  • Ei käy mielestäni mitenkään tiheään. Normaalisti perä nousee kun laittaa vähän painoa perälle ja laskee kun ottaa pois. Perästä kuuluu sillon tällön ne pikku tuhahdukset.

                                                    Noin toimi myös aikasemmin ennen kun vikavalot ilmesty. Ainoa vika tosiaan että toinen puoli näyttää olevan liian ylhäällä ja toinen liian alhaalla.

                                                    ​​​​​Palaan raportoimaan kun saan pussit ja jakotukin vaihdettua.

                                                    Comment


                                                      Kristallipallo = VCDS.

                                                      Olen vahvasti sitä mieltä, että ennen vikakoodien lukemista ei kannata vaihtaa yhtään osaa. Vianetsinnän pitäisi olla systemaattista, eikä kädet silmillä roiskimista. Vaihdetaan ensin se rikkinäinen osa ja sen jälkeen katsotaan poistuiko vika kokonaan vai osittain tai siirtyikö se kenties muualle. Muuten et voi olla varma löysitkö vian vai katosiko vika vain sattumalta hetkeksi.

                                                      Vaihdoitko anturit korjataksesi tämän vian vai jostain muusta syystä?

                                                      Kun auto on kunnossa, niin sitten voi alkaa huoltamaan sitä (=vaihtamaan kuluneita osia uusiin). Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että jos etutolppa on pöydällä pussin vaihtoa varten, ettei samalla vaihtaisi yläpään kumia ja tukivarsia...

                                                      Comment


                                                        Myös anturien johdot pitää käydä läpi, ei ole ensimmäinen C7. mistä johdot hankautunut poikki. Ja se saa aikaan vaikka minkälaista oiretta

                                                        Comment


                                                        • Iltaa.
                                                          Tänään luettu koodit vcds ja tuollainen löyty.

                                                          1 Fault Found
                                                          Address 34: Level Control (J197)
                                                          403200-Function Shut-off Active
                                                          C10C8 00

                                                          Osaako tuosta nyt heti sanoa että pussi vuotaa vai mistä tuo kertoo?

                                                          ​​​​​​​
                                                          Viimeksi muokannut kawis; 29.11.2020, 12:05.

                                                          Comment


                                                            Oliko tuo intermittent vika? Onko yhä ajankohtainen vai oletko kenties vaihtanut renkaat äskettäin: https://forums.ross-tech.com/index.php?threads/2541/
                                                            Googlella löytyy aika paljon hittejä.

                                                            Comment


                                                            • Tuo tosiaan oli renkaan vaihdosta varmaan johtuva. Ei oo tullu uudestaan nollauksen jälkeen.

                                                              Tänään tuli uudestaan ilma-alustan vikavalo ja koodi oli:

                                                              Accumulator-Leak Detected

                                                              Otin ne ilmapussien paineet läppärin näytölle ja kävin heittämässä lenkin niin etupäässä paineet 7.2 bar ja takana kuskin puoli 6.8 bar ja vänkärin puolella 3.7 bar.

                                                              Eli varmaan siellä letku tai pussi vuotaa..pitää suihkia saippuvettä ja tutkia..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X