Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vuotaa erilailla eri asetuksilla, yleensä toinen takapussi vuotaa.

    Comment


      Minulla on aina dynamicilla. Vaikuttaako yhden pussin vuoto muihinkin nurkkiin? Tosiaan joko koko vasen puoli on laskenut, koko auto on laskenut (harvinaisempaa) tai ei laske ollenkaan pidempäänkään aikaan. Välillä olen kuunnellut jotain ilman virtausääntä kuskin eturenkaan takaa (D3:ssa jousituksen kompura myös siellä) jonkin aikaa sammutuksen jälkeen - tuota en aiemmin muista kuulleeni tässä tai edellisessä D3. Liekö normaalia kuitenkin.

      Comment


      • 4f allu teki just tota et oikeaa takanurkkaa pudotti aina välillä yön aikana, kerran oli muutkin nurkat alhaalla ja mataluuden varoitus useita minuutteja. Vaihdoin jousen taakse eikä oireita ole enää ollut..

        Edit. Tosiaan vuoti enemmän dynamicillä kuin esim allroad modella..

        Comment


        • Eli vaikuttais että täytyy alkaa katselemaan uusia ilmatyynyjä taakse. Ootteko kenelläkään kokemusta noista ebaysta löytyvistä? Eivät ainakaan ole mitään hinnankirouksia.

          Comment


          • Itse ostin ebaysta Virosta oem valmistajan kassit (ilman audin tarraa, valmistaja vibracoustics) ,350€ tais olla.. satkun kasseissa ollut joskus ongelmia.

            Comment


            • jousituksen häiriövalo

              Keväällä vaihdoin takailmajouset(A6 4f). Sen jälkeen auto oli jousituksen säädössä. Tämän jälkeen alkoi vilkuttamaan jousituksen häiriövaloa muutaman minuutin ajon jälkeen. Tämä ongelma nollaantui aina auton sammutuksessa. Kävin säädön tehneelä pajalla selvittelemässä häiriövalon syytä. VCDS ilmoitti että vasen takakulma mekaaninen vika. Mekaanista vikaa en löytänyt. Tässä aikani ajeltua tuli mieleeni mitata auton korkeus pyörän kaarista ihan itse. Tuloksena vasen takakulma n. 3cm alempana kuin oikea. Ilmeisesti säätötyössä tapahtunut jokin virhe. Nyt korkeussäätö tehty uudestaan ja häiriövalon vlkuminen loppui siihen. Loppujen lopuksi hyvin yksinkertainen vika/häiriö.

              Comment


              • Olisi tarkoituksena alkaa vaihtamaan taakse ilmajouset kun osat viimein saapuivat. Tarvitseeko vaihdon jälkeen suorittaa alustalle kalibrointi vai voiko pussit nakata vain paikoilleen ja kovaa ajoa?

                Comment


                • Itse en perussäätänyt, kyseessä 4f allroad. Jouset paikalleen ja vetoja

                  Comment


                  • audi a6 allroad jousitus

                    Ostin, audi a6 allroad 2000. Miten toi jousitus toimii? Missä kompura sijaitsee, onko jotain kuivainta, jos on missä? Mulla on laitettu letkuun venttiili ja rengaskompuralla siihen ilmaa. Laskee kuitenkin päivässä. Haluaisin laittaa kuntoon. Kompurasta ajattelin aloittaa. Kiinasta näkyy saavan ilmajouset ja kompuran samaan hintaan kuin täältä pelkän kompuran. Kannattaako edes ajatella, onko kellään kokemusta?

                    Comment


                      A8 D3 ilmajousitus on selitetty tässä, varmasti saat siitä toimintaperiaatetta selville:

                      http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_292.pdf

                      Kompuroissa on tyypillisenä vikana kannen/männän tiivisteiden pettäminen ja niitä saa ebaystä ~25e hintaan. Jos pussit tai liitokset vuotaa niin se on sitten oma urakkansa.

                      Comment


                      • Kiinanpussit voit suosiolla unohtaa. Arnott toimii noissa urAllroadeissa

                        Comment


                        • Miten toi jousitus toimii? Missä kompura sijaitsee, onko jotain kuivainta, jos on missä?
                          Allroadin jousitus on muutakin kuin jouset ja kompura. Kompressori löytyy auton alta varapyöräkotelon ja akselipalkin välistä-kompressorissa on kuivain, ja vieressä on venttiiliblokki jolla ohjataan ilma jousipusseihin, kuhunkin erikseen. Lisäksi painesäiliö on vasemmalla sivukotelossa takaluukun verhoilun takana ja vielä jousikohtainen korkeusanturi tukivarressa ym. pikkusälää mm. ohjainyksikkö joka ohjaa koko jousituksen toimintaa eri tilanteissa.
                          Tästä yksityiskohtaisemmin
                          Viimeksi muokannut evinrude; 6.8.2017, 23:59. Perustelu: Lisätty linkki

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja JoKu Näytä viesti
                            Ongelmana on että auton peräpää laskee alas molemmilta puolilta kun auto on pidemmän ajan parkissa. Viittaa kovasti siihen että ilmapussit vuotaisivat mutta epäilyksen tähän tuo se että perä ei laske aina. Joskus voi mennä montakin päivää että pysyy ylhäällä.

                            Onko kenelläkään kokemusta ja ideoita missä muualla vika voisi olla kuin ilmapusseissa? Voisiko mahdollisesti venttiiliblockissa olla vikaa niin että joku venttiili jää väärään asentoon satunnaisesti ja tämä aiheuttaa perän laskeutumisen?

                            Mihinpäin autoa saksalainen insinööri on mahtanut kompuran piilottaa? Venttiiliblockki on käsittääkseni sen yhteydessä.
                            Morjens!mullakin on sama ongelma.Oletko löytänyt vian?Itelläni on 06 Allroad ja perä saattaa pysyä välillä vaikka 2 päivää ylhäällä joskus tiputtaa yön aikana.

                            Comment


                            • Pussit vaihtoon

                              Comment


                              • Leimalla pomppasi, kun takaiskari näytti 0% vuoden seisomisen jälkeen...

                                Täälläpä oli hyvä ohje omaan remonttiin:
                                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=145055 - Allroadin takaiskarien tuunaus
                                Homma näytti jo huolestuttavalta, kun iskarin alapää oli märkä
                                Kuva

                                Onneksi ei sitten sen vakavampaa, venttiilistä tuli purkaessa melko määrä ruostevettä pihalle, iskarin ollessa ruuvipenkissä pulputti huohotusreiästä (miksi se ei muuten ole alapuolella) nestettä pihalle.
                                Huohotinreikä
                                Video

                                Huomenna jälkitarkastukseen...

                                Comment


                                • Muutama kysymys allroad a6 c5 Ilmajousen vaihdosta

                                  Eli tänään posti kuljetti etujousen joka pitäis vaihtaa, tarvikkeena tilasin jousen, paketissa on jousen lisäksi O-renkaat. Niitä "alumiinisen kannen kiinnitykseen" käytettävää 6 pikkupulttia ei tullut uutta jotka tuon arnottin vaihto-ohjeen mukaan kuuluisi tulla uudet, voikohan tuon kasata nyt sitten noilla vanhoilla pulteilla vai onko hommattava uudet pultit erikseen, ja mahtaako kenelläkään olla tietoa mikä noiden pulttien kiristysmomentti on (onkohan sille ilmaliitännellekin annettua momenttia vai meneekö ihan käsivaralla kirimällä, kaikkien tähän remonttiin liittyvien kaikkien kiinnityspulttien momentit voi laittaa jos jollain tiedossa)?

                                  Kun aloitan vanhan jousen irrottamisen niin pitääkö ennen jouselle tulevan ilmaliittimen irroitusta tehdä jotain ennakkotoimia (huoltoasentoon varmaan laitettava mutta muuta? ilmat ei ilmeisesti muista jousista karkaa vaikka tuon yhden jousen liitoksen avaakin?) Kun uusi jousi laitettu iskarin ympärille onko väliä mihin asentoon sen laittaa? eli kun paketti takaisin kiinni autossa niin täyttyykö/säätyykö jousi automaattisesti vai onko asennuksessa jotain erityistä huomioitavaa? Kaikki vaihtoon liittyvät erityishuomiot/toimet/vinkit on tervetulleita kun tässä ensi kertaa ilmajousien kimpussa touhuan.

                                  Comment


                                    Voi käyttää vanhoja pultteja. Vedetään todella kireälle ja ristiin kiristäen.

                                    Auto ensin huoltoasentoon. Ei muuta.

                                    Jos auto jää outoon asentoon, pitää tehdä kalibrointi VCDS:llä.

                                    Comment


                                    • Nyt on jousi vaihdettu ja keula pysyy taas siinä missä pitääkin,(tosin kompura taitaa alkaa olla jo huollon/uusinnan tarpeessa kun ei mitenkään ripeästi nuo tason vaihdot tapahdu) eipä tosiaan mikään hankala homma tuo jousen vaihto ollut, poislukien tuota ylätukivarsien pallonivelten pitkää pulttia jonka kanssa pois saamisessa sai tapella, annoin suosiolla pultin kannan lopulta katketa kun ei ruosteen irroittimien ja varovaisen lämmityksenkään jälkeen alkanut pyörimään ollenkaan vaikka mutteri lähtikin helposti, lopulta pultin sai pois mutteripuolelta vedättämällä prikkoja ja isoja muttereita väliin lisäämällä ja pultilla lyömällä kannan puoleiseen katkenneeseen päähän. Jännä homma että kysäsin motonetin tiskiltä uutta pulttia tuohon entisen tilalle, niin hintaa olis ollut nelisen euroa ja pultti olis ollut kuitenkin ollut normaali 8.8, joten ostinpa sitten pultin ja mutterin kilotavara laarista niin hintaa tuli 50centtiä.. koko on muuten m10x100 jos joku haluaa jo etukäteen varustautua hankkimalla uuden pultin ennen remontin alkua.. Alusta ei tässä tapauksessa vaatinut kalibrointia, kevensin jousta täyttäessä kyseistä nurkkaa ensin tunkilla ettei ollut aivan pyörän painon varassa ja sittenpä tuo nousikin jo siihen mihin piti. Sellainen jäi mietityttämään vaan että onko muut käyttäneet auton pyöränkulmien säädössä kyseisen operaation jälkeen kun näytti että olis ollut jonki verran toleranssia niissä konehuoneesta kiinnitettävien 3 pultin reiässä että mahtoiko tulla ihan entiseen asentoonsa kulmat..

                                      Comment


                                        Etupäässä ei tarvitse kulmien säätöä. Tolppa ei ole osa kulmia. Takana kyllä.Siellä on epäkeskopultit.
                                        Viimeksi muokannut ttenhunen; 17.8.2017, 09:08. Perustelu: Lisäys

                                        Comment


                                        • Ei ole takaiskarin tolpassa epäkeskopultteja, eli ei tarvitse kulmien säätöä. Tosin kulmat on hyvä aika ajoin tarkistaa koska kaikki muuttuu.
                                          Viimeksi muokannut Killeri; 17.8.2017, 15:43. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                          Comment


                                            Joo mutta iskaria on vaikea saada pois ilman uloimman epäkeskon irroittamista.

                                            Comment


                                            • Iskarin saa kyllä pois irroittamatta tukivarsia, JOS tukivarsia irroittaa niin silloin pitää harkita suuntauksen tarpeellisuutta.

                                              Comment


                                              • Tähän mennessä on normaalin A6:n ilmaiskarin irroitus ollut kahden miehen hommaa ilman tukivarren irroitusta, onko siihen joku kikka, jolla onnistuu yksinään?

                                                Comment


                                                • A6 allroad -09, vaihdettu pussit taakse, jouset eteen ja kompura. Etupää laskee yönaikana. Mistähän vielä vikaa etsis?

                                                  Comment


                                                  • Olisiko syytä käydä etupään kimppuun tarkastamalla jo tehdyt korjaukset. Letkuliitokset, jousipussin ylä- ja alapään tiivisteet. Ei tuolla kovin monta vuotokohtaa ole jos toinen pää vain laskee. Erittäin todennäköinen kohta on se etuiskarin yläpään kumi.

                                                    Comment


                                                    • 4f toi pussi on ns suljettu, joten tulee koko paketti. Onko joku halvin kiinantolppa vai joku ok laatuinen?

                                                      Comment


                                                      • kyllä se A6:n takaiskarin vaihtuu yksinäänkin ilman purkamisia. Sopiva kanki avuksi ja istuu päälle. Nopea remontti

                                                        Comment


                                                        • Puhutko tuosta 4f?

                                                          Juu takaiskari kyllä vaihtuu helposti, eteen ei muutaku pakettina.

                                                          Maksaa muuten ~1000€ kpl takaiskari 4äffään

                                                          Comment


                                                          • Arrnotsin iskaripaketti 4äffässä.

                                                            Comment


                                                              A6 4F Allroad kompura käy kokoajan?

                                                              Anteeksi otsikon hieman harhaanjohtavuus, tämä ei siis ole se kuuluisa rele ongelma.

                                                              Eli vaihdoin uuden wabcon kompuran allroadiin, joka toimii siis muutoin hyvin mutta rupeaa tasaisella syklillä tekemään painetta, jonka jälkeen suhauttaa venttiilistä pihalle ja taas sama juttu. Tekee tätä niin kauan kuin vauhtia on se yli 35.

                                                              Näyttää painesäiliön paineeksi 16.Xbar kun lopettaa, ja suhauksen jälkeen näyttää 15.5bar jonka jälkeen pyörähtää taas käyntiin.

                                                              Alusta ei vuoda mistään, ei jätä koodeja. Huomasin tosiaan tosta suhauksesta sen taajamanopeuksissa kun ei ollut radio päällä. Sen jälkeen ihmettelin VCDS:llä ja tosiaan moista harrastaa.

                                                              Voisiko olla esim painesäiliölle menevä solenoidi hieman ryytynyt ja ei kerkeä sulkeutumaan täysin ennenkuin se paineventtiili päästää ylimääräiset pihalle?

                                                              Ongelma vastaava kuin tällä kaverilla: https://www.audiworld.com/forums/aud...-runs-2831053/

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X