Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vikakoodit, kompressorin ilmankuivaimen huolto.

    Comment


    • A6 4F5 C6 -06 Ilma-alusta apuja kaivataan

      Ongelmana oli alkujaan että oik. taka ja etu pää vajosi yön aikana alas. Ventiili hässäkkä uusittuun (vikakoodia antoi). Auto toimi n. viikon kaks ja tippu kaikki muut paitsi vas. takapää. Sen jälkeen ei enää ole noussut.

      -Ventiili koneisto uusittu (alkup.osa)
      -Kompura uusittu (toimii)
      -mitattu yksikön ja ventiilin johdot.
      -tulee virtaa boxille kolmeen eri paikkaan. (kolme sulaketta järjestelmälle)
      -ohjainyksikkö hommattu

      [COLOR="Red"]Tarttisin Tuusulaan käymään jonkun kellä vagcom (korvausta vastaan) 045-2642669 [/COLOR]. Omalla testerillä pääsee koodaamaan, mutta basic setting/Adaptation ei onnistu netistä lötyneillä ohjeilla.

      Vikakoodi: 01310 (Plausibility level control Implausible Singal) tulee kun kompura on hetken aikaa surissu.

      Uutenavikakoodina kun boxia kokeilin saada koodattua: 01437 (Control position not adapted No or incorrect Basic Settings/Adaption

      Comment


        Hyyti, resetointi ja uudelleenkoodaus tosiaan auttaa. Toivottavasti löydät jonkun VCDS:n seudulta.

        Comment


          Alkuperäinen kirjoittaja Inkkari Näytä viesti
          En pikaisella haulla löytänyt pua ongelmaani. Auto on siis -02 allroad ja alustan kanssa seuraavaa ongelmaa. toisinaan alusta pelaa ihan normaalisti ja toisinaan tuntuu että apukuskin etukulma on ylempänä kuin muut kulmat ja vastaavasti välillä tuntuu että kuskin etukulma on alhaalla ja muut ylhäällä. Alusta ei nouse muutenkaan ihan ylimmälle tasolle enää. Lisäksi kun takapenkille tai paksiin laittaa kuormaa syttyy häiriövalo kojetauluun. Vetokuokkuun kun iskee tarilerin syttyy valo heti. Mielestäni perä ei enää myöskään laske "kuormaus"asentoon kun takaluukun avaa. Mistä ongelmaa lähden purkamaan vai osaako joku sanoa suoraan mistä moinen johtuu?
          Inkkari, systeemin resetointi ja uudelleenkoodaus auttaa. Tai siis on auttanut aina ennen vastaavissa caseissa. Jostain syystä mun kohdalle (kaksi Allroadia ja kavereiden Allroadit) ei ole sattunut vikaa joka olisi johtunut ryyneistä. En ole koskaan kuivatellut niitä.

          Comment


          • "Vikakoodi: 01310 (Plausibility level control Implausible Singal) tulee kun kompura on hetken aikaa surissu." Koodi tulee jos kompura on heikko tehoinen ta järjestelmä ei muuten saavuta oikeaa korkeutta. Toki mahdollista myös että alustan korkeus anturi on viallinen / johdossa on vikaa.

            "01437 (Control position not adapted No or incorrect Basic Settings/Adaption" Tämä taas kun perusasetuksia ei ole ohjelmoitu.

            Kompuran releissa on ollut häikkää (kun tulevat uuden kompuran mukana) sen vaihtaisin.

            Comment


            • Sain VCDS:n lainaan ISO kiitos siitä. Perän sain ilmaan basic settingsin kautta mut keula ei vielä jostain syystä nouse. Testeri näytti/näyttää 12bar max painetta ja Youtuben opetusfilmissä on n.16bar. Etupään nostoa kun yritin niin näyttää 5bar. Mimmosen paineen pitäisi riittää.
              Nyt tuntuu että ei edes yritä nostaa keulaa vaikka kompura jauhaa. Perä nousi iloseen.

              Rele on vanha Kompura lähtee päälle ja tuntuu voimakkaalta niin jotenkin rele tuntuu kaukaiselta.
              Viimeksi muokannut Hyyti; 26.3.2017, 18:37.

              Comment


              • Tällaisen ongelman sain syntymään kun vaihdoin A 6 Allroadiini vm 07 3,2 TFSI takailmajouset.
                Muutaman minuutin (5-15) ajon jälkeen syttyy jousituksen häiriövalo vilkkumaan. Häiriövalo häviää kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen , mutta häiriö tulee takaisin. Jousitus on säädetty paikallisella Audikorjaamolla (ei marmorilla). Siellä ihmeteltiin VCDS:n kanssa asiaa joka ilmoittaa -mekaaninenvika-.
                Korkeusanturien varret ovat ehjät. Eivät osanneet sanoa mikä kiikastaa kun heidän pajalla ihan uusi ilmiö.
                Olisiko täällä keskutelupalstalla vastaavaan asiaan törmänneitä?

                Comment


                • Ei se varsien ehjyys kerro anturin kunnosta mitään. Mitä jännitettä ne näyttää ja onhan ne oikein päin? Anturin varsi pystyy joissakin antureissa kääntymään väärälle puolellekin.
                  Anturi on samanlainen kuin xenonien yhteydessä oleva, jännitteen pitää olla tietyllä alueella ja muuttua korkeuden mukaan.

                  Comment


                  • Korkeusanturit eivät ole olleet irti. Audipajan kaveri sanoi että ei ole anturien sähköinen ongelma . Tietsikka ilmoittaa nimenomaan mekaaninen vika /ongelma.

                    Comment


                      Testeri voi ilmoittaa mekaanisesta viasta mutta siellä voi silti olla anturissa sähköisesti vikaa. Nyt pitäisi osata lukea mitta-arvoja eri nurkista ja ymmärtää näyttääkö ne oikein.

                      Comment


                      • Nyt sitten tyhmä kysymys kun minä en ymmärrä autoelektroniikkaa.
                        Kiunka on voitu auton korkeusasetukset säätää jos antureissa olisi sähköistä ongelmaa?

                        Comment


                          Kuten äsken sanoin. Ohjainlaite lukee arvoja ja niiden perusteella arpoo että kyseessä on mekaaninen vika kun ei tunnista sähköistä vikaa. Mutta anturi voi näyttää väärin siitä huolimatta. Eli nyt pitäisi osata lukea niitä mitta-arvoja ja ymmärtää mitä ne kertoo.

                          Comment


                            Kyllä tossa normaalissa A6.ssa joutu päästään anturin varret irti,kun vaihdoin pussit.

                            Comment


                            • Mulla tekee 07 4f Allroadi vastaavaa kun Weekoneella, ei vaan tarvitse ajaa noinkaan kauaa. Välillä toimii satoja kilometrejä moitteetta ja toisinaan alkaa vilkuttaa valoja heti. VCDS:llä logatessa ei ole mitään erikoisia mittoja anturitiedoissa kun vikavalo alkaa vilkkumaan. Milleinä tarkasteltuna mitta-arvot ovat järkeviä verrattuna kaarimittojen keskinäisiin poikkeamiin. Jos vasen etunurkka näyttää anturitietojen mukaan olevan 2mm alempana kuin oikea, niin se on myös todennettavissa mittanauhalla. Auto ei laskeudu yön aikana jacking modessa, kerran sään lämmettyä yön aikana noin 10C se jopa nousi kauttaaltaan.

                              Comment


                              • Täällä on 4F avant (ei-allroad) missä on jo pitkään ollut alustan kanssa ongelmia. Sammutettuna ei koskaan laske itsestään, mutta käynnissä paikallaan ollessa laskee satunnaisesti keulan TAI perän täysin maahan ja alusta menee vikatilaan. Korjaantuu 99% aina kun käynnistää auton uudelleen. Jos tilanteen huomaa heti (näkee että keula tai perä alkaa vajoamaan) tilanteen saa korjattua kun muuttaa alustan korkeutta (esim. comfort -> dynamic tai toisinpäin). Ikäänkuin järjestelmä heräisi taas toimintaan tuolla.. Ajon aikana ei ole tehnyt tuota kuin pari kertaa, yleensä tekee vain kun auto on käynnissä ja paikallaan. Lämpötilat ei vaikuta kiukutteluun, tekee tasaisesti samaa kesähelteillä ja talvipakkasilla.

                                Viime parin vuoden aikana tuohon on vaihdettu uusi kompura ja uudet takapussit. Vuotoa järjestelmässä ei varmaankaan ole kun auto pysyy oikeassa korkeudessa sammutettuna ja yleensä pitkätkin ajomatkat? VCDS:llä seurattu muutamia kertoja ja korkeusantureilta tulee ihan oikealta näyttävää korkeustietoa, joten nekin taitaa olla kunnossa? Vikakoodit vaihtelee, joskus "Leak in system", toisinaan "Valves / Mechanical failure" ja useimmiten "Plausibility of level control system".

                                Mitä seuraavaksi, venttiiliblokin vaihto uuteen?

                                Comment


                                  Ohjainlaite?

                                  Comment


                                  • Takaa ilmajousitus kunnostettu

                                    A6 Allroad vm 2003 V6: Ilmajousitus edestä tuli kunnostettua viime vuonna; laitoin klemmarit kiristämään Arnottin pussukan muovisen alaosan iskunvaimentimen alaneljänneksessä olevia O-renkait. Vuoto loppui.

                                    Nyt alkoi talven aikana vajoamaan takapää. Toisessa pussukassa oli reikä, jonka saippuavaahdon avulla pystyi toteamaan.

                                    Purin molemmat tolpat pois ja otin pussukat irti: alta paljastui ruosteveden likaamat O-renkaat iskarin alaneljänneksestä. Eli molemmat vuosivat sieltä. Veikkaanpa, että tämä oli aiheuttanut toisen pussukan rikkoontumisenkin pakkasella autoa siirtäessä.

                                    Tilasin uuden pussukan J&M_ltä ja vaihdoin uudet O-renkaat, sekä laitoin reilusti sikonia suojaamaan O-renkaita alhaalta päin nousevalta vedeltä.

                                    Lisäksi laitoin klemmarit kiristämään muovista Arnottin pussukan alapäätä vasten niitä O-renkaita.

                                    Nyt ainakin ensimmäinen yö meni ilman vajoamista.

                                    Comment


                                      Vinkki kaikille joilla on niitä muovisella alaosalla varustettuja Arnott-ilmapusseja: O-renkaat kannattaa vaihtaa paksumpiin. Etenkin etujousissa jossa muoviosa tiivistyy alumiiniholkkiin, saattaa alkuperäiset o-renkaat vuotaa. Pelkällä klemmarilla kiristäminen ei ainakaan minulla auttanut.

                                      Comment


                                      • Juu - paksummat O-renkaat saattavat olla aikaa myöten auttava ratkaisu, tosiaankin.

                                        Comment


                                        • Ilmapussin liitoksen kierteet menneet, vuotaa!

                                          Etupään kolinan syytä etsiessäni tuhosin Arnottin pussisra ilmaputken nipan kierteet. Miten noi saisi kunnostettua? Uusia nippoja minulla on, mutta jengat meni sieltä pussukan puolelta.

                                          Pystyykö poraamaan isommat kierteet ja Helicoililla korjaamaan? Vai onko helppoa keinoa?

                                          Comment


                                          • Pystyy poraamaan isomman reiän, tilaa on niukasti mutta tarkkuutta vain.

                                            Comment


                                            • Pysyyhän tuo nippa vieläkin kiinni onneksi. Laitoin silikoniliimaa kierteeseen, niin jäi kiinni yön yli kuivuttuaan.

                                              Comment


                                              • 4F Allroad

                                                Nyt alkoi alusta sekoilemaan entistä oudommin. Aikaisemminkin on tullut vikavaloa hetken ajon jälkeen. Auto ei ole putoillut tms. Eilen tyhjensin takakontista pari tyynyä, niin autolle palatessani se oli omia aikojaan sammutettuna noussut LIFT-asentoon. Tänä aamuna koko auto oli pari senttiä dynamiccia alempana. Nyt vikatila saattaa iskeä kesken korkeuden säädön. Aikaisemmin ei ole tehnyt tätä koskaan. Jopa autoa laskiessa saattaa hypätä vikatilaan. Auton laskeminen on myös erittäin hidasta. Allroad-asennosta comforttiin 1-2 min.
                                                Vikakoodeja en ole näiden oireiden jälkeen ehtinyt lukemaan. Aikaisemmin on valittanut venttiiliyksikköä, joka on vaihdettu kolmesti.

                                                Comment


                                                • Onkohan se rele vaihdettu viimeaikoina? Ratin vasemmalla puolella alhaalla.

                                                  Comment


                                                  • Jos mua meinaat, niin ainoa vaihdettu rele on siellä konehuoneen vesiboksissa. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin se on kompuran rele. Jos olen väärässä, niin otan mielläni vastaan kuvalliset sijaintitiedot kaikista ilmajousituksen sulakkeista ja releistä. Kiitos avusta ja mukava, että aihe pysyy hengissä.

                                                    Comment


                                                    • https://youtu.be/6UKPYWkNl_E

                                                      Comment


                                                      • Chili1, kiitos avusta, mutta minulla 4F, eli C6 korimalli.

                                                        Comment


                                                        • A6 C6 avant 3.0Tdi quattro -05 ilmajousitus vuotaa?

                                                          Ongelmana on että auton peräpää laskee alas molemmilta puolilta kun auto on pidemmän ajan parkissa. Viittaa kovasti siihen että ilmapussit vuotaisivat mutta epäilyksen tähän tuo se että perä ei laske aina. Joskus voi mennä montakin päivää että pysyy ylhäällä.

                                                          Onko kenelläkään kokemusta ja ideoita missä muualla vika voisi olla kuin ilmapusseissa? Voisiko mahdollisesti venttiiliblockissa olla vikaa niin että joku venttiili jää väärään asentoon satunnaisesti ja tämä aiheuttaa perän laskeutumisen?

                                                          Mihinpäin autoa saksalainen insinööri on mahtanut kompuran piilottaa? Venttiiliblockki on käsittääkseni sen yhteydessä.

                                                          Comment


                                                          • Oikean etupyöränkaaren etupuolella.

                                                            Comment


                                                              Minullakin D3 A8:ssa satunnaisesti laskee joko toinen puoli autosta tai sitten koko auto - joskus ei ollenkaan. Miettinyt samaan suuntaan, voisiko esim venttiiliblokin sekoilu tuota aiheuttaa, vai mikä piru sen satunnaisesti aiheuttaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X