Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus

Collapse
X
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    pta, Juu, o-renkaat holkin alla ja päällä.

    Tuosta pultin irrottelusta taitaa palstalla olla paljonkin vinkkejä.

    Comment


      letkuklemmari

      Kahdesta autosta olen nuo pinch boltit irrottanut. Poravasara, paineilmataltta ja pois poraaminen on kokeiltu: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ch#post1166440 Nyt tuo pultti on väärin päin, eikä poravasara tai paineilmataltta auta. Pitää keksiä jotain uutta. Mikään aiemmista metodeistakaan ei ollut miellyttävä kokemus.

      Tällaisen letkuklemmarin tuonne saisi helposti. Pitää kokeilla.


      Edit: Kohta viikon pysynyt etunurkka ylhäällä tällaisen klemmarin asennuksen jälkeen :)
      Attached Files
      Viimeksi muokannut pta; 11.5.2019, 01:56.

      Comment


        pta, En usko että tuo klemmari jaksaa puristaa mitään. Mulla oli heavy-duty -pulttiklemmari eikä sekään jaksanut. Kun laitat o-renkaita, älä laita vaseliinia vaan aseöljyä.

        Comment


          Tällaisella ainakin pysyy ahtoputket kiinni. Kuinkahan toimisi tuolla?

          Kun kyselin Arnottilta huolto-ohjeita, niin yllättäen heti toisella kerralla vastasivat:
          Sorry to hear that you did not get a reply to your first message. It seems we have not received it; I could not find it back. Indeed there are only installation manuals and no service manuals available for our parts.

          The photo in your e-mail clearly shows there’s a leak, so we suggest you just contact your supplier and inform for the warranty procedure to replace the springs (and not just the O-rings). In case you purchased the springs directly from us, could you send us a copy of your invoice?
          Tuo elinikäinen takuu toimii vain jos on ostokuitti.

          EDIT: Lupailevat Arnottilla 6 vuoden keskimääräistä elinkaarta näille:
          Given the age of the air spring that barb could break off at those marked places. A-2239 was last sold in the beginning of 2016, so almost 3,5 years at least, possibly a few years older and take into account that the average lifespan of air suspension parts is around 6 years.
          Tässä 17-vuotiaassa olisi sitten jo kolmas setti menossa.

          EDIT2: Lupasivat yllätyksekseni lähettää Arnottilta minulle O-renkaat. Toissapäivänä tuli 1 kpl ja sekin väärän kokoinen. UPS kuskasi renkaan kotiovelle pahvilaatikossa :D Ja minä kun vain kysyin niiden mittoja...

          Eilen esitin jatkokysymyksen, että ihan oikeastiko 60-millinen O-rengas venytetään tuon alumiiniholkin päälle ja minkä kokoinen sen suuremman O-renkaan oikeasti pitäisi olla... Lupasivat lähettää tällä kerralla oikean kokoisen. Katsotaan mitä sieltä nyt sitten tulee.

          Tuo QA-Supervisor kehui purkaneensa ja kasanneensa kaksi tuollaista settiä ihan itse, joten toivottavasti osaa antaa varastolle oikeat koodit. Pitää sitten mitata ne ja hakea vararinkulat Top-Osasta.

          EDIT3: Lisätty kuvat. Tuli yllättäen nuo yläpään "laakeritkin". Sitten pitäisi keksiä kuinka nuo O-renkaat mitataan tarkasti.
          Attached Files
          Viimeksi muokannut pta; 20.5.2019, 00:52. Perustelu: Lisätty maininta elinkaaresta ja O-renkaista

          Comment


          • Tätä on varmaankin jo kysytty, mutta en sitä löytänyt. Kun avaan kuskin oven 2013 A6:sta, kuuluu suhinaa. Samoin, kun esimerkiksi tyhjennän multasäkkejä peräkontista, välillä suhahtaa. Vuotaako pussit vai normaalia täyttöä/tyhjennystä automaattisti? Mielestäni mikään nurkka ei putoa yön tai pidemmänkään seisonnan aikana.

            Comment


              Se pitää perän samassa korkeudessa kun purat lastia. Eli kun paino vähenee, se päästää ilmoja pois ettei perä nousisi. Oven avauksesta en osaa sanoa varmaksi, mutta eiköhän se silloinkin korjaa asentoa halutuksi.

              Comment


                Minulla ainakin automatiikka nostaa keulan takaisin ylös, kun avaan oven (kontrolleri 4Z7 907 553E).

                Alkupään Allroadeissa (kontrolleri 4Z7 907 553A) on SSP242/243 mukaan myös Parking level control -ominaisuus.

                Kontrollereissa on eroja. Esimerkiksi minulla ei automatiikka säädä autoa moottoritiekorkeuteen, mutta esim HL1 putoaa NL-korkeuteen, kun mökkitieltä pääsee päätielle.

                Comment


                  Asentelin antureihin pidemmät vivut. Nyt alustan asennot menee omaan silmään sopivasti. Ykkös-asennossakin voi ajaa ihan hyvin jos ei ole isoja kuoppia.
                  Viimeksi muokannut okkim; 28.5.2019, 07:28. Perustelu: Lisäsin kuvan vivuista.

                  Comment


                  • Iltaa
                    Audi a8 d3 3,0tdi. oli polttanut releboksista sen 40A sulakkeen, vaihdoin sen ja uuden releen, mutta noin 400m ajon jälkeen jalkatilasta kuului napsahdut ja keltainen alustan häiriövalo syttyi mittaristoon. Liekköhän kompura alkaa olemaan loppu vai mistähän kannaisi vikaa lähteä etsimään? Vikakoodeja en ole päässyt vielä lukemaan. Löytyykö Oulu/kiiminki suunnalta koodien lukijaa?

                    Comment


                    • Hei vaan audi tietäjät...q7 ilma-alusta oireilee...taas. Välillä toimii pitkiä aikoja normaalisti ja nyt taas vikavaloa pukkaa.VCDS antoi vikoja mm kompura kuumenee sit joskus joku level Control vika (saan login myöhemmin liitettyä tähän)...itse ajattelin että jos sen saisi kompuran haalaussatsin ja ilmankuivaimen ryynien vaihdolla kuntoon, kun ei haluaisi isoja € pistää tohon laitokseen taas...Tiedän että moni on kohtalon toveri tässä asiassa, joten vertaistukea kaivataan...Kiitos!

                      Comment


                      • Onko porukka vaihtanut A6 4F-korisiin eteen pelkkiä iskarin yhteydessä olevia jousipusseja? Näitä näkyy saavan kiinakamana, joten siitä tuli mieleen että on se varmaan kohtuudella vaihdettavissakin - ei sinänsä että tulisi sorruttua kiinalaiseen, mutta eikö näin tehden voisi uusiokäyttää risan iskarin yhteydessä olevan ehjän pussin? Vai hajoaako pussi aina ennen iskaria? Ei kenelläkään satu olemaan (myydä) ehjää orkkisiskaria elimenluovuttajaksi aiheeseen tutustumista varten?

                        Itseltä hajosi oikea etupään jousipussi ihan lopullisesti ja olen koettanut etsiä että mitä järkeviä vaihtoehtoja siihen on olemassa. Aiemmissa viesteissä jollain oli ollut ongelmia ei-alkuperäisen osan kanssa (piti ääntä), joten onko ainoana järkevänä vaihtoehtona joko käytetty tai uusi alkuperäinen iskari / iskarit? Käytettyjen hinnat on äkkiä hintaluokassa ~300e, tai jos on "luotettavalla puolalaisella havalla myynnissä", niin siitä myyjästä ei ikinä kuulu mitään. Jmtech myy "Audi A6 C6 4F 2004-2011 vasen etuiskunvaimennin OEM uudistettu" - eli ilmeisesti jonkun korjaamaa alkuperäistä iskaria. Onko näistä kokemuksia. Hintaa tuolla on 789€ sisältäen pantin.

                        Tosiaan alkuperäinen vikakoodi oli:
                        02646 - Plausibility of Level Control System
                        008 - Implausible Signal - Intermittent

                        Selvittelyn jälkeen tämä johtui siitä että korkeus ei noussut ohjainlaitteen mielestä loogisesti silloin kun se yritti nostaa etupäätä oikeaan korkeuteen. Ilmapussi siis vuoti aluksi vaan "vähän" ja oikea etukulma oli jatkuvasti vähän alle tavoitekorkeuden. Lähinnä tuohon vanhamestari:n juttuun liittyen jos sieltä tuollaista vikakoodia löytyy. Tältä foorumilta löysin ainakin yhden samanlaisen vikakoodin & ongelmankuvauksen.

                        Comment


                          4F:stä en osaa sanoa, mutta 4B:hen on ainakin. Itse laitoin isälle vuosi sitten kiinalaiset ilmajouset, ja hyvin ne pelaavat vieläkin. Jos sulla on ehjä ilmajousi niin miksipä ei sitä sinne jättäisi? Tuossa sinun viestissä kyllä lukee että ilmajousi hajosi, ja sitten myös iskari :) Ilmeisesti kuitenkin vaan iskari?

                          Comment





                          • Alkuperäinen kirjoittaja vanhamestari Näytä viesti
                            Hei vaan audi tietäjät...q7 ilma-alusta oireilee...taas. Välillä toimii pitkiä aikoja normaalisti ja nyt taas vikavaloa pukkaa.VCDS antoi vikoja mm kompura kuumenee sit joskus joku level Control vika (saan login myöhemmin liitettyä tähän)...itse ajattelin että jos sen saisi kompuran haalaussatsin ja ilmankuivaimen ryynien vaihdolla kuntoon, kun ei haluaisi isoja € pistää tohon laitokseen taas...Tiedän että moni on kohtalon toveri tässä asiassa, joten vertaistukea kaivataan...Kiitos!
                            Tässä vcds infoa ongelmaani:

                            Address 34: Level Control Labels: 4L0-910-553.lbl
                            Part No SW: 4L0 910 553 C HW: 4L0 907 553
                            Component: LUFTFDR.-CDC H03 7660
                            Revision: --H03001 Serial number: 15.1528-0096.2
                            Coding: 0015520
                            Shop #: WSC 65000 205 999999
                            VCID: 2A0DFF6800FC4DF7B45-807E

                            5 Faults Found:

                            01583 - Leak in System Detected
                            000 - - - Intermittent
                            Freeze Frame:
                            Fault Status: 00100000
                            Fault Priority: 3
                            Fault Frequency: 4
                            Reset counter: 140
                            Mileage: 262417 km
                            Time Indication: 0
                            Date: 2019.06.01
                            Time: 16:01:14
                            Freeze Frame:
                            Error Code: 70

                            02250 - Function Deactivation; Valve Duty Cycle
                            001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
                            Freeze Frame:
                            Fault Status: 00100001
                            Fault Priority: 6
                            Fault Frequency: 5
                            Reset counter: 137
                            Mileage: 262413 km
                            Time Indication: 0
                            Date: 2019.06.01
                            Time: 15:06:18
                            Freeze Frame:
                            Error Code: 46

                            01577 - Turn-Off due to Over-Temp
                            001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
                            Freeze Frame:
                            Fault Status: 00100001
                            Fault Priority: 6
                            Fault Frequency: 18
                            Reset counter: 138
                            Mileage: 262418 km
                            Time Indication: 0
                            Date: 2019.06.01
                            Time: 16:05:09
                            Freeze Frame:
                            Error Code: 68

                            01400 - Suspension Level Control
                            002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
                            Freeze Frame:
                            Fault Status: 00100010
                            Fault Priority: 2
                            Fault Frequency: 3
                            Reset counter: 140
                            Mileage: 262427 km
                            Time Indication: 0
                            Date: 2019.06.02
                            Time: 14:47:29
                            Freeze Frame:
                            Error Code: 67

                            01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
                            008 - Implausible Signal - Intermittent
                            Freeze Frame:
                            Fault Status: 00101000
                            Fault Priority: 3
                            Fault Frequency: 1
                            Reset counter: 138
                            Mileage: 262446 km
                            Time Indication: 0
                            Date: 2019.06.02
                            Time: 15:28:37
                            Freeze Frame:
                            Error Code: 78
                            Viimeksi muokannut Killeri; 5.7.2019, 23:20.

                            Comment


                            • onko kellään tietoa dunlopin ilmajousista? http://catalogue.dsctesting.co.uk/product/a8-s8-4/

                              Comment


                                Q7:n etujouset vaihtuvat keväällä Dunlopin valmistamiin. Sinällään ihan hyvän oloinen tuote, mutta miinuksena tuossa on ilmaletkun kiinnitys. Dunlopissa se on tehty ns. pikaliitin mallilla. Tuota jouduttiin hiukan avustamaan silikoniliimalla, ennen kuin alkoi kestää. JT-Carfix hoiti asennuksen, eikä muuta moitittavaa heidän mukaan ollut. Omani tilasin Tallinnasta, ja sekin sujui kohtuullisesti kun saivat lopulta oikealle kuljetusyritykselle ne kyytiin.

                                Comment


                                • 135 tkm ajetun 2012 A6 etujousitus on alkanut vaikuttaa keinuvalta ja oikea puoli ikään kuin "tärskäyttää" terävissä kuopissa. Käytin autoa tutulla katsastusmiehellä tsekattavana vaimennintestissä ja tulos oli normaali. Katsastusaseman ravistelijassakaan ei löytynyt välyksiä ripustuksista. Onkohan vaimentimet menettäneet parhaan tehonsa? Onko tämän ikäisistä joutunut vaihtamaan tolppia?

                                  Comment


                                  • Onko muilla kokemuksia halvoista tarvikepusseista että vuotaisivat jopa hieman jotain kautta hiljalleen ilmaa jo uutena? Tilasin itselle pari vkoa sitten ebayn kautta 4b a6 c5 allroadiin taakse vasemmalle ilmapussin (tuli saksasta pump my car firmasta), nyt kun auton jättää esim alimmalle tasolle parkkiin, vajuu vajaassa vrk noin 3cm, eilen iltapäivästä otin mitan maasta lokasuojan kaareen, mitta oli noin 70,8cm ja äsken noin 67,8cm. Saippuavettä eilen levittelin ilmaletkuliitosten ympärille josko jostain letkuliitoksesta vuotais mutta en kuplimista havainnut mistään, joten alkaa mietityttää että tihkuukohan tuo itse pussi jostain välistä?

                                    Vai voiko syynä olla jotenkin että systeemi säätäisi automaattisesti autoa tasalleen jos jokin muu nurkka vajuukin että tiputtaa laskemalla ilmaa myös tästä uuden jousen nurkasta säätääkseen autoa paremmin tasalleen? Ennen tuota kuskin taka nurkan vaihtoa en kyllä havainnut että olis muita nurkkia laskenut yhtä radikaalisti autoa tasalleen säätääkseen, tosin silloin auton seistessa tyhjeni tuo kuskin takanurkka kyllä täysin kasaan ennen tuota pussin vaihtoa että ei olis muita nurkkia alentamalla kyllä pystynyt ees autoa tasalleen tuo järjestelmä säätämäänkään suoraan.

                                    Jousen vaihdon yhteydessä avasin ja putsailin myös tuon iskarin kuormansäätö venttiilin, ja siihen en saanut ihan samanpaksuista o-rengasta, ikh liikkeessä kävin mallin kanssa ja uusi on pikkaisen paksumpi kuin alkuperäinen mutta sain kyllä sillä o renkaalla kyllä venttiilinkannen kiinni, eikä kuplia sitäkään kautta tullut kun siihenkin pyörittelin eilen saippua vettä.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X