Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Keskustelu ilma-alustan madaltamisesta siirretty tähän: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...spension/page8

    Comment


    • Jatkoa tulle viestilleni #904: Miessler hyvitti ilmapussin hinnan posteineen PayPal-tililleni. Tämä tapahtui vielä todella nopeasti. Hyvitys PayPaliin oli tehty alle tunti ensimmäisestä viestistäni.

      Ja se eBaystä A6 4f:n tilaamani OEM osa oli tämä: https://www.ebay.co.uk/itm/283534919088 Sanoisin hyvin varmaksi että se oli alkuperäistä vastaava tai alkuperäinen. Vibracousticin logot, kuten alkuperäisessäkin ilmapussissa oli. Alkuperäisnumeroa siinä ei ollut, mutta esim jo se pahvipakkaus "muoto-osineen" antoi viitteitä että se ole pakattu kuten Kiinassa yleensä pakataan. Myös ilmaliitin on täydellinen ja siinä oli se "keskitappikin" millä liitin pysyy kasassa. Monesti nämä ilmaliittimen osat on osina pussissa tms. Miesslerin pussin liitintä kotimainen myyjä haukkuikin. Toki jos ilmaliittimen osat on irrallaan, niin ainahan siinä on riski kasata se väärin (jos ei vaihda näitä joka viikko).

      Nykyään tuntuu että vähän kaikesta on väärennöksiä liikkeellä, että en toki pistä päätäni vadille tämän alkuperäisyydestä. Jos nyt toiselta puolelta pussi hajoaisi, niin näiden tietojen valossa tilaisin kyllä tuon saman eBay-tuotteen.

      Edit: moden mielestä oikea aiemman viestin numero on #904. Mulle näyttää että tämä viesti on #902. Eli ketjussa ei edes ole kuin 902 vastausta. Onkohan modeilla joku eri numerointi, kun tästä on siirretty viestejä? Mä pitäydyn yhä numerossa #888 :)
      Viimeksi muokannut tonnikala; 25.5.2020, 19:35. Perustelu: Eri näkemys viestien numeroinneista :)

      Comment


      • Apuja kaivataan!

        MY2014 A6 c7 avant pötköttää ihan tontissa.
        Oon muutaman päivän kahlannut foorumeita läpi, enkä ole silti päässyt asiassa yhtään eteenpäin..päinvastoin.

        Ongelma alkoi niin että normaalisti kaupan pihassa pienen kanttarin ylityksessä syttyi keltainen ilma-alustan vikavalo, valojen korkeudensäädön vikavalo ja hetken päästä alustan punainen vikavalo. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen pääsi hetken ajamaan, kunnes valoshow alkoi uudestaan.
        Kotipihassa huomasin että perä lepää aika alhaalla, mutta joustoa oli vielä.
        MMI.stä pystyi valitsemaan raise ja lower ennen vika alojen syttymistä, mutta ei vaikutusta korkeuteen.

        Jumppasin joka nurkasta renkaan pois, tarkastin ja voitelin säätötankojen pallonivelet. Takaoikea oli jumissa ja vähän vääntynyt mutta herkistelemällä alkoi liikkumaan. Toimenpiteellä ei vaikutusta.

        Tällä hetkellä auto makaa täysin alhaalla eikä joustoa ole missään nurkassa. Takaluukun oikeassa laidassa sulakkeet ehjät.

        Vcds antaa seuraavanlaisia vikailmoituksia:
        677384-677387 C1046 ride-height system plausibility error
        403200 C10C8 Function shut-off active
        115968 P178E Functional limitation due to excessive temperature

        Oisko vinkkejä mistä lähteä vikaa paikantamaan?

        Comment


          Ainakin kompura on käynyt pitkään, koska lopulta suljettu liian pitkän ajon jälkeen (excessive heat limit). Eli vuoto mahdollinen. Tarkasta myös se kompuran rele, että ehjä. Toi system plausibility error tulee helposti jumittavasta tai viallisesta korkeusanturista.

          Jos vuoto ei ole tolpan ilmapussissa, niin kulmahan ei koskaa putoa täysin alas, koska siellä on mekaaninen alapaineventtiili välissä.

          Pakkotäyttö/output test VCDS:llä tai sitten koita tunkata vähän esim. etukulmaa ylös. Pitäisi tehdä ainakin jotain, jos kompura toimii.

          Comment




          • Esa.T vastaavat temput teki minullakin a 6 c7 ja ei vuotoja löytynyt mutta kompuran sähköliitin meni vaihtoon jossa oli jälkiä ns lämmöstä ja huonosta kosketuksesta.Nyttemmin pelittänyt noin pari vuotta ongelmitta. Kop kop.
            Viimeksi muokannut Killeri; 1.6.2020, 20:51. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

            Comment


            • Missäs ihmeessä se kompressori lymyilee??
              Jos kompressorin ääni on sellainen matalahko papatus, niin ilmeisesti se sijaitsee keulassa.

              Muoks..kompressori sijaitsee auton alla perämurikan ja vararengaskotelon välissä, pienen suojan alla joka on kiinni viidellä 10mm mutterilla.
              ​​​​
              Kuskin ovea avatessa kuuluu normisurina, eli yrittää säätää korkeutta, mutta mitään ei tapahdu. Hetken päästä edestä kuuluu pieni napsahdus ja takakontissa rele naksahtaa 4 kertaa.

              ​​​​​​​Mitään selkeää vikaa en vieläkään löytänyt. Huomenna tutkin kompuran liittimet.
              Onko ilmankuivain sellainen pienen polttoainesuodattimen näköinen panos kumiletkussa kompuran lähellä? Taidan vaihtaa/kuivata sen samalla. Ruostuneet letkuklemmarit siitä pitää vaihtaa kuitenkin.

              ​​
              Viimeksi muokannut Esa.T; 2.6.2020, 20:42.

              Comment


              • Tuota autoa en tunne mutta normaalisti polttoaineen suodattimen näköinen on kompuran ilmansuodatin, kuivainryynit ovat kompuran sisällä. Minulla on nosturi jos tarvit jotakin auton alla tehdä. Kompuran rele ja ehkä sulakekin kannattaa vaihtaa joka tapauksessa.

                Comment


                • Siellä perämurikan vieressä alumiinisuojan alla kompura on,täältä löytyy jos tarvetta ilmaalustan ohjainlaite.Sinulla tuskin tuo liitin ongelma koska ilmeisesti kompura käynistyy.
                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut Killeri; 3.6.2020, 09:50. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                  Comment


                  • Pressure reservoir; filling -toiminnolla ja kumivasaralla sain kompuran käyntiin.. Vartin päästä koitin uudestaan, niin sama homma. Mikä aiheuttaa tämän jumittamisen?

                    Comment


                      Kuulostaa vähän sähkömoottorin hiilien loppumiselta. Yleensä siellä hajoaa kyllä jotain muuta kuin itse sähkömoottori. Jos moottoria fyysisesti hakkaamalla lähtee pyörimään, niin sitten kyllä taitanee mennä kompura vaihtoon.

                      Comment


                      • Nyt se on kuitenkin komeesti pelittänyt yli viikonlopun, eikä anna enää vikakoodejakaan. Sain myös asetettua alustalle oikeat arvot pyörännavasta kaarelle. Katsotaan kauanko toimii.

                        ​​​​​​Tulipa ainakin tutustuttua Vcds.n käyttöön ja jousitusjärjestelmään niin että uskaltaa jatkossakin lähteä itse ropaamaan.
                        Kiitos vinkeistä!

                        Comment


                        • Pompottava jousitus etenkin takapää hypähtelee inhottavasti. Uudet iskarit(bilstein) takana ja uudet michelin renkaat. EI vaikutusta. Alustan säätö tuntuu toimivan mutta etenkin takapää tuntuu jotenkin kovalta. Lyö läpi ikävästl terävistä tien saumoista. Ross tech käytössä,mutta sen käyttö vielä lapsenkengissä. Olisko hyviä neuvoja..alkaa masentaa koko auto

                          Comment


                            Paljon ajettu? Sopivasti kun tiety tukivarsien puslat väsähtävät, voi alkaa lyömään terävissä töyssyissä todella terävästi koriin. Kerran iskarit jo uusittu ja jäykkyyden säätö toimii.

                            Comment


                            • A6 -05 alustankompura jää käymään, vaikka virrat sammuttaa. Väillä joutuu käynnistään ja sammuttaa auton useampaan kertaan, että kompurakin sammuisi. Aamulla vielä tasonsäädöt toimi, nyt ei enää. Alustan keltainen merkkivalo syttyy yleensä hetken ajon jälkeen. Viime viikolla huollossa nopeasti katsoivat tapausta ja lukivat koodit. Muistaakseni oli jäänyt vuodosta koodi vikamuistiin. Mikä kompuran käskee käyntiin? Miten se voi jäädä päälle vaikka virrat sammuttaa? Onko krllään tullut vastaavaa vikaa eteen?

                              Comment


                                Nyt jäi epäselväksi, onko C5 vai C6 kori?
                                Oletettavasti C6.

                                Comment


                                • C6 korinen.

                                  Comment


                                  • Jos järjestelmä vuotaa, niin kompura voi käydä jopa niin kauan että kompuran lämpösuoja tulee vastaan. Jos painesäiliössä ei ole tarpeeksi ilmaa (=painetta), niin kompura käy. Auto säätää alustan korkeutta myös auton ollessa virrattomana, mikäli joku nurkka on alhaalla tai ylhäällä.

                                    Onko joku nurkka alhalla pitkän seisomisen jälkeen? Jos keltainen valo syttyy, niin vikakoodi löytyy VCDS:llä. Ne kantsisi ekana kattoa.

                                    Comment


                                    • Okei, ilmeisesti se oli syynä akun tyhjentymiseen jokin aika sitten.

                                      En ole huomannut että joku nurkka olisi tippunut itsestään. Tosin piha on sen verran kierossa, ettei sitä kovin helpolla mittaamatta huomaa... Pystyykö mahdollista vikapaikka paikantaa jotenkin itse? Sain auton keulan ajettua pukeille, joten kompura on käsien ulottuvilla. Yritin siitä etsiä virtajohtoa jota irroittaa kun laite ei virtojen mukana sammunut, mutta en äkkiseltään huomannut. Jonkin anturikaapelin vissiin irrotin, tai ainakaan laitos ei hiljentyny... Uskaltaako autolla ajaa jos kompura on irtikytketty? Onko silä jossain sulaketta? Se olisi ehkä parempi tapa katkoa sähkö kun johtojen irroitus.

                                      Comment


                                        Onko noista Limak firman modaamista Sachs:n takaiskareista kokemuksia Allroad C5 alla, Ttenhunen muistaakseni suositteli niitä, miten ovat toimineet? Kannattaisiko niiden kaveriksi laittaa Arnott gen2 pussit? Yhdet vähän käytetyt Miesslerin (kiina) bägit olisi joutilaana.

                                        JMtech näyttää myyvän Arnott gen2 complete strut assemblya 510€ hintaan.
                                        Viimeksi muokannut -Jaba-; 27.8.2020, 11:02.

                                        Comment


                                          -Jaba-, Limakin iskarit ovat toimineet hyvin. Niissähän ei tietenkään ole sitä venttiiliä joka muuttaa jäykkyyttä kuorman mukaan. Mutta se venttiili on herkästi jumittava joten Limak-vaihtoehto on huoleton.

                                          Ilmapussiksi voi hyvin laittaa halvemmatkin - niiden toimintatavoissa ei ole suurta eroa. Arnottin Gen 2:n metallisukka tekee pussista hiukan tömähtelevämmän mun kokemusten mukaan. Ilmajousethan ei ole kotonaan terävien töyssyjen kanssa ja toisessa Allroadissa tuo malli tuntui vieläkin tömähtelevämmältä.

                                          Eli jos haluat minimoida harrastuksen ajankäytön, laita Limak ja Gen2. Jos laitat jonkin kopio.iskarin, ne ovat selväti jäykempiä kuin tuo Sachs tai alkuperäinen. Ja niissäkin se venttiili alkaa jumittaa jonkin ajan kuluttua.

                                          Comment


                                            Kiitoksia vinkeistä ttenhunen! Laitan Limakin iskarit tilaukseen.

                                            Comment


                                              -Jaba_, kysy jos voivat tehdä sen ilmapussiholkin ja tangon pidennyksen Sport-versioon. Vähän jäykempään iskariin siis.

                                              Comment


                                                Laitoin kyselyä Limakille tuon Sachs:n sport iskarin tiimoilta, katsotaan vastailevatko mitään.

                                                Comment


                                                • Huollosta soittivat ja ei kuulemma löydy vuotoa järjestelmästä, eipäilevät kompuran olevan rikki. Maahantuojalta uusi kompura maksaa 900€. Onko jotain tarvikemallia jolla kannattais korvata alkuperäinen? Vai koitanko etsiä käytettyä?

                                                  Comment


                                                    J&M techillä näyttää halvin 4F kompuran olevan 289€, Wabco taitaa olla 440€. Omasta mielestä käytettyyn ei kannata sijoittaa.

                                                    Comment


                                                      Muumio, täältäkin näköjään löytyy: https://aerosus.net/audi/a6/c6-4f.html

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja -Jaba- Näytä viesti
                                                        Laitoin kyselyä Limakille tuon Sachs:n sport iskarin tiimoilta, katsotaan vastailevatko mitään.
                                                        Sain vastauksen, mutta eivät tuntuneet olevan kiinnostuneita tekemään eri iskarista sopivaa.

                                                        Comment


                                                          Mitähän eroa mahtaa olla C7 korisen takaiskareissa 4G0616031AE ja 4G0616031AF? Katalogi tarjoaa jälkimmäistä vain RS-malleihin, mutta myyjillä tuntuu vilisevän sekaisin nämä mallit yhteensopivuuslistoilla.

                                                          Comment


                                                            Näyttäisi AF olevan RS:n malli eli olisiko tiukemmat shimmit sisällä?

                                                            Comment


                                                              Kannattaneeko noita AF:iä lähteä kokeilemaan pelkästään taakse?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X