Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tepon Speed-Autoteile Finland on yleensä halvempi kuin marmoritiski.
    Tuolta olen joskus tilannut Audin orkkisosia: https://www.carparts-pros.com/ Siellä VAG pussit on 950€/pari posteineen.
    Pusseja löytyy myös Bilsteinilta noin 725€/pari posteineen.

    Jos lähestyy pussien anatomiaa fysiikan kannalta, niin kyseessä on ilmalla täytetty sylinteri, jonka jousto-ominaisuudet riippuvat männän halkaisijasta. Esim C5:ssä etupään pussin laskos taittuu näennäisesti pallon ympärille, mutta luullakseni tällä ei ole haettu jousen jäykkyyteen progressiota, sillä pallo jatkuu ylöspäin lähes suorana lieriönä eikä kartiona.

    C5 Allroadiin tilasin kiinalaisen parin eteen ja valmistauduin samalla henkisesti vaihtamaan ne kahden vuoden välein :( Kiinalaisia löytyi lopulta näennäisesti kolme erilaista tuotetta, kun tarkkaan katsoi eBayssa kuvien yksityiskohtia. Yritin arpoa näistä sen mitä Miessler myy.

    Comment


    • Mulla A6 2007 etujousi pysyy paineet yön yli mutta kun keventää keulaa niin suhauttaa ilmat pihalle toinen jousi.

      Onko tuo silloin o rengas juttu vai paskana koko hoito?

      Suhauttaa sen suojamuovin ylä ja alapuolelta ihan kunnolla jos esim tunkkaa keulaa ilmaan hallitunkilla.

      Eikä keula pääse oikein ikinä oikeaan korkeuteen kun kompura luovuttaa homman

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja pta Näytä viesti
        Tepon Speed-Autoteile Finland on yleensä halvempi kuin marmoritiski.
        Tuolta olen joskus tilannut Audin orkkisosia: https://www.carparts-pros.com/ Siellä VAG pussit on 950€/pari posteineen.
        Pusseja löytyy myös Bilsteinilta noin 725€/pari posteineen.

        Jos lähestyy pussien anatomiaa fysiikan kannalta, niin kyseessä on ilmalla täytetty sylinteri, jonka jousto-ominaisuudet riippuvat männän halkaisijasta. Esim C5:ssä etupään pussin laskos taittuu näennäisesti pallon ympärille, mutta luullakseni tällä ei ole haettu jousen jäykkyyteen progressiota, sillä pallo jatkuu ylöspäin lähes suorana lieriönä eikä kartiona.

        C5 Allroadiin tilasin kiinalaisen parin eteen ja valmistauduin samalla henkisesti vaihtamaan ne kahden vuoden välein :( Kiinalaisia löytyi lopulta näennäisesti kolme erilaista tuotetta, kun tarkkaan katsoi eBayssa kuvien yksityiskohtia. Yritin arpoa näistä sen mitä Miessler myy.

        Kiitos Pasi, tästä on paljon apua. selvitellään vielä tuota Dunlopia - ovatko parempia kuin kiinalaiset. Onneksi vuoto sen verran vähäistä, että voi etsiä sopivimman ratkasun. Tuo carparts -linkin hinta jo paljon sopuisampi..

        EDIT: kyselin kokemuksia Dunlopeista / ajotuntuma myös toisaalla - ei ainakaan vielä kukaan kommentoinut..
        Viimeksi muokannut AeroFinn; 16.12.2019, 16:25.

        Comment


        • Autona Q7 2008. Keula vajoaa yön aikana molemmin puolin tasaisesti varsinkin kylmänä. Mistä vikaa lähtisi tutkimaan?

          Comment


          • Hei! A6, 3.0 tdi quattro, 2012 ajettu 181 tkm. Toisinaan tulee ilmoitus "Air suspension failure" + merkkivalo ja joskus samaan aikaan "Start/stop system fault". Onko tietoa missä vika? Auton toiminta jatkuu muuten normaalina. Vikakoodeja ei ole vielä luettu. Kun auto seisoo muutaman tunnin, em varoitusvalot ei enää pala.

            Comment


              Lue vikakoodit.

              Comment


              • Kyllä, näin on tarkoituskin kunhan ehtii. Ajattelin vain kysyä jos jollakin on etukäteistietoa.
                Viimeksi muokannut Killeri; 16.12.2019, 16:54. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                Comment


                  Miessler-laatua. 2 vuotta autossa. Toisen puolen hajoamista odotellessa...

                  Click image for larger version

Name:	Miessler-kumi_rikki.jpg
Views:	2551
Size:	300,6 Kt
ID:	1871603

                  Comment


                    Nyt sitä kiinan scheißea tuli. Ihan turhaan kulutin aikaa siihen, että yritin kuvista katsoa mahdollisimman samannäköiset kuin mitä Miessler myi. (Nyt on näköjään miesslerillä eioota, Product available: 31.01.2020.)
                    Toi kumi näyttää samanlaiselta kuin vanhassa Arnottissa. Se mitä mainostettiin oli samannäköistä kuin uudessa Arnottissa ja Dunlopissa.
                    Myös yläpään kiristysrinkula on eri tavalla krympattu eikä ole keltapassivoitu.
                    Myyjälle lähti heti rekkula.

                    EDIT1: Näköjään noita "oikeannäköisiä" kumipalkeita myydään irrallaan sekä eteen että taakse, mutta klemmareiden krymppaaminen sopivalla voimalla DIY-pohjalta kuulostaa jo ajatuksenakin haastavalta tehtävältä.
                    Päivän hinta Arnott-parille on vajaa 400€ postikuluineen. Taitaa kiinankokeilut ilmajousien osalta jäädä tähän.

                    EDIT2: eBayn myyjä vastasi: "Hello friend, The ones you received are from our new supplier and work very well as per the feedback from our other buyers!! We wont sell it if we are not sure of the quality! If you still feel not safe, you can still send them back for refund. Sorry about this." Toki myyjä varmaan olettaa minun maksavan 24,90 palautuspostit. Katsotaan mitä tapahtuu, kun uhkasin palauttaa nämä sillä perusteella, että "Item is not as described".

                    EDIT3: Keskustelu jatkuu: "Also, if you could find someone who can accept the springs, I am more than glad to refund 15 euros back directly!"

                    EDIT4: Ei se myyjä ainakaan vielä ole mennyt kilpikonnapuolustusmoodiin: "Thank you for the efforts!! By which number can I track the shipment?"
                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut pta; 20.12.2019, 11:20.

                    Comment


                    • Tsemppiä Pasi!

                      Kai ostit ebaysta tms eli palautus onnistuu, kun ei mitä kuvattu?

                      Comment


                        Itse en ole kokeillut, mutta jos Paypalilla on maksanut, niin sen kautta on kuulemma mahdollista palauttaa ilmaiseksi 30€ postikuluihin asti. Puoliso tuosta mainitsi ja ei kuulemma tarvi sen kummempaa syytä olla kuin "en tykännyt". Kannattaa siis katsoa se vaihtoehto.

                        Comment


                          Profiteilen kanssa harjoittelin tuota palautusta paypalin piikkiin. Sen saa tehdä muistaakseni muutaman kerran vuodessa ja maksimipostikulut taisi olla 30 euron luokkaa.
                          Pitää kohta tehdä vielä disputekin, kun Profiteile ei saa palautettua 500 euroa vaikka sai tavarat kuukausi sitten. Vastasivat, että palautuksissa on ruuhkaa...
                          EDIT: Soitin PayPalille ja nyt on dispute tehty. Jos Profiteile ei vastaa heillekään, niin saan iman muuta ilmoittamani summan takaisin.

                          Näistä pussukoista yritän ensin jutella myyjän kanssa. Tosiaan valinta taitaa kallistua Arnottiin jos muillakin myyjillä on toimittaja vaihtunut. En tahdo olla koekaniinina, vaikka nuo halvat olivatkin.
                          Ei ne Arnottitkaan hirveästi vakuuta kestollaan: https://www.youtube.com/watch?v=yRwzDkl7PCY

                          EDIT: Kiinan pussit lähetetty takaisin. Myyjä oli kiinnostunut seurantakoodista, joten elän toivossa, että saan rahat takaisin.
                          Rohkaistuin tilaamaan A-2869 Arnottit eBaysta hintaan 397,60€/pari sis postit. Myyjä on ollut 10 vuotta eBayssa hyvällä palautteella. Saksalainen puhelinnumerokin löytyi. Ehkä sieltä tulee sitä mitä tilaa….

                          EDIT: Arnottit tulivat nopeasti: 19. pv tilattu ja 27. pv toimitus kotiovelle. Mukana näissä oli se yläpään "kumilaakeri". Niitä minulla oli jo ennestään hyllyssä yksi Arnottin pari ja toinen Lemförderin pari. Minkähän noista laittaisi?
                          Arnottien kumipusseista ei jäänyt käteen sellaista rasvaisuutta kuin kiinalaisista. Kiinalaset myös lemusivat paljon vahvemmin kumille kun taas Arnottit ovat lähes hajuttomat. Arnottien pussit tuntuvat kiinalaisia notkeammilta ja ohuemmilta.
                          Viimeksi muokannut pta; 27.12.2019, 12:01.

                          Comment


                          • Saako A6/C6/4F etupään ilmajousitusta korjattua? Itselläni iskarit hyvässä kunnossa mutta arvatenkin jossain vaiheessa joutuu vaihtamaan pussit tms, ilmavuotojen osalta huoltamaan

                            EDIT: ainakaan "marmorilta" ei saa korjaussarjaa - > uusi iskari ihanan suolainen 2200€ / kpl..
                            Onkohan näistä "Miesslerin remanufactured" A6/C6/4F etupään ilmajousista kokemuksia - kiinnostaa tuo alkuperäisiskarin ominaisuuded eli aktiivisäätö iskarissa (CDC):

                            http://www.air-suspension-shop.com/R...9AA-4F0616039S

                            (Ymmärtäkseni esim. Arnott ja Dunlop ovat ainakin "tyhmiä" eli CDC aktiivisäätöä ei ole )
                            Viimeksi muokannut Killeri; 27.12.2019, 15:10. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                            Comment


                            • Maksaako vaivaa kokeilla tilata tällaista korjauskittiä A6 4F:n etutolppiin, saako tuon alapään originaali tolppaan jotenkin järkevästi kiinni?
                              Ikuista ei tartte enää tulla kuhan jonkun aikaa pääsis eteenpäin.

                              https://www.ebay.ie/itm/Front-RH-Air...8AAOSwu4JcdLEW

                              Originaali pussi vuotaa alapuolen pannan välistä. Tolppa on purettuna pöydällä, kannattaako kokeilla tuon pelkän pannan vaihtoa tässä mallissa.

                              Comment


                              • Jos vuotoa havaittavissa kuvassa merkatun venttiilin juurelta keulassa niin mitä tehtävissä? Varovasti hieman kiristin sitä. Auto Q7 -08.

                                Comment


                                  Tuon paineventtiilin vois kokeilla uusia ensimmäisenä, esim. ebaystä "audi q7 suspension pressure valve"

                                  Comment


                                    pta, On ne Arnottitkin kiinalaisia, eri spekseillä valmistettuja vain ;).

                                    Yläpään kumiksi laittaisin Lemförderin.

                                    Tekeekö kukaan tuota helposti murtuvaa klunssia uretaanista? Sehän on samanlainen kuin rautajousiautoissa joten kiinnostusta voisi olla.

                                    Comment


                                    • Terve, Audin ilma-alusta ajautuu huoltotilaan ja antaa seuraavat vikakoodit testerillä:
                                      - C103411 Korkeustunnistin etuoikea, Maavuoto
                                      - C10CDF1 Ajoneuvon korkeudentunnistin, Alekkainen oikosulku etuvasemmalla
                                      - C10C800 Toiminnan katkaisu, Osa/toiminto aktivoitu

                                      Etupään liitokset on puhtaat ja johdot ainakin ulkoisesti vaikuttavat ehjiltä. Ensimmäinen hälytyskoodi on selkeä, mutta toinen on erikoisempi ja hämmentää...
                                      Onko hyviä ehdotuksia/kokemusta mistä kannattaa lähteä liikkeelle?

                                      1. Etuoikean korkeustunnistimen johdon mittaaminen/tarkastus (missä johdon toisen pään liitos muuten on?)
                                      2. Etuoikean korkeustunnistimen vaihto
                                      3 ....


                                      Comment


                                      • Hinasin eilen yhtä autoa ja samantyyppinen vika tuli. Epähuomiossa en laittanut hinausmoodia päälle, en tiedä oliko sattumaa vai onko yhteyttä. Eli perä korkealla ja keula matalalla, nostin koko auton lift-asentoon niin jäi keulakin ylhäälle, eli ei suostu laskemaan. Keltainen alustan vikavalo vilkkuu.

                                        Comment


                                          Oliko minkä verran ulkolämpötila? Cayenne teki samaa pari kertaa tuossa nollakelien aikaan. Epäilys on että kuivaimen ryynit ei enää toimita virkaansa ja systeemiä tyhjemmäksi puhaltaessa joku jäätyy umpeen.

                                          Comment


                                          • 3-5 astetta plussalla. Kaivoin koodit, 01400 ja 02250 jotka uusivat kun sain puljailtua keulaa ylös-alas. Vanhassa muistissa viime syksyltä oli 00446.

                                            Comment


                                            • Finark: tuo on pitopaineventtiili. Alkaa vuotamaan siitä juuresta. Alumiini hapettuu eikä o-rengas pitopaineventtiilin juuressa enään pidä. Kierre on m10x1.0. Ja katkeaa helposti. Jos irroitat sen niin muista laittaa tunkki/pukki alle.
                                              Jm-techiltä tilasin nuo itselle; kaikki 4 pitopaineventtiiliä on vaihdettu mun touaregissa. Sekä kompura ym. Yhteen tolppaan koneistaja teki ”helicoilin” kun oli niin pahasti syöpynyt tuo tolpan alumiini.

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja AeroFinn Näytä viesti
                                                Onkohan näistä "Miesslerin remanufactured" A6/C6/4F etupään ilmajousista kokemuksia - kiinnostaa tuo alkuperäisiskarin ominaisuuded eli aktiivisäätö iskarissa (CDC):

                                                http://www.air-suspension-shop.com/R...9AA-4F0616039S

                                                (Ymmärtäkseni esim. Arnott ja Dunlop ovat ainakin "tyhmiä" eli CDC aktiivisäätöä ei ole )
                                                Tuollaiset ovat nyt olleet A6 4F:ssä etuakselilla kolmisen viikkoa ja muutaman sata kilometriä. Vaikea sanoa vielä mitään isompia kokemuksia, mutta tuntuvat toimivan siinä missä aiemmin alla olleet alkuperäisosatkin. Vanhat jousetkin löysivät tiensä perille Saksaan ja panttimaksut hyvitettiin samantien. Eli so far so good.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja peeki Näytä viesti
                                                  Finark: tuo on pitopaineventtiili. Alkaa vuotamaan siitä juuresta. Alumiini hapettuu eikä o-rengas pitopaineventtiilin juuressa enään pidä. Kierre on m10x1.0. Ja katkeaa helposti. Jos irroitat sen niin muista laittaa tunkki/pukki alle.
                                                  Jm-techiltä tilasin nuo itselle; kaikki 4 pitopaineventtiiliä on vaihdettu mun touaregissa. Sekä kompura ym. Yhteen tolppaan koneistaja teki ”helicoilin” kun oli niin pahasti syöpynyt tuo tolpan alumiini.
                                                  Eteen on nyt tulossa uudet venttiilit kun vuoto oli ihan selvä ainakin toisen venttiiliin juurelta. Onkohan tuota kierre osaa tarve jotenkin tiivistää/putsata vaikka uudet nakkaakin paikalleen?

                                                  Comment


                                                  • Alkuperäinen kirjoittaja seppo.kuisma Näytä viesti
                                                    Hinasin eilen yhtä autoa ja samantyyppinen vika tuli. Epähuomiossa en laittanut hinausmoodia päälle, en tiedä oliko sattumaa vai onko yhteyttä. Eli perä korkealla ja keula matalalla, nostin koko auton lift-asentoon niin jäi keulakin ylhäälle, eli ei suostu laskemaan. Keltainen alustan vikavalo vilkkuu.
                                                    Ihan normaalista ajosta alkoi häiriköimään. Ensimmäisen vikakoodien nollauksen jälkeen toimi normaalisti vielä 300 km ja nyt nollauksen jälkeen häiriötila kytkeytyy saman tien päälle. On ollut myös lämpöisessä tallissa välillä muutamia päiviä ja sillä ei tunnu olevan vaikutusta. Täytyy tutkia nuo johdot vielä kertaalleen tarkemmin läpi...

                                                    Comment


                                                    • Vika paikannettu ja korjattu. Takapään molemmat letkurikkoventtiilit rikki. Porasin 3,2mm reiät molemmista läpi, niin eivät jumittele enää. Koodit herjasi 01400 ja 02250 kun vika oli päällä.

                                                      ja toisekseen nämä keskustelut menee ihan päin prinkkalaa kun moderaattorit siirtelevät kirjoituksia aiheesta toiseen.
                                                      Viimeksi muokannut okkim; 10.1.2020, 08:14. Perustelu: Tarpeton lainaus poistettu.

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja Charly Näytä viesti
                                                        Tuollaiset ovat nyt olleet A6 4F:ssä etuakselilla kolmisen viikkoa ja muutaman sata kilometriä. Vaikea sanoa vielä mitään isompia kokemuksia, mutta tuntuvat toimivan siinä missä aiemmin alla olleet alkuperäisosatkin. Vanhat jousetkin löysivät tiensä perille Saksaan ja panttimaksut hyvitettiin samantien. Eli so far so good.
                                                        Kiitos Charly, hyvä tietää attä ainakin alussa varovasti posititiivinen kokemus..!

                                                        Comment


                                                        • Tässä ois pari kuvaa puretusta 4F allroadin etutolpasta. O-renkaita on kaks tuossa alapäässä, ja niiden paljon kysellyt mitat on 2,5 x n. 65mm (ihan täysin tarkkaa mittaa ei saatu entisistä, kun tuhoutuivat purkuoperaation yhteydessä). Kohtuullisen v....mainen oli saada tuo ilmapussi osuus irti tolpasta ja takas paikalleen.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                          • Olipas mukava tänään, kun A6 4F:ääni vaihdettiin taakse toinen iskari (Miesslerin remanufactured alkuperäisosa) ja saman tien pamahti vikavalo: dampening adjustment valve open circuit. Kokeilin onko iskarille menevä johto edes kiinni, niin siinähän sen liitin meni sitten sitä koskiessa keskeltä poikki.... Että tällaista laatua Miessleriltä.

                                                            Saas nähdä, miten tuo niiden myöntämä takuu toimii, vai syyttävätkö asentajaa virheestä. Joka tapauksessa täytyy postitella ylimääräisiä kalliita paketteja Saksa-Suomi välillä... Ja nyt se rikkinäinen iskarikin on jo auton alla

                                                            Comment


                                                              Mulla napsahti kyllä todella helposti myös orkkisiskarin sähköliitin juurestaan poikki liitintä irrotettaessa. Tosin se oli muhinut tiesuolassa jo 9 vuotta ennen sitä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X