Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Pulla, tässä: http://www.air-suspension-shop.com/A...A-4Z7-616-007-

    Comment


      Minkä verran tuolta tuli rahtikustannuksia? Ja oliko tilaaminen muuten ongelmatonta.

      Comment


      • Kiitos linkistä ttenhunen. Tonttu toi repair kitin kompuraan, mutta ilmaletkun kiinnityksestä korkkas kierteet asennuksen yhteydessä. Meni hermot taistella vanhan kanssa niin laitoin tilaukseen AMG-version. Rahti näytti olevan jotain 20 ja sit joku maksu lisä 20 kun en suostunut heti tilisiirtona maksamaan. Olisiko asennukseen jotain vinkkejä vai meneekö heittämällä paikalle?

        Comment


        • Sain AMK kompuran asennuttua. Helppo oli asennus. Kaikki liittimet ja pultit sopi vanhoihin paikkoihin. Sanottaisko, että plug and play. Nyt pelittää loistavasti säädöt. Ei ole tippunutkaan yön aikana pakkasessa, joten ilmajouset oli sitten ehjät.

          Comment


            JarTii, tää voi olla täysin homeopaattista mutta jos ja kun kosteutta on muuallakin kuin kompurassa, tein seuraavaa ja tuntui auttavan: auto lämpimäksi kuivassa parkkihallissa tms muutaman tunnin ajan ja sitten muutama täys ylös- ja alasveto niin ilmat vaihtuu putkistossa ja jousissa. Hämmentävän helppoa on ollut elämä sen jälkeen.

            Varmista myös ettei uuden kompuran ilmanottoletku jää lyhyyden takia kanittamaan. Sen otto on AMG:ssä eri puolella kuin orkkiksessa. Mä tein uuden pitemmän jossa mutka ei tullut liian tiukaksi.

            Suojapeltiä en laittanut paikalleen enää kun on tiukka uuden kompuran kanssa.

            Comment


            • Kiitti. Täytyy tehdä sama. Auto makaakin yleensä yöt tallissa. Tallissa kuitenkin vaikuttaa olevan kosteampaa kun 20 asteen pakkasessa ulkona, mutta varmasti parempi liikutella alustaa kun on lämmin. Ilmaletkussa oli jatkopala mukana ja liittimet hieman löysiä niin laitoin klemmarit vielä päälle, ettei irtoa ja ime lunta/likaa tupaan. Suojapeltiä en vielä sovitellut ollenkaan paikalle, mutta saa jäädä toistaiseksi pois jos ei kunnolla mahdukaan. Nyt pitää siirtyä hajonneiden lambdojen ja vuotavan pissapojan kimppuun. Täällä näyttikin olevan hyviä keskusteluita/vinkkejä näistä jo valmiiksi.

              Comment


              • Noniin. Ongelmia ilmeni seuraavanlaisesti.

                Auto käytettiin nelipyöräsuuntauksessa ja tietysti laitettiin jack modeen ennen pukille ajoa. Vaan eipä lähde enään jack mode pois päältä. Vikakoodiksi antaa 01575 - Control Module Off. Mikähän voisi olla? Akun kunnosta ei tietoa muuta kuin että käyntiin lähtee.

                Comment


                  Mulle kävi kerran noin mutta selkisi kun kävin VCDS:llä lukemassa ja poistamassa koodit. Sitten akku irti hetkeksi ja lähti toimimaan. Voi olla ettei jack modea tehty oikein.

                  Kokeile auttaisiko sulla.

                  Comment


                  • Olisikohan korjaamo tehnyt deactivoinnin ?

                    Adaptionissa (VAS kanava 10) näkyy tila , 0 = active 1 = deactive
                    Deactivointi-tilaan mennään painamalla 00001
                    Activointi-tilaan painamalla 00000

                    Comment


                    • Pääseekö VAG-COM noihin asetuksiin kiinni?

                      EDIT: VAG-COMilla yritettiin laittaa jousitusta "päälle" mutta ei jostain syystä onnistunut. Vinkkejä? Vikakoodikaan ei poistunut.
                      Viimeksi muokannut FreeZ; 27.3.2014, 14:01.

                      Comment


                      • Noniin asia hieman selvimmyt.

                        Tuo 01575 kertoi, että auto on Jack modessa. Boksia kaivelemalla tuli tuo kuuluisa 65535 - koodi. Joten jos jollakin on ylimääräinen ohjainlaite kaupan niin laittakaa viestiä.

                        Comment


                        • Mjaha, nyt siellä vilkkuu taulussa tasonsäädön vikavalo ja nuo jartiillä olleet kolme vikakoodia, level not reached ja pari implausiblea. Sen lisäksi kompura kuullostaa siltä, kuin se olisi tupakoinut vuodesta 2001 asti ja nyt olisi yhtä aikaa COPD ja gradus 4 keuhkosyöpä. Eli vaihtoon taitaa mennä. Tiedoksi, että kompuran voi tilata näköjään Euroopastakin mielestäni edullisesti:

                          http://www.arnotteurope.com/audi-all...-products.aspx

                          209 euroa+ALV ei käsittääkseni ole OEM-vehkeestä paha rasti?

                          Edit: tuossa oli alviton hinta, näemmä.
                          Viimeksi muokannut seepra; 4.11.2014, 20:30.

                          Comment


                            Ei tuo huono hinta ole. Itse ostin tuolta (http://www.air-suspension-shop.com/Luftversorgung_41) jouset, iskarit ja kompuran. Antoivat mukavasti alennusta könttähinnasta ja tavara oli hyvin paikalleen istuvaa.

                            Comment


                              seepra, helpointa on vaihtaa koko kompura. Tuo on hyvä hinta. Edullisinta on ostaa korjaussarja (mäntä, tiivisteet ja ryynit mutta se on jo vaivalloisempaa.

                              Comment


                              • Mun kompura haisee hieman sähköpalolle, joten en kehtaa alkaa korjaamaan =)

                                Comment


                                • Hinta kuulostaa todellakin reilulta minun mielestä. Minulla on toiminut uusi kompura hyvin. Tosin, vieläkin on joku vikakoodi kompuran vaihdon jälkeen tullut vaikka nollaa.

                                  01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)

                                  En muista jos tuo jatkui jotenkin, mutta kaikki tuntuu toimivan OK. Sen vuoksi en ole jaksanut pahemmin perehtyä tuohon. Ehkä joku johto tai sensori rikki. Muistuu vaan aina mieleen kun lukee vikakoodit.

                                  Lisäksi auto tykkää nousta toiseksi ylimmälle tasolle kun ajaa parkkiin ja lukitsee ovet. Luulin, että toiseksi alin on se perusasetus. Nooh. Auto on tuontiauto ja 14 vuotta vanha niin voi olla, että joku on sitä vähän säädellyt itsekin.

                                  Comment


                                  • Omakohtasia kokemuksia: Talvella -12 allroadin keula alkoi painumaan parkissa ja välillä ajossakin sekä kompura rämisi ja nosto kesti kauan. Vaihdoin kompuran jonka jälk nousi nopeasti ja äänettömästi. Keväällä alustan merkkivalo paloi satunnaisesti aina vaan pitempään ja pitempään kunnes ei enää sammunut. Keula myös vajosi suht nopeesti, jos jätti ala-asentoon. Ylä asennossa ei tippunut tonttiin. Löysin foorumilaiselta arnottin pussit ja iskarit jotka asennettiin viikko sitten alle. Samalla hävisi pieni ärsyttävä kolina vas etu kulmasta eli tolppa oli jotenkin väljä. Merkkivalo ei vaan sammunut. Vikakoodi ilmoitti toisen etu tasosensorin olevan kaputt ja sen vaihduttua valo sammui. Renkaita vaihtaessa huomasin toisen olevan kulunut sisä reunasta sileäksi ja toinen eturengas ulko reunasta eli keula oli koko kesän toinen kulma alempana. Nyt tuntuu tosi mukavalle taas tien päällä kun ala asennossakin keula on jämäkkä. Seuraavaksi takatolpat alkaa tietty prakaamaan. Audilla siis rullattu 275tkm

                                    Comment


                                    • Sensori G290 on tuo lämpösensori, joka on kiinni tuossa kompuran kannessa. Tietääkö joku, mikä sen oletusresistanssi on, että voi testata sen samalla?

                                      Comment


                                      • Tiedoksi sitten, että jos se kompura ei ala pelaamaan vaihdon jälkeen, se on voinut äkkikuollessaan polttaa sieltä ECUn vierestä boksista 40 ämpärin pääsulakkeen. Se pitää vaihtaa kans.

                                        Comment


                                          Putsatkaa pussit (Ur-Allroad)

                                          Putsasin pussit samalla kun vaihdoin renkaita. Välistä löytyy paljon hiekanmurusia - putsaaminen pidentää ikää.

                                          Nimim. "edelleen alkuperäiset takapussit"

                                          Comment


                                          • F**k my life. Ei elettäkään, että alkaisi toimimaan, vaikka on uusi kompura ja 40 amp sulake ECU-rasiassa. Seuraavaksi luetaan VAG-COMilla, mitä arvoja nuo vehkeet näyttävät. Pistän oman vetoni sille, että tuo lämpötunnistin näyttää +127 astetta (oikkari) eikä siksi lähde mihinkään. Nähtäväksi jää.

                                            Edit: eipä ollut vikaa tuossa lämpösensorissa. Tuo pumppu ei vain käynnisty. Katsoin tuosta VAG-COMilla, että Terminal 50 on koko ajan asennossa OFF. Tarkoittaako se, että tuo pumppu ei tajua käynnistyä siksi? Edit1,5: Terminal 50 käy ihan oikein ON-asennossa kun käynnistää.

                                            Edit2: Kun pistän auton käyntiin, ei lähde tulemaan ilmaa kompuralla, mutta tuo VAG-COM kertoo, että kompuran lämpötila nousee hiljoksiin (minuutissa tai parissa) tuonne 46 asteen tietämiin ja sitten lähtee laskemaan. Miten se voi olla mahdollista? Koko kompura näyttää koko ajan olevansa OFFilla.

                                            Edit3: Pitkällisten kaivuutöiden jälkeen kojelaudan alta löytyi oranssi sulake joka oli 40 A/32 V ja se oli palanut. Se oli siinä releiden alapuolella, telineessä luki "B." Mikähän sulake se voisi olla? En löytänyt mitään vastausta noista ErWinin sähkökataloogeista
                                            Viimeksi muokannut seepra; 23.11.2014, 17:26.

                                            Comment


                                            • Tuo sulakkeen paikka ja releen paikka löytyvät mun viestistä 133.

                                              Onkohan kompura nyt deaktivoitu eli se pitäisi aktivoida. Se onnistuu VCDS:llä tai korkeusnapeista: painetaan ylös-/alasnappia yhtäaikaa kaksi kertaa peräkkäin noin viisi sekuntia ( ohje löytyi omista manuaaleista).
                                              Katso myös viesti 203.

                                              Comment


                                                Vepek, eikös deactive tila näy napeissa niin että molemmissa palaa kulmassa valo? Silloin painetaan molempia yhtäaikaa YHDEN kerran niin pitkään että valot sammuvat.

                                                Comment


                                                • Tuo yhden kerran painaminen on ns. service mode , tosin en ole itse koittanut tuota kaksi kertaa peräkkäin ohjetta.

                                                  Comment


                                                    Ok, mulla painaminen vaihtaa siis modesta toiseen. Kaksi kertaa sama temppu palauttaa edelliseen. Eli Deactive onnistuu vain VCDS:llä.

                                                    Comment


                                                    • Syy selvisi. Kojelaudan alla olleen 40A/32V sulakkeen palauttaminen paikalleen ja vehje toimii kuin junan vessa.

                                                      Muistiin: Jos Allroadin kompura ei pelaa uuden vaihtamisen jälkeen (vanha hajonnut) tarkista sulake ECUboksista (40A) ja kojelaudan alta (pieni oranssi B-kirjaimella merkitty reletelineen alapuolella). Näiden molempien korjaaminen sai vehkeen toimimaan. Oletan, että kompuran kiinnileikatessa hajonneet.

                                                      Comment


                                                      • Läytyykö keltään patenttivastausta A6 4f allroad -07 ongelmaan? "Kesäkeleillä" oikea takakulma vajoaa joskus useampia päiviä parkissa seistyään, mutta normikäytössä ongelmaa ei juuri ilmene, mutta kun kelit viilenevät voi takakulma notkahtaa alas jo muutaman tunnin aikana. Kulma on aina sama taka-oikea, muut pysyvät ryhdissä. Kun auton laittaa käyntiin syttyy vihreä noston merkkivalo ja se sammuu kun normaali taso on saavutettu. Selviäisikö hommasta oikean takapussin vaihdolla vai voisi häikkä olla jossain muualla järjestelmässä?

                                                        Comment


                                                        • Lyhyeesti kysytty että onko aina menetelmä ottaa selvä että onko etupään melko välitön lössähdys ilmapuseista tai O-renkaista kiini, että nostetaan jousitus yläasentoon ja saippuavesi pullon kanssa spräjätä ja katsoa mistä mahdolliset kuplat tulee??

                                                          Comment


                                                            Kyllä se yksi tapa on. Etupäässä pussi voi vuotaa myös ylälautasen o-renkaasta - sitä ei saippualla selvitä. Siellä jää joskus pultit löysälle ja alkaa ajan myötä vuotaa.

                                                            Mutta kyllä yleisin yllättävä vuoto on pussin kumi. Korjaa pian, kompura väsyy.

                                                            Comment


                                                            • Mikä on se "fysiologinen" syy että kakkosasenossa ilma jää ( ainkin toistaiseksi) paremmin pusseissa vrt normi ykkös asenossa? Normi asennossa omassa autossa on ainakin kuskinpuolella reipas vuoto ja se lösähtää heti alas moottorin summuttettuna ja kompura menee joka puolen minuutin väliin päälle jos sytytysvirta on päällä.

                                                              Arnottsin etuilmapussisarja on tilattu, toivottavasti kompura jäksaa siihen asti...
                                                              Viimeksi muokannut EPDM; 13.12.2014, 14:55.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X