Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vr6T B5 avant

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Nono, kohtahan sillä jo ajetaan. Ei ehkä vielä juhannuksena mutta pian kuitenkin.

    Comment


      En oo silleen jaksanu ottaa paineita. Jos tänä vuonna pääsee testaamaan niin ois komee homma.

      Comment


        Terho Terhonpajalta toi taas kaikkea hauskaa aeroflow hömpötystä.

        4" vbandi ja jousto downpipeen, alumiinisen kerääjäsäiliön, an8 alumiiniputkea polttoainelinjaksi ja laatikollisen liittimiä. Eiköhän nöistä taas jotain askartele.





        Comment


          Heivasin rosteriset malliosat pakosarjasta mäkeen ja hitsuutin piecuttina mustasta sopivat palat ja laipan paikalleen. Pienellä muokkauksella ahdinta sai otettua vielä sentin alaspäin. Vaikka justiinsa ennen ahdinta onkin noin 70 asteinen mutka, niin siihen keskelle kurvia saa sopivasti hukkiksen lähdön. Näin saadaan pakovirtaus suoraan hukkista päin, niin vois elää toivossa että se toimis kohtuullisesti. Hukkiksen sijoitus tulee olemaan downpipen alla, joten sen ohjaus on pakko toteuttaa kovilla putkilla ettei lämpö ala sulattamaan letkuja.
          Jotenkin omaan silmään hukkaportin lähdön laittaminen 90 asteen kulmaan pakovirtaukseen nähden ei ainakaan ole optimaalisin vaihtoehto.

          Downpipe mahtuu joustoineen kohtuu helposti ja hiukan joutavaa tilaa on. Seuraavaks alkaa hieman muuttuakkin ahtaammaksi kun aletaan lähestyä lootan korvaketta.





          Comment


            Sinne meni 4" ku laittoi vaan.

            Pakopiippu duunailtu kardaanitunneliin asti, seuraavaksi y-haaraa ja tuplana taaksepäin ettei syö maavaraa.





            Comment


              Sahuuttelin eilen 50mm putkesta 15° piecut paloja ja tänään hitsuuttelin tollasen vänkyrän mutkan kasaan. Nostin pakosarjan, pakopesän ja downpipen pöydälle että oli mukavampi suunnitella hukkiksen paikkaa. Tiali mahtuu oikein hyvin tonne dp alle, jos huomenna sais porattua sarjaan vielä reiän putkelle.

              Comment


                Näin ikään tulee hukkikselle putken lähtö.

                Comment


                  Siihen sen nyt sai sitten ährättyä. Lämpösuojausta varmaan joutuu väsäämään portin ja pakosarjan väliin hiukan.







                  Comment


                    Eikös tuo portti ole vesijäähdytteinen?

                    Comment


                      Onhan se. En silti halua grillata tota portin kantta.

                      Comment


                        Riittäskö jos hupputtaa pakopesän ja kääreen laittaa pakosatsille? Pitäis vähentää lämpösäteilyä jo huomattavasti.

                        Comment


                          Musta sarja ei tykkää olla kääreessä.

                          Comment


                            Eiköhän siihen riitä ihan vaan peltilevy lämpökilveksi.

                            Comment


                              Pakosarjaan, pakopesään ja downpipeen tulee techlinen aluskeraami + lämmöneristyspinnoite jokatapauksessa ettei tarvii muumiokääreisiin viritellä osia. Portin ja sarjan väliin just joku levy joka estää suoran lämpösäteilyn.

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja Jaako Näytä viesti
                                Musta sarja ei tykkää olla kääreessä.
                                Eipä oikein rosterikaan. Yhdet DP:t oli aika hyvin ruosteessa noin viiden vuoden jälkeen.

                                Comment


                                  Räplätään välillä tätäkin. Kesä toi näköjään pakoputkistoprojekteja kaikenmaailman laitoksiin eli työt haittaa harrastuksia.

                                  Mallikansi pois, portattu kansi paikalleen ja momenttiin. Samaan rytinään laitoin loput yläkerran rojut paikalleen.
                                  Pakosarjan laippaakin alottelin snurrailemaan tiivistettä mallina käyttäen.





                                  Comment


                                    työt haittaa harrastuksia
                                    Voi juukelis puukelis että tämä sitte kolahti kovasti päivän vai pari edellisen viestin jälkeen. Tarkemmin ottaen Terhon viestiin "onks millanen työtilanne."
                                    Noh, tässä nyt sitten on ollu vähän kaikenlaista liittyen erääseen time attack lotukseen. Viimeinen reilu kuukausi painettu terholta varastettujen kokistölkkien ja kahvin voimalla +12h töipäiviä tigin kolvi tulessa varmaan puolet ajasta.

                                    No, sainpa edes ostettua Revolta aviaidin kuivasumppu öljypumpun ja tuupattua sen kenaxilaan kannakkeen valmistukseen. Jos sitä joskus kerkeis taas puuhastelemaan b5 kanssa. Jotenkin nyt tuntuu siltä ettei siinä haastavia juttuja oikein ollutkaan.



                                    Comment


                                      Aviaidin pumppu sai pillettikannakkeensa tänään.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        Juurikaan ei taas oo hommat edistyny, mutta josko nyt alkais olla aikaa tälle. Kävin eilen finjectorilla vähän ostelemassa tarvikkeita tulevaan.

                                        Hain 2x 450lph intank walbroja, 5x 2000cc ev14 (kun menin jemmaamaan 1100cc liian hyvin halliin, myydään pois ku löytyy) aemin bensapaineensäätimen, tfsi puolat, kasa liittimiä ja nippu antureita.

                                        Comment


                                          Ai miks ei oo edistyny? Voi pojat kun tietäisitte... :)

                                          Ollaan porukalla nollattu persdynoa näiden projektien vaikeusasteiden suhteen.

                                          Comment


                                            Täällä savossa on kuulunu joskus sanonta: Eihä se oo kun tekköö.

                                            Mitä nyt somesta seurannut Hammun menoa niin ei se ihme ole, että kotona jää imurointi ja tiskien tiskaus vähän huomioitta. Niin ja onhan siellä tallissa tää b5:kin.

                                            Comment


                                              Otin tänää asiakseni modata syyläriä. Vedin puukkosahalla letkulähdöt irti ja kolvasin tilalle an20 ja 25x25 kulma-alsasta läpyskät että saa tunnelin niitattua kiinni siihe.
                                              Mitä tota syyläriä tutki niin melko rapeeta työnjälkeä, tainnu sillä 11v kiinalaisella tulla kiire kotiin.

                                              Nakkasin ahtimen ja pakopiippuakin vähän hollille. Ahtoputken kans täytyy lie tehä niin et hitsaa kompurakoteloon letkulähdön tilalle vielä yhen aeroflown clampin.







                                              Comment


                                                Kävin eilen ehtoolla naapurikylän ukolta MW steelin Marttilalta hakemassa yhden kappaleen lisää noita clamppeja. Pienellä kompurakotelon snurrauksella sopivuus oli aika hyvä, joten eipä siinä kummempia ihmettelyitä tarvittu kun kiinni vaan.







                                                Comment


                                                  Tänään tehtiin ahtoputkea ahtimesta kuuleriin. Muuten tulikin valmista, mutta pitää vielä tehä sikkaukset silkkarijoustolle ja kolvata kuulerin päähän putki kiinni.
                                                  Kuskin puolen ahtoputki onkin ollu pidemmän aikaa melkein valmiina, mutta katotaan nyt tehdäänkö se vielä uusiks.





                                                  Comment


                                                    Kolvasin ahtopiipun kuulerin kiinni ja mallailtiin kombinaatioo paikalleen, älkää välittäkö oksettavasta sinisestä sovitus silkkarista.

                                                    Comment


                                                      Joku etelämanteretta halaava Lotus taisi tehdä aikamoisen loven tämän rojektin aikatauluun ;)

                                                      Comment


                                                        Kyllähän siinä vähän sellasta oli ilmoilla, että taisin keretä nopeesti poiketa omalla hallilla ehkä 4 kertaa 3kk aikana. Lotus lenti australiaan ajamaan rallia, hiukan raakileena kylläkin mutta eiköhän se ens vuonna sit oo valjastettu täyteen potentiaaliin.

                                                        Tämmönen härveli posautettiin tosiaan nippuun, WTAC artikkeli aiheesta: https://www.worldtimeattack.com/inde...-from-finland/


                                                        Eilen kävin kolvaamassa toisen puolen ahtoputken valmiiksi, seuraavana joko putkiston tai polttoainepuolen kimppuun.

                                                        Comment


                                                          Mikäs tai kenen tekele on tuo sun imusarja?

                                                          Comment


                                                            Minun tekelehän se. En tosin kyllä välttämättä käyttäisi sitä termiä tuosta, ottaen huomioon että sen toimivuus on toteennäytetty jo useammassa autossa.

                                                            Comment


                                                              Tänään keijon ja veijon puuhakerhossa pökellettiin bensalinjoja ja hiukan vesiharavan puukotusta. AEMin paineensäädin tulipeltiin kiinni ja aeroflown liittimillä tefloniletkua hollille. Letkut menee 30cm alaspäin tulipeltiä pitkin jonka jälkeen ne muuttuu liittimen kautta AN8 alumiiniputkeksi jolla ne sitten vedetään konttiin.

                                                              Vesiharava ku ei enää ole yhteensopiva muutosten kanssa niin ei muuta kun palasiksi ja AN10 hitsuupalikoita suunnittelemaan. Lauri posautti kartioterällä vielä hitsuuliittimet jouheiksi ettei virtaus törmäile pykäliin.







                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X