Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vr6T B5 avant

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Juurikaan ei oo mainittavaa tapahtunu, lähinnä korin preppausta ja osien hankintaa. Kabiinista on purettu kaikki joutava ryönä pois jota noin 30kg edestä on ollutkin. Nyt kun sopivasti on saatu kevennettyä, niin laitetaan uutta tilalle. Vietiin tänään koppa samet oy:lle tervakoskelle ja siellä ukkelit taivuttelee putket. Siinä onki sit taas kun niitä alkaa kolvata.

    B5 oli muuten ulkona ekaa kertaa 1.5 vuoteen.

    Comment


    • Aloteltiin puuhaamaan keppejä koppiin. Täppäiltiin pääkaari yläreunasta nippusiteellä paikalleen ja migillä sitten etuputkia pääkaareen



      Comment


      • Kenaxilasta kolahti paketti. Pikkusen modattu öljynpoistokaukalo, sumppupumpun tellinki ja protoratas pumpun vetoon.







        Comment


        • Turvakaariasiat alkaa sillain olla hyvällä mallilla että häkki on nyt paistettu kasaan. Pudotettiin tänään kehikkoa alaspäin ja putket ympäri hitsaten. Nyt kun häkki on sillain muodossaan, niin voi alkaa suunnitella lisäputkia, jota tulee varmaan vielä parikymmentä metriä.



          Comment


          • Eli sidot voimansiirtolinjankin häkkyrään sisään? :P

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja hammu
              B5 S4 orkkisjarrut taitaa painaa noin 15.5kg vai onko tästä tarkempaa mittausta kellään?
              Orkkissatula ja Yellowstuffit 6,3 kg. EBC Turbogroove(?) -laikka 345 mm (8P S3) 12,1 kg.

              Comment


              • B5 ässän etulevy o sen reilu 20mm pienempi, et se pudottaa osan painosta pois levyssä, mut eihän se kevyt kombinaatio siltikään ole.

                Sit taas ekan iteraation HP2 satulat raudasta valettuna painaa enempi ku hammun jalka, et sinne ja tänne. :D

                Comment


                • Sen takia paddleshift on just hyvä ku voi sit amputoida vasemman jalan. Voi jättää HP2:t

                  Comment


                  • Pitää muistaa et tää on roskamoottori a4 lähtöjään missä on yhtä hyvät jarrut kun s-marketin ostoskärryssä. Niitä ei ikinä tullu punnittua, painoin ne suoraan roskiin rautanilkkojen kans.

                    Paddleshifti ois sikäli lisää painonpudotusta, ku amputois jalan, myis munuaisen ja mitänoita muita sisuskaluja vois muuttaa valuutaksi että olis rahua sellaseen.

                    Comment


                      HC touhulta nä... siis hyvältä näyttää! :)

                      Comment


                      • Jos unohtaa sanoa pulverimaalaajalle että jos ei saa muoviosia irti niin ei uunita niitä, niin päästään tilanteeseen että joutuu kyselemään purkuosia.

                        Tarve ois siis b5 a4 oikea + vasen etupään törmäysiskari muovi-insertteineen ja voi siinä olla vaikka ne korkeudensäätöpalikatkin puskurille.

                        Comment


                        • Hommat ei oikein etene, joitain tilattuja kilkkeitä on tullut ja penkkiä päästiin sovittamaan vihdoin. Nyt uskaltaa paistaa ylemmät oviputket paikalleen.

                          Comment


                          • Hiukan muutosta tämän projektin suuntaan. Jouduttiin pohtimaan tekniikan osalta pitkään tämän kanssa että mihin luokkaan enää pääsee ajamaan kilpaa. Turbomoottorilla kertoimien kanssa aina luokkana olisi joku älytön missä rahamiehet mellastaa eikä siellä oo saumaa pärjätä. Moottori myyntiin ja uusia ideoita etsimään.

                            Päädyttiin siis pitkällisen ideariihen ja omituisten juonenkäänteiden tuloksena asentamaan vw konsernin yksi kummallinen tuotos, VR6 moottori. Tämä on tilavuudeltaan 2.8 litraa ja 24 venttiilinen, joten päästään alle 3 litran luokkiin ajamaan. Poraamalla isommaksi ja mäntien vaihdolla päästäisiin vielä lähemmäs kolmen litran rajaa ja saadaan puristukset vielä korkeammaksi. Myös painojakauma paranee kun syyläri jää konttiin, moottori on lyhyempi, kevyempi ja taaempana. Myös painavan pwr välijäähyn voi jättää keulalta pois.



                            Comment


                              Ai, siis vaparina tarkoitus kierrättää? Kyllä Avant-kori olisi ollut vakuuttavampi sillä viitosella keulassa.

                              Comment


                                Paljonko tehoa tarkoitus saada tästä hienosta moottorista?

                                Comment


                                  Erittäin mielenkiintoinen suunnanvaihto moottorin osalta. Turbotettunahan tuo moottori yleensä näihin on maailmalla vaihdettu, mutta meneehän se ilmankin. Äänet on tuossakin moottorissa ihan parhautta...

                                  Comment


                                    Eiköhän tämäkin kone vielä ahdeta 1.4. barin (APR-IL -asteikko) paineilla ja varmaan tulee myös kuravesisuihkutus.

                                    Comment


                                      April...? :)

                                      Comment


                                      • Aprillipäivänä ei tosiaan kannata aivan kaikkea uskoa.

                                        Mutta on tää kuitenki turpiinalla ryyditetty 3.2l 24v.

                                        Comment


                                          Oikea valinta :)

                                          Comment


                                          • Nyt seurataan intensiivisesti! Kerrohan kuin tarkasti sovitteluvaiheet :)

                                            Comment


                                              selkeästi steppi seuraavalle tasolle. nelinumeroisia lukemia hakusessa?

                                              Comment


                                              • Terho piirsi tämmösen imarilaipan ja pulsedmedian aleksi 3d printtas mallikappaleen ennenkun alumiinista aletaan kaivamaan esille varsinaista kappaletta.




                                                Moottorin kannakekorvat tehtiin cromolevystä ja putkesta. Kannaketyynyt on AnLen käsialaa.





                                                Pattihan käy 01E perään originaali adapterilaipalla.

                                                Comment


                                                • Mitä tarkoitat "originaali adapterilaipalla" ? Se VR5 välissä oleva vai 034Motorsport valulaippa?

                                                  Comment


                                                    Touareg VR6

                                                    Comment


                                                    • 022103551A missälie kaikissa ollu. Vr5 passatti, vr6 phaeton ja touareg ainaki.

                                                      Comment


                                                        Eikä edes erityisen kallis:
                                                        http://speed-autoteile.fi/?p=hintahaku&q=022103551A

                                                        Comment


                                                        • Eipä kyllä ole verraten tuohon 034motorsportin laippaan. Tää ei taida istua 12-tappisen kanssa kuitenkaan?

                                                          Comment


                                                            Eikös tuo passatin vr5 ole 12-tappinen, eli kävisi...?

                                                            Comment


                                                              Oijoi, täällähän tulee komeaa jälkeä !
                                                              Mielenkiintonen kombinaatio 5cyl 12v :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X