Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vr6T B5 avant

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Letkun sisuskalut on kumia ja an4 koossa. Vesijäähy luultavammin tulee käyttöön.

    Comment


    • Jospa tännekki välillä jotakin pärinää.

      Tönittiin kiulu nosturille että saatiin jotain auton allakin tehtyä. Pitkään häirinneet takapään ruostehommat on nyt touhuttu valmiiksi. Pirusti teräsharjalaikka + rälläkkä laulatusta. Pohjalle crc musta galvacolor ja päälle kiveniskusuoja.

      Terho piirteli jarrucarrierit ja pulsedmedian aleksi printtas PLA mallin ettei tarvinnu testikappaletta tehä mistään kovemmasta matskusta.

      Pakopiippua pääs kanssa jatkamaan kun auto oli ylhäällä niin tehtiin sen verran kun matskua hyllystä löyty.
      Taakse tulee downpipen jälkeen 2x 2.75". Täytyy seuraavaks mittailla mitä päreitä tonne mahtuu vaimentimien osalta.







      Comment


        Taas on kannake väärin päin kuvassa, voi voi. :)

        Comment


        • No kaisse on väärinpäin kun et ollu kuvan ottohetkellä vielä kertonu että ei näin :D

          Comment


          • Räplättiin taas pakaria koko päivä eikä päästy kun puol metriä eteenpäin. Tai oikeastaan taaksepäin. Joutu kuitenki hiukan suunnittelemaan mitä tekee että palikat mahtuu paikalleen ja hommassa on ees järjen häivää.

            Ympäristöasiat kun on tapetilla kokoajan niin tähänhän tulee siis katalysaattoreita 2kpl että saadaan ekopiiperöt tyytyväisiksi. Luultavasti 200cell magnaflown tuotteet ja nehän samalla vaimentaakin kivasti. Toisaalta katit kun ei pitkään kestä rytinää eikä pauketta niin siihen lääke on ohittaa ne tarvittaessa.

            Hyvä ystäväni fuk yu man kiinanmaalta vaihtoi taskunpohjallisen kolikoita kahteen paineohjattuun läppään. Läpät on siis lähtökohtaisesti kiinni, että pakokaasu menee 2.5" putkien läpi kattien kautta takavaimentajille kun päristellään mukavasti. Sitten kun tilanne on se että pakopiipusta tulee jonkuverran enempi sekä äkisti tavaraa niin läpät on auki ja luultavasti kissat ei muuta niin nopeasti taivaaseen. Läpät auki virtauksen suunta on kuitenkin kattien ohi aika paljon jouheemmin takavaimentajia kohti. Harmi vaan kun suora putki loppu kesken ettei oikein homma etene tällä viikolla enää.

            Comment


              Tämä on hyvä. Ei tarvi etukäteen hakea katsastukselle päästölappua mistään kyläsepän pajalta :)

              Comment


              • Sillai se sinne sujahti. Pakoputkiston paino turbolta taakse tällä hetkellä noin 11kg.

                Comment


                • Canton racingin öljytermari löyti paikkansa etuaisasta. Ens viikolla pitäis keksiä sopiva jäähdytin keulalle ja alkaa letkuttaa.



                  Comment


                  • Testailin #12 fupacuppia, paistoin pakaria ja oltiin vakavana soittamassa speedmetallia, koska onhan tää vakavaa hommaa.





                    Comment


                      Kerrassaan kaunista :D

                      Comment


                        Melkonen putkisto

                        Comment


                          On. Vaan nyt noita on helppo lähteä tekemään sarjatyönä kun on yhdestä mitat ja jigit ;)

                          Comment


                          • Eikai noita kannata sarjana alkaa tehä. Halusin testailla noita läppäsysteemejä et millain ne kestää rytinää ja pauketta. Urssissa ainaki lähtörajottimella katti tyhjeni ennen ku kerkes sanomaan ympäristöystävällisyys kunniaan.

                            Comment


                              Jaa mitä? Eikö B5 korisia projekteja ahdetulla VR6 moottorilla muka ole riittävästi että kannattais?

                              Comment


                              • Sähköjänikset istu useemman päivän pöydän ääressä sähköttämässä, ite lähinnä istuin vieressä piereskelemässä vauhtia ja viisastelemassa.

                                Johtosarja moottorille on nyt valmis, niitattu motorsporttiliittimeen, korin puolelta kieputettu nippuun ja sukitettu. Vielä ecun pää kiinni ja aletaan olla alueella sähköjen kanssa.

                                Kakkoskuvassa on muuten koko moottorin johtosarja paikallaan poislukien tulpanjohdot. Pari johtoa pitää vielä piilottaa paremmin ja asentaa kiinnikkeet.





                                Viimeksi muokannut Hammu; 5.5.2019, 23:03.

                                Comment


                                • Olikos tässä jo startti kiinni? Miten toteutit sen ton 01E/vr6 kiinnityksen naittamisen?

                                  Comment


                                  • Eiköhän tämän projektin päällikkö vedä tällä hetkellä ansaittua henkeä, kun erään time-attack audin viimeisiä palllien puristeluja katsellut

                                    Comment


                                    • Ei tässä mitään henkeä jouda vetää.

                                      Phaetonin startti menee ihan ruuvaamalla kiinni orkkis vr6/01e adapteriin. Osanumerokin taitaa löytyä jostain aiemmista postauksista.

                                      Moottoristaki otettiin ensisavut joskus kesäkuun loppupuolella.

                                      Comment


                                        Millä eculla tämä paketti tulee?
                                        Lueskelin joskus threadin läpi enkä muista että olisi ollut puhetta.

                                        Comment


                                        • Motec m130 gpr.

                                          Comment


                                          • Pitänee pikkuhiljaa alkaa taas raapia tätäkin kiikkua nippuun.

                                            Lohko kävi aaltosen sedillä koneistuksessa mäntsälässä, johon vielä päälle tehtiin itte m10x1.5 -> m11x1.5 kansipulttien kierremodis.
                                            Lohko tosiaan porattiin ekaan ylikokoon (84.5), tsekattiin runkolinja läpi kun kampura vaihtuu ja alakertaan tulee korsettilevy.

                                            Mittailtiin tänään plastigaugella runkolaakerien älykset, jotka osui hyvin tehtaan ilmoittamaan uuden speksiin. 0.02-0.06 on "uusi" ja 0.1 on kuluneen raja. Näiden kolbenschmidtin runkolaakerien välys oli 0.051 kaikissa 75nm momenttiin kirrattuna 12.9 pulteilla.

                                            Seuraavana kun joku logistiikkaputiikki roudaa nipun hiluja tontille, niin päästään mittaamaan kk-laakerien välykset ja varmaan hieromaan männänrenkaiden välyksiä.

                                            Osabingo yhteen versioon ns. R30 moottorista. Lyhyempi isku, lisää kierroksia, maksimoitu tuho.
                                            ​​​​R32 lohko ja kansi
                                            JE pistons männät, 84.5mm 11.5 puristuksella. 279950
                                            FCP engineering x-profiili kiertokanget
                                            ​​2.8 12v AAA moottorin kampiakseli
                                            Näillä eväillä kasattuna ton pitäis olla 9.0:1 puristuksella oleva 3 litrainen. Viinamäen hommissa vois toki olla kovempikin ruttu.

                                            Punainen mäiske runkolaakereissa on amsoilin kasausrasvaa.

                                            Click image for larger version

Name:	IMG_20191207_003823.jpg?img=medium.jpg
Views:	810
Size:	102,0 Kt
ID:	1870797
                                            Click image for larger version

Name:	IMG_20191206_144115.jpg?img=medium.jpg
Views:	815
Size:	150,0 Kt
ID:	1870798


                                            Click image for larger version

Name:	IMG_20191206_194319.jpg?img=medium.jpg
Views:	809
Size:	120,2 Kt
ID:	1870796

                                            Comment


                                            • Mikä tuon ympäripunotun kaapelihässäkän funktio on ? Kerätä häiriöitä paremmin vai lisätä mekaanista kestoa ?
                                              En siis ymmärrä tuota punostyyliä.

                                              Comment


                                              • Ainakin kaikkialla internetin motorsport sähköjeesuspalstoilla vouhotetaan että suojaa häiriöiltä parhaiten. En sen tarkemmin tiedä enkä osaa perustella. Myöskään en kovin tarkkaan jaksa perehtyä kun aihe aiheuttaa itelle henkistä allergiaa.

                                                Tänään poksahti laakereita lisää postilaatikkoon ja pakkohan ne oli mitata. Koko kellarin välykset osui plastigaugella aika samaan.

                                                Kiertokanget: fcp engineering x-profiili + king racing XP (CR6764XP-STD) standardikokoinen laakeri, arp2000 3/8" pultti 67nm momentissa arp molyrasvalla, välys kaikissa kauloissa 0.051mm.

                                                Pitkittäisvälys ACL (2T5532-std) laakereilla 0.16mm heittokellolla mitattuna.

                                                Comment


                                                • Jes, siis en ole kyllä itse tuollaiseen punostyyliin törmännyt vielä, vaikka emc asioiden kanssa monissa jutuissa toiminkin. Noin harva kierto monien johtimien kanssa (ei parikierto eikä mitenkään impedanssisovitettu tai mitoitettu aallonpituuksien mukaan) ei vaan vaikuta omaan silmään mitenkään perustellulta, ei yksi- tai monimuotoisten häiriöiden kannalta.

                                                  Toki, sen olen oppinut vuosien saatossa että aina välillä pitää varautua yllätyksiin näissäkin ja täytynee varmaankin katsella ko. punostavan etuja / tutkimuksia interwebsistä. Hyvähän se on jos tulee perustutkimukseen jotain uutta tietoa mistä voisi olla muuallakin hyötyä. Pitää aihetta katsoa ajatuksella.
                                                  Ei aiheuta itsellenikään nyppimistä, mutta kysyin kyllä ihan puhtaasta mielenkiinnosta (vaikka kyllä näen nyt jälkikäteen tuosta aikaisemmasta viestistä että sen voisi myös tulkita melko negatiivisena kannanottona)

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X