Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vr6T B5 avant

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • repsa
    vastasi
    Jes, siis en ole kyllä itse tuollaiseen punostyyliin törmännyt vielä, vaikka emc asioiden kanssa monissa jutuissa toiminkin. Noin harva kierto monien johtimien kanssa (ei parikierto eikä mitenkään impedanssisovitettu tai mitoitettu aallonpituuksien mukaan) ei vaan vaikuta omaan silmään mitenkään perustellulta, ei yksi- tai monimuotoisten häiriöiden kannalta.

    Toki, sen olen oppinut vuosien saatossa että aina välillä pitää varautua yllätyksiin näissäkin ja täytynee varmaankin katsella ko. punostavan etuja / tutkimuksia interwebsistä. Hyvähän se on jos tulee perustutkimukseen jotain uutta tietoa mistä voisi olla muuallakin hyötyä. Pitää aihetta katsoa ajatuksella.
    Ei aiheuta itsellenikään nyppimistä, mutta kysyin kyllä ihan puhtaasta mielenkiinnosta (vaikka kyllä näen nyt jälkikäteen tuosta aikaisemmasta viestistä että sen voisi myös tulkita melko negatiivisena kannanottona)

    Leave a comment:


  • Hammu
    vastasi
    Ainakin kaikkialla internetin motorsport sähköjeesuspalstoilla vouhotetaan että suojaa häiriöiltä parhaiten. En sen tarkemmin tiedä enkä osaa perustella. Myöskään en kovin tarkkaan jaksa perehtyä kun aihe aiheuttaa itelle henkistä allergiaa.

    Tänään poksahti laakereita lisää postilaatikkoon ja pakkohan ne oli mitata. Koko kellarin välykset osui plastigaugella aika samaan.

    Kiertokanget: fcp engineering x-profiili + king racing XP (CR6764XP-STD) standardikokoinen laakeri, arp2000 3/8" pultti 67nm momentissa arp molyrasvalla, välys kaikissa kauloissa 0.051mm.

    Pitkittäisvälys ACL (2T5532-std) laakereilla 0.16mm heittokellolla mitattuna.

    Leave a comment:


  • repsa
    vastasi
    Mikä tuon ympäripunotun kaapelihässäkän funktio on ? Kerätä häiriöitä paremmin vai lisätä mekaanista kestoa ?
    En siis ymmärrä tuota punostyyliä.

    Leave a comment:


  • Hammu
    vastasi
    Pitänee pikkuhiljaa alkaa taas raapia tätäkin kiikkua nippuun.

    Lohko kävi aaltosen sedillä koneistuksessa mäntsälässä, johon vielä päälle tehtiin itte m10x1.5 -> m11x1.5 kansipulttien kierremodis.
    Lohko tosiaan porattiin ekaan ylikokoon (84.5), tsekattiin runkolinja läpi kun kampura vaihtuu ja alakertaan tulee korsettilevy.

    Mittailtiin tänään plastigaugella runkolaakerien älykset, jotka osui hyvin tehtaan ilmoittamaan uuden speksiin. 0.02-0.06 on "uusi" ja 0.1 on kuluneen raja. Näiden kolbenschmidtin runkolaakerien välys oli 0.051 kaikissa 75nm momenttiin kirrattuna 12.9 pulteilla.

    Seuraavana kun joku logistiikkaputiikki roudaa nipun hiluja tontille, niin päästään mittaamaan kk-laakerien välykset ja varmaan hieromaan männänrenkaiden välyksiä.

    Osabingo yhteen versioon ns. R30 moottorista. Lyhyempi isku, lisää kierroksia, maksimoitu tuho.
    ​​​​R32 lohko ja kansi
    JE pistons männät, 84.5mm 11.5 puristuksella. 279950
    FCP engineering x-profiili kiertokanget
    ​​2.8 12v AAA moottorin kampiakseli
    Näillä eväillä kasattuna ton pitäis olla 9.0:1 puristuksella oleva 3 litrainen. Viinamäen hommissa vois toki olla kovempikin ruttu.

    Punainen mäiske runkolaakereissa on amsoilin kasausrasvaa.

    Click image for larger version

Name:	IMG_20191207_003823.jpg?img=medium.jpg
Views:	810
Size:	102,0 Kt
ID:	1870797
    Click image for larger version

Name:	IMG_20191206_144115.jpg?img=medium.jpg
Views:	815
Size:	150,0 Kt
ID:	1870798


    Click image for larger version

Name:	IMG_20191206_194319.jpg?img=medium.jpg
Views:	809
Size:	120,2 Kt
ID:	1870796

    Leave a comment:


  • Hammu
    vastasi
    Motec m130 gpr.

    Leave a comment:


  • Vilikii
    vastasi
    Millä eculla tämä paketti tulee?
    Lueskelin joskus threadin läpi enkä muista että olisi ollut puhetta.

    Leave a comment:


  • Hammu
    vastasi
    Ei tässä mitään henkeä jouda vetää.

    Phaetonin startti menee ihan ruuvaamalla kiinni orkkis vr6/01e adapteriin. Osanumerokin taitaa löytyä jostain aiemmista postauksista.

    Moottoristaki otettiin ensisavut joskus kesäkuun loppupuolella.

    Leave a comment:


  • gedu
    vastasi
    Eiköhän tämän projektin päällikkö vedä tällä hetkellä ansaittua henkeä, kun erään time-attack audin viimeisiä palllien puristeluja katsellut

    Leave a comment:


  • VWarre-00
    vastasi
    Olikos tässä jo startti kiinni? Miten toteutit sen ton 01E/vr6 kiinnityksen naittamisen?

    Leave a comment:


  • Hammu
    vastasi
    Sähköjänikset istu useemman päivän pöydän ääressä sähköttämässä, ite lähinnä istuin vieressä piereskelemässä vauhtia ja viisastelemassa.

    Johtosarja moottorille on nyt valmis, niitattu motorsporttiliittimeen, korin puolelta kieputettu nippuun ja sukitettu. Vielä ecun pää kiinni ja aletaan olla alueella sähköjen kanssa.

    Kakkoskuvassa on muuten koko moottorin johtosarja paikallaan poislukien tulpanjohdot. Pari johtoa pitää vielä piilottaa paremmin ja asentaa kiinnikkeet.





    Viimeksi muokannut Hammu; 5.5.2019, 23:03.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Jaa mitä? Eikö B5 korisia projekteja ahdetulla VR6 moottorilla muka ole riittävästi että kannattais?

    Leave a comment:


  • Hammu
    vastasi
    Eikai noita kannata sarjana alkaa tehä. Halusin testailla noita läppäsysteemejä et millain ne kestää rytinää ja pauketta. Urssissa ainaki lähtörajottimella katti tyhjeni ennen ku kerkes sanomaan ympäristöystävällisyys kunniaan.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    On. Vaan nyt noita on helppo lähteä tekemään sarjatyönä kun on yhdestä mitat ja jigit ;)

    Leave a comment:


  • -03 tq
    vastasi
    Melkonen putkisto

    Leave a comment:


  • terroristiristo
    vastasi
    Kerrassaan kaunista :D

    Leave a comment:


  • Hammu
    vastasi
    Testailin #12 fupacuppia, paistoin pakaria ja oltiin vakavana soittamassa speedmetallia, koska onhan tää vakavaa hommaa.





    Leave a comment:


  • Hammu
    vastasi
    Canton racingin öljytermari löyti paikkansa etuaisasta. Ens viikolla pitäis keksiä sopiva jäähdytin keulalle ja alkaa letkuttaa.



    Leave a comment:


  • Hammu
    vastasi
    Sillai se sinne sujahti. Pakoputkiston paino turbolta taakse tällä hetkellä noin 11kg.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Tämä on hyvä. Ei tarvi etukäteen hakea katsastukselle päästölappua mistään kyläsepän pajalta :)

    Leave a comment:


  • Hammu
    vastasi
    Räplättiin taas pakaria koko päivä eikä päästy kun puol metriä eteenpäin. Tai oikeastaan taaksepäin. Joutu kuitenki hiukan suunnittelemaan mitä tekee että palikat mahtuu paikalleen ja hommassa on ees järjen häivää.

    Ympäristöasiat kun on tapetilla kokoajan niin tähänhän tulee siis katalysaattoreita 2kpl että saadaan ekopiiperöt tyytyväisiksi. Luultavasti 200cell magnaflown tuotteet ja nehän samalla vaimentaakin kivasti. Toisaalta katit kun ei pitkään kestä rytinää eikä pauketta niin siihen lääke on ohittaa ne tarvittaessa.

    Hyvä ystäväni fuk yu man kiinanmaalta vaihtoi taskunpohjallisen kolikoita kahteen paineohjattuun läppään. Läpät on siis lähtökohtaisesti kiinni, että pakokaasu menee 2.5" putkien läpi kattien kautta takavaimentajille kun päristellään mukavasti. Sitten kun tilanne on se että pakopiipusta tulee jonkuverran enempi sekä äkisti tavaraa niin läpät on auki ja luultavasti kissat ei muuta niin nopeasti taivaaseen. Läpät auki virtauksen suunta on kuitenkin kattien ohi aika paljon jouheemmin takavaimentajia kohti. Harmi vaan kun suora putki loppu kesken ettei oikein homma etene tällä viikolla enää.

    Leave a comment:


  • Hammu
    vastasi
    No kaisse on väärinpäin kun et ollu kuvan ottohetkellä vielä kertonu että ei näin :D

    Leave a comment:


  • Mr.Crossfire
    vastasi
    Taas on kannake väärin päin kuvassa, voi voi. :)

    Leave a comment:


  • Hammu
    vastasi
    Jospa tännekki välillä jotakin pärinää.

    Tönittiin kiulu nosturille että saatiin jotain auton allakin tehtyä. Pitkään häirinneet takapään ruostehommat on nyt touhuttu valmiiksi. Pirusti teräsharjalaikka + rälläkkä laulatusta. Pohjalle crc musta galvacolor ja päälle kiveniskusuoja.

    Terho piirteli jarrucarrierit ja pulsedmedian aleksi printtas PLA mallin ettei tarvinnu testikappaletta tehä mistään kovemmasta matskusta.

    Pakopiippua pääs kanssa jatkamaan kun auto oli ylhäällä niin tehtiin sen verran kun matskua hyllystä löyty.
    Taakse tulee downpipen jälkeen 2x 2.75". Täytyy seuraavaks mittailla mitä päreitä tonne mahtuu vaimentimien osalta.







    Leave a comment:


  • Hammu
    vastasi
    Letkun sisuskalut on kumia ja an4 koossa. Vesijäähy luultavammin tulee käyttöön.

    Leave a comment:


  • kenax
    vastasi
    Mitä letkumateriaalia noissa hukkiksissa on? Tuleeko näihin vesijäähdytys?

    Leave a comment:


  • Hammu
    vastasi
    Heitettiin noi hukkiksien ohjausletkut jotenki höhhölleen, kait ne tuollain välttää.

    Leave a comment:


  • Hammu
    vastasi
    Jos tännekki välillä jotain. Sytkälaitteisto valmistui ja puolat löysi paikkansa abs pumpun vanhasta paikasta. AEMin suurtehopuolat ja msd johdot. Irtokamoista kasattuna johdot oli kalliimmat kun puolivalmis LS v8 setti niin laitoin sit sellasen ja painoin ylimääräset romut talteen. Pakosarjaan tuli paistettua EGT antureille paikat jotka meni yllättävän suoraan vaikka vaikka ihan kovin pitkää hetkeä ei mittailtu. Hukkaporttien putki tuli jatkettua downpipelle asti ja se sukeltaa yllättävän sujuvasti vetarin ali. Ehkä vähän lämpösuojausta suojakumille ettei tuu mitään komplikaatioita.







    Leave a comment:


  • Hammu
    vastasi
    Puhammikko osu tässä naulan kantaan. Harvemmin muutenkaan noissa porteissa on mitään ongelmia ollut.

    Leave a comment:


  • Mikko.P
    vastasi
    Toisaalta jos tarvitsee pesää vaihtaa, saa hitsailla taas... ahtojen ohjauksen tarkkuudelta / riittävyydeltään varmasti 2 pienempää parempi kuin yksi "suuri"?

    Leave a comment:


  • mcpete
    vastasi
    Harkitsitteko portin tekemistä suoraan ahtimen pakopesään? Se on ilmeisesti hyvinkin toimiva ratkaisu ja olisi selvinnyt vain yhdellä vikaantuvalla kohteella.

    Leave a comment:

Working...
X