Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vr6T B5 avant

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Onhan sitä hyvä olla pari venaa varalla hanskalokerossa..

    Comment


    • Adapterilaippa on Phaetonin VR6 manuaalinelikko tehdastekoine kappale, jolloin yhdistettin audin 01E VR6 mootorin.
      Touaregin manuaaliaski on eri sukua.

      Kylla muuten pikkase lämmittä nähdä tällaista rakentelua.

      Comment


      • Pitkästä aikaa jaksoi ja ehti vähän puuhastella.

        Laitoin noi tialin hukkaportit tolleen hiukan vinkkeliin peräkkäin. Lähdöt on kollektorien jälkeen mutkista, eli kaasun virtaus on suoraan hukkiksia kohden molemmista sarjoista.

        Comment


        • Kamalasti on taas hitsailtu juttuja, muttei mitään näyttämisen arvoista oikein vielä.

          Ilmansuodattimen saa ainakin oletettavasti sellaseen paikkaan että maskista se saa tarpeeksi ilmaa.

          Comment


          • Puuhailin huohotuspöntön ja sijoittelin öljyasioita konehuoneeseen. Takmillin Tapsa sorvas mulle vähä holkkeja vanteisiin niin pääsee niitäkin sovittelee. Tilasin tarvikeloksut eteen niin voi vähän arvioida kuin paljon niille joutuu näyttää jaskaa. Popniittilevikkeet varmaan on sopiva tyylisuunta tähän.

            Vanteiden speksit on 10.5*18 et15








            Comment


            • Edellisvisiitillä Terholaan tilasin pikku muutokset imarin laippaan joka on nyt sarlin race teamilla odottamassa työjonossa. Samalla pääsin fiilistelemään puoliksi ajeltua jarrukeskiötä.






              Sitten tuossa kesäkuun alussa polkaistiin pikku roadtrippi mekaanikoimassa latvian bauskassa autocrossin EM osakilpailussa. Samalla vauhdilla käytiin vähän vilkuilemassa eräällä liettualaisella s1 replicoita valmistavalla verstaalla että mikä siellä oli tällä kertaa meininki. Löyty sopivasti shifteri sieltä asenneltavaksi.



              Comment


                Kiva paja :)

                Saako tiedustella mitä shifteri kustansi?

                Comment


                • Shifterin myyntihinta lienee jossain 300euron kantturoilla.

                  Terhon pajalta tärähtää. Sorvin ääressä oli tehty juhannustaikoja ja keskiöt oli valmistuneet joten tänään ohjelmassa jarrujen nypläämistä.

                  Samaten sarlin race teamilla työharjoittelussa oleva tuttu kaveri pyöräytti ensin sikablockista kappaleen terhon piirtämästä imarin laipasta. Sopivuus todettiin ja sama homma sitten alumiinista, seuraavaksi sitten pitäis alkaa yhdistelemään palapelin osia.







                  Comment


                  • Laikat sopii keskiön kanssa yhteen vallan mainiosti, joten seuraava operaatio lienee jarrusatulan kannakkeiden valmistus ja keskiöiden eloksointi.

                    Comment


                    • Hommat taas vähän laahaa, kun terho teki perinteiset ja soitti heinäkuun alussa että olis kilpurihommia.

                      No, sinänsä pientä upgradea pääsee sen varjolla tekemään, eli tilasin ak motorsportin putkiapurungon eteen. 335mm takalaikat lähti parempaan kotiin ja tilalle tulee 300mm b7 s4 laikat.
                      Kävin tänään joutessaan nostamassa moottorin jo pois konehuoneesta että pääsee mitoittamaan vauhtista kytkinpakettia varten.

                      Alkaa kyllä pikkuhiljaa hiipua toivo tänä vuonna ajamisesta mutta saa nyt nähdä.

                      Comment


                      • Postipate otti ja kippas apurungon Terholaan. Käytiin se sieltä keräilemässä talteen ja leipastiin paikalleen, samoilla vauhdeilla meni moottorikin takaisin konehuoneeseen.

                        Vanha modattu apurunko loppusijoitettiin uuteen kotiin.





                        Viimeksi muokannut Hammu; 10.8.2018, 13:23.

                        Comment


                        • Mulla tuli sellane idea etten haluu mitään ylimääräsii liitoksia ja bensapumppuja pitkin poikin sun muuta kerjuusäiliöitä.

                          Ois varmaan fiksuin ollu ostaa suoraa ATL valmis tankki mut ei. Ruuvattiin täyttöaukko irti, tehtiin tussilla tiivisteen kanssa leikkuumerkit ja kuviosahalla pikku yrmäytys. Porattiin pultireiät ja todettiin että irtomuttereita ei saa hullukaan erikseen asenneltua tonne niin jysäytettiin vetomutterit paikalleen.

                          Nyt vaan tarvii askarrella pumpuille kiinnitysjudanssit ja sähköt tohon.

                          Epyteciltäkin kolahti korsettilevy ja 12.9 pultit kellariin.





                          Comment


                            no perkele, tolleenhan sitä saa atl tehtyy kotioloissa.

                            Comment


                              Oliko kuinka paljon painoeroa apurungoissa?

                              Comment


                              • Kyllähän se kevyempi on, AK sivuilla lukee näin: 8,5 kg, it is 7.5 kg (16lbs) saving over OEM subframe.

                                Comment


                                • Tänään neppailtiin öljypohjaan vähän mallia muutama tunti iltapuhteina.

                                  Jotain loiskelevyn tapaista varmaan tarvii suunnitella ja pohjaa pitää vielä vähän nostaa kun imu jäi hiukan kauas. 3cm varmaan on vähän turhan iso väli pohjasta imuun.





                                  Comment


                                    Ei taida olla ihan pikkuosumasta moksiskaan tuo pohja. :) Pitäiskö 3g-mallintaa vähä sitä tilavuuttakin?

                                    Comment


                                    • No mä laskin äkkiseltään et ilman öljypumpun viemää tilaa se on ny likimain 7,5l jos on tappitäys. Pohjaa ku nostaa pari senttii niin ollaan 6.5l tienoolla. Phaetonissa öljymäärä on 6l vr6 kanssa, niin koitan tähtää et täs ois samalla sektorilla.

                                      Comment


                                      • Jatka ennemmi imuputkea. Paljon kans pärjää. :)

                                        Comment


                                        • Kuvasta näkee, että imuputken jatkaminen ei ole ihan yksinkertainen temppu.

                                          Comment


                                            Lyö öljypohja lommolle imuputken kohdalta ;)

                                            Comment


                                              On siinä mulla autonrakentajat. :) Öljypohjasta siivu pois -> kilo painoo pois etuakselin etupuolelta öljyn muodossa. Niitä voi vaihtaa sit vaikka useemmin jos tuntuu siltä.

                                              Comment


                                              • Jos käytät Touaregin imujalka, se on pidempi, tai sitten seulan välin adapteri/jatkokorokke.

                                                Comment


                                                • Tehtiin nyt silleen että nostettiin syvän osan takareunasta sentillä ja edestä kolmella. Imukaula kun on tommonen vinkkeli, niin reuna on pari milliä pohjasta ja toinen reuna vajaa sentin. Tähän tulee kuitenkin 8mm paksu korsettilevy niin saa sit olla niinku on.

                                                  Öljytilavuus pohjassa nyt siinä 6.5l tienoolla, mutta voishan tuota sivusuunnassa levittää vielä hiukan.

                                                  Loiskelevyasiaa tarttis seuraavaks alkaa suunnitella, tarttee varmaan tutkailla miten muissa on toteutettu.




                                                  Comment


                                                    Omaani tein (AEB-)öljypohjan reunoilta suht läheltä lohkorajaa suorat levyt reiluun alavinkkeliin. Öljy jää mutkassa ja jarrutuksessa ko. levyjen alle ja sitä on aina vähintään levyn alareunan tasolle asti loisketilanteen alkaessa. On toiminut hyvin.
                                                    Tähän on tulossa varmaan sen verran puhkua, että paikallaan olisi myös takareunasta jostain tuolta triggerilevyn läheltä yksi levy imuputkihässäkän keskivaiheille tms.

                                                    Mihin tuossa tulee tyhjennysproppu niin, että se olisi mieluusti lähtökohtaisesti aina alimpana vaikka auto ei olisi aivan vaaterissa?

                                                    Comment


                                                    • Tyhjennysproppu on alimmassa kohdassa nyt. Tökkäsin tommosen an6 kokoa olevan hitsipalikan siihen.



                                                      Comment


                                                      • Eilen paistoin öljypohjan ulkopuolelta ensin umpeen ja kokeiltiin tilavuutta. Kuvassa on nyt 6l fairyvettä ja vuotoja ei havaittu. Vähän 50/60 tekiskö vielä lisätilaa öljylle kun loiskelevyt ja öljypumppu kuitenkin vie tilaa.

                                                        Pohja enikeis piti vedet sisällään, niin kolvasin saumat sisäpuoleltakin ja todettiin tuote toimivaksi.

                                                        Comment


                                                        • Polttoainepuolta vähän saatiin kasaanpäin. Läpiviennillisiin kiekkoihin hitsataan 39mm sisähalkaisijalla olevat alumiiniputket joihin pumput kiinnittyy. Pumppuina 450lph walbrot esisuodattimilla.
                                                          Tankista ulos 10mm-AN6 läpiviennit, aeroflow y-haara jonka jälkeen AEMin iso suodatin.

                                                          https://walbrofuelpumps.com/walbro-f...-fuel-pump-e85
                                                          http://www.finjector.com/verkkokaupp...n-p-531453-23/

                                                          Pienempään kiekkoon tulee tankkausputki joka vedetään tankinluukulle eli ei tartte pyllistellä takakontissa kun tankkaa.




                                                          Comment


                                                          • Tänään kolvailin plenumin tötteröitä kasaan, huomenna jos sais noi loppuun asti.

                                                            Tajusin kans et bensakisko puuttuu niin semmonen lähti tilaukseen.

                                                            Comment


                                                            • Eikös näissä kuuluisi olla joka toinen imutötsä lyhyempi kannen kanavien pituuseron takia?

                                                              https://www.motorgeek.com/phpBB2/gal...nerIntake3.jpg

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X