Näkyy olevan rs-napa myös kevennetty. Ihan kelpo upgrade siis. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vr6T B5 avant
Collapse
X
-
Tästä puskurin / kuulerin kannakkeesta tuli tällänen häkkyrä. Pitää leikellä ylimääräiset pois, laittaa puskurille muutama kiinnityspultti ja eiköhän se olis siinä. Tarkoitus tosiaan on se että koko paketti purkautuu tarvittaessa keulasta irti kohtuullisen nopeasti.
Kuvassa kaikki on jo yhtä puuta ja irtoaa keulasta kokonaisena pakettina.
Comment
-
Varsinainen kattila on nyt nostettu keulalle ja keulapalkki on valmis maalaukseen. Porattiin vielä kevennyksen ja reiskaar hengen mukaisia reiskaar-reikiä painavimpaan osaan. Vaikutus painoon oli varmasti huikean marginaalinen.
Sovituskansi pääsi takasin lohkon päälle, että pääsee jatkamaan nikkarointia ahtoputkien ja pakosarjan osien kanssa.
Comment
-
Hienosti alkuperäinen suunnitelma ahtoputkista päätyi siihen että vedin ne tänään vannesahalla takas kappaleiksi. Pituutta tulee muutama kymmenen senttiä lisää mutta pääsee eroon kahdesta tiukasta kurvista. Kuulerin kiinnityspalikat sain pulverimaalauksesta joten ei muutakun romut paikalleen ja miettimään.
Ahtoputki pro 3d mallinnusteipillä alotin hahmottelemaan uutta rööriä ja viikonlopuksi jos kerkeää palikkakuorma tontille niin eiköhän kuulerilta kaasuläpälle asti saada tehtyä.
Ennen sitä täytyy käydä hakemassa vielä yks alumiininen 3" 90 kurvi ja pätkä suoraa.
Comment
-
Ulkoistin pakosarjan valmistamisen kaverille, Antti "Luisu" Hanniselle. Ukko on joillekkin ehkä tuttu timeattackista ja mm. Nettimoto vs mp-maailma prätkäprojektista. Tehtiin tänään luisun kanssa karkea jigi sarjalle että sitä päästään edistämään. Vanha kynäteline toimii hyvin ahtimen paikan määrittämisessä.
Jos jollain on jouten mustasta leikattu T4 laippa, niin saa tarjota.
https://www.facebook.com/luisugarage/
Muuten leikeltiin taas puskuria että RS verkot mahtuu ahtoputkien ja puskurin väliin. Samalla tuli siistittyä entisiä karkeita leikkauksia puskurista ja hitsailtua pätkä ahtoputkea ja poltettua sormet vähintään pariin otteeseen. En tiiä oppiiko tyhmä pää ikinä sitä että vaikka hitsattu alumiini ei hohda punasena niin se voi olla vähän kuumaa. Alkaa nimittäin hanskat sulamaan sormiin kiinni kun vähän varomattomasti ottaa kiinni.
Comment
-
Suunniteltiin viikonloppuna vesiputkien reittiä, pakko kai ne on vetää kabiinin läpi kun en oikein auton alle haluis niitä vetää vaikka kuinka suojais ne. Keskeltä apparin lattiaa 30mm putket mahtuis oikein hyvin, eristäis ne termotekillä ja pulttais päälle hattulistan eristevillan kanssa niin siitä ei välttämättä sais lisälämmitystä hyttiin.
Kuuleri-kaasuläppä ahtoputkelle valmistuu suurinpiirtein järkevä reitti ilman tiukkoja mutkia. Ahtoputken pikaliitin jäänee kanssa suht helppoon paikkaan avata.
Comment
-
Joskus oon nähny että vesiputket on laitettu kardaanitunneliin. Ootko sellaista ratkaisua miettiny?
Comment
-
Oon nähny kans. Worst case scenariona kardaani katki, vesiputki katki, mehut pihalle ja kone katki. Saishan sen joo suojattua jollain teräslevyllä mut mielummin laittaa turvallista reittiä ja vähän tekee enemmän hommia. Yhtään liitosta ei kuitenkaan hytin puolelle tuu vaan menee pelkkänä läpiputkena.
Comment
-
On joo vähän foliohattu triggered meininkiä.
TTSpeedin Teron kanssa sovittu taas kaikenlaisia kommervenkkejä, V1 maxxecu lähti kiertoon ja tilalle tulee maxxecu race kunhan se keväällä putkahtaa ulos. Saa kivasti lisää kanavia antureille. Ja saa nakuanturitkin käyttöön.
Hopsis lähetti mulle kaasuläpän ja Kenaxilta tuli taas alumiinijuttusia.
Kävin MW-steeliltä hakemassa vielä pari alumiinimutkaa ja nakkasin Takmillin Tapsalle kaasuläpän ja alumiinilevyn että saa kaasuläpälle kiinnityslaipan.
Www.ttspeed.fi
Www.kenax.fi
Www.mwsteel.eu
Www.takmill.com
Comment
-
-
-
Everlastilla joo hitsuutettu.
Kevyt motivaatiokuoppa ollu nyt kun puuttuu taas osia sieltä ja täältä. Työpäivän aikana oli kotiovelle putkahtanu yks puuhalaatikko sentäs, etupäähän kaikki varret pultteineen. Vielä kun Terholta putkahtaa puslasarja niin vois harkita kasaavansa.
Pieniä eroja esimerkiksi etummaisessa alavarressa meyle HD:ssä ja tarvike atecissa oli puslassa. Pallonivelessä varmaan kanssa on jotain eroa, en vaan jaksanu poistaa suojakumeja ja tutkia.
Painokin näissä oli aika liki sama.
Comment
-
Vieras
Pakosarja on kyllä hieno ja taidokkaasti valmistettu mutta miksi pakosarjaan pitää laittaa tuollane 10kpl 90° mutkaa, vaikka siltikään putket ei ole saman mittaiset ja syttyjärjestys kollektorissa ei ole kiertävä? Olen itse paska tekemään sarjoja kun en jaksa paljon hifistellä mutta mulla on 2kpl ~70° kulmaa ja muutama 30-45° kulmaa sekä pyörivä järkkä.
Pyörivä järjestys on parempi jos mahdollista tehdä ja mutkat syö tehoa.
Muuten erittäin asiallista rakentelua kyllä kaikin puolin! :)
Comment
-
Äkkiseltään näyttäis siltä että ahtimen sijoittelu/kollektorin asento sanelee sen että tuosta ei ihan kolmella mutkalla selviä. Kaippa siinä olis pystyny vähä optimoimaan, mutta lopputuloksen kannalta varmaan aika vähäinen vaikutus. Ehkä Hannu tekee sit uuden jos alkaa harmittaa.
Comment
Comment