Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vr6T B5 avant

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    C4:ssä sai kivasti tommosen suht kookkaan tötterön (halkaisija 200mm, korkeus muistaakseni joku 450mm) runkoaisan ja lokasuojan väliin.
    Attached Files

    Comment


      On jo melkonen "öljypoika"... ennen ukot kolvaili pontikkapannuja, nykyisin auton osia. Ponupannut on edelleen valitettavan hyshys-kategoriaa. :-)

      Comment


      • Kuivasumppupöntön pitää olla tollanen korkee, jotta paluuöljyssä oleva ilma saadaan eroteltua pois ennen kuin ölpertti painetaan takaisin koneeseen.

        Eli jos asentaa lämppärin kaukaloon, niin alaosa sojottaa ohjaamossa, joka siis ei ole mikään maailman suurin ongelma toki sekään, muutaman tunnin peltijumppa.

        Comment


          Pöntössä on lisäksi asioita, joita ei ulospäin näe.

          Alapäässä imu ja yläpäässä erotetun kaasun poisto tapahtuu tuon keskiputken sisältä, sille on pesät molemmissa päissä. Tuleva scavenge-ilma-öljyhässäkkä tulee pytyn tangentille ja siellä on sitten muutamia sen suuntaa muuttavia pintoja, joiden ainakian teoriassa ajattelin "puristavan" ilmaa pois öljystä käyttäen öljyn inertiaa.

          Tässä valmistuksen aikainen kuva, pytty on kyllä kokenut pieniä muutoksia sen jälkeenkin, mutta perus toiminnallisuus on pysynyt samana.

          Edit: hammun keissiä ajatellen, separaattorin ja varsinaisen öljysäiliön voi toki sijoittaa eri paikkoihin, kunhan öljyn paluu imusäiliöön varmistetaan kaiken suuntaisissa G-voimissa ja riittävälle virtaukselle.
          Attached Files

          Comment


          • Istuskeltiin tänään moottorin vieressä ja tuumailtiin että kaikki DDR:n aikaiset apulaitetellingit saa lähtöpassit. Pannaan hyllyyn odottamaan parempaa aikaa. Kenaxbilletin kuuma linja kävi taas kuumana, eli laitetaan ny vaan laturi billettitelineellä ilman mitään kiristinhärveliä paikalleen venyvällä moniurahihnalla. Toki jos jollain on näistä huonoja kokemuksia niin nyt on hyvä aika kertoa.
            Sumppupönttö mahtuu siis lähemmäksi moottoria ja sille kaveriksi toinen separaattoripönttö matkan varrelle paluulinjaan.

            Tuli samaan ruljanssiin tökättyä huohotusmutikka paikalleen.

            Yleisesti homma maistuu aivan paskalle eikä kiinnosta palaakaan. Kohta onneks pääsee reissuun vähän kurkkimaan mitä saksalaiset on pökeltäny autoihinsa.



            Comment


            • Eipä oo taas ollu kummosta päivitettävää kuukauteen. Vähän hitsuuteltu peltiä, suunniteltu turvatankkiin bensapumppujen kehtoa, takakelkan vakaajan kiinnityksen vahvistusta, veitsivakaajaa taakse ja mitänäitä. Kone ja aski tuli nypättyä pois että saadaan konehuone käytyä läpi eli ylimääräiset kiinnikkeet pois ja reiät umpeen. Terhon kautta saapuva AK lukkokin kun rantautuu, niin täytyy tuupata se askiin.

              Etujarrulaikat ainakin vaihtuu vielä kelluviin että sieltä saa ylimääräiset helpot kilot vielä pois. Turvakaarien taivuttelusta alustavasti sovittu, varmaan menee tammikuun loppupuolelle sekin.

              Comment


              • Tänään tartti käydä vähän rytäämässä. Konehuoneesta lämpöpellit, ylimääräiset kiinniketapit pois ja tutkimaan jälkiä. Peltien alla ikävästi päässy paska muhimaan joten rälläkällä ja teräsharjalla mädät pois. Samalla peltien saumoihin vähän vahvikehitsiä ja sinkit päälle. Hammastangon alta viimeiset myöhemmin pois, pitää purkaa tanko pois edestä ennenkun sinne viittii mennä töikalujen kanssa runnomaan.





                Comment


                • Nyt olis etupäähän kelluvat levyt koossa 330x32. AP racingin tuotteet, painoa reilu 7kg. Kiinteä 323x30 painoi 10.9kg.

                  Pistin tänään pilkkoen toveri lipposen vanhan b5 apparin jakkaran palasiksi johon myöhempien aikojen alussa naitetaan kiinnikkeet kuppipenkille. Penkkikaupoille tarttis jossain kohtaa hiipiä ennen kaarien taivutteluakin... sen verta kaponen toi koppi on ettei yks toimistotuolina oleva sparcon evo xl mahdu mallikappaleeksi.

                  Comment


                  • Puuhastelin tänään jarrusovituksen muodossa. Offsetti ei näillä keskiöillä osu millään kohdalleen joka sinänsä oli arvattavissa. Noin sentti sisäänpäin pitäis päästä, joten koneistuspuuhaa tiedossa.

                    Comment


                    • Otettiin kippo nosturille ja raapastiin edestä apurunko, hammastanko ja tukivarret pois edestä. Pikkaset konehuoneen pesut öljyhiekkapaskasta. Motox tehopesu gel tuntuu toimivan aika kivasti tommoseen ryönään.

                      Huomenna takakelkka lattialle, lisää hitsihommia ja happomaalia.



                      Comment


                      • Mädät torsottu pois, pohjaa käyty läpi happomaalilla ja massalla. Kaikkialle muuallekkin happoa ja pohjaväriä. Tänä viikonloppuna ei mielenkiinto riittänyt purkaa takakelkkaa lattialle ja tehä ruostehommia sinne, huomenna kun vielä käy niputtamassa etupään ja tuuppaa pois nosturilta niin oli taas hetkeks ruosteista kiintiö täynnä.

                        Saapa nähdä tuoko uusi vuosi uudet kujeet, vaiko pelkkää palavaa paskaa tuutin täydeltä.





                        Comment


                        • Kaivelin kojelaudan irti turvakaarihommia varten. Yhden kerran oon tän tehny aikaisemminkin toiseen b5, mutta ei tää vieläkään hauskaa ollut. Aika reippaasti nopeammin vaan meni. Täytyy varmaan samalla vaihtaa lämppärin kenno, ettei tartte ihan heti lähtee tähän uusiksi.

                          Comment


                            Lämppärin kennon vaihtoa varten kannattaisi ottaa koko paska irti yhtenäisenä modulina, niin kuin se tehtaalla asennetaankin. Nyt kun kojelauta on pois, niin on ehkä hivenen eri juttu.

                            https://youtu.be/J40bceY8mF0

                            Comment


                            • Kojelauta luultavasti menee erikseen nukkaukseen ja kojelaudan sisuskalut ois hyvä olla kaarien taivutuksessa paikallaan ettei tuu mitään komplikaatioita.

                              Comment


                              • Takmill.com Tapsa pyyhkäs sorvilla laikkoja, lopullinen paino 330x30 levylle ja tälle keskiölle pultteineen on 6.7kg. Satula painaa noin 4.6kg tappeineen pultteineen, palapari noin 500g eli karkeasti 11.8kg.

                                B5 S4 orkkisjarrut taitaa painaa noin 15.5kg vai onko tästä tarkempaa mittausta kellään?
                                Kohtalainen kevennys jokatapauksessa kun rauta - alu olkavarsien swapilla jo keveni jousittamaton sen 2.7kg per kulma.

                                Comment


                                  Hyvän näköistä touhua! Paljonko tuli kelluvalle laikalle hintaa (noin)?

                                  Comment


                                    "It's complicated" :) Noin yleisesti ottaen keskiöt customina luokkaa 100-150e/kpl, bobbinit 30-50e/levy ja kitkapinnat 150-400e/kpl.

                                    Comment


                                      Tuota luokkaa, Suomessa teetettynä.

                                      Comment


                                        Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                                        "It's complicated" :) Noin yleisesti ottaen keskiöt customina luokkaa 100-150e/kpl, bobbinit 30-50e/levy ja kitkapinnat 150-400e/kpl.
                                        Näin mä olen kanssa yrittänyt ymmärtää, että tuohon hintahaarukkaan osuvat, kun olen noita tutkinu. Oman ritsan 330x32 teräslaikat yks osaisina painaa "melko paljon", niin pistää miettimään vastaavaa toteutusta...

                                        Homman saa tuntumaan edulliselta, kun vertaa keramiikkatarjonnan hinnoitteluun vaikka vaan käytettyinä[emoji51]

                                        Comment


                                          Harrasteautossa kuluu niin vähän noita laikkoja että ei se oo niin nuukaa. 330 alkaa tosin olla väistämättä jo vähän kallis.

                                          Comment


                                            Orkkisjarrujen tarkkaa painoa ei löydy arkistoista, mutta nykyinen setuppi z17+V70R 330x32mm levyt + palat painaa 15,9kg. Mulla on sellainen muistikuva että orkkisjarrut oli hyvin lähellä tuota

                                            Comment


                                              Jos on per akseli, niin on kyllä sangen kohtuullisen painoiset?

                                              Comment


                                              • Eiköhän se oo per kulma.

                                                Comment


                                                  Kyllä se on per kulma :D

                                                  Comment


                                                  • TT-speedin Tero laitto uuen ecun tulemaan kun vanha puoliväkisin ostettiin pois.

                                                    Comment


                                                      Iso peukku tuolle!

                                                      Comment


                                                        Oikeen tarroja ja kaikki!

                                                        Comment


                                                          No nyt.

                                                          Comment


                                                            Miksi Maxxecu meni vaihtoon?

                                                            Comment


                                                            • Eikai maxxecun vaihtamiseen varsinaisesti ollu mitään varsinaista syytä. Se minkä ostin aiemmin niin tosiaan vietiin käsistä, kun sillon maassa ei ollu yhen yhtää vapaata poksia ja jossain suprassa oli maksipoksi muuttunu kytkentävirheestä kirjapainoksi.

                                                              Laskeskelin niin että jos maxxi + 3 pwm ohjainta on jo jonkunmatkaa yli pari tonnia, niin jos siihen pistää vähän kolikoita lisää jonoon niin saa jo motecin. Johtosarjaan saa kuitenkin saman kasan menemään rahaa teki sen kumpaan purkkiin vaan laadukkaista johdoista. Esimerkiks meinasin tulipeltiin milspec liittimet johtosarjalle joka taas on yks kuluerä mut on sit kivempi ottaa kone pöydälle kun tarttee.



                                                              Enivei, tänään kevennettiin koteloa katosta. Kaikki koukut, kiinnikenappulat, koukut ruuvit mutterit niin ~20kg pois katonrajasta. Joutuuko lie ite leipomaan peitepalan vai saako näihin valmista jostain?
                                                              Samaan rutinaan sovitettiin kuppijakkara kuskin puolelle, eli sisusta on kutakuinkin valmis kaaripajalle mallailtavaksi.

                                                              Viimeksi muokannut Hammu; 14.1.2018, 00:42.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X