Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT 1.8Tq

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kovasti odotan, että saat kasivitoselle säädettyä ja koneen laulamaan kunnolla.

    Mutta eikös noi 1000cc suuttimet ala käydä pieniksi viinalla? Ja mites käy polttoainelinjojen ja pumpun kanssa viinalla - kestääkö ja riittääkö kapasiteetti?

    Comment


      Et ole ainut :) Eilen Joutsasta pois ajellessa oli suurin osa teistä sulia niin pääsi ensimmäistä kertaa kokeilemaan miltä tuo tuntuu pidon kanssa :D Suoraan sanottuna aika v*tun kiva lelu. Kaverikin joka pyörillä on ajellu totes et tällähän voi ohitella samaan tyyliin, ei tartte ottaa vauhtia ja suorankaan ei tarvii olla pitkä.

      Pikaisesti laskemalla suuttimien ei pitäisi loppua ihan heti kesken :) Bensalla riittävyys olisi: 0.19*4*1000= 760hv. Viinalle tosta n. 30 pinnaa pois eli noin 580hv :D
      Linjat on 8mm eli riittänevät. Pumppu puoli on avoin mutta varmastikkin tälle kokoonpanolle vielä riittävä, 044 ei viinasta pelkää, orkkis pumpusta tosin ei ole takeita mutta vaihdellaan jos tarve vaatii.

      Comment


      • Mitäpä veikkaat,meneekä tuo puolakonversio aeb:iin ''lähes heittämällä''?

        Comment


          Menee kun johdottaa sytkävahvarin pois välistä, laittaa adapterit venakoppaan ja vaihtaa puolien töpselit.

          Comment


          • Mikä tuo laskukaavasi on?

            Bosch ilmoittaa 044 pumpulle eliniäksi 500 tuntia etanolilla. Tietysti tuossa varmistellaan, eli hyvinkin voi (ja lukemien perusteella kyllä) kestää paremmin.

            Audi-sportin sivuilta löysin aikoinaan vakio tankkipumpulle (mitatuksi) tuotoksi 3,3 l/h (3bar), eli 198 l/h.
            Viimeksi muokannut BuuBBa; 17.3.2013, 17:36. Perustelu: Jotain aivan hepreaa..

            Comment


              Tuo kaava on ihan suoraan tästä: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...1&postcount=21

              Kyllähän tuon löpön riittävyys tullaan varmistamaan ja jos alkaa näyttää siltä että kakkua ei tule niin sijoitetaan rahaa silloin siihen. Polttoaineen puutteen takia en kuitenkaan ajatellut konetta särkeä :)

              Comment


                Taas on turailtu, nyt oli vuorossa jarrujen päivittelyä. Kävin viikolla muuttamassa levyihin 5x100 jaot sekä näytin sorvia etuspacereille.
                Viskasin sitten taakse nuo B6 S4 300x22 levyt sekä adapterit. Aika bolt-on sarja tuo noilla adaptereilla kyllä on, käpikän vaijerin löysääminen riittää.





                Etulevyjäkin tuli soviteltua uudemman kerran nyt kun sain modailtua spacerit sopiviksi levyn ja navan väliin.
                Originaali 17'' 6 puolaisen ronalin sisään jää tilaa muutama milli :D Päästään siis 17 talvi gummilla edelleen. Satula adaptereillekkin on ilmeisesti koneistaja löydetty. Hetki vielä pitää survoa vakio levyllä siis.




                Pysähtynee näilla viritelmillä ihan OK


                Uudet kesä gummitkin ostin, ne saaneen maanantaina käytyä käännättämässä vanteille. Kesä olisi tarkoitus suhailla BBS VZ:toilla jotka on kääritty Bridgestonen Potenza RE 050 225/40 R18 kumeilla.
                Leimauskin painaa päälle pikku hiljaa, tämän kuun aikana olisi olisi käytävä näyttämässä konttorilla. Hieman jänskättää kuinka päästöt asettuu ja paljonko tulee sanomista muutoksista..
                Ennen leimaa tarkoitus olisi kuitenkin saada jarrut muuteltua loppuun ja päästöissä varmasti helpottaa jos saadaan RE85 säädöt. Pörinällekkin pitäis ehkä keksiä jotain, aika paha ääninen tuo kun on. Oon miettinyt läppää toiseen torveen joka kääntys napista auki/kiinni, kojelaudassa kun olisi ESP:n nappi ihan joutavana :) Jos joku tietää mistä saisi 2.5'' sähköisen läpän järkevään hintaan nii saa vinkata. N75:kin rakentelin kytkimen jolla saadaan paineet rajattua pois tarvittaessa. Vähän turvallisempi antaa auto jollekkin ajoon kun tietää ettei se karkaa ihan niin nopsaan käsistä..

                Comment


                  Mikä on järkevä hinta?

                  http://www.summitracing.com/parts/qtp-qtec33

                  Comment


                    Vielä halvemmalla noita cut-outteja löytää ebaysta, ja koko haitari on iso :).

                    Comment


                      Puhutaan kuitenkin alle 100€ luokasta valmiista osasta. Välttämättä en tarviis kuin moottorin joka kääntää läppää, itsee läppämekanismin voin värkätä itse töissäkin.

                      Comment


                        Eikös siihen voisi sitten jollain solenoidin värkätä vivuston? Solenoidi saa virtaa -> läppä auki, ja päin vastoin.

                        Comment


                          Mulla on joskus ollut haaveena rakentaa putkisto niin että jo alussa olisi tuollainen läppä josta lähtisi eteenpäin kaksi putkea, toisessa vaimentimet ja toinen suora. Läppää ohjattaisin ahtopaineella eli alipaineella ajeltaessa käytössä vaimennettu putki ja ahdoilla pakokaasut poistuisi suoran putken kautta.

                          Comment


                            Nonii, otahan Tomi hommaksi ja tekaseppa tommonen ja sitten tonne rojekteihin kertomus. :)

                            Comment


                              Tuntuu hölmöltä rakentaa kaksi pakoputkea "vierekkäin" vaikka lisäpainoa ei kymmentä kiloa enempää tulisikaan.

                              Comment


                                Turhahan sitä vaimentamatonta putkea perään asti on vetää. Ei kun auton alle tai helman ali puhaltamaan.

                                Comment


                                  Mitäs mieltä katsastusmiehet on tuollaisista virityksistä?

                                  Comment


                                  • Tommi kuinkas kovat ne äänet sitten oikeesti on? Eli siis ajattelitko tuota läppähommaa niin kun katsastuksen puolesta vai kuinka? Onko sulla mitä vaimentimia putkistossa? Mietin vaan, kun itselläni on ainoastaan takavaimennin ja äänet ei ylitä mitään normeja ainakaan katsastuksen kannalta. Onhan meillä eri valmistajan putkisto, mutta koko taitaa olla likimain sama.

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja 54mmy Näytä viesti
                                      Mitäs mieltä katsastusmiehet on tuollaisista virityksistä?
                                      Riippunee katsastusmiehestä. On tuo kaverilla mennyt joka kerta läpi.

                                      Comment


                                        Alkuperäinen kirjoittaja spadde Näytä viesti
                                        Tommi kuinkas kovat ne äänet sitten oikeesti on? Eli siis ajattelitko tuota läppähommaa niin kun katsastuksen puolesta vai kuinka? Onko sulla mitä vaimentimia putkistossa? Mietin vaan, kun itselläni on ainoastaan takavaimennin ja äänet ei ylitä mitään normeja ainakaan katsastuksen kannalta. Onhan meillä eri valmistajan putkisto, mutta koko taitaa olla likimain sama.
                                        Ei pelkästään katssastus mielessä ollut tarkoitus tuota tehdä. Noin 2800-4000rpm kohdalla tuo putkisto kumisee niin pahasti että pitemmän päälle alkaa käydä korviin. Tämä tuli todettua kantapään kautta pari viikkoa sitten kun ajeli reipasta 100 pari tuntia, perillä korvissa tinnitti jonkin aikaa :S Mulla on keskellä ja takana läpivirtaavat pöntöt, koko sama kuin sinulla eli 2,75''. Muistelisin että sun auton mekkala oli hiljaisempi verrattaen mitä tämä pitää nykyään. Monet kaverit ovat jopa väittäneet että tämän laitteen kuulee keskustaan jos ajan ohitustietä pitkin yhtään reippaammin..

                                        Comment


                                        • Tuon allekirjoitan kyllä, että noilla kierroksilla omakin pitää jonkinlaista meteliä. 100 nopeus vielä menee ok pidempääkin ajaen, mutta motari rupee olee sit jo vähän tuskaa. Jos sun kulkine pitää vähän kovempaa mekkalaa, niin sitten asian kyllä ymmärrän. Tai sitten vaan rokkikonetta kovemmalle, niin tinnittää muusta syystä :D

                                          Comment


                                            Teemu ja Tommi: Voin ottaa teidät joku kerta kyytiin ja ajetaan 120kmh vaikka 25km. Jos noin kovi kerta teeteen melu häiritsee. :D

                                            Comment


                                            • Mika, nyt ei häiritse enää ollenkaan :)

                                              Comment


                                                Saatte istua käsi kädessä takapenkillä ja jutella mukavia. :) En laita musiikkia soimaan.

                                                Comment


                                                • Houkutteleva tarjous, mutta taidan nyt kuitenkin passata ;) Totean, että autoni on erittäin hiljainen ja miellyttävä äänien puolesta :)

                                                  Comment


                                                    Eipä ole Mikan kyydissä oltua mutta Mäntyharjulla tuli ulkoapäin kuunneltua meteliä :D
                                                    Tuo tarjous kyllä tosiaan on houkutteleva mutta myös minä passaan :)

                                                    Tuli näin sunnuntain kunniaksi käytyä testailemassa hieman jarruja (ehkä myös vähän sitä viereistäkin pedaalia..). Nyt auto pysähtyy paljon tasaisemmin eikä keula sukella niin pahasti, mutkaan jarruttaessa takana on kuitenkin ehkä inaus liikaa voimaa koska perä meinaa karata alta. Kunhan saan etulaikat ja nesteet vaihdettua voi olla että balanssi on aika bueno :)

                                                    Comment


                                                      Lauantaina käväisin porkkiksen luona ajelemassa rän rän ajoa muutaman tunnin. Nyt on kikotin säädelty E85:selle ja muutenkin hifistelty ohjelmaa sekä poistettu turhia ''ominaisuuksia''.
                                                      Soppa tuntuu maistuvan kyllä kaupunki pörräilyssä, taulussa on n. 100km ja kohta vartti tankillinen mennyt ainetta. Eipä kaasu jalkakaan ole aivan kevein ollut.
                                                      Penkkiin pitää sitoa tämä kiinni jossain välissä, arviolta kuitenkin pyöritään vasta 350hp kantturoissa.
                                                      Pakonokan ajoitus on joitakin asteita pielessä joten se pitää käännellä kohdilleen johonkin väliin. Saadaan varmasti heräävyytä lisää sekä varmastikkin myös tehoa löytyy piilosta :)
                                                      Pari kommenttia on kyllä nostanut mieltä tämän projektin suhteen. Erään foorumilaisen sanoin ''Tää on aika kaukana naisten autosta'' sekä toisen sanoin ''Kampajaan auto? ja V*tut, kyllä tää on kaukana kiltistä kauppakassista''

                                                      Perjantaina meinasin vaihtaa vielä etulevyt jotta jarrubalanssi olisi järkevä lauantain ajoja ajatellen. Toisin kuitenkin kävi kun satulan kiinnitys pultti hirtti kiinni uuteen satula adapteriin. Rälläkällä sentti pultista pois ja vanhat adapterit takaisin. Vähän jo tuli sellainen tunne että pitääkö viskoa orkkis satulat kiinni jos pultti ei irtoakkaan vaan katkeaa. Vielä enemmän hirvitti muistikuva että eihän mulla ole edes vakiosatuloille palojakaan enää.. Onneksi pultti irtosi ja paketin sai läjään.
                                                      Tänään sitten pultti kauppaan ja M12 kovia pultteja sekä muttereita mukaan. Adaptereista läpi 13 reijät ja ei muuta kuin uutta yritystä vaihtoon. 5 tuntia tuohon operaatioon meni kun piti modata jopa yllättävän paljon osia. Spacerin kiinnityspultit otti kiinni nilkkoihin, spacereihin piti jyrsiä isompi viiste, satulan tapeista piti poistaa 1.5mm, yms.
                                                      Nyt kuitenkin jarru päivitys on tehty ja hieman laskeskelin jarrutehon kasvuakin. Karkeasti jarruteho on kasvanut 2.3 kertaiseksi. Suurin ero tulee etusatuloiden mäntäpinta-alan muutoksesta.

                                                      Nyt paikoillaan siis on:
                                                      345x29.5 S4 B8 etulevyt
                                                      Porsche 996/Boxter S satulat
                                                      300x22 S4 B6 takalevyt
                                                      Originaali takasatulat
                                                      Joka kulmassa EBC Yellowstuff palat.

                                                      Kuvat ovat aika huonoja mutta josko noista jotain osviittaa saisi koosta.





                                                      Katsastuskin alkaa olla ajankohtaista joten ahtimen suojasta tein pikaisen vedoksen. Pitää hifistellä seuraava versio sekä vedellä mattimustaa pintaan.
                                                      Hieman tämän laitteen muutoskatsastustakin on tullut mietittyä ja moottorin rakenteen muuttamisesta lakia luettua. Erään alan harrastajan kanssa tuli pitkä tovi tarinoitua myös Joutsassa ja eipä se muuttaminen välttämättä olekkaan niin mahdotonta ja kallista kuin puhutaan. Lakihan sanoo että ahtimen vaihtaminen on rinnastettavissa moottorin vaihtoon. Päästöjen osalta laki ei kerro mitä tulee mitata ja miten, tässä siis saattaa olla mahdollinen vastaus. Selvittely jatkuu taas joku ilta kunhan saadaan porukka kasaan.



                                                      Tässä vielä kuva kohtuu puhtaasta kikottimesta. Myllyähän tuo vaatii ja sitä myös tuleman pitää kunhan kelit paranee.



                                                      Seuraavaksi vuorossa olisi kaarien manklausta jotta nuo gummit saisi tuotua tuohon kaaren pintaan.
                                                      Alaspäinkin tekee mieli tuota pudottaa mutta odotellaan sen verran että routamontut häviää ja piha sulaa kokonaan.

                                                      Kuvia päivittelen tänne sitä mukaa kun niitä näpsin: http://kauhanet.kuvat.fi/kuvat/Audi+TT/

                                                      Comment


                                                        Oliko sulla huohotus ohjattu purkkiin, vai meneekö vakiona vielä imupuolelle. Näillä keleillä kertyy e85 käytössä, ainakin omassa vermeessa huohotinpurkkiin 1dl/200km kohden, kun lähinnä ajan 20km siivua töihin ja takasin.

                                                        Comment


                                                          Menee vakion tyyliin suoraan imuputkeen. Pitääpä katsella paljonko tuo työntää kamaa putkesta.
                                                          On muuten aika vinkeä käry kun tuon lyö käymään kylmänä, ei sovi kyllä henkilöille joille maistuu alkoholipitoiset nautintoaineet :D

                                                          Comment


                                                            Ootko pääsylinterille tai tehostimelle joutunut mitään tekemään noiden isompien jarrujen kanssa? Poljinvoima ilmeisesti kuitenkin vielä siedettävällä tasolla.

                                                            Comment


                                                              Pääsylinteri on vakio, poljinvoimahan pienentyy kun satulan mäntäpinta-alaa kasvatetaan. Pitää testailla pysähtymiseroja vakioon kunhan saan palat ajettua sisään.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X