Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT 1.8Tq

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Lähinnä heräämistä olis tavoitteena saada alemmas, tehollista hyötyähän tuolla ei oikeastaan saa.
    Koneen aukasu kuitenkin tulee olemaan kallista kun tapana on ollut tehdä asiat sit kunnolla ja laadukkailla osilla. Siinä konkurssissa ei taida enää sit yks touhutonni näkyä :D
    Koneistuksissakaan kun ei oikeastaan säästä mitään, ylikokoon mennään joka tapauksessa.

    Comment


      #62
      Niin. Ylikokoon vaan 2mm ja normaalisti tarvitsisi vain en 0.5mm. Rokottaakohan koneistamot tuollaisesta kuin paljon enemmin?

      Comment


        #63
        Koneistuksessa kalleinta on työn valmistelu, ei itse työ. Tuskin lähtee 2mm samaan hintaan kuin 0.5mm, mutta hintaero tuskin on kovinkaan merkittävä.

        Comment


          #64
          Hintaero koneistuksilla on kymppejä.
          Laskeskelin huvikseni hinta erot ja 1.8 pitäminen tulisi maksamaan ~2500€ kun 2l muuttaminen nostaa hintaa n. 600€. Nämä siis käytettäessä IE:n osia.

          Comment


            #65
            Siis mitä vaihtaisit tuohon 1.8 listaan jos hinta on tuo?

            Comment


              #66
              Listalla oli männät, veivit, laakerit, yläkertaan kunnostus/parannus, koneistukset ja tarvikkeet. Hintaero tulee puhtaasti kampiaksilasta.
              Pelkät männät ja veivit maksaa 1300€ kun 2l kitti 1900€.

              Comment


                #67
                Mistäs tilaat noi männät ja veivit? Kattelin noita veivejä niin ne mitkä ite löysin niin oli muistaakseni n.400e.

                Comment


                  #68
                  Onko tuosta heräämisestä missä ihan täyttä faktaa? Eli ihan samalla turbolla todettu kummallaki setupilla. Jos tuohon 1900dollaria lyödään rahti+alv+tulli niin onko hinta 1900e?

                  Comment


                    #69
                    Jonkin verran ovat kehuneet tuolla TT foorumin puolella heräämisen parantuneen ja alaväännön lisääntyneen.

                    Rahteja ja tulleja en laskeskellu mukaan kun nuo kamat tulisivat tutun mukana muutto kuormassa keväällä. Suoraan jenkeistä tilaamalla hintaa jäisi nyky kurssilla ~2100€ sisältäen alv, tullin ja rahdin. Samaa kittiä löytyy tietysti myös EU alueen sisältä, mutta hinnoista ei vielä kylläkään ole tietoa kun homma ei ole ihan vielä ajankohtainen. Rosteniltakin löytyis sarjaa myös joka pitäisi olla ihan asiallinen kampe, sivut vaan on nurin joten en pääse kyyläileen sieltä nyt.

                    Comment


                    • #70
                      Eiköhän lisätilavuus tuo "väkisinkin" heräämiseen apuja? Jos kurssi on 1€ = 1.3$, niin silloin lopullinen summa on aika tarkalleen sama euroissa kuin osien + kuljetuksen hinta dollareina.

                      Hienoa, että rokkaa! Meinaatko käydä penkittämässä bensalla, että saa referenssiä etanoliin?
                      Onko muuten jotain etua käyttää vakio maf-anturia isommassa putkessa verrattuna vaikka S4 tai RS4 maffiin?
                      Oletko jo puristuksia miettinyt uudelle koneelle?

                      EDIT: kele, että olin hidas ajatuksissani..

                      Comment


                        #71
                        Jos meinaa viinalla ajaa niin se 9.5:1 taitaa puristuksissa olla ihan minimi.

                        Comment


                          #72
                          Penkkiin on turha lähteä tällä versiolla, potentiaalia kun jäi ilmeisesti ihan sopivasti. Keväällä käyn sit penkissä masentumassa, vaikka mulle on ihan yks hailei paljonko voimaa on, tärkeintä on että itse on tyytyväinen liikkumiseen.
                          Läppärillä olis loki ilmamassoista jos vaan sais aikaseks muuttaa ne käyriks.

                          Orkkis anturin pidosta mulla ei ole mitään hajua, mulla runkoa on vaan isonnettu 77mm eli S4 halkaisijaan. Itse anturin vaihdosta mulla ei ole hajua, tähän varmaan softan tekijät tietävät perusteluita. Mää teen vain niinkuin käsky käy :D

                          Ei tuo porkkis mitään maininnu ruttujen nostamisesta E85:seen siirryttäessä, mutta niihin toki on helppo vaikuttaa osia tilatessa :)

                          Comment


                          • #73
                            Joo, en itsekään niitä numeroita kyttäile - ihan vaan eroja 98 vs E85 käyrillä ajattelin..

                            Eikös S4 MAF ole 73mm? Ja sehän taitaa pohjata 337g/s?
                            Joku fiksumpi voisi kertoa :D

                            EDIT: Mitkäs suuttimet sulla nyt kiinni ja pysyvätkö ne sama litkun vaihduttua?

                            Comment


                              #74
                              225TT maf on 72mm ja S4Bit maf 77mm, RS4 runko on sit vissiin vielä julmempi eli jotain 8xmm. Orig maf pohjaa 276g/s, S4 runkoa käytettäessä pohjauksesta ei ole hajua mutta kyllä tuo yli 300g/s näyttää lukevan :D

                              Suuttimet on 1000cc EV14 eli rautapuoli tukee E85 käytännössä jo nyt. Kerpeleen äänekkäät nuo suuttimet vaan on kun nostaa huudin, ei tarvii arpoa naksuuko kaikki :p

                              Comment


                                #75
                                Tollasen käyrän se puukkas ulos 3:sen vedosta. Hukkiksen kirrauksella vois koittaa tuota spoolia saada aikasemmaks, nyt 1.5bar tulee 4000 kantturoissa ja rajoitin nappaa vastaan vissiin jossain 7500 paikkeilla.

                                Comment


                                  #76
                                  Toi käppyrä on ehkä hitusen optimistinen. Tai no paha tietty sanoa, kun säädössä ei ollu mitään pitoa millään vaihteella. Sytkäennakot on vielä täysin optimoimatta ja ne ovat nyt siis varovaiset. Nyt on hierottu suutinsetuppi ja MAF vaihdettu ohjelmaan. Muuten mennään ihan alustavalla ohjelmalla kevääseen ja pitoihin asti.

                                  Rajotin on 7300 ja MAF-maksimi 324g/s. Tässä on vakio APX mittapää 2.7 kokoisessa röörissä. MAF menee ehkä vielä vaihtoon lujemman alakerran kanssa, mutta vakion kellarin kanssa ei ollut kai ajatus ihan hullutella ja siihen tuo on mitoitettu.
                                  Rajotinta voidaan mun puolesta nostaa tuosta, mutta en sitä tuon ylemmäs laita keskustelematta.

                                  Kyllä ainakin mun ainoa kokemus strokerista eli ex-Ekberg S3 oli selvästi alavääntöisempi, joten ihan suositeltava muutos vois olla. Omaankin 1.8t oon moista mielessäni pyöritellyt aika paljonkin. Ero on ehkä yllättävän iso jopa.

                                  Rosten Performance taitaa olla menneen talven lumia. Tietääkö joku lisää aiheesta?

                                  Comment


                                    #77
                                    Geir sanoo että firma on pystys, mutta myy mostly throuh dealers.

                                    Comment


                                      #78
                                      Se on unohtunu kysyä, että sakkaako sulla tuo uusi puhallin minkä verran tossa 4000-5000rpm välillä = suurimmilla ahdoilla? Vai sakkaako ollenkaan?

                                      Comment


                                        #79
                                        Ei tuo tunnu sakkaavan missään tilanteessa.
                                        Muutenkin voin varauksetta suositella tuota puhallinta 1.8T kylkeen jos haussa on rapiat 400 hummaa. Ohituskiihtyvyys 80 vauhdista on aika raaka verrattuna vakioon.

                                        Yhden muutoksen teen kylläkin tuohon samalla kun vaihtelen imusatsin eli forge siirtyy hyllylle ja tilalle tulee 2*710N toinen heti ahtimen jälkeen ja toinen ennen imusatsia.

                                        Hieman kelloakin tuli kiusattua yks päivä kun pitoa oli jokseenkin riittävästi. Mummo lähdöllä ja vaihdoilla 0-100 taittu karvan alta 6s. 80-120 väli taittuu 2.5s.

                                        Comment


                                          #80
                                          Miksi kaksi by-passia?

                                          Comment


                                            #81
                                            Yhdellä 710N tuppaa kikattelemaan välillä. Forgen virityksellä tuota ongelmaa ei ole joten pakko johtua riittämättömyydestä. Bybass jota kokeilin oli uusi orkkis eli ei pitäis sen puoleen olla mitään.

                                            Comment


                                              #82
                                              Ohoh. Noin pienillä paineilla kuitenkin. Mistähän se riittämättömyys voi johtua? Onko mitään ajatusta? Omassa on tosiaan käyty siellä 2.7bar ja ei mitään ongelmaa yhdellä TT pässillä. Ja muutenkin ollaan siellä viisarin yli 2 kun on pitoa.

                                              Comment


                                                #83
                                                Paine!=Ilmantuotto

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Tosin yhdessä 1.8T vehkeessä on kanssa samanlaista kikattelua havaittavissa. Jopa minun entisillä palikoilla käyttäytyi erikoisesti vaikka minulla ei kikatellut ollenkaan. Kait näissä on jotain yksilöintiä havaittavissa..

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Ilmeisesti jotain tähtitieteellisiä eroja näissä on. Itsekkin ihmettelin hetken aikaa ja tarkastin ohjauslinjankin 2 kertaan, vaihdoin sit forgen takas ja kikattelu katos.
                                                    Laitetaan sit 2kpl orkkiksia, forgesta kun haluan eroon vaikka ei tuon kanssa mitään ongelmia ole ollut. Sinänsä joku syyhän 2:teen bybassiin on noissa Biturboissakin, liekkö juuri ilmantuotto? Taasen Saalastilla kuitenkin taitaa mennä jonniin verran enemmän ilmaa koneeseen vielä kun mulla eli jotenkin oudolta tuntuu kyllä että tuo kikattelee. Ohjauslinjakin kun tulee suoraan imusarjalta eikä enää N249 venan kautta.

                                                    Huomenna pitää vaivautua taas talliin kun reippaammassa kiihdytyksessä ravistaa jarru poljinta aika miehekkäästi, imuputki ottaa kiinni vissiin jarrutehostajaan :D Pikkasen pinkeä tuo 4'' imutorvi meinaa olla tuolla TT konehuoneessa..
                                                    Samalla vois laitella kardaanitunnelin lämpösuojan takas kiinni kun se resonoi ikävästi 2300-2500 kierroksilla :/

                                                    Saksmanni ilmoitteli että nokat ja imusarja on vihdoin heillä ja laittanevat ne matkaan vielä tämän vuoden puolella :) Saanpahan nuo vanhat palikat sitten eteenpäin kaikkineen.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Yks mikä noiden pässien toimintaan auttaa paljon on, että ohjaukset ja muut letkujen paikat on laitettu oikeille kohdille järjestelmässä. En ny tähän hätään muista että mistä piti pässin ohjaus, tulo ja poisto olla, että ne olisivat optimaalisia, myös varmasti haaroitusten "suunnalla" on merkitystä, luulisi että puhdas T-haara ei ole yhtä hyvä kuin esim "y"-haara

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Tiiä nyt meneekö se ilma mihin vai seisooko se venttiileitä vasten kanavissa. :D

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Voi olla että olen ihan hakoteillä, mutta kuvittelisin että ahtoputkiston tilavuus ja varmaan halkaisijakin vaikuttaa jonkun verran tuossa kikattelemis-herkkyydessä juurikin kaasun hölläämis vaiheessa.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Sitä itekkin vähä pohdin että olisko sillä tilavuudella sit merkitystä. Itellä on tehty 2.5" putkesta.

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Toki tilavuus ja sijoitus putkistoissa vaikuttaa. Nyt tuo on tehty siten että bybass on liki heti ahtimen jälkeen ja poisto tapahtuu lähelle ahtimen nielua. Toisen meinasin sijoittaa siten että poisto on n. puolessa välin imuputkea ja lähtö ~20cm kaasuläpältä.
                                                              Ahtoputkisto on myöskin 2.5'', pitempihän tuon poikittaisen koneen linjasto on mutta vaikuttaako se noin onkin kysymysmerkki. Jotain etua forgessa kuitenkin on orkkikseen nähden kun sillä kikattelua ei esiinny.

                                                              Huomenna tämän laitteen voikin nähdä lappeenrannassa jälleen kun käyn hakemassa osia pariin muuhun projektiin sekä samalla porkkis tuppaa uuden binäärin ecuun :) Jospa nuo tasakaasun nykäykset häviäs pois.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X