Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT 1.8Tq

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi TT 1.8Tq

    Audi TT 1.8 Turbo Quattro

    ’’Tuhina’’ ollut minulla nyt reilun vuoden ja kokenut pieniä muutoksia tuona aikana. TT oli jo osto hetkellä hyvässä kunnossa ja ollut ”hyvällä pidolla”.
    Ainut tyyppivika korjaus on ollut mittaristo, muita tyyppivikoja tässä ei ole ollut eli kattolistat ei kupli ja takaspoileri ei vuoda.
    Sisusta jakaa mielipiteitä enkä itsekkään aluksi siitä välittänyt mutta pikkuhiljaa siihen jo tykästynyt.

    Tekniikka:

    1.8T APX
    GTX3071R ahdin
    Schrick pakonokka ja 1.8 20V imunokka
    Dahlbäck kopio imusarja
    550*230*65 FMIC, boost products
    1000cc EV14 suuttimet
    Porkkiksen ohjelma
    FCP kanget
    Wak-box
    Forgen 007P Bybass
    Silikoni letkut jokapaikassa
    SRE asetelma ja massalevy
    Forgen shortshift kit 40% lyhennyksellä
    3'' omavalmiste putkisto Simonssin isolla pöntöllä. V-band liitokset.
    Wot-box launch käytössä

    Alusta Ja Jarrut:

    Haldex Performance controller
    Koni Coilover kit
    R32 vakaajat
    Powerflex/POM puslat joka paikassa
    996 Possun brembot edessä
    S4 B8 345x28 levyt edessä
    S4 B6 300x22 levyt takana

    Kori:

    Saturn gelb twistattuna Mipan Geminillä
    Päivänvalot rakenneltu umpiohin
    Jarruvalot ''tuplattu'' ja kevyesti tummenneltu
    3.2 etumaskit
    3.2 spoileri
    3.2 takapuskuri paneli
    Cupran lippa
    Mustat rinkulat

    Sisusta & Ääni:

    Sisustana sininen alcantara verhoilu
    Penkit vaihdettu FK lasikuitu kuppeihin joita täytelty ja toppailtu paremmiksi
    Keinonahkainen vaihdekepin pussi
    Sisävaloissa valkeat ledit
    Kahvoissa ledit
    Pioneer DEH-8400BT
    Ovissa ja takapaneleissa Autostudion reference erillissarjat
    Kontissa 2*10'' pioneerin matala subi ja SPL Dynamics Pro 1300D 5 kanavainen lankku
    Ovet ja takakontti äänieristetty
    Ahtopainemittari a-pilarissa
    Vems seosmittari ja Egt
    Öljynpaine mittari

    Renkaat:

    Kesällä: BBS VZ 18” 225/40/18 Bridgestone Turanza T001
    Talvella: TT 17” 225/45/17 Bridgestone blizzak nordic

    Tulossa:

    Mahdollisesti pussit kesä kruisailuun ja staticina talvet
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Tommi[FIN]; 11.9.2014, 22:11. Perustelu: Päivitelty

  • #2
    Meinaako Tommi alustaa päivitellä ? Muuten näyttää ihan hyvältä, tosin itse olisin jättänyt ehkä tuon cupra-r lipareen mustaksi.

    Comment


      #3
      Ei ole ollut suunnitelmissa kun tuo meinaa nyt jo raapia pihoihin ajaessa ja mökkitiellä. Nämä Mikkelin tiet kun on kuin kärrypolkuja.

      Comment


      • #4
        itse olisin jättänyt ehkä tuon cupra-r lipareen mustaksi.
        Minä olisin myöskin lyhentänyt noita keski"tappeja" hieman enemmän, niin istuisi paremmin.. Vai ahdistaako TT:n puskurissa jokin muu kuin nuo "tapit"?

        Comment


          #5
          Tietoja hieman päivitelty ja ''parempia'' kuvia laiteltu.

          Cupran lippa otti talvella itseensä tahkolla ja vääntyi keskeltä. Nyt lippa on vedetty M5 RST pulteilla ja koririkoilla puskuriin kiinni :D
          Samalla maalailtiin puskuri kun joku oli ystävällisesti peruuttanut siihen.

          TT on toiminut koko kesän lähes moitteetta, mitä pari ahtovuotoa ollu ja ahvenistolla pätkiminen (sai enemmän kenkää kuin varmaan ikinä ennen ja otti itseensä), muuten ei muuta 98 tankkiin ja kovaa ajoa.

          BSR lastun laitoin elokuun puolessa välissä ja auton olemus muuttui todella paljon...
          Powerflex puslia tulossa alustaan kun osa alkaa olemaan ehtoo puolella.
          Haldex ohjaus pitäs päivittää jossain vaiheessa, josko tuo sit menis niinkuin oikee Quattro :D Vinkkejä osto paikasta otetaan vastaan kun tuota ei ilmeisesti saa suomesta.

          Comment


          • #6
            Hyvä ja nopea palvelu omien kokemusten perusteella. http://thettshop.com/performance.asp...product=600427

            Comment


              #7
              Päivitelläänhän tätäkin välillä.
              Osia on tullut hankittua pitkin talvea ja kevättä, osa on jopa löytänyt tiensä jo paikoilleen. Tarkoituksena olisi saada kaikki romut kiinni kesänaikana jos vain ylimääräistä aikaa ja tilaa löytyy

              Pientä listaa mitä hankittu: (* asennettu)

              Haldex Performance Controller *
              Bilstein B6 Sport iskarit *
              Eibach jouset
              R32 Golfin takavakaaja
              Subi ja vahvistin *
              BSR catback

              Hankkimatta vielä:

              kkk downpipenlaippa
              3'' V-Band
              3'' Katti
              EGT anturi??
              Silikooniset ahtoletkut

              Viime viikolla vempulan EGT mittari rupes näyttämään mitä exoottisempia lukuja, pomppii ulkolämpötilan ja 1200 asteen välillä. Ilmeisesti johto on ottanut jostain itseensä ja anturi kauppaanhan se ois sillon mentävä.
              Pari kysymystä askarruttaa tuon mittarin kanssa:
              Saako tuosta Vemsin mittarista mitään mittarin omaa vikadiagnostiikkaa pihalle?
              Minkälaisen MAP anturin tuo vaatisi että saisi näkymään ahtopaineen?

              Sitten vielä pari tämänpäiväistä räpsyä

              Lisää täältä: http://kauhanet.kuvat.fi/kuvat/Audi%20TT/
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Siistin oloinen orkkis-ulkokuosin omaava peli, isot peukut juurikin kliinille ulkoasulle siinä missä jotkut ovat 'kompastuneet' ehkä hieman huonompiin lopputuloksiin.

                Comment


                  #9
                  Traktorimaisuutta lievenettiin eilen eibachin vietereillä, jonka seurauksena alustasta tuli pehmempi.
                  Nyt siis yhdistelmänä Bilstein B6 Sport eibachin jousilla sekä R32 takavakaajalla. Lähes kaikki kallistelu hävisi ja auto on nyt muutenkin erittäin mukava ajaa niin maantiellä kuin mutkaisilla pätkilläkin.
                  Alkuperäisiä liikkuvia/kuluvia osia on enää raidetangon sisemmät päät muuten kaikki on uutta =)

                  Catback tuli myös ruuvattua alle alkuviikosta ja ääni maailma hieman mataloitui ja koveni mutta matka ajossa edelleen hiljainen. Tämä kylläkin muuttuu mun tuurilla kun rakentelen downpipen :D

                  Speedparty meni niin hyvin kuin 68 asteen imulämmöillä voi odottaa eli 215 jäi parhaaksi noteeraukseksi

                  Kuvat on aina kivoja
                  Lisää kuvia
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Tommi[FIN] Näytä viesti
                    Catback tuli myös ruuvattua alle alkuviikosta ja ääni maailma hieman mataloitui...
                    Kävit maanantaina vai tiistaina vissiin marmorilla asioimassa? Hyvät oli soundit, istuin jälleen kerran "toimistolla" kahvilla... Me like.

                    Comment


                      #11
                      Juu tuli käytyä tilaamassa osia ja varaamassa aika huoltoon... Äänet on kyllä tällä hetkellä aika kivat mutta muutosta tulee vielä kunhan pääsee dp:n kimppuun, kattia vaille kaikki osat ois hyllyssä.

                      Alustaa tuli koe ponnistettua viikonloppuna erinäisillä mutka pätkillä, puskeminen on hävinnyt kokonaan samoin kallistelu pienentynyt ajaessa kovempaa mutkiin.
                      Kaikkiaan varsin toimiva ratkaisu budjettinsa nähden (jouset ~240€, iskarit ~440€ ja vakaaja ~120€ eli karkeesti ~800€). Nyt sitten q-kivaa odotellessa =)

                      Comment


                      • #12
                        Mitä kautta tilasit noi Bilstein B6 iskarit ?
                        Ite mietin omaan a3 niitä tai sitten Konin STR-T iskareita. Alla jo H&R -35mm madallusjouset.

                        Comment


                          #13
                          Ihan paikallisesta fixusesta tilasin kun hinta oli sen verta kilpailu kykyinen ja sain ne ns. heti (seuraavana päivänä).
                          Iskareina on ihan hyvät, jopa pehmeämmät normiajossa kuin vakiot mutta kuitenkin merkittävästi jäykemmät urheilussa ajossa.

                          Comment


                          • #14
                            Kiitoksia pitääpi käydä kyselee Järvenpään Fixukselta. Varmasti samoissa hinnoissa A3:seen kuitenkin sunkin hinnassa jo q-lisä mukana :D

                            Comment


                              #15
                              Päivitystä

                              Päivitellänpäs tätäkin välillä.

                              Syksyn aikana muutoksia on tullut taas tehtyä ajan ja kukkaron salliessa. Ulkonäöllisesti on siirrytty hieman enemmän 3.2 lookkiin. Putkisto on nyt myös kokonaan uusi eli turbolta n. puoleen väliin tullaan 3'' ja siitä eteenpäin mennää 2.75'' läpivirtaavalla röörillä. Alusta on myös nyt käytännössä kokonaan läpi käyty eli alkuperäisiä osia taitaa olla enää apurungon puslat, kaikki muut on vaihdettu uuteen. Alusta on tällä hetkellä erittäin jämäkkä ja määrätietoinen, tähän tosin vaikuttaa haldexin ohjaus jossain määrin. Nyt auto kääntyy sinne minne etuset näyttää ja perän saa irti hyvinkin helposti. Tätä alusta ratkaisua ei voi siis suositella äkkinäiselle tai sellaiselle joka ei hallitse nelivedon ''vientiä'', reippaammin ajaessa on autoa otettava niskasta kiinni ja näytettävä minne halutaan muuten löytää itsensä nopeasti ''metsä hallituksen puolelta''.

                              Syksyllä tuli myös pyörähdettyä AMWllä dyno päivillä, pois lähdettiinkin sit nälkäisenä eli tulokseksi saatiin 256hp/331Nm. Ensi kesäksi olisi tarkoitus asennella metanoli ruutta, keulalle cuuleri ja tälle kokoonpanolle sopiva softa.
                              Foorumille ilmestyi myös konin alusta myyntiin joten poishan se oli ostettava het. Saapahan pois viimesenkin käytännöllisyyden tuosta laitteesta :D

                              Ohessa pari tuoreempaa räpsyä sekä ensikesän suunniteltu korkeus...
                              Attached Files

                              Comment


                                #16
                                On kyllä harvinaisen hienot DRL:t, missä sulla on nyt vilkut eteenpäin? Kuinka noi on muuten toteutettu?

                                Comment


                                  #17
                                  Danke schön, sitä tuppaa välillä onnistumaankin ilmeisesti :D
                                  Elikkäs vilkut on edelleen vakio paikalla. Rakentelin noihin valoihin sisälle muovista asennus alustan johon painelin kiinni 50 keltaista ja 25 valkoista 5mm lediä, lopuksi ryhditin nuo valkoiset vielä 2 kpl smd ledinauhoja elikkä 24kpl smd ledejä.
                                  Sähkö kytkentä on toteutettu siten että valokatkaisian ollessa 0-asennossa palaa vain edessä nuo drl:ät (tfl pinni valokatkaisiassa). Kun katkaisiasta kääntää parkit tai ajovalot niin drl rivit sammuvat, samoin jos vilkku menee päälle niin sen puolen drl sammuu ja syttyy n.1s viiveellä takaisin.

                                  Osia mitä noihin valoihin upposi:
                                  50kpl valkoisia 5mm ledejä
                                  50kpl valkoisille sopivia vastuksia
                                  100kpl keltaisia 5mm ledejä
                                  100kpl keltaisille sopivia vastustuksia
                                  4kpl 30cm ledinauhaa
                                  2kpl 3200 ?F konkkaa
                                  2kpl vaihtavia releitä
                                  2kpl normi releitä
                                  2m johtoa
                                  40h töitä

                                  Comment


                                  • #18
                                    Komea on kuin mikä.
                                    Auttoiko ovien ja takakontin äänieristys kuinka paljon ja mitä tavaraa siinä käytit? Ajattelin kans ens kesänä moisen operaation tehdä.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ei tullut mitattua äänenvoimakkuuksia mut kyllä tuo jonkun verran vaikutti kuitenki. Tuostahan on eristetty kontinpohja ja takapanelit sekä ovet. Ens keväänä ois tarkotus vielä matottaa nuo takakajareiden taustat ja lattia. Mattona on käytetty vibroplastia ja karkeesti menny tähän mennessä 3 neliötä.
                                      Kyllähän tuo operaatio kannattaa kun TT ei ole VAG konsernin autoista se hiljaisin :D

                                      Comment


                                        #20
                                        Onneksi ei ole itellä coupe, niin ei tarvi edes haaveilla hiljaisuudesta :D On nämä kyllä aikamoisia elämäntapa-autoja, aivan helvein epämiellyttvää kyytiä ja pitää pitää peltoreita päässä :)

                                        Comment


                                          #21
                                          Juu ei näitä liian mukaviksi voi kyllä kutsua, hupi kerroin on kylläkin kohdallaan. Mulla vielä kun tuo alusta ei jousta oikeastaan mihinkään nii mukavuus on oikein huipussaan näillä keleillä :D
                                          Tuo porukoiden avo on kyllä yllättävän hiljaine verrattuna edelliseen cabriolettiin. Tosin hardtopin kun nostaa päälle niin kitinöiden määrä kasvaa eksponenttaalisesti :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Perussiisti kosla, mitä nyt tullu bongailtua tääl mikkelis, pikkasen madaltaisin mutta kuka tykkää mistäki :)

                                            Comment


                                              #23
                                              Talvella eibach/bilstein yhdistelmä siirtyi konin säädettävän tilalta pois. Talvi mentiin maksimi korolla mitä noista sai eli vakioon nähden alaspäin tultiin 30mm. Keväällä nappasin tolpat käteen ja putsasin kunnolla ennen säätöä kesä korkoon. Korko on säädetty siten että takapää ihan tapissa ja etupää passattu sen mukaan. Öljypohjan alle mahtunee colt just ja just.
                                              Kevään aikana asenneltiin myös 550*230*65 kennoinen kuuleri ja devilin vesi/metsku ruisku #5 suuttimella sekä 70mm ''ramair'' putki työntämän ulkoilmaa suodattimelle. Softa vaihtuu myös Porkkiksen tekeleeseen lähiaikoina.
                                              BT osia ja budjettia on alettu kasaileen myös, josko sitä ens kesänä päästäs tuohon maksimi sallittuun tehoon :D

                                              Alkuviikosta sain sovitteet joten pääs suhaamaan kesä fillareilla. Mittoina 8J*19 ET18 RS4 replicat ja 235/35/19 gummit. Etukaarista joutui ottamaan yhden ruuvin pois ja kääntämän kiinnikkeen ylemmäs. Vielä raapii etuset hieman täydessä linkussa takareunaan mutta eiköhän sinne muoviin paikkansa hae :D
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • #24
                                                Hyvältä näyttää! Miten se mataluus saakin aina autot näyttämään entistä paremmalta. :-)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kyllähän tuommoisella rengastuksella varmasti raapii :)

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja julle Näytä viesti
                                                    Kyllähän tuommoisella rengastuksella varmasti raapii :)
                                                    300km ajeltu tuolla rengastuksella ja raapiminen on kadonnut pois eli tilaa on tullut :)

                                                    Kävin koeponnistamassa tuota alustaa vähän viikonloppuna ja aikas kivaltahan tuo alkaa tuntua. Mutkiin saa laskea huomattavasti kovempaa mitä ennen mutta vieläkin puskee hieman.
                                                    Toinen asia minkä huomasin liukkaammalla pinnalla on että perä koittaa ohjata välillä aikas ikävästi. Maailmalla suosittelevat myös tuota etuvakaajaa vaihdettavaksi R32 22mm, täytynee siis hakea vielä sekin ennen kerhon ratapäiviä.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kesä on taas suhailtu menemään. Kesäkuulla auto kävi Lappeenrannan velholla bitti muutoksessa ja softa ongelmat hävisivät sille reissulle.
                                                      Penkissä en ole vielä käynyt mutta lokeista laskettuna teho pyörii siellä 270hp paikkeilla ja vääntöä karvan yli 400nm. Meno on aivan erilaista kuin mitä bsr tuotteella :)

                                                      Soitin vaihtui vihdoin ja viimein myös pioneerin dvd malliin joka käveli kohtuu hintaan foorumilla vastaan. Sen asennus vaan tuotti jonniin verran pään vaivaa kun yksi johto puuttui ja sitä sai metsästää pioneerilta asti. Johtoja sai myös sulloa ihan urakalla että tuon paketin sai istumaan ''siististi''. Nyt kuitenkin repsikka voi katsella leffaa tai jotain muuta matkan aikana. Äänen laadussa ei suurta eroa ollut vakio conserttiin nähden.

                                                      Ensi kesän suunnitelmat tämän auton kohdalta on myös päätetty nyt. Kiitos spadden joutuu lompakon vielä kertaalleen avaamaan ja käymään ahdin kaupoilla..
                                                      Konetta ei ole tarkoitus sen enemmälti availla, katsotaan kuin äijän käy. Säädöt olisi tarkoitus tehdä vielä toistaiseksi 98 mutta RE85 otetaan huomioon jo tässä vaiheessa.

                                                      Kauppalapussa jotain tällaista:
                                                      Ahdin hieman isommaksi
                                                      Valusarja yllä olevaan.
                                                      Nokkien tarkastelu.
                                                      Suuttimiksi EV14, koko vielä auki.
                                                      044 paine linjaan jolloin orkkis pumppu syöttää tuota 044.
                                                      Orkkis MAF isommassa rungossa, yrityksenä olisi kuitenkin pitää orkkis ilmanputsari kotelo.
                                                      Kytkin puolelle: Orig levy ja vauhtis ja Sachs asetelma.
                                                      Softa päivitys Lappeenrannasta.

                                                      Josko noilla osilla päästäisiin sitten suljetulla alueella himppu kovempaa.
                                                      Attached Files
                                                      Viimeksi muokannut Tommi[FIN]; 19.10.2012, 19:02. Perustelu: Tarkemmat specsit pois häiriötä aiheuttamasta

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Jos ja kun jossain vaiheessa tuota kytkinpuolta hankit, niin ilmottelehan mistä ja millä hintaa? Pakko tuo on itselle kanssa hankintalistalle laittaa. Ja mukava että jotain kokemusta sait, vaikka jäi vähän huonoksi tuo testilenkki!

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Kytkin palikat on jo kotona/matkalla. Nuo löytyi ihan saksan ebaysta osa numeroilla. Vauhtista en ainakaan vielä hommannut, on kuulemma vaihdettu jo aikaisemmin.
                                                          Levy: 06A141031K
                                                          Asetelma: 883082 000827
                                                          Painelaakeri: 02M141671A

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tänää käytii vähä testailemassa oli kyllä todella huomattava muutos viime kerrasta :)
                                                            Ihme että tuon testiajon jälkee kortti vielä taskus sillä sen verran hyvin repii omaan käyttikseen verrattuna

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X