Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT 1.8Tq

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pyrexy
    vastasi
    Vasta liittyneenä ja TT:n omistajana, oli kiva ketju lukea. Mitähän tälle mahtanee nykyään kuulua. Onkos sinulla vielä se hulluttelu kone? Jos, niin oletko ajatellut pikku turboa alkukierroksille tahi sitten superchargea?

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Jäiköhän paperille 410/450 ja 1,9Bar. Tästä aikaa useampi vuosi niin ei muista tarkemmin. Silloin ja edelleenkin on ongelmana heräävyys. Tähän toki lääkkeet olemassa kun joskus olisi aikaa tehdä asialle jotain.
    Viime vuosina kilometrejä tähän kertynyt n.1000 per vuosi.. Jos joskus olisi vielä aikaa harrastaa tämänkin kanssa.

    Leave a comment:


  • mikko.v
    vastasi
    paljos tästä nyt sitten lopuksi tehoa irtos?

    Leave a comment:


  • Carbin
    vastasi
    Aina pitää olla itsekriittinen puunailussa. Kyllä tuo on parempi ku hyvä Ville.

    Leave a comment:


  • ViLe
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Tommi[FIN]
    Toukokuun lupulla ViLe vietti aikaa keltaisen kimpussa ensin epäkeskon kanssa ja perään rotaryä eri komboilla. Tuloksena liki peili pinta, ei voi olla kuin tyytyväinen. :) Kiitokset siis vielä siihen suuntaan.
    Työtunteja tuli vähintään riittävästi, jos muistan oikein niin 40h taisi mennä rikki.
    Noh noh...eihän siihen mennyt kuin reilut 30 tuntia, mikäli minä muistan oikein! Ja parantamisen varaahan siihen jäi, niinkuin aina ku miä jotain teen!

    Leave a comment:


  • JM
    vastasi
    Mulle tehtiin joskus väijäähy garretin kennosta ja se oli aika pitkälti tuon näköistä kuin tuo parempi versio. Raision jäähdytin teki, eikä ollut pahan hintainen.

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Se jäikin pois tuosta eli boost products tuossa luki. Löytyy esim Turbo zentrum berlinistä, tai "valmistajalta".

    Leave a comment:


  • eske
    vastasi
    Näyttäs olevan uusi cooleri tube&fin entisen bar&plate sijaan. Mulla kans oma cooleri yhtä surkea sisältä kuin toi sunkin vanha, lamellit aika harvassa.

    Kenenkäs valmistajan/myyjän toi uus on?

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Kesä alkaa olla ohi joten ja tämä laite alkaa siirtyä pikku hiljaa syyslevolle. Kunhan lumet tulee niin otetaan sitten takaisin ajoon. Kesän aikana mittariin tuli ~3500km, joka on ~puolet vähemmän kuin normaalisti, osin muuttuneen elämäntilanteen takia sekä uuden ''vähän'' isomman projektin takia.

    Kesän aikana on kuitenkin tehty sitä sun tätä. Pääpainona softan viilaus kokoonpanolle ja sitä kautta erinäisten tulppien parantaminen. Aluksi nosteltiin painetta ja todettiin imunokan olevan liian raju suhteessa pakoseen, tilalle siis miedompaa. Tilalle heitettiin vaparin reippain nokka ~vakio asteisiin. Välijäähdytin kanssa todettiin sudeksi, tilalle siis vähemmän huonoa. Lopulta kuitenkin saatiin tämä paketti valmiiksi ja kyllähän sieltä kirkkaasti tuli se mitä aluksi lähdettiin hakemaan. Tavoitteen täyttymisestä suurin kiitos kuuluu Fin-Turbon Markukselle sekä Erikoismoottori Airaksiselle.
    Viikon päästä lauantaina AMW penkissä nähdään mitä siellä nyt on olevinaan, logeissa ~350g/s tarjoiltiin tänään.

    Click image for larger version

Name:	WP_20140910_001.jpg
Views:	1
Size:	565,2 Kt
ID:	1620802

    Click image for larger version

Name:	WP_20140910_003.jpg
Views:	1
Size:	405,4 Kt
ID:	1620803

    Toukokuun lupulla ViLe vietti aikaa keltaisen kimpussa ensin epäkeskon kanssa ja perään rotaryä eri komboilla. Tuloksena liki peili pinta, ei voi olla kuin tyytyväinen. :) Kiitokset siis vielä siihen suuntaan.
    Työtunteja tuli vähintään riittävästi, jos muistan oikein niin 40h taisi mennä rikki.
    Click image for larger version

Name:	WP_20140530_007.jpg
Views:	1
Size:	115,4 Kt
ID:	1620807

    Kesän päätapahtumassakin tuli käytyä tuhraamassa varikolla. Päästiinhän me 15km mikkelistä kun ilmaantui outo pörinä ja vetojen puute. Aluksi epäiltiin EGT anturin nipan ulkoistaneen itsensä ja jatkettiin matkaa miettien mistä saisi uuden tulpan. Seuraavana aamuna varikolla sitten purkamaan konehuonetta että näkisi mitä on vastassa, yllätys olikin suuri kun tulppa oli paikoillaan. Syyksi paljastuikin lisäilmakanavan laippa joka oli vääntynyt ja puhalsi välistä, toki juuri kannen päässä olevaan vesi haaraan.. Noh onnea matkassa että nesteet kesti sisässä. Oli kannasta jäljelä vielä ~0.5mm eli olisi sillä vielä jokusen 10km päässyt. :)
    Iltapäivästä päästiin kuitenkin kiertämään rataa kohtuu onnistuneesti, imulämpö ongelmia tällä kertaa. Alusta ja jarrut kyllä toimivat erittäin hyvin omaan makuun. Ehkä aavistuksen jäykemmät kallistuksen vakaajat voisi olla. Isoin hidaste kuitenkin on ratin ja penkin välissä!

    Loppuun pari kuvatusta alku kesältä.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Ja taas hiotaan...
    Attached Files

    Leave a comment:


  • sallas
    vastasi
    Täältä löytyy toinen ko. katsurin uhriksi joutunut, äänistä merkintä paperiin ilman mittausta. Ja meillä tilanteen koomisuutta lisää se, että katsastustilanteessa keskusteltiin äänistä ja ne EIVÄT olleet liian kovat. MUTTA tunnin päästä soitti perään että "unohtui" merkata korjauskehoitus äänistä...

    Tarkistin silloin jo ihan poliisiltakin voiko noin edes toimia, mutta "inhimilliseen erehdykseen ja unohdukseen vedoten" voi jälkikäteen näköjään kirjoitella merkintöjä mielivaltaisesti kun on sana-sanaa vasten.

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Juu etelä-savon katsastus kyseessä. Sattui vaan tällä kertaa se konttorin "innokkain" setä kyyläilemään.

    Tuo vaimennin asia mulle taas on kerrottu siten että yksi hyväksytty vaimennin ja katalysaattori pitää olla. Selvitellään uudestaan miten tämä menee.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Minulle kanssa huomautettiin plussan pakoäänistä takavuosina. Ei auttanut vaikka oli muutamaa viikkoa aiemmin saanut Ahvenistolla ajaa, siellä kuitenkin melurajat on tiukemmat kuin kadulla.

    No eipä siinä mitään, se putkisto oli kyllä todella kovaääninen ja huomautus oli täysin aiheellinen. Sitä minä en tiennyt että pakoputkistossa kuulemma pitää olla vähintään kaksi vaimenninta. Yksi ei riitä, siitä se huomautus. Näin ainakin katsastaja silloin kirkkain silmin lausui.

    Leave a comment:


  • Ghousti
    vastasi
    Jaa että jälkiasenteisista matoistakin jo napistaan, tämä oli jo uutta :D Olikos Tommi nyt kyseessä se E:llä alkava konttori?

    Leave a comment:


  • Jonde
    vastasi
    Viime pe vietin itse 1h 20min tt katsastuksessa, kun inssin piti kaivaa se parin tiilen paksuinen EC opus esiin ja viilaa pilkusta piste joka asiassa. Tuloksena valitusta trafiin ja odottelua että selvittävät miksi "korollajormalla" ei aivot ollu töissä mukana.
    Mutta nyt tiedän taas että, autossa ei saa olla jälkiasenteisia lattiamattoja, muita kun alkuperäisiä vanteita, jälkiasenteista alustaa jne. Eli pääsit vielä aika vähällä.

    Leave a comment:


  • Pygmi
    vastasi
    Jos nyt yhtään arvaan katsastuspaikkaa oikein, niin hieman kummastuttaa... Käytin aikoinaan Chevy Vania siellä, jossa oli ainoastaan yhdet läpivirtaavat Simonssit per putki ja inssi polki pakokaasuja into pinkeenä ja kehui miten hyvät äänet oon saanu tupaöljykoneesta.

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Vähän reilusti siellä on camberia, pitää säädättää kulmat taas uudestaan. Säädöt kylläkin loppuu varmaan kesken mutta vinku tekee kyllä lisää. :)

    Tänään käytin tämän leimalla. Vähän turhan innokas katsuri sattui jolla oli huono päivä ilmeisesti. Napinaa tuli kun putken vuodosta, korosta joka on liki sentin ylempänä kuin muutoskatsastuksessa ja äänistä. Viimeisimmästä ihan korjauskehotuksen muodossa. Käyn juttelemassa asemalla toisen inssin kanssa asiasta myöhemmin. Meluja kun ei mitattu vaan korva kuulolla heitti lapulle merkinnän, käski vielä laittaa väli vaimentimen kun sellaista ei ole.
    Koron kanssa sai myös ihan mitalla todeta että mitta täyttyy (~1cm ylempänä). Inssi totesi vaan nosturille ajaessa että tämä on liian matala, käy nostamassa ja tuo takaisin, ollaan 5 asti auki.. Tässä vaiheessa meinas palaa käpy, piti ihan korotaa ääntä ja kysyä että ihan tosissaanko meinaat että käyn nostamassa autoa ylemmäs kuin mitä otteessa on merkinnät..
    Loppujen lopuksi löi paperit kouraan ja toivotti turvallista matkaa. Ja kyllä, sama henkilö on kirjannut ennenkin merkinnän äänistä toiseen autoon ilman mittaamista sekä napissut kaikille tutuille jostain. Ilmeisesti ihan hakemalla pitää jotain sanomista keksiä..

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Katselin noita Mikkelin viimeisimmän cruisingin kuvia, joko takapäässä on aika paljon camberia tai sitten mutkaan on niiattu tosikovaa :)

    Leave a comment:


  • Ukkopaha
    vastasi
    http://www.nettiauto.com/audi/tt/6350987

    Valitettavasti joku on ollut nopeampi ;) nojoo, ei taida tasan sama väri olla mutta yllättävän samannäköinen kuitenkin. Tietty livenä varmasti näkyy erot sitten selkeämmin.

    Alkuun tuo värivalinta ei oikein omaan silmään natsannut, mutta mustien pisteosien myötä tuo muuttui kerralla oikeinkin tyylikkään näköiseksi (vanteiden väriä lukuunottamatta).

    Leave a comment:


  • auusikart
    vastasi
    Mielipiteitä on kovasti ja hyvä niin. Mutta "vaihtosisusta" voisi olla hyvä idea. Voit palata tuohon "Swerige-bird lookiin", jos siltä tuntuu. Ja uskon, että menopeli on sinulla ja pysyy pitkät ajat. Mutta aikansa kutakin. Nyt vaan nippuun ja sunnuntaina savolaisten arvosteltavaksi Mikkeli - Anttola akselille.
    Viimeksi muokannut auusikart; 21.4.2014, 12:09.

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Väri valinta siis ehkä sittenkin onnistui. :)

    Ensi kesä mennään vielä vanhoilla vanteilla, syksyllä sitten siirrän ne talvi käyttöön ja alan metsästämään uusia.

    Kuppien sisukset saavat olla toistaiseksi vielä siniset kun muuallakin sisustassa on sinistä. Hopeat piste osat vaihtavat värinsä mustiksi. Loppu sisustan osalta olen pyöritellyt mielessä jos ostaisi (lähellä jo etten ostanut) mällätyn sämpylän mustalla sisustalla ja veisi siitä tarvittavat osat.

    Leave a comment:


  • Mörssäri
    vastasi
    Kyllä sen nyt ainakin erottaa näiden perusharmaiden rivistöstä. :-) Täältä kans ääni ramille! :-D

    Leave a comment:


  • Jonde
    vastasi
    Ollut yksi keltainen vag ja täytyy sanoa että, oli takuulla eka ja vika keltainen auto ikinä.
    Oem värinä ainakin haalistu helposti ja laskin että 9 eri sävyä, plus jälkikäteen maalatut osat löyty kun myin sen pois.

    Leave a comment:


  • haraldh
    vastasi
    Aahahaa. Nyt kaikki ne mustat osat sinisiksi!

    Ei vaiskaan, upea tuo keltainen. Vanteiden kanssa menee varmaan jonkin aikaa.

    Leave a comment:


  • -03 tq
    vastasi
    Lähtisin kyllä tällä. Raidat helmoihin :)
    Attached Files

    Leave a comment:


  • bonus
    vastasi
    Hahha, tuo ramirentin tarra kyllä natsais justiin ;D Ei vaan, perkuleen komia väri!
    Viimeksi muokannut bonus; 20.4.2014, 22:24.

    Leave a comment:


  • auusikart
    vastasi
    Erittäin oiva värivalinta!!! Nyt vaan hopeat pois ja mustaa/matta-mustaa kontrastia muihin osiin. Mitäpä kesävanteille on tapahtunut (odotetaan muutosta)? Saako kuppi-istuimien sininen kangas-osa olla (jos nyt ruvetaan oikein hifistelemään)? Eihän "tipu-look" saa puolitiehen jäädä - sillä pienet yksityiskohdathan ne kokonaisuuden kruunaavat.

    Leave a comment:


  • Pygmi
    vastasi
    Hyvältähän se näyttää! Etenkin tuossa jälkimmäisessä kuvassa jossa noita pisteosia on maalattu mustaksi.

    Leave a comment:


  • wmpt
    vastasi
    Tarrat vaan kylkeen ;)

    Leave a comment:


  • Ghousti
    vastasi
    Sehän on komeempi kun mitä pienessä päässäni oletin :)

    Leave a comment:

Working...
X