Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT 1.8Tq

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • MikaSS
    vastasi
    Onko tuosta heräämisestä missä ihan täyttä faktaa? Eli ihan samalla turbolla todettu kummallaki setupilla. Jos tuohon 1900dollaria lyödään rahti+alv+tulli niin onko hinta 1900e?

    Leave a comment:


  • 54mmy
    vastasi
    Mistäs tilaat noi männät ja veivit? Kattelin noita veivejä niin ne mitkä ite löysin niin oli muistaakseni n.400e.

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Listalla oli männät, veivit, laakerit, yläkertaan kunnostus/parannus, koneistukset ja tarvikkeet. Hintaero tulee puhtaasti kampiaksilasta.
    Pelkät männät ja veivit maksaa 1300€ kun 2l kitti 1900€.

    Leave a comment:


  • MikaSS
    vastasi
    Siis mitä vaihtaisit tuohon 1.8 listaan jos hinta on tuo?

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Hintaero koneistuksilla on kymppejä.
    Laskeskelin huvikseni hinta erot ja 1.8 pitäminen tulisi maksamaan ~2500€ kun 2l muuttaminen nostaa hintaa n. 600€. Nämä siis käytettäessä IE:n osia.

    Leave a comment:


  • tumpsi
    vastasi
    Koneistuksessa kalleinta on työn valmistelu, ei itse työ. Tuskin lähtee 2mm samaan hintaan kuin 0.5mm, mutta hintaero tuskin on kovinkaan merkittävä.

    Leave a comment:


  • MikaSS
    vastasi
    Niin. Ylikokoon vaan 2mm ja normaalisti tarvitsisi vain en 0.5mm. Rokottaakohan koneistamot tuollaisesta kuin paljon enemmin?

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Lähinnä heräämistä olis tavoitteena saada alemmas, tehollista hyötyähän tuolla ei oikeastaan saa.
    Koneen aukasu kuitenkin tulee olemaan kallista kun tapana on ollut tehdä asiat sit kunnolla ja laadukkailla osilla. Siinä konkurssissa ei taida enää sit yks touhutonni näkyä :D
    Koneistuksissakaan kun ei oikeastaan säästä mitään, ylikokoon mennään joka tapauksessa.

    Leave a comment:


  • MikaSS
    vastasi
    Onko painavat syyt sille 2.0 kitille? Kanget ja männät saa kuitenkin 1.8 tilavuudella tonnin pintaan. Kampikulma taitaa muuttua vaan pöljemmäks 2.0 kitillä.

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Ihan vakiokaluilla mennän toistaiseksi.
    Mahdollisesti ensi kesänä jätän auton seisontaan ja avaan padan. Vakio iskutilavuus ei tule kysymykseen aukasun yhteydessä vaan muutan tämän 2l. IE stroukki kitti maksaa rapiat 2k€ tuohon päälle sit koneistukset ja muut hilut. 1.8 pitämisellä säästäis 600-700€ eli ei oikein nappaa..

    Leave a comment:


  • 54mmy
    vastasi
    Olikos tää vielä vakio sisuskaluilla vai vaihdettu kestävempiin?

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Siinä olis nyt jotain säätöä eiliseltä :) Ihan urku auki tuota ei voinu vetää pito ongelmien takia.
    Paineet pyörii tällä hetkellä 1.5bar pinnassa ja veto on aika raakaa pitävällä alustalla. ''Voimasta'' kertonee se että 170 vauhdista irtoaa pito tällä kelillä 5 vaihteella kun päästään lähelle teho aluetta...
    Mennään näillä siis kevääseen, heitetään sit nokat ja imusarja kiinni sekä vaihdellaan viinat tankkiin =)
    [ame]www.youtube.com/watch?v=kNjBoIZz29M[/ame]

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Heräämisestä sen verran että 0.5bar@2600rpm, 1.5bar saatanee siis johonkin 3500-4000 välille.

    Pitää ottaa videolle kulkua nyt ja kunhan saadaan kaikki hommat tehtyä, ompahan jotain osviittaa verrattuna k04 vetoihin.

    Leave a comment:


  • AT_88
    vastasi
    Mulla kans oli toinen orkkis raidetangon pää väljä 2v ja 40tkm jälkeen vaikka kaikkia kaivonkansia yms kuoppia väistelen kokoajan... Kai niitä sitten kuluu vaan tota vauhtia. Pistä joku video miten tuo vetää sitten kun saat säädettyä :)

    Leave a comment:


  • Michi
    vastasi
    mitenkäs tuo heräilee vakioon nähden nyt? tosin etpä sitä varmaan vielä tiedä kun ei ole vielä säädetty ja kun ahdotkin on rajattu.

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Yksin huutelu jatkuu mutta toivottavasti tätä joku lukee :)
    Nyt on tullut ajeltua muutama sata kilometriä ajellen vikoja ulos, ja onhan noita ollutkin ihan riittämiin. Letkuja irtoillu ja pultteja kiristelly. Keskustan ''ruuhkassa'' varsinkin oli varsin kiva todeta tyhjäkäynnin hukkuneen ja vetojen kadonneen, koneen päältä tuo letku on ampunut ittensä nyt pariin otteeseen irti kunnes vedin siihen kunnollisen t-pultti klemmarin kiinni. Samoten mekkalan määrä kabiinissa on aika julmettu tietyillä kierroksilla :D

    Vakio suuttimien rajatkin tuli löydettyä kun painoi kengän tulipeltiin. Vakiosta loppuu kakku vajaassa 5000 jonka jälkeen seokset ja pakolämmöt karkaa. Ei hjyvä lainkaan, räppäilyä kun on ihan turha harrastaa pidon murtuessa jengat karkaa rajoittajalle suorilteen..
    Vakio MAFikin taitaa pohjata aika kivasti kun lokeihin on jääny yli 270g/s lukuja... Voimaa tuntus muutenkin olevan kivasti mutta kun ei ole soppaa koneessa nii ei siitä paljon iloa ole :/ Tahallaan kun tuota ei ole järkeä rikkoa, lokeja ajaessa kaveri seuraa kokoajan EGT ja Lambda arvoja samalla kun läppäri ruksuttaa tietoa levylle. Kipu kynnyksinä ajossa ollu 950 astetta ja 0.9 lambdat, tuossa kohti kevennetty joka kerta.

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Nyt olisi TT taas omassa pihassa ja kuskilla on hymy edelleen korvissa vaikka kotia tulosta on aikaa jo muutama tunti. Uskomattoman hyvin tuo kulkee tuolla perus softallakin, toki N75 johto on irti ja paineet rajautuu 0.5bar. pitänee käydä lpr:ssa kalibroimassa tuo uudelle MAF rungolle nii saa tuon jeesusteippi patentin pois tuolta konehuoneesta :D
    Vanha kytkinlevy oli liki loppu ja asetelmakin oli ottanut hieman väriä eli tunnit alkoivat olla täynnä. Painelaakeri oli kuitenkin noista osista pahimmassa kunnossa, rahisi ja oli hieman nahkea pyörimään. Ei tullut tehtyä tuotakaan remppaa ainakaan liian aikaisin :) Pitää huomenna vielä ilmailla tuota kytkintä kun poljin irroittaa vasta liki pohjassa. Ihan hanurista muutenkin tuo ilmaus systeemi tuossa laatikossa kun painelaakerista ei saa ilmoja pois vaan nippa on ennen laakeria..
    Jotta kaikki kuitenkaan ei olisi mennyt hyvin todettiin vajaan 2v./30tkm vanhan orkkis raidetangon pään olevan ihan väljä.. Pitänee käydä kyselemässä liikkeessä kuinkas se nyt noin.
    samaten klubikilvenalunen koki pienen vahingon asennuksen aikana ja katkesi yläreunasta, Tähän toki on helppo korjaus kun hommaa pari uutta :)

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Eilen otettiin ekat savut koneesta mutta ei käynyt tyhjää eikä kierroksia lainkaan vaan sammui. Tänään sitten kaikki letkut kiinni ja avaimesta kääntö, kas parin kakaisun jälkeen käy tyhjää ja kierroksia kuin singerin ompelukone. Käytiin sit koestamassa että kaikki toimii ja molemmilla kavereilla tais olla hymy aika korvissa, ainakaan allekirjoittanut oli/on erittäin tyytyväinen.
    Siinä pieni näyte koe ajon jälkeen. Aika mekkalaa vaan pitää tuo -044 pumppu kun ajossa kuulee vielä 60km/h jos radio ei ole päällä :D

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=718OeMHmoYs[/ame]

    Lisää kuvia lisäilin kans tuonne galleriaan.
    Laitetaan nyt kuitenkin yks kuva ''valmiista'' konehuoneesta. Imuputki, ahtoputkisto, uusi imusarja ja venakoppa saa mustan pulverimaalin päälleen tammikuun aikana kun olen itse ulkomailla.



    Tällä hetkellä auto on kuitenkin aika purettuna kytkimen vaihdon takia, mutta huomenna auto varmaan kotiutuu taas =)

    Leave a comment:


  • Jusaberg
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Tommi[FIN] Näytä viesti
    Sit seuraakin jatko kysymys. Kellään suositella jotain hyvää pinnoitetta sitten tuohon pakopesään? Jotkut ovat kehuneet Tech Linen pinnotteita, kellään kokemusta?
    Minulla omassa pakopesässä tech line aluskeraami, sekä pinnoite. Ulkopuolella pinnoite on ainakin suht hyvin pysynyt, vaikka ässän huiput on koeponnistettu pariin otteeseen. Pikaisen mittauksen perusteella pakopesä pysyy pakosarjaa viileämpänä.
    Jossain kaapin pohjalla on reilun desin verran ylimääräistä aluskeraamia jos kiinnostaa...

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Ensimmäinen asennuspäivä takana ja monta edessä :)
    Tänään purettiin pois orkkis hiustenkuivaaja sekä mehupillistä tehty pakosarja. Uusi sarja on paikoillaan ja ahdistintakin on pariinkin otteeseen soviteltu paikoilleen. Aika pinkee on vaan asentaa paikoilleen kun kompurakotelo ottaa kiinni venakoppaan ja samanaikaisesti tulipeltiin. Tilaa paikoillaan kuuitenkin on yllättävän hyvin, eli kämmen mahtuu ympärille =)
    Huomenna pitää hakea öljy- ja vesilinjat ennen pajalle menoa. Lämmityslaitteen letkutkin saa vetää toista kautta kun imuputki tulee aika hyvin eteen.
    Hyvällä tuurilla eka startti kuitenkin jo huomenna mutta viimeistään pe pitäis koneen osalta olla valmista.

    Puolen tunnin purkamisen jälkeen konehuone näytti tältä:


    Pari tuntia myöhemmin sitten tältä :)


    Jonkin verran lisää kuvia täällä: http://kauhanet.kuvat.fi/kuvat/Audi+TT/Rojektia/

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    TT kontti alkas olla aika täynnä roinaa ja asentajilla kova polte päästä ruuvaamaan.
    Huomenna pitää hakea viel muutama klemmari ja jäähdytysnestettä sekä sorvata pari lähtöä imuputkea varten ja viimeistellä MAF putki.

    Pari teknistä kysymystä lisää: Pitäiskö turbon öljy/vesi linjoihin laittaa hyd. lukite/tiivisteliima liitoksiin?
    Esivoitelu ahtimelle moottoriöljyllä ilmeisen tärkeä, tämä onnistunee ihan injectioruislulla? Samaten oli tarkoituis pyöritellä konetta käsin/startilla ilman tulppia ja suuttimen johtoja ekaks että saadaan öljyt kiertämään.
    Muita tärkeitä seikkoja mitä pitäisi ottaa huomioon?

    Säätämis aika on kans aikapahasti auki kun nämä kelit tais kuitenkin mennä just nenän edestä. Hetki sitten oli vielä mahdollisuudet säätää joulukuun alussa mutta kerrankin lumi pilaa kaiken. Voi olla siis että säädetään sitten koko värkki vasta keväällä.

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Sit seuraakin jatko kysymys. Kellään suositella jotain hyvää pinnoitetta sitten tuohon pakopesään? Jotkut ovat kehuneet Tech Linen pinnotteita, kellään kokemusta?

    Leave a comment:


  • J-M Koopikka
    vastasi
    Vois olla ihan järkevää, kun TT:n pannuhuone on aikamoinen sauna muutenkin ja pakopuolelle on muutenkin huono ilmanvirtaus.

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    0.64 muistaakseni, jatkoksi laiteltu KKD v-band adapteri.
    Kävin äsken hakemassa matkahuollosta myös pakoputkenlämpöeristettä jotta saa dp vuorattua. Mietin vielä että pitäiskö tuo pakopesä pinnoittaa nii sais mahdollisimman paljon lämpöä pois konehuoneesta.

    Leave a comment:


  • MikaSS
    vastasi
    Millä pesällä ahdin on?

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Projekti aika on nyt varailtu eli 28.11 auto siirtyy heinälahteen kaverin pajalle.
    Homma tehdään 2 vaiheessa, ensimmäisessä vaihessa vain fööni ja kytkin, myöhemmin todenäköisesti helmikuulla kun palaan Suomen kamaralle vaihdetaan nokat ja tehdään jakopää remppa. Samalla ihan mielenrauhan vuoksi vaihtuu myös öljypumppu.

    Näillä sitten joko ajellaan peruspaineilla kevääseen ja säädetään sitten tai vaihtoehtoisesti käyn AMW penkissä jos tuntuu että ei tule muuten mitään.

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Fin-Turbolta tuli ahdin ja pakosarja, maksoivat suhteellisen kasan euroja. Värisokeena ei tullut kyseltyä värivaihtoehtoja :D
    Ensimmäisiä kokemuksia saatanee jo ehkä ens viikolla =]
    Muutama lisä kuva löytyy tuolta galleriasta: http://kauhanet.kuvat.fi/kuvat/Audi+TT/Rojektia/

    Leave a comment:


  • Pygmi
    vastasi
    Mistä ostit ahtimen, paljon makso, oliko muun värisiä? Pitäisi itsekkin alkaa niitä osia vihdoin ja viimein haalimaan tuohon toiseen moottoriin...

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Tuohan nyt riippuu ihan pakosarjasta ;D Ahdin on tosiaan GTX3071R, eli vakiota vastaava korvausahdin VaiMitenSeNytOli :)

    Leave a comment:


  • spadde
    vastasi
    Hyvältä näyttää! 3071:n mahtuu tarvittaessa ottamaan pois ja laittaa takas koneen ollessa paikallaan juuri ja juuri, eli hyvin on tilaa :)

    Leave a comment:

Working...
X