Mikä on järkevä hinta?
http://www.summitracing.com/parts/qtp-qtec33
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi TT 1.8Tq
Collapse
X
-
Taas on turailtu, nyt oli vuorossa jarrujen päivittelyä. Kävin viikolla muuttamassa levyihin 5x100 jaot sekä näytin sorvia etuspacereille.
Viskasin sitten taakse nuo B6 S4 300x22 levyt sekä adapterit. Aika bolt-on sarja tuo noilla adaptereilla kyllä on, käpikän vaijerin löysääminen riittää.
Etulevyjäkin tuli soviteltua uudemman kerran nyt kun sain modailtua spacerit sopiviksi levyn ja navan väliin.
Originaali 17'' 6 puolaisen ronalin sisään jää tilaa muutama milli :D Päästään siis 17 talvi gummilla edelleen. Satula adaptereillekkin on ilmeisesti koneistaja löydetty. Hetki vielä pitää survoa vakio levyllä siis.
Pysähtynee näilla viritelmillä ihan OK
Uudet kesä gummitkin ostin, ne saaneen maanantaina käytyä käännättämässä vanteille. Kesä olisi tarkoitus suhailla BBS VZ:toilla jotka on kääritty Bridgestonen Potenza RE 050 225/40 R18 kumeilla.
Leimauskin painaa päälle pikku hiljaa, tämän kuun aikana olisi olisi käytävä näyttämässä konttorilla. Hieman jänskättää kuinka päästöt asettuu ja paljonko tulee sanomista muutoksista..
Ennen leimaa tarkoitus olisi kuitenkin saada jarrut muuteltua loppuun ja päästöissä varmasti helpottaa jos saadaan RE85 säädöt. Pörinällekkin pitäis ehkä keksiä jotain, aika paha ääninen tuo kun on. Oon miettinyt läppää toiseen torveen joka kääntys napista auki/kiinni, kojelaudassa kun olisi ESP:n nappi ihan joutavana :) Jos joku tietää mistä saisi 2.5'' sähköisen läpän järkevään hintaan nii saa vinkata. N75:kin rakentelin kytkimen jolla saadaan paineet rajattua pois tarvittaessa. Vähän turvallisempi antaa auto jollekkin ajoon kun tietää ettei se karkaa ihan niin nopsaan käsistä..
Leave a comment:
-
Tuo kaava on ihan suoraan tästä: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...1&postcount=21
Kyllähän tuon löpön riittävyys tullaan varmistamaan ja jos alkaa näyttää siltä että kakkua ei tule niin sijoitetaan rahaa silloin siihen. Polttoaineen puutteen takia en kuitenkaan ajatellut konetta särkeä :)
Leave a comment:
-
Mikä tuo laskukaavasi on?
Bosch ilmoittaa 044 pumpulle eliniäksi 500 tuntia etanolilla. Tietysti tuossa varmistellaan, eli hyvinkin voi (ja lukemien perusteella kyllä) kestää paremmin.
Audi-sportin sivuilta löysin aikoinaan vakio tankkipumpulle (mitatuksi) tuotoksi 3,3 l/h (3bar), eli 198 l/h.
Leave a comment:
-
Menee kun johdottaa sytkävahvarin pois välistä, laittaa adapterit venakoppaan ja vaihtaa puolien töpselit.
Leave a comment:
-
Mitäpä veikkaat,meneekä tuo puolakonversio aeb:iin ''lähes heittämällä''?
Leave a comment:
-
Et ole ainut :) Eilen Joutsasta pois ajellessa oli suurin osa teistä sulia niin pääsi ensimmäistä kertaa kokeilemaan miltä tuo tuntuu pidon kanssa :D Suoraan sanottuna aika v*tun kiva lelu. Kaverikin joka pyörillä on ajellu totes et tällähän voi ohitella samaan tyyliin, ei tartte ottaa vauhtia ja suorankaan ei tarvii olla pitkä.
Pikaisesti laskemalla suuttimien ei pitäisi loppua ihan heti kesken :) Bensalla riittävyys olisi: 0.19*4*1000= 760hv. Viinalle tosta n. 30 pinnaa pois eli noin 580hv :D
Linjat on 8mm eli riittänevät. Pumppu puoli on avoin mutta varmastikkin tälle kokoonpanolle vielä riittävä, 044 ei viinasta pelkää, orkkis pumpusta tosin ei ole takeita mutta vaihdellaan jos tarve vaatii.
Leave a comment:
-
Kovasti odotan, että saat kasivitoselle säädettyä ja koneen laulamaan kunnolla.
Mutta eikös noi 1000cc suuttimet ala käydä pieniksi viinalla? Ja mites käy polttoainelinjojen ja pumpun kanssa viinalla - kestääkö ja riittääkö kapasiteetti?
Leave a comment:
-
Ei meidän honkkarista ainakaan metanoli pitoista nestettä löydy, vain etanolia sisältävää.
Puolat toimivat ihan suoraan ''bolt-on'', vaativat tietysti adapterit kun ovat 14mm pidemmät. Erillistä sytkävahvaria näissä ei ole kun taas vanhoista 058 1.8T moottoreissa se löytyy. Lataus aikaa noille kaiketi voisi pienentää, vakio puolalla se taitaa olla 4ms. ja nämä toimivat vissiin 2.5ms.
Vielä toistaiseksi on bensaa tankissa mutta eiköhän kohta aleta puljailemaan tuota teholitkua koneeseen. Sit saakin juosta tankilla 2-3 kertaa viikossa :D Tai pitäähän sitä vielä jonkin verran sipistellä ennenkuin uskallan taas lähteä Lpr:taan kiusaamaan konetta, eipä tuolla kiirekkään ole kun tietkin on vielä osittain jäässä.
Tulpat odotti tallissa jo pitkään niin viskoin ne samalla tuonne, vaihdetaan sit toiset jos nuo on huonot. Kuitenkin 15tkm välein olen tavannut kynttilät vaihtaa, ehkä turhaa mutta eipä ne niin iso investointi ole.
Leave a comment:
-
Toimiiko noi uudet puolat ihan suoraan ilman johtomuutoksia vanhojen tilalla missä erillinen sytkävahvistin?
Ja oliko nyt bensa vai e85 kun ajat? Platinatulpat kun ei ainakaan viinan kanssa kovin pitkään kestä.
Leave a comment:
-
Tuosta metanolista sen verran, että sitä saa helpoiten honkkarista lasinpesunestetiivisteen muodossa. :)
Leave a comment:
-
Virittäessä komponenttien ikä näkyy lyhenevän kummasti :) Vajaan vuoden vanhat puolat päätivät antautua viikolla, tai no kolmosen puola alkoi pätkimään kuormitettuna. Maanantaina kävin tilaamassa FSI puolat ja touaregin puola adapterit. Perjantaina sain hilkkeet ja ei muuta kuin kaikki sytty osat vaihtoon, kummasti muuttu käyntiääni ja ehkä jopa vetokin on tasaisempaa. Adaptereita piti himppu modata jotta puolat istuvat suoraan, tapit pois ja tilalle hieman eri kohtiin reijät ja pulteilla kiinni.
Laitetaan vielä nuo osa numerot tähän:
Puolat: 06E 905 115E @ 45€ kpl Nämä siis punaiset, sama mutta mustana: 07K 905 715 F
Tulpat: Bosch F5DP0R @ 20€ kpl
Adapterit: 077 905 390 @ 2.5€ kpl
Vanne mallikin taitanee vaihtua ens kesäksi, 19'' RS4 New lähtenevät eteenpäin ja tallissa pyörivät käytännössä virheettömät 18'' BBS VZ:tat menevät alle. Häviää muutama kilo nurkka painoakin, on nimittäin suhteellisen keposet :)
ESP:n pois koodausta kokeiltiin nimimerkki auusikart:n TT:seen Mäntyharjun jäärata päivällä ja kyllä se meno taisi rauhoittua tulla selkeämpi ajaa. Tämä kokeilu oli vielä piikeillä eli pitoakin oli ns. sopivasti.
Oikeastaan jäi harmittamaan että nuo 16'' piikit ei mahdu omaan, piti ihan kokeilla äskön tallissa :) Josko sitä alkais metsästää 17'' piikkejä sit...
Nimikerkki pellepoliisille ei ole vieläkään tarjota videota.. Mutta josko sitä kohta.
Sinänsä itsekkään en ole vielä kuullut ulkoa miltä tämä kuullostaa livenä :p
Leave a comment:
-
Päivitelläämpäs hieman taas. Tahkolla tuli pyörähdettyä ja ponnistettua tuota setuppia useampaankin kertaan. Aamulla tullessa irtosi imuputki eli heti jäällä piti hieman korjailla, illasta vielä kellon kiinnitys luisti ja paineet katosivat. Ei oikein kestänyt Ghoustin A4 perässä suoralla :D Pitää tehdä jossain välissä EVO 3 tuohon kellolle ettei luistele löysälle enää. Kiitokset Markukselle avusta korjauksessa, pakopesä ja kello oli turhan kuuma paljaille nakeille :)
Tänään tuli esiin uusi ongelma, puola jumppaa pitää harrastaa kun rötää ja paukkaa kovemmalla kuormalla. Kannattaisiko laittaa uudet orkkikset vai investoisiko TFSI puoliin? TFSI puolat on 14mm pidemmät eli adapterit pitää tehdä/teettää. TFSI puolissa olisi ilmeisesti hieman enemmän najua ja noita ovat kehuneet 1.8T kanssa.
Tässä vielä jonkinlainen näyte tahkolta. Kuormaa/pitoa löytyi jotenkin vasta 3:sella eli äänet ei oikein nauhoittuneet tuohon, lähtö n. 20sek kohdilla. Yritetään joku päivä uusiks :)
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=U7cC7O1MHZo[/ame]
Leave a comment:
-
Vihdoin ja viimein jarrupolitiikkakin nytkähti eteenpäin. Takapäivitykseen on nyt adapterit olemassa, vain levyyn pitää käydä jako muuttamassa jyrsimessä.
Tälläisillä kalikoilla käy B6 S4 300x22 levy taakse tämän pohjalevyn omaavissa autoissa.
Yksi sarja noita on ylimääräisenä joka joutaisi testaukseen jollekkin innokkaalle. Jos nämä todetaan toimiviksi ja kiinnostusta löytyy niin näitä voidaan polttaa laserilla muutama sarja myyntiin.
Etusatulat saivat myös pienen huollon ja värin vaihdon eilen. Jonkun mielestä väärän väriset mutta omaan mieleen oikean :) Kuvassa myös uudet levyt jotka odottavat kannakkeita. Näistäkin piirrustukset on koneella, vain tekijä puuttuu.
Leave a comment:
-
Piikki johtuu 90% varmuudella liian tiukasta hukkiksesta. Jouduin muuttamaan sen kiinnitystä hieman jolloin esikiristystä on tullut liikaa.
Leave a comment:
-
Joo kyllä mä jo tiedän mitä pitää tehdä. Teidän softat on aika läheistä sukua toisilleen. Korjaillaan.
Tommillahan on vasta raakilesofta ajossakin ja keväällä vasta varsinaiset säädöt. Tuo mainittu 1.8bar piikki ei kyllä kuulu asiaan ja jos se ei aiemmin sitä tehnyt, jotain vikaan kannattaa vähän etsiä senkin osalta.
Leave a comment:
-
Tommi, tenhy itellä muutaman kerran saman. Koodeja en katsonut, mutta oire ihan 100% sama. Eli 2-vaihteella isommalle tielle vähän reippaammin ja pelit täysin seis. Ei muuta kun virrat pois ja uutta starttia ja taas pelaa. Nuo pari kertaa mitä teki itellä sattu varmaan 2 viikon sisään. Ennen eikä jälkeen oo sitten oiretta ilmaantunut. Laska kun olen ollut, niin koodit jääny kattimatta siitä. Tarttee varmaaan tänään tsekata mitä koodia pukkas, niin katsotaan onko sama. Josko ois Porkkikselle jotain hyötyä jos sama koodi kyseessä ja vaikka sitten softasta kiinni?
Leave a comment:
-
Ekaakertaa tuon teki ja tosiaan poistui uudelleen käynnistämällä. Ei aiheuta toimenpiteitä tässä vaiheessa kun ei tuon vakavammasta ole kyse :) Starttaillaan uusiks jos tuollasta oiretta joskus tulee ja ei kiihdytellä osakaasulla sitten. Murehditaan tosiaan keväällä jos meinaa alkaa vaivaamaan.
Leave a comment:
-
Toihan on aika mielenkiintoinen juttu. Tuota valvova toleranssikartta on nimittäin ikään kuin sopivasti muokattu, joten ei pitäis voida sanoa noin. Noh eiköhän jotain keksitä, jos moisesta alkaa vinkumaan.
Leave a comment:
-
Softaprobleema, vääntömallinnus suuttui jos ei mitään ilmanmittausvikaa. Päivityksellä pitäisi asettua, jos on tapahtunut rautamuutoksia viimeisimmän softarevision jälkeen.
Leave a comment:
-
Ei nyt lähde ei. Tänään ajelin kotia kohti niin 2:lla hieman reippaammassa kiihdytyksessä tinttas EPC valon tauluun ja kaasu katos sekä seokset huiteli ihan ihme luvuissa sekä kävi helvetin huonosti. Ei muuta kuin pelit tien sivuun ja ihmettelemään, kaikki on kiinni. MAF töpselin irroituksella ei vaikutusta joten ei muuta kun sammuksiin ja uusi starttaus. Kaikki valot katos ja laite toimii, ei muuta kun kotiin ja töpselin perään.
Puukkas tälläisen koodin sieltä:
17743 - Engine Torque Monitor 2
P1335 - 35-10 - Control Limit Exceeded - Intermittent
Ideoita mikä aiheutti? MAF on liki uusi, imulämpö ja moottorinlämpö anturit myös, painetestinkin tein ja mistään ei vuotanut.
Leave a comment:
-
Seon aina niin mukavaa kun joku liisinki volvo, mihin on ehkä raaskittu ottaa isompi kuin 1.6 motti, yrittää ikä kriisissään työntää ohi ja näyttää koko maailmalle. Kun sitten vähän ojennat ja ammut sen kerralla maankamaralle, niin aina alkaa hymyilyttää.
Leave a comment:
-
Niin mutku vapareista ei saa enempää jerkkua oikeen sit kun tehtaan tehoon tottuu ;)
Tämäkin laitos on nähnyt aika monta teho variaatiota. Ensin oli vakio, vuoden päästä sai bulkki lastun, pari vuotta siitä customin ja nyt mennän jo eri sata luvulla sekä keväällä vaihdetaan todenäköisesti satalukua jälleen. Hulluako? Mahdollisesti mutta jotain kehitystä kuitenkin kun vertaa peruspenan perhe autoon ja sen suorituskykyyn.
Leave a comment:
-
Tunne on tuttu. Välillä rupeaa tuntumaan että harrastevehkeet on enemmän paskana kuin ehjiä ja kyllähän se hyvältä tuntuu kun välillä joku toimii.
Edelliseen viestiin tiivistyy aika hyvin syyt miksi minä ajelen nykyään vapareilla ;) Väitän entisessä elämässä tehneeni painetestejä ja loputtomia vuotojen tilkitsemisiä yhden eliniän tarpeiksi. Mitsun tekniikassa kun on vielä järkevästi Karman Vortex ilmanputsarin sisällä ennen ahdinta ja kaikki ahtovuodot siis mittarin jälkeen niin seokset ja tehot ei ikinä olleet sitä mitä piti.
Leave a comment:
-
Tänään tuli turailtua. Portilta letku irti ja kokeilee, ei ahda. Tässä vaiheessa iski ajatus että läppä on lähteny kävelee pesästä. Noh otin sit tuon koneen päällä olevan ahtoputken irti ja kas kummaa kellossa ei ole yhtään esikiristystä vaan jalka on liikkunu hahlossaan. Testasin sit kellon liikkeen samalla ja heiluttelin vipua, läppä tuntuu. Sitten aloin katselemaan kompura koteloa kun näytti jotenkin oudolta, kas kummaa kun 4kpl 6:desta kiinnitysruuvista oli ihan irti... Ruuvit kiinni ja palikat kasaan sekä painetta perään. Vieno suhina alkoi jostain puskurin sisältä eli ei muuta kun puskuria purkamaan ja tutkimaan. T-pultti klemmari ei puristanu välijäähyltä lähtevää silikonia kunnolla ja vuoti. Klemmari vaihtoon ja uudestaan painetta, nyt tuntuu pysyvän ilma sisällä. Nollailin sitten kaikki adaptaatiot ja ei muuta kuin kokeilemaan. Alussa ahtimen käytös oli oikeinkin herkkää ja piikkasi kevyellä jalalla 2:sella 1.8bar, rullailin sitten nätisti pysäkille ja tarkistamaan että portin letku on varmasti kiinni. Toteamus että kiinni on ja ei muuta kuin jatkamaan. Rapian 10km lenkin ajelin ja voi pojat että tuli kiva :)
Kestäis nyt vaan tahkolle asti taas kasassa :D
Taidan ottaa painetestin osaksi viikkohuoltoa (nykyisin kuukausihuollon piirissä) kun sen tekemiseen menee aina se 10min, löytääpähän vuodot ainakin nopeemmin.
Leave a comment:
-
Normitestit nyt ihan ekaks eli vuototesti ahtoputkistoon ja portin letku tukittuna tai irti ahtaako enemmän vai ei.
Leave a comment:
-
Nyt se sit särky. Ihan kuin olisi vikatilassa eli ahtaa vajaan puol kiloo mutta ei anna mitään koodeja.
Ideoita mikä särky?
Tilanne oli lokeja ajaessa 3:nen WOT kiihdytyksen jälkeen ei kulkenu enää. Tuolla vedolla nappasi rajoitin pari kertaa ennen kuin sain isompaa tupaan, vetoja vaan ei ollu enää.
Tahkokin olis viikon päästä edessä ja tällä oli sinne tarkoitus saapua.
Leave a comment:
Leave a comment: