Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT 1.8Tq

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Pitää ottaa jotain näytettä joku päivä. Viimeistään kerhon jääratapäiviltä tulenee jonkinlaista matskua taltioitua :)

    Tänään sitten ajelin tuolla setupilla ekaa kertaa, yläpää on vähän miedompi mutta alhaalla vetoa paremmin. Paineet pysyy siellä 1.2-1.3bar pinnassa. Näillä mennään siis kevääseen ja katsellaan sitten tarviiko tehdä jotain ajoituksille.
    Hörpötys on valitettavasti miedontunut kun ecu on ilmeisemmin oppinut muutoksia. Eihän tuo kyllä vieläkään käy tyhjää tasasesti mutta käy kuitenkin :D

    Leave a comment:


  • Carbin
    vastasi
    Kuuluuhan sieltä mukava hörpötys tyhjäkäynnillä.

    Leave a comment:


  • pellepoliisi
    vastasi
    Lupaavalta kuulostaa!
    Tuleeko jossain vaiheessa kiihdytysvideota (ei auton sisältä), josta kuulisi vähän paremmin äänet. Tietty punarajalle. :)

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Nyt on nokkien asentoja puljattu tähän setuppiin riittävästi. Tämän hetkisestä ajoituksesta en muistanut ottaa kuvaa, mutta vastaava kuin kuvassa oleva, pakosta vain aikaistettu pari astetta.
    Levyyn kirjoitetut asteet ei pidä paikkaansa vaan todelliset on: imu 221 ja pako 216. Kiitokset vielä porkkikselle ohjeistuksesta ja vinkeistä. Ei pitäs tehdä mitään väsyneenä..




    Imusarja koki hieman tuunausta, kiitokset Dukelle. Samaten venakoppa sai mattimustaa niskaansa ja sisäpuoli kunnollisen pesun.


    Sitten vielä pieni pätkä tämän hetkisistä äänistä. Livenä kuulemma aika buenot :)
    Tuppaa työntämään vaan utua jonkin verran vajaa lämpösenä varsinkin kun ulko-ovi on auki.
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=aBl4_DhSdN0[/ame]

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Kerpele jostain oli jääny mieleen et schrink eikä schrick. Korjataampa nuo oikein :)

    Leave a comment:


  • eske
    vastasi
    Se on schrick eikä schrink. ;)

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Tällästä tänään. Pitää vielä viikonloppuna käännellä noita lisää josko tuota spoolia saisi alemmas. Nokkien kääntely on vaan helvetin työlästä kun venakopan irroittamiseen menee aikaa jonkin verran. Kompura koteloa joutuu kääntämään ja imuputken purkamaan tieltä.
    Nyt tarvitsen autoa jonkin verran niin piti lyödä äkkiä kasaan.



    Eroa vakio nokkiin yläpäässä on aika paljon :D

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Eilen tuli hieman tutkittua ja purettua jakopäätä, tänään sitten en tehnyt mitään vitutuksessani. Jotain onnea kuitenkin oli kun mitään ei ole särkynyt ja varaosat on hyllyssä olleet odottamassa motivaatiota.
    Jako on hypänny ilmeisesti hampaan kun merkit ei sattuneet enää kohdilleen ja käynti oli huonoa. Nyt tuli siis akuutti tarve etsiä noille schrickin nenille ajoitus ohjeet kun myyjä ei niitä toimittanutkaan mukana vaikka lupasi.
    Löysin schrick dokkarin jossa sanottiin että imu auki 1mm @ TDC ja pako auki 0.7mm @ TDC. Nämä ovat kaiketi ihan toimivat?
    Josko huomenna saisi aikaiseksi repiä nuo vanhat nokat pois ja vaihdella uudet tilalle sekä kasailla muutenkin jakopää uusilla osilla. Kuviakaan ei tullut otettua, josko sitten huomenna.
    Viimeksi muokannut Tommi[FIN]; 5.2.2013, 21:08.

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Ei tullu kokeiltua, taitaa joutua odottelemaan kevääseen asti pitoja kun aina näillä keleillä laitteet on levällään. Kävi nimittäin pikku äksidentti konehuoneessa jonka seurauksena TT seisoo vaihteeks tallissa.... V'ttu
    Eilen ei kieltämättä liialti pitoa ollu, 3 löi hupia puolelta kaasulta ja 4 vähän epämääräinen kun ei uskalla leikkiä enää ns. pelialueella.

    Leave a comment:


  • Ghousti
    vastasi
    Kävikös Tommi tänään kokeilemassa miten sitä pitoa on sulilla teillä? Eilen näytti ainakin olevan vielä hieman heikosti :)

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Kyllä tuohon olisi tarkoitus stroukki kitti istuttaa.

    Leave a comment:


  • MikaSS
    vastasi
    Tuleeko tähän nyt stroukki kampura vai? Niin ainakin päättelin noista kuutioista porauksen jälkeen. Itse meinasin että seuraava kone on 10.5 rutuilla.

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Tälläinen löysi tiensä tänään talliin. Kiitokset vielä asserille.


    Tuosta olisi tarkoitus lähteä nyt rakentelemaan ns. voimakonetta jonka kanssa voidaan hieman vaikka hullutellakkin :)
    Lohko itsessään on aika kulunut mutta edelleen vakioporauksessa, poraus muutetaan 82.5mm jolloin iskutilavuus muuttuu 1984cc.
    Kansi on ADR eli isoporttinen. Kansi on myös tyhjä joten pikku sipistelyä kanaviin on luvassa :) Samalla laitan jäykemmät jouset ja uutta osaa muutenkin kaikki.

    Puristuksia varmaan kannattaa nostaa samalla, mutta mihinkä asti? Muutenkin vinkit ja ideat otetaan vastaan. Tuohon niitä voidaan soveltaa rauhassa.

    Leave a comment:


  • MikaSS
    vastasi
    Sportti logoa vaan. :)

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Nyt on jarru päivityksen ensimmäinen vaihe suoritettu. Etusatuloiksi tuli nyt sitten 996 possun brembot, näistä iso kiitos LauriJT:lle. Heitin satulat nyt vain paikoilleen ja suunnittelin 345 levylle kannakkeen.
    Nuo satulat ovat kuitenkin sen verran sirot ja orig 6 puolaiset vanteet avarat että pienellä onnen kantamoisella tuo isompi levy mahtuu sittenkin 17'' vanteen sisälle. Tilaa ei kylläkään tule olemaan yhtään liikaa.
    Vakiolevyn kanssa 15mm spacerillä tilaa on vaikka pelata tennistä vanteen sisällä eli sen puoleen ei ongelmaa ole.



    996 palan pyyhintäalaa tuli tarkasteltua uuteen levyyn ja paljon paremmin se ei voisi istua :) Yellowstuffin palatkaan ei näyttäneet maksavan kuin alle 130€ eli sellaiset olisi vielä varmaan tilailtava. Satulatkin istuivat levyn päälle ns. heittämällä vaikka uusi levy onkin paksumpi kuin possun oma.



    Tuli myös hieman siistittyä konehuonetta suoja sukilla ja suoja spiraalilla. Akun päällä olevasta muovista puuttu yksi ruuvi sekä kaasuläppä kotelo pitää mustata.
    Imusarjaan mietin Audisportin logoa tai vaihtoehtoisesti valkeaa/hopeaa gekkoa. Nyt saa heittää ideoita mitä siihen laittaisi, kuitenkin edes jotenkin pitäisi olla OEM tyyliin sopiva. Tilaa 20cmx7cm.

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Ei toimi oikein tuollainen peite kun pakopesä on portillista mallia. Pelti toimii samalla myös näkösuojana.

    Arvoin tänään levyjä 19'' ja 17'' vanteiden sisään ja fiilikset on vähän 2 jakoiset. 19'' kanssa tilaa on kyllä ihan hyvin mutta 17'' tuottaa varmasti ongelmia, levyn ja vanteen väliin jää nimittäin vain 3 cm tilaa. Vaihtoehdoiksi taitaa jäädä joko vaihtaa talveksi 312 levyt eteen ja kesällä ajaa sitten noilla 345 levyillä tai ostaa pienemmät levyt eteen.
    Pitää vielä pohtia miten asian kanssa etenisi. Sinänsä levyjen ja adaptereiden vaihto renkaan vaihdon yhteydessä ei tietysti ole suuri työ.
    Käytin nuo uudet levyt myös puntarissa. 312mm orig levy painaa 8kg, 334mm 3.2 levy 10kg ja tuo 345 levy painaa myös 10kg.

    Leave a comment:


  • markush
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Tommi[FIN] Näytä viesti
    Pelti pitää vielä tehdä tuonne pakosarja/ahdin osastolle, aika kuumaksi tuon konehuoneen saa kiusaamalla. Keraamipinnoite pitää myös vetää ennen kevättä tuohon pakopesään jotta mahdollisimman paljon lämpöä saisi pois konehuoneesta.
    Oletko ns. turbo blanketia (esim: http://www.ptpturboblankets.com/index.php) harkinnut? Ulkomaanfoorumeilla noita kovasti ylistäneet juurikin moottoritilan lämpöjen kannalta.

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi


    Niin tämä kuva mikä ei näy tuossa viestissä #138.

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Siistinä ja siistinä. Asiallisen näköistä jälkeä kuitenkin pyrin tekemään vaikka vähän huono siinä välillä olenkin :/ Onneksi kaverit aina napisee että laita tuohon spiraalia ja vedä tuo toista kautta :)
    Pitäisi jossain vaiheessa ottaa ihan asiakseen tehdä tuo konehuone siistiksi, osa klemmareista on vähän isoja, johtosarjat menee rumasti alkuperäisessä teipeissä ja likaisissa spiraaleissa. Niinkuin näkyy muovien alla jotkin osat ovat pölyisiä, johtoja menee ristiinrastiin, yms.

    Pitäisi siinä olla 2 kuvaa..

    Tuon seatcupra foorumin topikin lueskelinkin läpi joku aika sitten. Lähempänä vakio lookkiahan tuo on verrattaen minun viritykseen.

    Leave a comment:


  • 54mmy
    vastasi
    Se on kyllä hieno katsoa kun tehdään hyvin ja huolella näitä hommia sekä mietitään vielä tota konehuoneenkin ulkonäköä ja koitetaan pitää se siistinä.

    Jos tuossa pitäisi olla toinenkin kuva niin ainakaan mulla ei jostain syystä näy.

    Pienenä OT:na jos kiinnostaa niin tuossa on kans aika mielenkiintoinen mahdollisimman vakion näköisenä pidetty laitos: http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=234021

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Ja sinnehän se imusarja upposi. Valmiista toteutuksesta ei tullut otettua kuvaa.



    Sen verran kävin koestamassa että alhaalla on nyt hieman paremmin eloa, ylhäällä meno ei muuttunut miksikään mutta ahtopaine putosi pari kymppiä. Hirvittävästi en kylläkään kiusannut eli varmuutta WOT käytöksestä ei ole. Päällysmuovia sovittelin myös paikoilleen ja pienellä modauksella sen sai istumaan ihan asiallisesti. Pelti pitää vielä tehdä tuonne pakosarja/ahdin osastolle, aika kuumaksi tuon konehuoneen saa kiusaamalla. Keraamipinnoite pitää myös vetää ennen kevättä tuohon pakopesään jotta mahdollisimman paljon lämpöä saisi pois konehuoneesta.
    Metanoli ruiskun suuttimen siirsin akun alle siihen MAP anturin viereen. Tuo metanolin saaminen mistään vaan tuntuu olevan kiven alla. Kenelläkään vinkkiä mistä sitä saisi helpoiten ja tietysti inhimilliseen hintaan?

    Uusia levyjä tuli soviteltua alustavasti, aika möhköthän ne on mutta eipähän jää laikan koosta kiinni :)
    Vertaus kuvassa 256mm b vectran etulevy..

    Viimeksi muokannut Tommi[FIN]; 13.1.2013, 17:11.

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Nyt on levyt tilauksessa. Eteen koitetaan sovittaa B8 S4 345x29.5 levy ja taakse B6 S4 300x22 levy. Etulevyt saan huomenna mutta takalevyt meni tehdas tilaukseen.
    Pitää ensi viikolla ottaa toinen puoli auki ja tutkailla miten paljon töitä saa tehdä ja mitkä satulat sinne nyt sitten upottaisi.

    Tänään olisi tarkoitus katsella paljonko ahtoputkistoja pitää muokata jotta saa tuon uuden imusarjan kiinni. Kaasuläppä tuskin kuitenkaan sattuu vakio paikalle.
    Ahtoputket otan myös pois kun kaveri lupasi ne huomenna hiekkapuhallella, päälle sitten yllättäen mattimustaa.

    Nokkia katselin eilen hieman tarkemmin ja ihmettelin miksi imunokassa keskimmäiset nenät on eri ajoituksella kuin viereiset. Johtuuko tämä nyt siitä että keskimmäinen venttiili on eri kulmassa kuin viereiset?

    Leave a comment:


  • porkkis
    vastasi
    Pieni offset levyssä muodostunee ongelmaksi satulan naamasuunnassa vannetta kohti. Tuollainen monimäntäsatula ulkonee levystä helposti sellaisen 60-70mm, joten kannattaa vähän mittailla sitäkin suuntaa.

    Jos nyt on spacereita käytössä, spaceroi jarrulevyn alla ja laita isompioffsettinen levy?

    Dahlbäckin sarja on todnäk parhaita ja amerikan pena vaihteeksi vain mittaa ihan höpöjuttuja.

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Erään testin löysin vortexilta itsekkin mutta en usko sen pitävän täysin paikkaansa. Jos tuo edes olisi vähemmän huono kuin alkuperäinen :)
    Kieltämättä on ulkoisesti kovin samanäköinen, vain rivat puuttuu ja Dahlbäck tekstin tilalla oli HRT logo :D

    Nuo bolt-on jarrukitit maksaa aivan järkyttäviä summia. Kuitenkin kun aika hyvät koneistus ja levytyöstö laitteet löytyvät töistä, niin en viitsi maksaa 500€ enempää bolt-on osista. Kannakkeet, jakojen muutokset yms. onnistuu kuitenkin helposti ihan omillakin kätösillä.
    Laskin että levyt saa rapialla 200€, etusatulat paloineen 400-500€ riippuen mallista, jarruletkut ja nesteet muutamalla kympillä. Tuosta voi jokainen laskea kannattaako maksaa toista tonnia siitä että joku muu on osat valmiiksi sovitellut.

    Leave a comment:


  • -03 tq
    vastasi
    http://www.bufkinengineering.com/intake%20manifolds.htm

    sivun alalaidasta.

    Tuossa se testi vielä. Huomaa että toisiksi tasaisin noista sarjoista.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut -03 tq; 7.1.2013, 21:34.

    Leave a comment:


  • Jonde
    vastasi
    Vortexilla oli iso ja laaja testi imusarjoista, siinä dahlbäckin sarja oli huonoin testattavista. Joten toivotaan että tuolla sarjalla ei ole mitään yhteistä sen kanssa ja se toimisi.
    Mitä Jarruihin tulee niin miten sitten olisi joku d2, k-sport ym taiwan sarja jos oem sovelluksista ei 312 tai 323 kelpaa?

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Kusti polki tänään tälläisen paketin kotiin.
    Click image for larger version

Name:	_small.jpg
Views:	1
Size:	164,6 Kt
ID:	1611880
    Muutamat lisäkuvat löytyy: http://kauhanet.kuvat.fi/kuvat/Audi+TT/Rojektia/

    Ihan asiallisen näköinen sarja tuo on, liki identtinen kopiohan tuo taitaa olla dahlbäck sarjasta joka ilmeisen hyvä.
    Nokissakin oli säädettävät ketjupyörät valmiina, enää uupuisi siis hihnapyörä joka on ilmeisesti vielä valmistuksen alaisena :)

    Jarruja on edelleen specsattu ja tulos on ollut erittäin laiha, lähimmäksi vakio offsettiä päätyi MB 350SLK etulevyt. Suurin offset joka vielä käy on 42,5mm, SLK levyissä offset on 46,5mm.
    Viimeksi muokannut Tommi[FIN]; 10.4.2013, 09:15.

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Eipä käy 8J TTS levytkään. Offset saa olla maksimissaan 40mm, muutoin ottaa kiinni alapalloon. Pitää etsiä lisää vaihtoehtoja kun nuo 3.2 levyt maksaa sen ~300€.

    Leave a comment:


  • Tommi[FIN]
    vastasi
    Kävin mittailemassa tilaa ja orkkis 6 puolasen vanteen sisähalkaisija on 390mm. Eiköhän sinne siis ihan kohtalaiset pysäyttimet saada :)

    Nuo S6 satulat karkaa jo yli budjetin, tarkoitus oli kuitenkin alle tuolla rahalla saada tämä projekti suoritettua kokonaan :) Oishan nuo kyllä aika hillittömät :D

    Hylkäsin tuon 345 levyn offsetin takia, se menee liian syvälle jolloin tulee ongelmaksi satulan kiinnitys sekä yleinenkin mahtuvuus. Kaivelin sitten lisää nettiä ja löysin uuden vaihtoehdon, Käyttäisi 8J TTS levyä, tuossa offset on pienempi. Nämä ovat kooltaan 340x30 eli eivät ihan mopot kuitenkaan :)
    Jos vaan Lauri viitsit ottaa mittoja satuloista niin voisin specsata josko ne kävisivät :)

    Piirtelin myös adapterin tuonne takapäähän. Tällä pitäisi saada tuo 300x22 levy istumaan taakse. Valitan isomman kaarenmitan puutetta.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Tommi[FIN]; 10.4.2013, 09:14.

    Leave a comment:


  • LauriJT
    vastasi
    Paloja varmaan tarvittaessa ohentamalla tai sitten riittää jos niistää siivun niistä sisäänpäin sojottavista palan tukevista tapeista.

    Kiinnostavia, mutta valtavia, tosin helpommin sovitettavia satuloita:
    Maastopossun kohtuuhintaiset

    Hillittömän kokoiset S6/S8 satulat

    Joo ne minun oli 996 satulat.

    Yksimäntäisissä satuloissa olisi se hyvä puoli tosin että ei tarviisi vanteen alle sovittaa väkisin metristä spaceria.
    Voisin minä ottaa noista mittoja huomenna , mutta isompien levyjen kanssa en noita itse varmaan käyttäisi.

    Leave a comment:

Working...
X