Tulisikohan tuosta miten tuomiopäivän laite jos tarjoaisi eteen nuo 345*30 laikat ja oliko ne 996 possun satulat? Taakse sitten 300*20 laikka ja orkkis satula.
Suora bolt-on kittihän noista ei tulisi koska levy on 2mm liian paksu 996 satulalle. Joko paloja tai levyä ohentamallahan tuo tietysti on hoidettavissa mutta eihän nii saisi tehdä :D
Laikat maksais sen 200€ ja tuohon päälle sit satulat. Kannakkeet saa tehtyä töissä :)
Pitää tehdä paperi malli millä kokeilee istuvuuden, jos mahtuu niin tuo voisi olla kyllä ihan varteenotettava vaihtoehto.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi TT 1.8Tq
Collapse
X
-
Tuo 3.2 litraisen lätty on suhteettoman kallis rakennelma. Itsekin niitä harkitsin aikoinaan. Entäs jos käyttäisit B6 ässän jarruja? Adapterinhan se toki vaatisi satulalle, mutta 345x30 levyt mahtuvat tiettävästi vielä ässän satulalla 17" sisään. Vaikka ovatkin yksimäntäiset, niin 1860 kiloisellakaan möhköllä ne ei punaisina hehku ratapäivillä.
Ne possun satulatkin lojuu vieläkin tallissa, jos haluat niitä kokeilla =)Viimeksi muokannut LauriJT; 5.1.2013, 20:47.
Leave a comment:
-
Näimpäs ne muuten onkin, teki muisti tepposet jälleen kerran.
312mm jarrut missään muodossa ei ole mielessä käynytkään eli ne voitanee toistaiseksi unohtaa.
Leave a comment:
-
Taisi olla 334mmX32mm ne vapaasti hengittävän TT:n etulevyt. Eli vähän suuremmalla halkaisijalla kuin tuossa edellä on mainittu. 17-tuumainen vanne pitäisi sopia orkkissatulan kanssa, mutta voi tulla ahdasta isomman satulan kanssa.
Leave a comment:
-
Mulla olisi noi 312mm oem laikalle sopivat ap racingin 4mäntäset satulat jos haluat oem sovellusta.
Leave a comment:
-
Jarruja
Kesäksi olisi tarkoitus päivittää jarruja isommiksi jottei tästä tulisi ihan tuomiopäivän laite. TT foorumin puolelta löytyikin suht hyvät ohjeet DIY tyyliin.
Hieman itse pitää kuitenkin aina soveltaa ja tässä onkin nyt pohdiskeltu sopivaa kombinaatiota. Vaatimuksena olisi että 17'' vanne pitää sopia pyörimään koska talveksi en meinannut vaihtaa eri jarruja.
Suunnittelin että jos käyttäisi 347x30 4F etulaikkoja ja 300x20 B6 takalaikkoja. Toinen vaihtoehto etulaikaksi jos tuo 347 on liian iso olisi 334x32 3.2 TT/R32 laikka.
Takana meinaan hyödyntää orkkis satulan ja tehdä sille vain adapterin. Tämä vaatii levyn tuomista ulospäin 6mm jolloin kannattimelle saadaan 8mm paksuutta.
Etusatulat pitää tietysti päivittää isommiksi mutta niissäkin on omat rajansa eli 6 mäntäisiä käytettäessä mäntäkoiden olisi oltava 30mm, 34mm, 38mm, muutoin tulee ongelmia jarrupolkimen liikkeen kanssa. Tälläiset satulat löytyvät ainakin Q7sta sekä touregista, mahdollisesti myös cayannesta. Nyt olisikin hienoa jos joku tietäisi possun Z17 ja Z18 satuloiden mäntäkoot.
Toki jos jollain on tarjolla nuo vaatimukset täyttävät satulat saa niitä koittaa kaupitella :)
Leave a comment:
-
Onnistuuko nuo samat tuon aanelkun kanssa?
Leave a comment:
-
EDL:n vaikutus tuntuu olevan melko suuri Torsen-vehkeissä. Etenee huonommin ja tuntuu puskevankin enemmän jos on koko ABS/ESP/EDL pois käytöstä.
Leave a comment:
-
Ok, eli siinä tuli nyt sitten varmaan todettua mikä on tuon EDL:n vaikutus jos noissa Torsen laitteissa tuo lukko on samalla tapaa toteutettu? Jos näin on, niin ei tarvii Tommi sitä edes koittaa poistaa :D
Leave a comment:
-
No tuntuu että tuo ei oikein etene. Tuntuu yksvetoselta kun vertaa tuohon toiseen.
Leave a comment:
-
Mitä Mika tarkoitat "niin se on kyllä onnetonta"? Siulla on kuitenkin Torsen vehkeet, eli ei sentäs häviä takaveto kokonaan niin kun meillä ;)
Leave a comment:
-
Onnistuuko nuo samat tuon aanelkun kanssa? Tuossa perheen toisessa kun palaa abs valo ja sittenhän sieltä on kaikki pois niin se on kyllä onnetonta.
Leave a comment:
-
Sen voi ymmärtää monella tavalla, mutta oishan se ihan hyvä jos viitsit :)
Siinä samalla tulis sit tuo sun jälkimmäinen huoli testattua. Miten siis todellisuudessa käy varsinkin jos pidempiä luistoje vetelee. Ja tietysti itse luisuun lähtö.
Leave a comment:
-
Pitäisikö tämä ymmärtää nyt siten että protoile tuokin :) Nopeastihan tuon kyllä testaa kun tuo bittijoukko on nyt tiedossa.
Jonkinlaista lukkoa pitäs sit vaan taakse katella ettei voima karkaa aina sisempään fillariin.
Leave a comment:
-
Ok, jos saat tuo EDL:n myös pois, niin sitten rupee olee jo aika "vapaata" luistoa! :D
Leave a comment:
-
Kyllä EDL jää tuolla koodauksella vielä päälle, tuo ei poista kuin ESP:n. EDL poistamista en vielä ole tutkinut, mutta kyllä senkin saa pois koodaamalla. Veikkaisin että tuosta luvusta vähennetään joko 4096 tai 512 jolla EDL poistuu myös.
Originaali bitti on siis tälläinen: 101101000001001 ABS/ESP/EDL. Näitä kun luetaan oikealta vasemmalle joilloin eka luku on 1, seuraava 2 ja niin edespäin 2 kertotaululla. Tällöin 12 luku on 2048.
ESP bitti on 000100000000000 = 2048
Uusi bitti on siis: 101001000001001 ABS/EDL. EDL:läksi veikkaisin ennemmin tuota 10 lukua eli 512
Leave a comment:
-
Ymmärränkö siis Tommi nyt oikein, että tuolla koodauksella minkä teit sait siis ABSeja hyödyntävän tasauspyörästön lukon pois päältä myös? ESP nappihan vapauttaa siis tuon luistoneston, mutta tuo raksuttava "lukko" jää aina päälle. Ja se nimenomaan puuduttaa auton noissa pitkissä luistoissa, vaikka ESP olisi napista pois päältä.
Leave a comment:
-
Onnistuuhan 360 tietysti, omallakin viimetalvena joutsassa tuli parin tuhannen asteen käännös. Nyt tuo vaan pyörii paljon köykäsemmin ja leveessä kahvassa tuota pystyy pitämään helpommin. Parhaiten sen puuttumisen kuitenkin huomaa radalla ajaessa. Eron tajuaa vasta kun sen koodaa pois.
Leave a comment:
-
Kummasti on ammeella onnistunu 360 ja kunnon jääratapelleilyt, kun ESPi ollu pois päältä. Kovemmista vauhdeistakin, ei oo kertaakaan puuttunu peliin.
Leave a comment:
-
En ole vielä törmännyt sellaiseen autoon josta ESP lähtis pois KOKONAAN. Se jää aina vahtimaan sinne taustalle ettei kuski pääse tekemään ihan mitä sattuu. Normaaleissa parkkipaikka leikeissä se ei tule jarraamaan mutta reilummasta vauhdista kun käskyttää niin ESP tulee mukaan. Kokemusta kuitenkin aika monesta VAG konsernin laitteesta.
Kahvit voin tarjota jos saat B8:sta napista ESP kokonaan pois ;)
Leave a comment:
-
Eikös se ESP lähde kokonaan pois kun nappia pitää pitkään pohjassa? Näin ainakin B8 a4:ssa.
Leave a comment:
-
Kyllä se sinne taustalle jää aina häiriköimään, vaatii vaan jonkin verran yritystä että sen saa puuttumaan. Esim vauhdista kun vääntää reilusti ekaks oikeelle ja heti perään vasemman kautta 360 huomaa kuinka auto koittaa estä tuota pyöräytystä.
Leave a comment:
-
Onkohan noissa jo tehtaaltakin eroa, kun mun mielestä tuosta mun ammeesta kyllä on lähteny ESPi täysin pois käytöstä. ABS:t vain jäi toimintaan.
Leave a comment:
-
No more ESP :)
Alkanut ärsyttämään viimeaikoina tuo ESP toiminta, tai lähemmin se valon vilkutus/palaminen. Tänään sitten otin läppärin käteen ja lompsin autolle. VCDS piuha kiinni ja ABS controlleriin yhteys. Sinne tein tälläisen puukotuksen:
ABS controller 03 -> Login 40168 (Enable Basic Settings)
Coding 11 -> Vähensin luvusta 2048 ja "Do it"
Nyt mittaristossa ei pala ESP valo eikä koko viritys ole enää käytössä :) ESP napista valo syttyy mutta sammuu pois kun napin vapauttaa.
Muuttui aika radikaalisti leikittävyys kun tuon ottaa kokonaan pois, napista kun se jäi kuitenkin taustalle häiriköimään.
Leave a comment:
-
Siinähän se selitys sitten löytyikin. Antisurge kompurakotelo (Holset kutsuu myös kuvaavasti nimellä "Map Width Enhancement") on nimensä veroinen. Kartta levenee ja litistyy. Maksimi painesuhde ja hyötysuhde tippuvat aavistuksen, mutta kartta levenee etenkin sakkausrajan suuntaan. Paljon enemmän hyötyä kuin haittaa, ellei sitten kompressori operoi jatkuvasti sellaisella alueella ettei ole mitään tarvetta ko. ominaisuudelle.Viimeksi muokannut jcarlson; 29.12.2012, 13:03.
Leave a comment:
-
Siinä varmasti yksi tekijä lisää, eli siis normi kompurakotelo on mulla.
Hyvä, että hävis nykimiset!
Leave a comment:
-
Eihän tämä oikeastaan offtopikkia ole vaan hyvää keskustelua, mullakin oli nimitäin pitkään vaihtoehtona normi GT30.
Onkos Teemulla minkälainen kompurakotelo? Normaali vai anti-surge? Mulla tuo kotelo on nimenomaan tuo 4'' anti-surge eli sakkauskanavalla varustettu, tuo vaikuttanee jotain kuitenkin.
Eilinen reissun meni pientä ongelmaa lukuunottamatta hyvin eli nykäykset hävisivät pois tai ainakaan niitä ei nyt huomaa, mennään tällä ohjelmalla siis kevääseen jos ei mitään ihmeellisyksiä tapahdu :)
Leave a comment:
-
Juurikin näin. Noita kompurakarttoja itsekkin jo katselin ja erot on pienet tuolla sakkausrajalla. Ja niin kun sanoit, niin jopa "väärään" suuntaan. Moottoreissa ei tässä kohtaa ole juurikaan eroja ja sikäli tuo vertaaminen on milenkiintoista ja siksi osittain jopa mahdollista.
Mutta nokkajumpan lisäksi vaihtoehdoksi jää siis tiputtaa ahtoja.
Leave a comment:
-
Pumppaus eli sakkaus (surge) syntyy kun moottorin imemä ilmamäärä on painesuhteeseen nähden sen verran matala, että mennään kompressorikartalla vasemmasta reunasta ulos eli sakkausviivan vasemmalle puolelle.
Kyse on siis siitä, että ko. toimintapisteessä moottori ei niele riittävää määrää ilmaa siihen nähden millaista painesuhdetta kompressorista yritetään ottaa. Tällöin ilma alkaa kulkemaan väärään suuntaan ja syntyy sakkaus.
Ei voi vertailla sillä tavalla, että paremmin spoolaava ahdin tai paremmin tuottava kompressori välttämättä sakkaisi herkemmin. Tähän vaikuttaa useat asiat, mm. kompressorin trimmi eli sisä- ja ulkohalkaisijan suhde, kompressorin aerodynamiikka muutenkin sekä kompressorikotelo (onko anti-surge reiät/viillot vai ei). Jos kompressoripuoli pidetään vakiona ja turbiinipuolta muutetaan pienemmäksi, niin silloin toki voidaan mennä helpommin sakkausalueelle kun ahtopaine nousee aiemmin mutta moottorin hengitys ei parane. Vastaavasti vaihtamalla erilaiset nokat voi moottorin hengitys muuttua siten että sakkaus alkaa tai loppuu.
Pitäisi vertailla kompressorikarttoja GT3071 vs GTX3071, ja molemmissa autoissa plotata piste jossa sakkaus tapahtuu. Tätä varten tarvitaan ainakin massavirta (MAF g/s on hyvä, juuri ennen kuin sakkaus on päällä) ja ahtopaine (imupuolen pieni alipaine ja ahtoputkiston/coolerin häviöt vaikuttaa vähän koska painesuhde kompressorin yli ratkaisee ja imusarjassa on hieman matalampi paine kuin heti kompressorin jälkeen).
Äkkiseltään googlattuna GTX3071 sakkausraja näyttää menevän hieman enemmän oikealla eli sikäli ihmettely vaikuttaa oikeutetulta, mutta muuttujia kuitenkin riittää..
Leave a comment:
Leave a comment: