Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT 1.8Tq

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Eilen tuli hieman tutkittua ja purettua jakopäätä, tänään sitten en tehnyt mitään vitutuksessani. Jotain onnea kuitenkin oli kun mitään ei ole särkynyt ja varaosat on hyllyssä olleet odottamassa motivaatiota.
    Jako on hypänny ilmeisesti hampaan kun merkit ei sattuneet enää kohdilleen ja käynti oli huonoa. Nyt tuli siis akuutti tarve etsiä noille schrickin nenille ajoitus ohjeet kun myyjä ei niitä toimittanutkaan mukana vaikka lupasi.
    Löysin schrick dokkarin jossa sanottiin että imu auki 1mm @ TDC ja pako auki 0.7mm @ TDC. Nämä ovat kaiketi ihan toimivat?
    Josko huomenna saisi aikaiseksi repiä nuo vanhat nokat pois ja vaihdella uudet tilalle sekä kasailla muutenkin jakopää uusilla osilla. Kuviakaan ei tullut otettua, josko sitten huomenna.
    Viimeksi muokannut Tommi[FIN]; 5.2.2013, 21:08.

    Comment


      Tällästä tänään. Pitää vielä viikonloppuna käännellä noita lisää josko tuota spoolia saisi alemmas. Nokkien kääntely on vaan helvetin työlästä kun venakopan irroittamiseen menee aikaa jonkin verran. Kompura koteloa joutuu kääntämään ja imuputken purkamaan tieltä.
      Nyt tarvitsen autoa jonkin verran niin piti lyödä äkkiä kasaan.



      Eroa vakio nokkiin yläpäässä on aika paljon :D

      Comment


      • Se on schrick eikä schrink. ;)

        Comment


          Kerpele jostain oli jääny mieleen et schrink eikä schrick. Korjataampa nuo oikein :)

          Comment


            Nyt on nokkien asentoja puljattu tähän setuppiin riittävästi. Tämän hetkisestä ajoituksesta en muistanut ottaa kuvaa, mutta vastaava kuin kuvassa oleva, pakosta vain aikaistettu pari astetta.
            Levyyn kirjoitetut asteet ei pidä paikkaansa vaan todelliset on: imu 221 ja pako 216. Kiitokset vielä porkkikselle ohjeistuksesta ja vinkeistä. Ei pitäs tehdä mitään väsyneenä..




            Imusarja koki hieman tuunausta, kiitokset Dukelle. Samaten venakoppa sai mattimustaa niskaansa ja sisäpuoli kunnollisen pesun.


            Sitten vielä pieni pätkä tämän hetkisistä äänistä. Livenä kuulemma aika buenot :)
            Tuppaa työntämään vaan utua jonkin verran vajaa lämpösenä varsinkin kun ulko-ovi on auki.
            [ame]http://www.youtube.com/watch?v=aBl4_DhSdN0[/ame]

            Comment


            • Lupaavalta kuulostaa!
              Tuleeko jossain vaiheessa kiihdytysvideota (ei auton sisältä), josta kuulisi vähän paremmin äänet. Tietty punarajalle. :)

              Comment


                Kuuluuhan sieltä mukava hörpötys tyhjäkäynnillä.

                Comment


                  Pitää ottaa jotain näytettä joku päivä. Viimeistään kerhon jääratapäiviltä tulenee jonkinlaista matskua taltioitua :)

                  Tänään sitten ajelin tuolla setupilla ekaa kertaa, yläpää on vähän miedompi mutta alhaalla vetoa paremmin. Paineet pysyy siellä 1.2-1.3bar pinnassa. Näillä mennään siis kevääseen ja katsellaan sitten tarviiko tehdä jotain ajoituksille.
                  Hörpötys on valitettavasti miedontunut kun ecu on ilmeisemmin oppinut muutoksia. Eihän tuo kyllä vieläkään käy tyhjää tasasesti mutta käy kuitenkin :D

                  Comment


                    Nyt se sit särky. Ihan kuin olisi vikatilassa eli ahtaa vajaan puol kiloo mutta ei anna mitään koodeja.
                    Ideoita mikä särky?
                    Tilanne oli lokeja ajaessa 3:nen WOT kiihdytyksen jälkeen ei kulkenu enää. Tuolla vedolla nappasi rajoitin pari kertaa ennen kuin sain isompaa tupaan, vetoja vaan ei ollu enää.
                    Tahkokin olis viikon päästä edessä ja tällä oli sinne tarkoitus saapua.

                    Comment


                      Normitestit nyt ihan ekaks eli vuototesti ahtoputkistoon ja portin letku tukittuna tai irti ahtaako enemmän vai ei.

                      Comment


                        Tänään tuli turailtua. Portilta letku irti ja kokeilee, ei ahda. Tässä vaiheessa iski ajatus että läppä on lähteny kävelee pesästä. Noh otin sit tuon koneen päällä olevan ahtoputken irti ja kas kummaa kellossa ei ole yhtään esikiristystä vaan jalka on liikkunu hahlossaan. Testasin sit kellon liikkeen samalla ja heiluttelin vipua, läppä tuntuu. Sitten aloin katselemaan kompura koteloa kun näytti jotenkin oudolta, kas kummaa kun 4kpl 6:desta kiinnitysruuvista oli ihan irti... Ruuvit kiinni ja palikat kasaan sekä painetta perään. Vieno suhina alkoi jostain puskurin sisältä eli ei muuta kun puskuria purkamaan ja tutkimaan. T-pultti klemmari ei puristanu välijäähyltä lähtevää silikonia kunnolla ja vuoti. Klemmari vaihtoon ja uudestaan painetta, nyt tuntuu pysyvän ilma sisällä. Nollailin sitten kaikki adaptaatiot ja ei muuta kuin kokeilemaan. Alussa ahtimen käytös oli oikeinkin herkkää ja piikkasi kevyellä jalalla 2:sella 1.8bar, rullailin sitten nätisti pysäkille ja tarkistamaan että portin letku on varmasti kiinni. Toteamus että kiinni on ja ei muuta kuin jatkamaan. Rapian 10km lenkin ajelin ja voi pojat että tuli kiva :)
                        Kestäis nyt vaan tahkolle asti taas kasassa :D

                        Taidan ottaa painetestin osaksi viikkohuoltoa (nykyisin kuukausihuollon piirissä) kun sen tekemiseen menee aina se 10min, löytääpähän vuodot ainakin nopeemmin.

                        Comment


                          Tunne on tuttu. Välillä rupeaa tuntumaan että harrastevehkeet on enemmän paskana kuin ehjiä ja kyllähän se hyvältä tuntuu kun välillä joku toimii.

                          Edelliseen viestiin tiivistyy aika hyvin syyt miksi minä ajelen nykyään vapareilla ;) Väitän entisessä elämässä tehneeni painetestejä ja loputtomia vuotojen tilkitsemisiä yhden eliniän tarpeiksi. Mitsun tekniikassa kun on vielä järkevästi Karman Vortex ilmanputsarin sisällä ennen ahdinta ja kaikki ahtovuodot siis mittarin jälkeen niin seokset ja tehot ei ikinä olleet sitä mitä piti.

                          Comment


                            Niin mutku vapareista ei saa enempää jerkkua oikeen sit kun tehtaan tehoon tottuu ;)
                            Tämäkin laitos on nähnyt aika monta teho variaatiota. Ensin oli vakio, vuoden päästä sai bulkki lastun, pari vuotta siitä customin ja nyt mennän jo eri sata luvulla sekä keväällä vaihdetaan todenäköisesti satalukua jälleen. Hulluako? Mahdollisesti mutta jotain kehitystä kuitenkin kun vertaa peruspenan perhe autoon ja sen suorituskykyyn.

                            Comment


                              Kuullostaa tutulta polulta :)

                              Comment


                                Seon aina niin mukavaa kun joku liisinki volvo, mihin on ehkä raaskittu ottaa isompi kuin 1.6 motti, yrittää ikä kriisissään työntää ohi ja näyttää koko maailmalle. Kun sitten vähän ojennat ja ammut sen kerralla maankamaralle, niin aina alkaa hymyilyttää.

                                Comment


                                  Ei nyt lähde ei. Tänään ajelin kotia kohti niin 2:lla hieman reippaammassa kiihdytyksessä tinttas EPC valon tauluun ja kaasu katos sekä seokset huiteli ihan ihme luvuissa sekä kävi helvetin huonosti. Ei muuta kuin pelit tien sivuun ja ihmettelemään, kaikki on kiinni. MAF töpselin irroituksella ei vaikutusta joten ei muuta kun sammuksiin ja uusi starttaus. Kaikki valot katos ja laite toimii, ei muuta kun kotiin ja töpselin perään.
                                  Puukkas tälläisen koodin sieltä:
                                  17743 - Engine Torque Monitor 2
                                  P1335 - 35-10 - Control Limit Exceeded - Intermittent

                                  Ideoita mikä aiheutti? MAF on liki uusi, imulämpö ja moottorinlämpö anturit myös, painetestinkin tein ja mistään ei vuotanut.

                                  Comment


                                  • Softaprobleema, vääntömallinnus suuttui jos ei mitään ilmanmittausvikaa. Päivityksellä pitäisi asettua, jos on tapahtunut rautamuutoksia viimeisimmän softarevision jälkeen.

                                    Comment


                                      Toihan on aika mielenkiintoinen juttu. Tuota valvova toleranssikartta on nimittäin ikään kuin sopivasti muokattu, joten ei pitäis voida sanoa noin. Noh eiköhän jotain keksitä, jos moisesta alkaa vinkumaan.

                                      Comment


                                        Ekaakertaa tuon teki ja tosiaan poistui uudelleen käynnistämällä. Ei aiheuta toimenpiteitä tässä vaiheessa kun ei tuon vakavammasta ole kyse :) Starttaillaan uusiks jos tuollasta oiretta joskus tulee ja ei kiihdytellä osakaasulla sitten. Murehditaan tosiaan keväällä jos meinaa alkaa vaivaamaan.

                                        Comment


                                          Tommi, tenhy itellä muutaman kerran saman. Koodeja en katsonut, mutta oire ihan 100% sama. Eli 2-vaihteella isommalle tielle vähän reippaammin ja pelit täysin seis. Ei muuta kun virrat pois ja uutta starttia ja taas pelaa. Nuo pari kertaa mitä teki itellä sattu varmaan 2 viikon sisään. Ennen eikä jälkeen oo sitten oiretta ilmaantunut. Laska kun olen ollut, niin koodit jääny kattimatta siitä. Tarttee varmaaan tänään tsekata mitä koodia pukkas, niin katsotaan onko sama. Josko ois Porkkikselle jotain hyötyä jos sama koodi kyseessä ja vaikka sitten softasta kiinni?

                                          Comment


                                            Joo kyllä mä jo tiedän mitä pitää tehdä. Teidän softat on aika läheistä sukua toisilleen. Korjaillaan.

                                            Tommillahan on vasta raakilesofta ajossakin ja keväällä vasta varsinaiset säädöt. Tuo mainittu 1.8bar piikki ei kyllä kuulu asiaan ja jos se ei aiemmin sitä tehnyt, jotain vikaan kannattaa vähän etsiä senkin osalta.

                                            Comment


                                              Näin vähän arveilinkin, että homma on hallussa.

                                              Comment


                                                Piikki johtuu 90% varmuudella liian tiukasta hukkiksesta. Jouduin muuttamaan sen kiinnitystä hieman jolloin esikiristystä on tullut liikaa.

                                                Comment


                                                  Vihdoin ja viimein jarrupolitiikkakin nytkähti eteenpäin. Takapäivitykseen on nyt adapterit olemassa, vain levyyn pitää käydä jako muuttamassa jyrsimessä.



                                                  Tälläisillä kalikoilla käy B6 S4 300x22 levy taakse tämän pohjalevyn omaavissa autoissa.
                                                  Yksi sarja noita on ylimääräisenä joka joutaisi testaukseen jollekkin innokkaalle. Jos nämä todetaan toimiviksi ja kiinnostusta löytyy niin näitä voidaan polttaa laserilla muutama sarja myyntiin.



                                                  Etusatulat saivat myös pienen huollon ja värin vaihdon eilen. Jonkun mielestä väärän väriset mutta omaan mieleen oikean :) Kuvassa myös uudet levyt jotka odottavat kannakkeita. Näistäkin piirrustukset on koneella, vain tekijä puuttuu.

                                                  Comment


                                                    Päivitelläämpäs hieman taas. Tahkolla tuli pyörähdettyä ja ponnistettua tuota setuppia useampaankin kertaan. Aamulla tullessa irtosi imuputki eli heti jäällä piti hieman korjailla, illasta vielä kellon kiinnitys luisti ja paineet katosivat. Ei oikein kestänyt Ghoustin A4 perässä suoralla :D Pitää tehdä jossain välissä EVO 3 tuohon kellolle ettei luistele löysälle enää. Kiitokset Markukselle avusta korjauksessa, pakopesä ja kello oli turhan kuuma paljaille nakeille :)

                                                    Tänään tuli esiin uusi ongelma, puola jumppaa pitää harrastaa kun rötää ja paukkaa kovemmalla kuormalla. Kannattaisiko laittaa uudet orkkikset vai investoisiko TFSI puoliin? TFSI puolat on 14mm pidemmät eli adapterit pitää tehdä/teettää. TFSI puolissa olisi ilmeisesti hieman enemmän najua ja noita ovat kehuneet 1.8T kanssa.

                                                    Tässä vielä jonkinlainen näyte tahkolta. Kuormaa/pitoa löytyi jotenkin vasta 3:sella eli äänet ei oikein nauhoittuneet tuohon, lähtö n. 20sek kohdilla. Yritetään joku päivä uusiks :)
                                                    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=U7cC7O1MHZo[/ame]

                                                    Comment


                                                      RäääänRäääänrätätätä :)

                                                      Comment


                                                        Virittäessä komponenttien ikä näkyy lyhenevän kummasti :) Vajaan vuoden vanhat puolat päätivät antautua viikolla, tai no kolmosen puola alkoi pätkimään kuormitettuna. Maanantaina kävin tilaamassa FSI puolat ja touaregin puola adapterit. Perjantaina sain hilkkeet ja ei muuta kuin kaikki sytty osat vaihtoon, kummasti muuttu käyntiääni ja ehkä jopa vetokin on tasaisempaa. Adaptereita piti himppu modata jotta puolat istuvat suoraan, tapit pois ja tilalle hieman eri kohtiin reijät ja pulteilla kiinni.
                                                        Laitetaan vielä nuo osa numerot tähän:
                                                        Puolat: 06E 905 115E @ 45€ kpl Nämä siis punaiset, sama mutta mustana: 07K 905 715 F
                                                        Tulpat: Bosch F5DP0R @ 20€ kpl
                                                        Adapterit: 077 905 390 @ 2.5€ kpl



                                                        Vanne mallikin taitanee vaihtua ens kesäksi, 19'' RS4 New lähtenevät eteenpäin ja tallissa pyörivät käytännössä virheettömät 18'' BBS VZ:tat menevät alle. Häviää muutama kilo nurkka painoakin, on nimittäin suhteellisen keposet :)

                                                        ESP:n pois koodausta kokeiltiin nimimerkki auusikart:n TT:seen Mäntyharjun jäärata päivällä ja kyllä se meno taisi rauhoittua tulla selkeämpi ajaa. Tämä kokeilu oli vielä piikeillä eli pitoakin oli ns. sopivasti.
                                                        Oikeastaan jäi harmittamaan että nuo 16'' piikit ei mahdu omaan, piti ihan kokeilla äskön tallissa :) Josko sitä alkais metsästää 17'' piikkejä sit...

                                                        Nimikerkki pellepoliisille ei ole vieläkään tarjota videota.. Mutta josko sitä kohta.
                                                        Sinänsä itsekkään en ole vielä kuullut ulkoa miltä tämä kuullostaa livenä :p

                                                        Comment


                                                          Tuosta metanolista sen verran, että sitä saa helpoiten honkkarista lasinpesunestetiivisteen muodossa. :)

                                                          Comment


                                                            Toimiiko noi uudet puolat ihan suoraan ilman johtomuutoksia vanhojen tilalla missä erillinen sytkävahvistin?
                                                            Ja oliko nyt bensa vai e85 kun ajat? Platinatulpat kun ei ainakaan viinan kanssa kovin pitkään kestä.

                                                            Comment


                                                              Ei meidän honkkarista ainakaan metanoli pitoista nestettä löydy, vain etanolia sisältävää.

                                                              Puolat toimivat ihan suoraan ''bolt-on'', vaativat tietysti adapterit kun ovat 14mm pidemmät. Erillistä sytkävahvaria näissä ei ole kun taas vanhoista 058 1.8T moottoreissa se löytyy. Lataus aikaa noille kaiketi voisi pienentää, vakio puolalla se taitaa olla 4ms. ja nämä toimivat vissiin 2.5ms.

                                                              Vielä toistaiseksi on bensaa tankissa mutta eiköhän kohta aleta puljailemaan tuota teholitkua koneeseen. Sit saakin juosta tankilla 2-3 kertaa viikossa :D Tai pitäähän sitä vielä jonkin verran sipistellä ennenkuin uskallan taas lähteä Lpr:taan kiusaamaan konetta, eipä tuolla kiirekkään ole kun tietkin on vielä osittain jäässä.
                                                              Tulpat odotti tallissa jo pitkään niin viskoin ne samalla tuonne, vaihdetaan sit toiset jos nuo on huonot. Kuitenkin 15tkm välein olen tavannut kynttilät vaihtaa, ehkä turhaa mutta eipä ne niin iso investointi ole.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X