Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT 1.8Tq

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kyllähän ne mualimalla noita huohotuksia tuntuvat laittavan uusiksi. Osa laittaa keruusäiliön väliin ja filtteri päälle, josta höyryt ulos (tuleekohan käryä sisälle?). Toiset taas keruusäiliöstä ohjaavat höyryt alkuperäiseen tapaan imuputkeen.
    Eikös 03tq asentanu jotenkin pakoputkeen menevän huohotuksen?

    Comment


      Hyvän näköistä pintaa on saatu aikaan. Pitänee itekkin kaivaa myllyä kohta esiin. Et kahtonu millä aineilla autoa hierottiin?

      Comment


        Jäin miettimään voisiko tuon huohotuksen tehdä eritavalla, tarvitseeko tuolla nyt olla välttämättä imusarjalta alipaine
        Omasta autosta olen tuon muuttanut siten että huohotus menee aina imuputkeen, hyvin toimii.

        Comment


          Eli toteutetaan huohotus siis eritavalla :) Eikös tuo kuitenkin mene aika 1:1 kun on vihreämpää polttoainetta jos nyt hieman huohotus kaasuja laskee ilmoille. En ainakaan meinannut yö unia menettää tuon takia.

          En äkkiseltään muista kaikkia aineita millä hierottiin. Alussa taisi olla Mequilarsin 105 extra heavynä, sen jälkeen jollain Menzernan aineella. Vahana paria eri Colliniteä, päällimäisenä ainakin 915 Marque D'elegance. Meni aika suoraan omallekkin listalle tuo vaha, vaikka kiinteä onkin niin jestas miten helppo levittää ja kiilloittaa.
          ViLe osaa vastata varmasti paremmin mitä tököttejä hinkkaili :)

          Tänään onkin sitten vuorossa moottori ja laatikko öljyjen vaihto. Pyöräkulmatkin on aika hurjat, edessä haritusta 1.5 astetta puolellaan.. Pitänee tehdä asialle jotain :D

          Comment


            Ajokorkeudesta päätelleen ei taida TT:tä näkyä ainakaan Rinnekadulla tai toriparkissa (eikä monessa muussakaan paikassa) :D

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja Tommi[FIN]
              Tallissa näytti että tuli hyvä mutta totuus iski vasta tänä aamuna kun ajoin auton ulos tallista
              No nih...pumppu jätti pari lyöntiä väliin, kun säikähdin että kävikö kuitenkin savolainen supermies kylässä, ei sais säikytellä...varmaan vielä tahallaan!!

              No jospa minä sitten vähän valaisen työjärjestystä ja aineita.

              1. Pesu: Tommi hoiti tämän vaiheen itse valmiiksi joten ihan tarkkaan en tiedä mitä tapahtui, mutta muistelisin kuulleeni ainankin sanat PineLine ja pari kertaa kintaalla läpi. Ja taisihan siellä vähän claybar:kin käydä.

              2. Saveistus: Savena käytin Bilt Hamberin mediumia ja liukkarina Valet Pro Citrus Blingiä (sekoitus-suhde 1:16)

              3. Välihuuhtelu ja kuivaus. Huuhteluun vettä ja kuivaukseen Autoglymin Aqua Dry-synteettinen säämiskä.

              4. Kiillotus. Hiomatahnana Meguiars Mirror Glaze - 105 Ultra Cut ja laikkana Lake Country CCS Keltainen 6.5" Cutting Pad. Ehdottomasti työläin vaihe.

              5. Kiilloituksen viimeistely. Viimeistelytahnana Menzerna Final Finish Polish - P0 85 RE 5 - 1 ja laikkana 3M Perfect-it III High Gloss Finishing Pad Black.

              6. Vahaus. Pohjalle laitettiin Colliniten 476:nen ja viimeinen silaus tehtiin tosiaan tuolla Colliniten 915 Marque D´Elegancella.

              7.Viimeistely. Muoviosia käytiin hieman läpi Autoglymin Bumper Carellä, listat ja lasit saivat kevyen käsittelyn detailerilla (Citrus Bling n 1:8 suhteella).

              Siinäpä se suurinpiirtein, menikös liian tarkaks? Vaiheitten 4 ja 5 väliin olis ehkä voinut vielä ajella vaikkapa Menzernan Intensive Polishin (nykyään nimellä Power Finish - RD 3.02) joko kiillottavalla tai leikaavalla laikalla.

              Comment


                Alkuperäinen kirjoittaja ViLe Näytä viesti
                No nih...pumppu jätti pari lyöntiä väliin, kun säikähdin että kävikö kuitenkin savolainen supermies kylässä, ei sais säikytellä...varmaan vielä tahallaan!!
                Myönnetään, ehkä vähän koitin säikytellä :D Odotukset ylittyivät kuitenkin kirkkaasti.

                Nyt on nesteitä vaihdeltu jonkin verran ja kulmiakin kääntelin vähän järkevämmiksi.
                Öljyinä on testissä Liquidmolyn 0W-40, laatikkoon viskasin Redlinen MT-90 ja jarruihin ATEn Super Blue.

                Kieltämättä vähän ehkä turhankin matalaksi lipsahti, toriparkkiin saati rinnekadulle ei kieltämättä ole ollut asiaa. Totesin jo tuossa talliin ajaessa että aika minimi korko jos meinaa vielä päästä sisälle ilman kikkailuja.
                Attached Files

                Comment


                • Liian matala? Eihän semmosta ole?
                  Korkeehan toi vielä on, ei oo edes 35-sarjan kumia ja coileissakin on vakiojouset eikä customit :D

                  Siisti kampehan toi oikeesti on! Ja asiallinen korkeus sporttiseen ajamiseen ;)

                  Comment


                    Joo eihän tää liian matala ole, pitää vaan vähän jo katella kun ajelee.
                    Pitäis varmaan seuraavaksi alkaa katteleen ulkokuorta. Taakse 20mm lisää lättyä ja eteen 10mm, 3.2 etupuskurikin pitäisi ostaa vanhan rikkinäisen tilalle. Näillä spacereillä eteen tulee ET10 ja taakse ET0. Katellaan sopiiko pyörimään raapimatta :)

                    Comment


                      Quote:
                      Originally Posted by Tommi[FIN]
                      Tallissa näytti että tuli hyvä mutta totuus iski vasta tänä aamuna kun ajoin auton ulos tallista

                      No nih...pumppu jätti pari lyöntiä väliin, kun säikähdin että kävikö kuitenkin savolainen supermies kylässä, ei sais säikytellä...varmaan vielä tahallaan!!

                      No jospa minä sitten vähän valaisen työjärjestystä ja aineita.

                      1. Pesu: ...

                      Siinäpä se suurinpiirtein, menikös liian tarkaks? Vaiheitten 4 ja 5 väliin olis ehkä voinut vielä ajella vaikkapa Menzernan Intensive Polishin (nykyään nimellä Power Finish - RD 3.02) joko kiillottavalla tai leikaavalla laikalla.
                      Tarpeeksi tarkasti selvennetty, ei tarvii sentään mitään Detailing World:n paneelikohtaista tarinaa.

                      Käytitkö Colleja periaatteella 476 alle 1 kerros ja "täyttö" 915:lla?

                      Menee vähän OT:ksi mutta kun kiinnostaa :)

                      Comment


                        Jep, juurikin näin eli 1 kerros 476:sta alle ja päälle sitten tuo 915:nen. 915:sella saa omasta mielestä paremman kiillon kuin 476:sella, mutta ei kestä yksinään niin hyvin, siksi tykkään "kerrostaa" noita vahoja.

                        YV:läkin voi kysellä, jos tuntuu että menee liikaa ohi aiheen.

                        Comment


                          Aika sporttinen kokonaisuus!

                          Comment


                            Hieman tässä on kieltämättä pyritty karistamaan sitä tyttömäistä parturikampaajan luonnetta, pääasiassa toistaiseksi kylläkin vain tekniikan osalta.
                            Sisustan osalta olen vähän vielä kahden vaiheilla, vaihtaakko penkit Quattro Sportin Pole Positioneihin ja lisätä kunnon vyöt yms karsinta vai pitäytyä vakio luukissa ja hommata irroitettavat 4-piste vyöt.
                            Ulkokuori pysyy kuitenkin lähellä tehtaan suunnittelemaa, mitään korisarjoja en meinaa istuttaa. Koritöitä kylläkin tehdään jossain vaiheessa ja tuolloin olisi tarkoitus hieman pullistella kaaria ja helmoja, kuitenkin niin että pysytään orkkis lookissa.

                            Tuossa äskön pesaisin pölyt pois ja eipä tuo homma ole koskaan noin helppoa ole ollut :) Kuivauksessakin piti oikein miettiä mitä tästä nyt oikein kuivaisi..

                            Comment


                              Tuossa myllyttelyn aikana poistettiin takaa tuon TT.n merkin niin mietin mitä siihen laittaisi tilalle. Lynkataanko ekassa tapahtumassa jos liimaan tilalle TT RS merkin? Ehdotuksia mitä tuohon laittaa saa ehdottaa, vai jättääkkö pois kokonaan.

                              Hieman kokemuksia samalla tuosta viinasta polttoaineena. Kaupungissa kulutus pyörii 20 litran pinnassa, räppäillessä sit yli 30l häviää 100km matkalla..
                              Käyttöalue on aika kiva, alhaalla on jotain eloa ja ylhäällä lauletaan tosissaan. Tuossa yhden 911 possun kanssa tuli leikittyä ja eipä tuo karkuun menny, jopa yllättävänkin kevyesti kesti mukana.
                              Jotain pieniä hipistelyjä ehkä pitää ennen talvea tehdä ohjelmaan rikastusten osalta. Nokkiakaan en ole vieläkään ehtinyt ajoittaa uudestaan, sen vaikutuksesta ohjelmaan ja kulkuun ei ole tietoa, toivottavasti alue laajenisi.

                              Comment


                              • Ei nyt badgetuninkia ainakaan ylöspäin... ennemmin jostain vaikka uuden a3:n 1.4T merkit

                                Comment


                                  On kyllä aika jäätävä kulutus e85:sella. Mulla on 250hv tehoilla ollut maksimissaan 12.5l/100km kulutus kun polkenut ihan urakalla jalka tulipellistä läpi.

                                  Comment


                                    Vaikka siellä olis kuinka sitä ruutia niin biltema-tuning on iso nounou. Aika miehekkäitä noi kulutuslukemat, aina kuulee kerrottavan että viinaa menee äbaut 30% enemmän kuin pumppubensaa. Ilmeisesti on testailtu uutta softaa hartaudella? :)

                                    Comment


                                      Vaikka kuinka olis testattu, niin toi kulutus ihmetyttä. Kuten Jonde tuossa ilmoitti, nii jopa radalla noi yli 13 lukemat on vaikeita saavuttaa. (siis nintendon keskikulutuksesta katottuna, joka on kyllä aika hyvin pitäny paikkansa)

                                      Comment


                                        Eipä tuo kulutus nyt nii julma ole, helposti tälläinen laite sen 15l bensaa vie kaupungissa. Kuitenkin ajo on pätkäajoa ja paljon "kylmäkäynnistyksiä". Kaasujalkakaan ei ole se kaikkein kevein :) Matka ajossa kulutus on 10 litran pinnassa. Bensalla mentiin 7-8 litran välissä.

                                        Ei laiteta siis RS merkkiä, uusi originaali vaan takaisin. Vanhaa hieman haalistunutta merkkiä ei luonto anna laittaa takaisin.

                                        Comment


                                          Tässä on nyt puljattu nokkien ajoitusta enemmän ja vähemmän ilman ihmeempää muutosta. Voisiko putkisto olla syypää? Liian ahdas putkisto vaikuttaa heräämiseen ja voimaan kuitenkin minun logiikan mukaan. Pakopaineet tietysti voisi mittailla. Seuraavaan kokoonpanoon putkisto menee kylläkin uusiksi.
                                          Toinen juttu mikä askarruttaa on motronikin pito, pakottavaa tarvettahan sitä ei ole enää pitää koska ABS/ESP ei juttele enää ecun kanssa. porkkis varmaan ainakin osaa sanoa mihin asti motronic venyy. Lopullinen teho tavoite on kuitenkin +500.

                                          Comment


                                            Onhan toveri tuohimaan B6 1.8T härvelistä yli 500konia penkitetty. Orggis motronicilla.

                                            Comment


                                              Tuota toveri Tuohimaan B6:sta mietin oliko siinä vakio ohjaus vai aftermarket. Eli ohjelmallinen rauta siis tukee tavoitetta.

                                              Comment


                                                Kilpurissa on tatech ja beekutosessa motronic.

                                                Comment


                                                  Kilpurissa on tatech ja beekutosessa motronic.
                                                  Jep, näin on.

                                                  Comment


                                                    Päivitelläänpäs tätäkin taas vaikka suurempaa ei ole tapahtunutkaan.
                                                    Lievästä pakosta ja vihjailuista johtuen lauantaina korotin alustaa 20mm jotta saan auton säilöön seuraavaksi vuodeksi kun itse olen armeijan harmaissa palvelemassa viimeinkin :D Nyt mitat navasta kaareen on 325mm edessä ja takana.

                                                    Samalla asentelin Nikko3:n tekemät pultattavat lätyt joka kulmaan. Nyt keskityy jarrulevy ja vanne edessä sekä takana hyvin eikä tarvitse murehtia pulttien kestävyydestä :)

                                                    Tietysti kun renkaan erehtyy ottamaan pois TT kyllä keksii uutta ylläriä. Tällä kertaa vuorossa kuskinpuolen sisempi murroksen suojakumi :D Huomenna jos sitten kävisi marmorilta hakemassa uudet kumit molempiin vetareihin ja varailisi ajan toiseen puljuun vaihtoa varten. Kestihän nuo jo 13 vuotta että jos vaihtais samaan laskuun sit kaikki 4. Eipähän tarvii sit tuskailla tuonkaan kanssa ihan hetkeen.
                                                    Saman konkurssiin vielä meinasin uusia molemmat ovilukot nii ei jää avaimet ainakaan ihan niin helposti lukittuun autoon :)

                                                    Huomenna voisi koittaa räpsiä tästä kuvia taas tänne. Toki jos joku innokas haluaisi napata muutaman paremman ruudun tästä niin saa nykiä hihasta :)

                                                    Comment


                                                      Vois varmaan käydä joskus napsimassa kimppakuvia, jos nyt joskus sais aikaseks puunattua ton oman käkättimen.

                                                      Comment


                                                        Meni suunnitelmat aika uusiksi intin kanssa kun päätin särkeä selkäni.. Laite ei siis jääkkään seisontaan vaan turaaminen jatkuu :)
                                                        Alkanut jo pikku hiljaa kyrsimään voimattamuus tässä paketissa ja vikaa on nyt haettu ihan hakemalla. Nyt ollaan siinä pisteessä että otan viikonloppuna vielä kerran venttiilikopan irti ja katson/kellotan nokat vielä kertaalleen. Omasta mielestäni kaikki muut vaihtoehdot on käyty läpi. Pakopaineet mittailin ja ne käyttäytyivät lineaarisesti ahtopaineiden mukana ollen suurimmillaan 0.6bar. Ahtovuotoja ei ole vaikka työnnän 2bar painetta järjestelmään.

                                                        Click image for larger version

Name:	Teho 12.7.2013.jpg
Views:	1
Size:	36,7 Kt
ID:	1613291
                                                        Tämän näköiset käppyrät irtosivat laskemalla. Ilmamassa maksimi ~275g/s painetta 1.5bar@4600rpm josta hieman creeppiä 6000rpm jälkeen 1.6bar rajoittajalla.
                                                        Enemmän minun järjen mukaan tästä paketista pitäisi irrota tällä kokoonpanolla.

                                                        Comment


                                                          Onhan siellä vielä varmasti reservissä vaikka kuinka. Eikai tämän avaamattoman moottorin kanssa ollut tarkoitus hullutella?

                                                          Nokkien kanssa protoilua vaan peliin ja jos intoa riittää niin sellaistakin voi kokeilla miltä tuntuisi schrick pako + vakio imu.

                                                          Comment


                                                            Ei nyt ihan hulluksi ollut tarkoitus heittäytyä, hieman kuitenkin luulisi eloa olevan enemmän. :)
                                                            Säätäessähän saatiin jo tuo rapiat 270g/s vaikka pako nokka oli eri asennossa. Mitään huomattavaa eroa ei tapahtunut vaikka pakoa käänsin 4 astetta myöhemmälle. Ainut ero oli että tyhjäkäynnillä imusarjassa on alipainetta -0.25bar -0.4bar sijaan. Tuokin tuntuu hieman oudolle kun vakio nokilla alipaineet pyöri -0.65bar.
                                                            Viikonloppuna on varattu pe iltapäivä-su ilta väli nokkien protoilulle eli eiköhän tuossa ajassa ehdi kokeilla vaikka vakio imua. Kannattaisiko vakio imu kellottaa aluksi ensin 1mm@ykk vai hakea huippua samaan missä nyt? Venttiilikoppaan pitää myös muuttaa mutteri kiinnitys pulteiksi jotta kopan saa pois ilman kompura kotelon kääntöä. Nyt kun tuo homma ottaa aina 30min suuntaansa..

                                                            Comment


                                                            • Onko jako kohdillaan,meinaa itselläni oli juuriki tyhjäk, alipaineet 0.4,nyt jako kohdillaan melkein 0.8

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X