Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Harrastepeli

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    No niin, joku sisäinen Sulo Vilen iski minuunkin ja kun halvalla sain niin piti ostaa yksi projekti lisää. Mä olen joskus sanonut, että tähän autoon en koske pitkällä tikullakaan, kun on noin huonoja kokemuksia auto numero 1:stä (tämä on se numero 2) samalta tekijältä. Nimesin jo tämän Franky2:ksi (Frankensteinin mukaan =)

    Kauppoja ollaan hierottu monta kuukautta ja nyt täällä etelässä ollessa kävin katsomassa/tarkastamassa auton pintapuolisesti. Täytyy heti myöntää, että tuo on paremmassa kunnossa kuin oletin, mutta ei tuo mikään helmi ole. Hinta oli sellainen, että tappiota en tuon kanssa voi tehdä. Täytyy nyt saada tuo talliin ja lähempään tarkasteluun. Suunnitelmat tuon varalle on jo aloitettu.

    Tästä sitten lisää jossain vaiheessa, kun olen saanut auton talliin ja tarkastettua paremmin. Tekemistä on paljon sen jo tiedän (ja mitä "parasta" emäntä oli taas melko "iloisella" tuulella, tulee luultavasti kalliiksi lepytellä sitäkin)
    Attached Files

    Comment


    • tappiota en tuon kanssa voi tehdä
      Pikkusen tuo särähti korvaan :D mutta eikös se ollut niin, että harrastukselle ei voi laskea hintaa ;)

      Comment


        No tuolla tarkoitin, että jos auto osoittautuu sellaiseksi ettei sitä kannata lähteä kunnostamaan niin purkamalla ja osat myymällä saan rahani takaisin =)

        Tärkeintä tuossa on, että koppa olisi kunnossa. Tekniikalla ei niin väliä vaikka hyvältä sekin vaikutti. Mullahan on Franky1:ssä kaikki tarvittava tuohon, mutta runko on väsähtänyt (kolari ajettu aikoinaan ja nyt tuo on alkanut osoittamaan väsymisen merkkejä) Siksi sillä ei ole nyt ajettu yli vuoteen yhtään ja seisonut tallissa odottamassa parempia päiviä. Mähän valmistelin tuolle uuden rungon ja se odottaa auton vieressä myös, mutta tästä saisin kenties hivenen helpommin ihan toimivan laitteen.

        Tämä uusi tulokas on myös varusteltu hyvin kattavasti eli ei tarvitsisi kaikkea siirtää tuosta toisesta. Franky1 oli alkujaan hyvin karvalakkiversio ja vuosien mittaan olen tainnut asentaa siihen melkein kaikki varusteet mitä Urssiin on koskaan saanut. Ainoa joka taitaa puuttua on peilien asento muistipaikoissa (johdotus on, mutta ohjausboxi puuttuu) ja sekin on tässä uudessa.

        Puhuin tuossa Sedanin koneen rempasta. Viimeiset osat on lähteneet tulemaan ja nyt tuossa mietin, että jos nappaisi 1:stä kone/vaihdelaatikko yhdistelmän suoraan tuohon 2:een ja tuo kone taas väliaikaisesti sedanin keulille niin saisi puuhastella koneen kanssa ihan rauhassa.

        Kaikki riippuu nyt tuon auton kunnosta. Voi olla, että paloittelen osiksi ja siirrän tuon peilien ohjausyksikön Franky1:een...onpahan sekin sitten laitettu ;-)

        Edit. Loput osat tuli, kävin nuo läpi ja pakkasin samaan laatikkoon (tulleet ja jo hyllyssä olevat)
        Attached Files
        Viimeksi muokannut Jari74; 16.12.2016, 16:01.

        Comment


          Sedan:

          Virtalukonpohja oli tullut marmorille eilen ja nakkasin sen illalla paikoilleen. Nopea homma. Vanha oli ehjä ulkokuoreltaan eikä halki kuten ne yleensä tuppaa olemaan. Tuntuma virtalukossa muuttui melkoisesti. Selkeät pykälät ja varsinkin starttaus on paljon "jäsymmän" tuntuinen. On tuokin nyt sitten kunnossa.

          Perjantaina lähden hakemaan tuota Franky2:sta. Juttelin tuossa vakuutusyhtiön kanssa noista kaikista autoista (kun hain vakuutusta) ja nyt vuodenvaihteessa tuleva uudistus kuulostaa oikein hyvältä. Saan kaikkiin autoihin täydet boonukset eli vakuutuksissa säästää melkoisesti.

          Nyt kun tulee vielä yksi projekti talliin, niin ajattelin tehdä pienen uudistuksen näihin horinoihin eli tuonne vasempaan yläkulmaan laitan infon mitä autoa päivitys koskee. Ei taida olla kovinkaan järkevää tehdä uutta aihetta...vai olisiko niin parempi?

          Comment


            Älä tee uutta aihetta, hyvä että koko ikostelu löytyy saman otsikon alla. Samasta automallista kun on kyse.

            Comment


              E-tron:

              Ei nyt liity Ursseihin mitenkään, mutta ei jaksa erillistä topiccia alkaa väsäämään eli hiukan tarinaa tuosta A3 e-tronista. Autohan itsessään toimii oikein hyvin, mutta nuo ns. oheispalvelut ei. Tällä tarkoitan noita myAudi (Connect yms.) palveluja. Kesällä kun kokeilin autoa muutaman päivän niin oli käytössä "E-tron connect" appi joka toimi sentään jotenkuten (ei mikään insinöörityön taidonnäyte sekään). Nyt se on yhdistetty tuohon myAudi palveluun ja nyt nuo e-tron specifiset apit on kaikki mykkinä.

              Noilla pystyy "etä-ohjaamaan" autoa eli näkee missä se on, paljonko virtaa/polttoainetta, onko lukittu vai ei ja tarvittaessa lukitsemaan, ohjaamaan ilmastointia/lämppäriä (eli eräänlainen webasto), kulutukset ja paljon muuta.

              Oman auton tiedot on kaikki oikein, mutta valikossa on vain ns. perusauton rojut (ei siis oikeastaan yhtikäs mitään) voi lähettää valmiita reitisuunnitelmia ja siinä se melkein on. Laitoin supportille Saksaan mailia ja sieltä tulikin vastaus nopeasti, tosin sanoivat että vika on tiedossa ja palaavat asiaan lomien jälkeen (pahoittelujen kera). Googlettelin asiaa ja onhan tuo näköjään ollut melkoinen katastrofi siirtyä vanhasta uuteen eli kaikki on menettäneet yhteyden autoon. Tosin on saaneet myös korjattua, mutta mistään ei löytynyt selkeää neuvoa miten se on korjattu eli uskoisin maahantuojan/valmistajan olleen kuvioissa mukana.

              Ruotsissa on edelleen käytössä tuo vanha ja toimiva "E-tron connect" aplikaatio, mutta sitä ei saa asennettua suomalaisiin luureihin (maarajoitus). Jos joku osaa neuvoa miten tuota voi kiertää niin vinkkejä otetaan vastaan.

              Ärsyttävää kun jokin ei toimi ja vika ei ole autossa =( (Ei voi itse mitenkään vaikuttaa/korjata)

              Auto on alunperin tilattu Kiira Korvelle, en tiennyt/muistanut kuka hän on ennen kuin kertoivat, että joku taitoluistelija (Audi sponsoroi). Piti Googlettaa ja joskus muistelen kuulleeni hänestä. Ei koskaan auto hänelle ehtinyt, kun muutti maasta pois. Autoon on läntätty melko huolella varusteita kenties tuosta syystä. Melkoinen Nintendo tuo kyllä onkin (kuten emäntä totesi).

              Edit. Piti tänään kokeilla pikalatausta Ideaparkin asemassa, no kokeilu jäi lyhyeen kun autosta puuttuu type 2f <-->type 2m latauskaapeli vaikka nimenomaan puhelimessa puhuttuun, että kaikki 3 on autossa mukana. Siellä se on lataustolpassa kiinni...huoh.
              Viimeksi muokannut Jari74; 22.12.2016, 17:22.

              Comment


                Franky2:

                No niin poika kotona. Laitetaan tähän nyt havaittuja hyviä ja huonoja puolia. Kuvia laitan piakkoin, kuhan saan kaivettua tuon tuolta hangesta ja pestyä (tuli ajettua ~800km melkoisessa suola yms. pölyssä.

                Hyvät:

                Auton tekniikka tuntuu hyvältä. Kone käy siististi/äänettömästi. Auton kori ei natise/nitise ja muutoinkin hyvin hiljainen laite ajaa. Päällepäin melkein ruosteeton, muutama pikku kupru havaittavissa. Hurjasti varusteita autoon laitettu ja nekin toimii kaikki ainakin osittain. Auton kulutus on jotain käsittämätöntä siis hyvässä mielessä. Kulutusmittari näytti koko matkalla 8,3l/100km ja tankkauksen mukaan meni 8,2l/100km. Ensimmäinen Urssi joka näyttää rangeksi 990km kun tankkaa tankin täyteen. Autossa oli kaikenlisäksi täysi kuorma päällä (kesärenkaat, varaosia yms.)

                Ne huonot:
                Lista on pitkä, laitan ne ranskalaisilla viivoilla niin selkeyttää:
                • Lämmittimen puhallin viheltää/kitisee (aivan järjetön meteli, kiva kuunnella tuota muutama sata kilometriä)
                • Auton sähköt on melkoinen sekasotku, on vaikka mitä virityksiä audiolaitteille yms. ja akku on aiheuttanut aikoinaan oikosulun ja osa kaapeleista keskuslukituksen yms. on palaneet (parsittu jotenkin kasaan) Samoin penkki on palanut akun puolelta ja samalla mennyt takapenkin lämmityksen piuhat rikki. Ratin alla melkoinen viidakko johtoja joista ei mitään hajua mitä ne on. Auto myös purkaa akkua melko nopeasti ja syynä on luultavasti nuo sähköviritykset.
                • Radio (Concert1) on saanut prosessorin muistin täyteen voluumin osalta. Ei parane kauheasti koskea ennen kuin laite lämpenee (menee täysille). Samoin kun radion sammuttaa, Bose päästää ikävän pamauksen (johtuuko tuo sitten radiosta vai mistä)
                • Keskuslukituksen kaukosäätö ei toimi (alkuperäinen infra)
                • Auto tuntuu alakierroksilla tehottomalta. Epäilen, että auto on lähes vakio. Auto kulkee kyllä hyvin kun kierroksia on >3t ja ahtoja on normaalisti (vakion verran mittarin mukaan), mutta autossa pitäisi olla joku virisofta ja 3bar mappi. Sedan pieksee tuon mennen tullen, saati sitten tuo toinen Urssi. Tämä ei pysy e-tronin perässä kiihdytettäessä (tosin tuo e-tron on kyllä melkoinen lähtijä eli saattaisi olla vaikeuksia muillakin).
                • Sisusta on kohtuu siisti/ehjä, mutta jonkinverran rikkonaisia muoveja yms.
                • Kori vaatii hiukan töitä, muutama ruostepiste ja puskurien korjaus (molemmissa pientä jälkeä)
                • ilmastoinnin säätöpaneeli toimii, mutta kylmänä ns. hidas (ei reagoi normaalisti)
                • Vakkari ei toimi
                • Tiputtaa öljyä reilusti (öljykello ainakin on märkä)


                Auton purku alkaa jo tänään eli sisusta pois ja sähköt syyniin. Mulla on tähän autoon kaikki tarvittavat osat eli uusin johtosarjat tarvittavalta osin ja vaihdan noita rikkonaisia osia/muoveja, uusi takapenkkikin lämmityksellä löytyy.
                Attached Files
                Viimeksi muokannut Jari74; 27.12.2016, 13:40. Perustelu: siistin listan :)

                Comment


                  Franky2:

                  Nostin auton ylös ihan vain vilkaistaakseni mistä öljy oikein vuotaa. No autossa on massiivinen vuoto eli koko pohja öljynpeitossa. Öljyä riittää takavaimentajaan asti =( Ei mitään hajua mistä tuo tulee, mutta kuskinpuolelta. Harmi homma, mutta en ala korjaamaan tuota nyt. Vaihdan tekniikan kokonaisuudessaan Franky1:stä (kone, laatikko yms.) Korjataan tuo vuoto sitten. Huomatkaa tuo siisti kaapelin suojakuoren asennus, pysyyhän se noinkin. Ihmettelen tuota vuotoa, sillä auto on juuri katsastettu ja tuolla vuodolla autoa ei päästetä edes halliin.

                  Auto alas ja sisustan kimppuun, muutaman tunnin päästä auto purettu ja onhan tuolla vaikka mitä ihmeellisyyksiä. Vanhoja hälyttimen raatoja ja jopa ihan "turbotimeri" =) kyllä hetki piti ihmetellä. Tiedä sitten tuon hyödyllisyyttä oli asetettu 6s ja ei edes toiminut. Ajastin kyllä toimii, mutta ei se mitään tee. Testasin ilman ja ei mitään eroa. Huomenna katson mihin nuo piuhat oikein menee. Kojelaudan joudun luultavasti ottamaan pois.

                  Kotiin ajaessa ihmettelin kun jaloille ei tullu lämmintä. No tuolta puuttuu kaikki jalkatilan ilmanohjaimet. Samoin puuttuu ECU:n suojakuoren kansi + paljon muuta palikkaa. Kadonneet matkalle jossain vaiheessa. Edellinen omistaja varoittikin noista ryyneistä maton alla. Oli käyttänyt silikaatteja kuivaukseen ja ei tuo kauhean märkä ollutkaan. Puhdistin lattian ja jynssäsin sen puhtaaksi. Laitoin ruosteenpysäytintä kohtiin missä oli maalit ym. lähteneet ja huomenna laita pohjamaalin. Muutoin lattia oli kohtuu siisti.

                  Radion kytkennät on melko mielenkiintoiset, liitoksia liitosten jälkeen. Pitää löytää jostain nuo mini iso liittimet ja laittaa uusiksi. Auton kansiossa oli kumma kyllä kytkentäkaaviot tuolle, mutta ne oli vanhempaan malliin eli liittimet ei vastaa ohjeita. Ihmettelin jos noita käyttämällä on oikein kytketty.

                  Edit. Kuvia voi katsella täältä isompana https://goo.gl/photos/7yb96Gyd9m416ZT29
                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut Jari74; 28.12.2016, 07:50. Perustelu: Linkki lisätty

                  Comment


                    Ettei menis se "turbotimeri" bägin merkkivalolle.. :P

                    Comment


                      Täytyy tänään ottaa kojeauta pois ja ihmetellä. Tuolta tosiaan puuttuu apukuskinpuoleinen airbag ja saattaa herja tulla siitä. Mulla on noita airbageja hyllyssä useampikin eli saan sen laitettua sinne. Helpompi olisi ollut ottaa vain tuo lamppu pois, mutta saattaa olla että joku katsastusmies on tuon lampun puuttumisen huomannut joskus. No eiköhän tämä selviä. Ihmiset on hyvin luovia noiden puutteiden korjaamiseksi =)

                      Comment


                        Franky2:

                        Kenax oli oikeassa (oliko ihan tietoa?). Airbagin valohan tuohon on kytketty. Syytä en löytänyt. Kyllä se apukuskin airbag siellä oli ja mitä äkkiseltään testasin niin piuhatkin kunnossa. En saanut autoon vielä sähköjä, mutta huomenna on tarkoitus testata miten paljon meni autosta mykäksi. Nyt on nimittäin kaikki viritykset purettu ja piuhat korjattu. Tai no takapenkin lämmittimen piuha pitää vielä vaihtaa (osa toisella tallilla).

                        Saapa nähdä kuinka kauan tuon maton kuivuminen kestää. Sisustan kasaus riippuu nyt ihan siitä. Taidan tutkia tuota öljyvuotoa sillä välin, vuoto on melkoinen koska tallin lattialla iso lätäkkö eli pitäisi olla helppo löytää.

                        Niin tuollainen subi on tähän autoon joskus läntätty. Laitoin myyntiin...lähtee halvalla
                        Attached Files
                        Viimeksi muokannut Jari74; 28.12.2016, 19:54.

                        Comment


                          Franky2:

                          Kunnostelin tuon mittariston. Tuosta oli suurin osa kiinnikkeistä halki tai kokonaan hävinneet niin otin yhdestä hyllystä olevasta "uudet" kuoret. Olisin toki voinut heittää sen suoraan paikoilleen, mutta tulipahan nyt kilometrit oikein. Vaihdoin myös kaikki lamput uusiin samalla kertaa (melko monta olikin rikki).

                          Autossa on yksi mielenkiintoinen "lisävaruste" eli joka ovessa on hälyttimen vilkkuledi. Tuosta on siis poistettu kaikki lukituksen nupit ja nuo laitettu tilalle. Tokihan nuo ei toimi eli asennus jäänyt siltä osin kesken tai sitten kytkennät on purettu jossain vaiheessa. En ole vielä ehtinyt ovea purkamaan ja katsomaan onko siellä edes piuhoja. Hauska yksityiskohta ja saattaa olla, että laitan nuo kuntoon. Katsotaan nyt jaksanko vai heitänkö nupit takaisin paikoilleen.

                          Edit. Tilasin tuohon uuden keskuslukituksen kauko-ohjain setin. Koetan saada toki nuo alkuperäisen infra-avaimet toimimaan, mutta niiden kantomatka on muutoinkin melko rajallinen. Maailma on siinä mielessä ihmeellinen, että sama setti suomessa maksaa 69€+posti ja kiinasta tilaten 9,90+1€ posti. Toimitusaikakin sama.
                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut Jari74; 29.12.2016, 13:50.

                          Comment


                            Franky2:

                            Tänään testasinkin sähköjä puoli päivää, illalla sitten aloin kasaamaan sisustaa, matto oli sopivasti kuivunut.

                            Sähköt toimii nyt hyvin. Airbagin valo syttyy virrat päälle laittaessa ja myös sammuu (ei vikakoodeja). Check engine valo oli otettu kokonaan pois ja ilmeisesti siitä syystä, että se vilkuttaa. Osaako kukaan muuten sanoa, mitä tuo vilkkuminen tarkoittaa? Yleensä se palaa koko ajan (jos joku vika jossain). Vikakoodeja en taaskaan pystynyt koneesta katsomaan sillä edelleenkään mun VCDS ei saa yhteyttä koneeseen (kaikkiin muihin blokkeihin kyllä). Tämä siis ei ole ongelma tässä autossa vaan kaikissa mun Ursseissa eli jotain mätää nyt jossain.

                            Ilmastoinnissa oli 2kpl säätömoottoreita rikki. Yhden löysin tallista ja vaihdoin sen, mutta tuo toinen jäi vaihtamatta sillä muut osat taas tuolla toisella tallilla. Tosin vaihdan koko lämmityslaitteen sillä Franky1:ssä on kaikki uusittu (puhallin, kenno ja nuo moottorit). Lisäksi tätä yksikkö joka on nyt autossa kiinni on käsitelty lievästi väkivallan keinoin niin osa kiinnityksistä yms. on rikki (mm. nuo puuttuvat jalkatilan ilmanohjaimet kiinnitykset on poikki). Tuon ilmastoinnin ohjaimen hitaus johtuu juurikin tuosta viallisesta säätömoottorista. Sen kun ottaa irti niin laite toimii hyvin ja ilman viiveitä. Ilmeisesti se koettaa syöttää sille virtaa niin, että muut toiminnot kärsii. Täytyy korjata tuo asap, ettei se 5v regu pala sieltä.

                            En alkanut vielä konetta katsomaan (sitä öljyvuotoa). Laittelin nuo koneen suojamuovit paikoilleen (ne tuli mukana irtaallaan). Heti siistimmän näköinen. Imusarjasta päätellen autossa olisi MTM:n softa, mutta hankala sanoa. Ainakaan tuo ei liiku samaan tyyliin kuin vastaavalla softalla oleva automaatti sedan.

                            Edit: Jotain tietoa löytyi tuosta valosta eli vilkuttaa=heti huoltoon, tasainen valo=vie kun ehdit. Eipä tuo nyt kauheasti auta
                            Attached Files
                            Viimeksi muokannut Jari74; 29.12.2016, 20:35.

                            Comment


                              Vilkkuvaan check engine-valoon liittyen löytyi ulkomaan audifoorumilta seuraava:
                              RE: flashing check engine light

                              sounds like a bad coil on cylinder #5 and you need an o2 sensor.I wouldnt drive the car with the checkengine-light flashing....the checkengine-light flashing means that the car is in a catalyst damaging state meaning that you can burn up your catalytic converter if you continue to drive the car as is. I would at least get the misfire fixed ASAP.

                              Comment


                                Tässähän on se pieni "mutta", että autoa ei ole käynnistetty moneen vuorokauteen. Lisäksi autosta oli akku pois monta päivää eli mahdolliset vikakoodit tulisi olla pyyhkiytyneet pois muistista. Muistaakseni tuolla ei ole "pysyvää" muistia noille koodeille.

                                En ole tuota starttaillut tuon öljyvuodon takia...pitää huomenna kokeilla päräyttää tulille ja seurata miten valo käyttäytyy.

                                Comment


                                • Minkä kauko-ohjain setin tilasit? Omassa alkaa olla tuo orkkis sen verran huonona. Esim apukuskin puolelta toimii enää kauko ohjaus ja napin toiminta ei ole 100% enää.

                                  Comment


                                    Franky2:

                                    Tilasin setin ebaystä. Noitahan on joka lähtöön, haulla "universal car remote control" tai "Universal Auto Car Kfz Funkfernbedienung Zentralverriegelung" löytyy paljon vaihtoehtoja. Samoja saa toki suomestakin, mutta paljon kalliimmalla.

                                    Koetin eilen myös noita auton omia avaimia. No niissä ei ollut paristoja ja lähdin niitä hakemaan. Noitahan ei löydy sitten mistään. Malli on 386/301. Kävin 2:ssa kaupassa ja yhdessä kelloliikkeessä. Pitää ilmeisesti nuokin tilata netistä.

                                    Tutkiskelin eilen tuota valon vilkkumista ja se on osittain yhteydessä (on se muuhunkin, mutta yksi mahdollinen syy) tuohon lambda anturiin. Kokeilen tänään ottaa sedanista anturin irti ja katsoa alkaako siinä valo vilkkua. Piti illalla vielä käydä autossa katsomassa, että onhan siellä sentään lambda paikoillaan (oli se) ja nyt kun nuo jalkakotelot on irti niin tarkastin lambdan lämmityksen sulakkeen tai no olisin tarkastanut jos autossa sellainen olisi ollut. Sulake on siis S73 jonka pitäisi olla apukuskinpuolella jalkatilassa, mutta siinä kohtaa ei sulaketta ole. Tänään siis pitää testata toimiiko tuossa lämmitys ollenkaan (tai edes koko lambda) ja etsiä se sulake.

                                    Tosin kylmänä tuo lambda on "closed loop" tilassa eli ainakaan ihan heti ei pitäisi herjoja tulla (ellei Motronic:ssa ole joku tarkastus, että onko siellä piuhan päässä mitään edes kiinni).
                                    Viimeksi muokannut Jari74; 30.12.2016, 08:24.

                                    Comment


                                      Franky2:

                                      Kävin tuossa aamulla laittamassa sedanin tolppaan niin samalla käväisin mittaamassa tuon lambdan. Käynnistin auton ja lämmitys toimii eli se sulake on jossain. Tosin eipä autossa ole mitään lambda vikaan viittaavia oireitakaan. Hiukan laiskan oloinen se on alakierroksilla, mutta käynti/ahdot ja kulutus on kaikki kunnossa.

                                      Täytyy käydä piakkoin Puuilossa hakemassa hiukan tarvikkeita niin repäisen sedanista lambdapiuhan irti ja katson alkaako valo vilkkua. Tuleepahan testattua tuokin.

                                      Onko Oulussa ketään jolla VCDS toimii todistetusti C4 ympäristössä (myös siis engine block)? Voisin poiketa lukaisemassa koodit.

                                      Comment


                                        Kävitkö kysymässä Toppilan Akkutalosta paristoja? Tuolta ei ole tarvinnut lähteä koskaan pois ilman oikeanlaista akkua/paristoja.

                                        Comment


                                          Pitääpä poiketa siellä, tänään niillä on näköjään inventaario ja ei ole auki. Katson myös Puuilon valikoiman läpi.

                                          Comment


                                            Tuo paristo on ilmeisesti sama kuin LR43/SR43, noita pitäisi löytyä Kärkkäiseltä hyllystä.

                                            Comment


                                              Vahvistan että Akkutalosta löytyy erikoisemmatkin paristot. Voit laittaa yv tai soittaa, voidaan kokeilla mitä minun VCDS sanoo, kyllä mä sillä ainakin omia C4 olen onnistuneesti lukenut.

                                              Comment


                                                Paristohan tuntee useita koodeja eli LR/SR 43, 386/301, G12, 186 ja 1142. Ei löytynyt Puuilostakaan. Ostin 12 purkkia jarrukliineriä, että saa putsata pohjaa. Paskamainen homma, mutta pakko puunata. Vuotoa ei muuden löydä (koko alakerta/pohja on öljyssä).

                                                Käyn illalla kokeilemassa koodien lukua Anssin tallilla. Mä en ymmärrä tuota mun VCDS:ää. Se toimii täysin uudemmissa autoissa ja C4:ssa kaikki muut toimii paitsi Motronic. Kokeillut 3:ssa autossa, 2:lla tietokoneella ja yhdellä tabletilla. Yhdistin jopa K ja L väylät suoraan Motronic ECU:uun kiinni ja silti mykkä. Oisko mun kaapelissa joku bitti poikittain firmwaressa yms. joka hylkii C4 Motronic ympäristöä. Kaapelihan on aito ja alkuperäinen.

                                                Comment


                                                  Franky2:

                                                  Piti mennä talliin tutkimaan tuota VCDS vikaa. Vika löytyi oikeastaan vahingossa. Tuli päivitys ohjelmistoon ja tuohan pitää testata ennen käyttöä. Jostain kumman syystä kaapeli ei saanut yhteyttä autoon ja sitä tutkiessa huomasin, että tuo 2x2 adapteri ei toimi kunnolla. Se pätkii riippuen asennosta. Putsasin kliinerillä liittimet, mutta sama homma. Tiettyyn asentoon vääntämällä sain yhteyden ja katsos konekin alkoi ilmoitella itsestään =) Täytyy hommata uusi 2x2 adapteri. Käsittämätöntä, että muut blokit toimi ihan hyvin...

                                                  Ei muuten ollut mitään vikoja koneessa (paitsi tuo normi G28 (kone ei käynnissä)). Mistä tuo vilkkuminen mahtaa juontaa on nyt mysteeri
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    Arvataan, että irtojohdolliset polttimot eivät ole oikeissa paikoissaan mittaristossa. Olisko ajonesto, joka nyt vilkkuu? 551AA boksia ei ajonestot pahemmin kiinnosta.

                                                    Comment


                                                      No niin, kiitos vinkistä. Sehän se vaivaa, molemmat avaimet sama juttu. Eilen kun scannasin niin tuo ei näköjään saanut yhteyttä IMMO:on niin en osannut edes ajatella asiaa. Tiedän miten koodata nuo IR-ohjauksen autoon, mutta miten itse avain tuonne IMMO:oon, meneekö se samalla lailla?

                                                      Edit. Ohje löytyi, mutta mistä ihmeestä saan tuon PIN-koodin? Pitää ottaa yhteyttä marmoriin asian suhteen.
                                                      Attached Files
                                                      Viimeksi muokannut Jari74; 30.12.2016, 12:20.

                                                      Comment


                                                        Franky2:

                                                        Avaimet koodattu ja mikään ei vilku, kiitokset Anssille joka avusti asiassa. Pitää hommata itsellekin muutama uusi työkalu sillä tuo VCDS tuntuu rajoittavan tiettyjä hommia liikaa. Asiaa tutkiessa eilen huomasin, että tuossa on yhdistetty tuo chek engine ja IMMO:n valo.

                                                        Oikein hyvää uutta vuotta 2017 kaikille =)

                                                        Comment


                                                          Franky2:

                                                          Tänään siivosin tallia ja alkoi tuo öljyvuoto harmittamaan niin paljon, että nostin auton ylös ja purin ahtoputket yms. pois edestä että pääsi putsaamaan konetta. Muutama purkki meni jarrukliineriä että sai paikat puhtaaksi. Putket paikoilleen ja auto käyntiin. Vuoto löytyi heti. Olen nähnyt öljykellon tihkuvan monesti, mutta tästä tuli öljy läpi vauhdilla.

                                                          En löytänyt uutta varastosta vaikka sellainen jossain on eli täytyy huomenna käydä hakemassa uusi. Onneksi ei sen kummempaa. Katselin jo apurunkoa sillä silmällä, että otan sen pois niin saan öljypohjan irti autosta (tiivisteen vaihtoa varten).

                                                          Comment


                                                            Franky2:

                                                            Öljyvuoto korjattu. Ei ainakaan vielä ole tippaakaan missään mitä tuota pohjaa äsken kuikuilin. Huomenna pitää tehdä pieni koeajo (tänään vain käytin auton lämpimäksi tallissa).

                                                            E-tron:

                                                            Auto toiminut moitteetta, tosin E-tron applikaatiot kaikki mykkinä, maahantuoja nyt selvittelee miten nuo saadaan toimimaan. Meillä tuolla pärjää puhtaalla sähköllä 90% (keskikulutus taitaa nyt olla 1,2l/100km). Talvella kilometrejä ei saa kuin ~32-34 ja jos auto ulkona yön niin matka tippuu tuostakin vielä. Penkinlämmittimet yms. vie melkoisesti matkasta pois.

                                                            Auton jarrulevyt on melko karun näköiset, ihan kuin ei olisi koskaan käytetty ja ei niitä taida kauheasti ollakaan. Tuohan jarruttaa ensisijaisesti generaattorilla. Jarrua kun painaa niin tuo menee "charge" moodiin ja mitä syvemmälle poljinta painaa niin sitä enemmän tuo tuottaa sähköä. Vasta kunnolla poljinta painaessa itse jarrut menee päälle. Tuon takia levyt ei puhdistu vaan ne on yltäpäältä ruosteenpeitossa. Pitää käydä jarruttelemassa jossain vaiheessa. Tuo generaattori on todella hyvä pysäytin.

                                                            Täytyy sanoa että tästä eteenpäin meillä taitaa olla aina tuollainen sähköauto (jossain muodossa). Erittäin mukavaa/vaivatonta ja hiljaista ajamista. Nuo muut tuntuu todella brutaaleilta laitteilta tuon jälkeen. Katselin jo Tesla 3:sta hiukan sillä silmällä jos tekisi varauksen. Tosin Audiltakin saattaisi tulla jotain mielenkiintoista noihin aikoihin.

                                                            Comment


                                                              Franky2:

                                                              Tänään piti alkaa purkamaan keulaa (lokarit pois yms.), mutta luvattiin noin hurjia pakkasia niin täytyy ajella aamulla mökille ja tehdä pari etäpäivää sieltä käsin. Väänsin lämmöt aika pienelle kun lähdin sieltä viimeksi pois niin pitää varmistaa ettei paikat jäädy.

                                                              Edelleenkään ei auto vuoda mitään ja tänään tuli ~200km mittariin. Voi kai tuon nyt luokitella ns. tiiviiksi. Jotain pitää tehdä tuolle radiolle, joko vaihtaa uuteen tai korjata. Ei oikein jaksa tuota äänenvoimakkuutta, kun se on kylmänä joko 100% tai 0%.

                                                              Ajelin tänään radio mykkänä ja kuuntelin, että takaa kuuluu ihme helinää ja aloin sitten illalla tallissa sitä tutkia töiden jälkeen. Nuo takaluukun kaikki paneelit oli kiinni lähinnä pyhällä hengellä ja saattoi siellä isä ja poikakin hiukan avittaa. Kaikki kiinnikkeet rikki/poikki. Purin kaikki pois ja vaihdoin paneeleihin uudet kiinnikeet. Joskus aikoinaan noita marmorilta tilasin muovipussillisen ja aika hyvin ne hupeni ja 4kpl jäi varalle. Tosin en paneeleita takaisin vielä laittanut sillä pitää korjata tuo lisäjarruvalo (tai no sitä ei siellä edes ole vaikka paikka on). Samoin pitää miettiä laittaisinko tuohon UrS4:n takavalot ja valopaneelin. Nyt tuossa on jonkinsortin maalattu laitois joka sekään ei pikein pysy hyvin kiinni. Tuohon on laitettu joskus kamerakin jonka johdot on nätisti rullalla sivukotelossa. En vielä testannut toimiiko tuo edes, mutta taidan repiä sen suosiolla pois. Onhan tuossa ideaa, mutta melkoinen möykky tuo on.

                                                              Autosta on edellinen omistaja poistanut ikkunoista kaikki tummennukset. En tiedä millä superliimalla ne on olleet oikein kiinni, mutta liiman saaminen lasista pois oli melkoinen urakka. Paras yhdistelmä oli Asetonilla ensin "rikkoa" liiman pinta ja sitten Xsyleenillä pyyhkiä loput pois. Tinnerit yms. ei saaneet mitään aikaiseksi tuon kanssa.

                                                              Huomenna siis tallille ja lista on pitkä mitä osia pitää kaivella noista muista romuista tähän.

                                                              PS. Saa tarjota aitoa UrS6 merkkiä taakse
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X