Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Semmoinen kasetilla varustettu täysperä"hiekka-auto" jossa veturissa kaksi etu-akselia, joista taaimmainen rupesi minun kohdalla "vatkaamaan" ohittaessa sen verran että meinasi tulla housuun. Jotain irtosi ja pahasti.
    Siitä eilen ajoin myöhemmin ohi niin oli aika erikoiset jäljet asfaltissa:
    ~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~
    Viimeksi muokannut Juuso R; 13.8.2008, 10:25. Perustelu: Typot pois

    Comment


    • Kukas makuuttaa sinistä S-nelkkua Itämerenkadun päässä siinä 8 ratikan kääntöpaikan vieressä? V8 eli mallia B6 ellei uudempi. Näin itse kuskinkin olikohan maanantai vai tiistai klo 16.30 menossa ko. autoon, jonka vieressä itse odottelin valojen vaihtumista :)

      Comment


      • En tiedä ylittikö Suomessa uutiskynnystä, mutta Italiassa sattui kaksi päivää sitten rekkaonnettomuus:

        Video

        Onnettomuuden syytä en tiedä, mutta ylläoleva keskustelu pistää miettimään, kun itsekin tulee työmatkoilla oltua tien päällä henkilöautolla n. 3500km kuukaudessa.

        Comment


          Oliskohan tuossakin etuakseli irronnut? Aika äkäisesti se siitä lähti väärään suuntaan.

          Comment


          • Näytti melkein että tahalleen olisi ohjannut, vihaisen näkösesti kuitenkin lähti.

            Comment


            • Oli miten oli, kävi oikeen kunnolla sääliksi henkilöautoa joka ajaa videolla suoraan rekan sisään. Karmaisevaa miettiä että aina voi sattua missä ja milloin tahansa.

              Comment


              • oli kyllä varmaan rekan tönäisemän pakunkin ohjaamo täynnä käsiä. ihme että sai pidettyä tiellä.

                Comment


                  Tiellä pysyi, mutta vastapalloa alkoi olla lopussa jo liikaa pakun alustalle.

                  Comment


                  • ''Villi veikkaus: Eturengas räjähti. Sehän lähtee aika kiukkusesti puoltamaan sille puolelle jolta se poksahtaa. Ja jos ei ole molemmat kädet ratissa niin se on melkolailla menoa.''

                    Isälläni näin on käynyt Sora autolla ja sanoi että oli koppi melko täynnä käsiä kun rengas poksahti. Kuulemma oli peräkärrykin tullut aika komeasti kylki edellä vastaantulevien kaistaa välistä. Onneksi silloin henkilövahingoilta vältyttiin.
                    Viimeksi muokannut FLeba; 14.8.2008, 23:44.

                    Comment


                    • Tänään olin tulossa vihdintietä ruuha-aikaan kehä III:lle ja eiköhän siellä ollut tutka partio pystyssä ja pari pakumiestä näytti olevan uhriksi joutunut.

                      Kysymys kuuluu,

                      Miksi poliisi saa jatkuvasti ajaa 20km/h ylinopeutta ilman sanktioita, mutta sakottaa muita rankasti vastaavanlaisesta tapahtumasta? (tilanne nopeus tärkeämpää)

                      Ja onko rahaa nyt tullut jostain lisää kun on resursseja tutkata pääväylillä koulujen edustojen lisäksi? Paljon tärkeämpää on mielestäni tuhansien ekaluokkalaisten turvallinen koulumatka kuin kiusata työväkeä mitättömistä rikkeistä..

                      Comment


                      • ^ Ainakin meilläpäin näyttävät tutkaavan siellä, missä saavat helpoiten rahastetuksi "asiakkaita", esim. ohituskaistojen päät ja moottoriteiden loppusuorat.

                        Eilen näin taajama-alueella kyllä pari sellaista ajosuoritetta kanssa-audisteilta, että oikein nolottaa. Niissä kohdin olisi virkavaltaa kaivattu. Mikä p*rkele se on, että pitää kaupungissa ruuhka-aikaan ajella n. kaksinkertaisia ylinopeuksia. Ei ole ihme jos edustamallamme automerkillä meinaa olla tietynlainen maine...

                        Comment


                        • Itse asiassa en nähnyt,ja pysäköinkin sentin liian lähelle kotipihan puuta, kilpi meni mutkalle. Onneksi ei ollut ketään näkemässä...

                          Comment


                          • Mikäköhän noita penarimiähiä vaivaa ku jokaisista valoista pitää lähtee läppä tiskissä ? Tänäänkin 2x E36 jokapojanurheiluautoo ja yks uudempi E60-koppanen musta farmari päätti, että varmasti lähden nopeemmin ku sinä. Itsehän ajelin rauhallisesti kokoajan enkä mitenkään provonnu, että ilmeisesti riitti että ajelin Audilla. Loppupeleissähän noista saa hyvät naurut ku jantterit painaa kaupunkialueella meneen "eniten" jossa on vieläpä kohtuudella kameratolppia. Hyvää jatkoa teille pojat, menkää vaikka ajeleen varttia :)

                            Comment


                            • Näin tuossa yks päivä vihdintiellä kun valoissa ajelin suht uuden coupemersun. En muista mallia mutta näytti siltä että tehoa piisaa. Oltiin siinä vierekkäisillä kaistoilla ja minä lötkön ratissa. Aattelin että kiusaanpa hieman mersukuskia ja katotaan jos saisin sen polkemaan hieman sitä meseään. Valot vaihtui vihreäksi ja kengitin lötköstä kaikki irti ja mersu senkuin valui rinnalla eleettömästi. Repesin siinä itsekseni että siinä se varmaan pintakaasulla kiihdyttelee ja nauraa meikäläiselle vielä huomennakin. :DD

                              Comment


                              • Eilen näin itseni vm. -04 Bmw 535da m-sport farmarin puikoissa. Olipahan kokemus. Hieno pirssi kokonaisuutena. Vääntöä oli suht kivasti.... kuumetta ei kuitenkaan aiheuttanut.

                                Eilen kävi tuuri maantiellä. Ajelin 110km/h mittarinopeutta cruise päällä ja puhuin kaverin kanssa samalla puhelimessa, autosarjalla toki. Sattui tulemaan poliisi vastaan. Vaistomainen nopeuden pudottaminen. Sitten taas se 110km/h cruiseen. Rekka edessä. Näyttää vilkkua, että ohi vaan. Rauhallinen ohitus ja nopeus maks. 115km/h, ja eiköhän tule just ku oon omalle kaistalle menossa takaisin maija vastaan. Hieman säikäytti. Ei kuitenkaan tullut perään.

                                Tuli vaan mieleen, että rekkakuski ihan saletisti näki suoralla tiellä lähestyvän maijan jo kaukaa, kuitenkin näytti "ohitusmerkkiä"...... *ittuilua, tai sitten ei.

                                Onni onnettomuudessa oli, että puhuin puhelimessa, muuten olisi nilkka ollut suorana ja vauhtia huomattavasti enemmän, ja näin ollen seurauksetkin sen mukaiset.

                                Comment


                                • Juu kyllä noissa joissain penarin erikoisemmissa malleissa on sitä jotain. Kävin ite tossa elokuun alussa koeajamassa -99 E39 M5:sta ja tykkäsin kovasti. Eilen tulikin oltua liikenteessä tuommosella vähän eksoottisemmalla penarilla, 745 Li.
                                  http://www.rentransport.com/image/6-bmw-745-li.jpg.jpg

                                  Comment


                                  • No miltäs auto tuntui? Juha

                                    Comment


                                    • Todella hyvältä, auto on tosiaan jenkkimalli ja näin ollen täysin "fully loaded". Varmasti pääsee tuon koppanen seiska itelläkin ostoslistalle jossain välissä kun haetaan isoa käyttistä. Parhaalla värillä tota oli ainakin siunattu, jenkkityyliin tietysti valkoinen :)

                                      Comment


                                      • jmracing: Jeps, oli tuossa 2006 yhden vlopun ajossa 760Li BMW, joka oli silloin BMW finlandin edustusauto.. Oli serkun hääauto ja oltiin hänen veljensä kanssa hääautonkuljettajat. Olihan tuo aika rouhea, tosin se auto oli sellainen että siellä joi ennemmin skumppaa takapenkeillä. Nautti sähkösäätöisistä takapenkeistä hieronnalla, katsomassa televisiota ja otti penkkien välissä olevasta jääkaapista kylmää juotavaa.. :)

                                        Comment


                                        • Shakal, juurikin tuollainen se on. Itse tykkäsin myös ajaa sillä vaikka on sen kyydissäkin ihan mahtia istuskella. Nettiauto aukes heti ja oli pakko käydä vilkaseen vaikka TT:n tuleva turboremppa/piristäminen tässä onkin seuraavana prokkiksena. Alle viiteenkymppiin irtois jo tuommonen 745 kaikilla hilppeillä, melkein naurattaa kun käy sitä 88 litran tankkia täyttämässä :)

                                          Comment


                                          • Mikäköhän noita penarimiähiä vaivaa
                                            Samaa mietin viime perjantaina Turun motarilla. Salon jälkeen roikkui, vissiin kait joku E36 Bemari, vai mikä se oli, (en tunne Bemareiden tyypityksiä, enkä halua tunteakaan) perässä ja tuli välillä kuolleeseen kulmaan jotain kisaa luultavasti härkkimään. Perhe kyydissä ei viitsi provosoitua moiseen, eikä oikein muutenkaan, kun kortti on kiva pitää taskussa.

                                            Kuitenkin se sai kikottimeensa vauhtia ja katosi horisonttiin pörinäputkineen. Sitten jossain Halikon kohdalla se alkoi himmaamaan ja ajoin siitä ohi, niin sama leikki alkoi taas, roikkui perässä kuolleessa kulmassa, etten päässyt hitaammin edellä ajavista ohi. Tosiaan, mikähän näitä vaivaa?

                                            Comment


                                            • Sitten jossain Halikon kohdalla se alkoi himmaamaan ja ajoin siitä ohi, niin sama leikki alkoi taas, roikkui perässä kuolleessa kulmassa, etten päässyt hitaammin edellä ajavista ohi. Tosiaan, mikähän näitä vaivaa?
                                              Tuntuu olevan yleinen vaiva Turun suunnalla. Taannoin ajoin Turun ohikulkutietä Hkiin päin ja saavutin pikkuhiljaa vanhempaa Omegaa. Juuri ennen ohi menoa Omega päätti kiihdyttää voimakkaasti palasi taas oikealle kaistalle joidenkin autojen jälkeen. Myöhemmin seuraavalla ohituskaistapätkällä olin jälleen tulossa tästä Omegasta ohi kunnes kuljettaja päätti pikku hiljaa lisätä nopeutta niin että oli ohituskaistan loppupäässä edelleen rinnalla. Vaihdoin kaistaa Omegan taakse ja samantien sankari jarrutti voimakkaasti 110->80km/h. Kolaria ei sentään syntynyt mutta teki kyllä mieli soittaa poliisille kun oli todistajakin kyydissä.

                                              Comment


                                              • Tuohon eturenkaan puhkeamiseen liittyen: Itävallan reissulla oltiin parisen vuotta sitten. Paikallisella valtatiellä sopivassa alamäessä liikennevirran mukana ajellessa (rajoitus 100) puhkesi bussin puolikkaan (eli noin 25 paikkainen) eturengas. Hetken aikaa mentiin melkein kahden kaistan leveydeltä, ennen kuin kuski sai hidasteltua tien reunaan. Onneksi ei ollut vieressä autoa ohittamassa sillä hetkellä, olisi voinut olla ahdasta bussin ja kaiteen välissä.
                                                Kaiken huippuna renkaan vaihto kävi ongelmalliseksi kun hydraulinen tunkki valutti öljynsä pihalle. Onneksi paikalle sattui joku paikallisen tielaitoksen mittausauto, jolla oli vähän järeämpi tunkki mukana.

                                                Aiheeseen liittyen: jollakin audikuskilla päättyvä kaista tuntui loppuvan liian aikaisin, kun piti ajella useampi sata metriä sulkuviivan päällä jonon ohitse.

                                                Comment


                                                  Tuntuu olevan yleinen vaiva Turun suunnalla
                                                  Eipäs nyt olla paikkakuntarasisteja. Hesassa tulee käytyä melkein kerran viikossa työreissulla ja joka kerta joutuu ihmettelemään miten moottoritiellä ei osata ajaa. Roikutaan vasemmalla kaistalla vaikka tilaa oikeallakin olisi. Ruuhka-aikaan vasemman kaistan täyttö on luokkaa 80% ja oikean 20%. Perinteinen 80-20 sääntö tosin.

                                                  Comment


                                                  • Eipäs nyt olla paikkakuntarasisteja.
                                                    Ei toki, täällä on vain oikealta ohitteluun, päättyviä kaistoja pitkin jonon ohi kiilailuun yms. jo täysin turtunut. Mutta vastaavaa täydellistä "mulkutusta" ei ole vielä osunut kohdalle?

                                                    Tuo "ohituskaistatauti" on tosiaan mielenkiintoinen, monena aamuna jo todennut että Länsiväylää pitkin pääsen nopeammin töihin tai töistä ajelemalla oikean puoleista kaistaa kaikessa rauhassa jonon vauhtia.

                                                    Comment


                                                      Tuo "ohituskaistatauti" on tosiaan mielenkiintoinen, monena aamuna jo todennut että Länsiväylää pitkin pääsen nopeammin töihin tai töistä ajelemalla oikean puoleista kaistaa kaikessa rauhassa jonon vauhtia.
                                                      Tuo on aika mielenkiintoinen ilmiö, samaan olen törmännyt Vihdintiellä töistä lähtiessä pohjoisen suuntaan.

                                                      Comment


                                                      • Tässä koittaa saada 2vkon lukemattomat viestit kiinni kesäloman vuoksi ja en tänään nähnyt, mutta loman alkajaisiksi (31.7.), kun ajelin Tampereen motaria pohjoiseenpäin tuli mielenkiintoinen tilanne. Rekka ohitti toista rekkaa ja hilluin siinä ohittavan rekan perässä, välissä vain yksi auto. Yhtäkkiä edessä oleva auto tekee nopean väistöliikkeen pientareellepäin ja oman auton ohi lentää jotain metallista...halkaisijaltaan 20-25cm sirkkelinterä, joka lensi rekan kyydistä! Siinä oli avolavalla sekalaista sälää kyydissä. Lensi vielä sahausasennossa kohti...onneksi ei meidän takana ollut ketään koska olisi lasahtanut suoraan päin.

                                                        Edessä oleva autoili laittoi räikän pohjaan rekalle ja vilkutteli kaikkia mahdollisia valoja, mutta tuskin rekkakuski huomasi mitään. Kävipä mielessä, että kiva kun terä olisi lähtenyt maantiellä lentoon ja osunut johonkin ihmiseen...

                                                        Toinen tapaus kun tulin etelään kääntymään n.viikko sitten. Meni kalareissu pitkäksi ja edellislauantaina n.00.30 ajelin Kehä I:ltä Tuusulanmotaria pohjoiseen, niin edessä oli harmaa 940 Volvo, joka hoippui omalla kaistalla. Sitten minun ja Volvon väliin tuuppasi taksi, joka ei uskaltanut ohittaa Volvoa, kun se meni jo osittain toiselle kaistalle. Siinä kohtaa, kun vaihtuu rajoitus 100:ksi, niin Volvo käytti jo täyttä kahta kaistaa ja aloin kaivelemaan kännykkää, että soittaisi poliisille...näytti jo niin vaaralliselle. En ehtinyt soittamaan mihinkään, kun Tammiston liittymässä pöllähti hiekka ja Volvo ajoi ulos törmäten liittymän merkkiin eli siihen pienehköön sinivalko-raidalliseen. Itse ehdin väistää toiselle kaistalle, mutta taksikuski ja takana kauempana tullut auto pysähtyivät pientareelle, niin en itse jäänyt paikalle. Ehdin nähdä, että autolle ei käynyt juuri mitään ja kuski istui pöllähtäneen näköisenä ratissa...n.60-70v. mies...en tiedä oliko kyseessä promillet, sairauskohtaus vai nukahtaminen, mutta pirun vaarallisesti hoippui kahdella kaistalla...onneksi ei jokeen ajanut kuitenkaan.

                                                        Kyllä sitä paljon muutakin ehti nähdä kun reilussa viikossa ajeli 1500km...

                                                        Comment


                                                          Viime lauantaina Vaalimaan raja-asemalta poistullessa: Ajoin venäläisen "pulla-auton" perässä työautolla. Kolmenkympin alue muuttui 50 - 60 ja vihdoin 80 km/h.
                                                          Pieni kuormuri jatkoi 80-alueella epätasaista menoa ajaen viidestäkympistä kuuteenkymppiin. Kävi vielä pahannäköisesti kaksi kertaa vastaantulevien kaistalla ja ohjasi äkillisesti takaisin.

                                                          Noin seitsemän minuuttia roikuin perässä, kun ei toverin nopeus tahtonut suorillakaan nousta 60 ylemmäs. Jonoakin oli jo kertynyt pitkästi ja hätäisemmät kävivät takana jo levottomiksi. Vihdoin pitemmän suoran alussa sain mahdollisuuden ohittaa rekalla moisen vaarantekijän, kun sattui hyvä alamäki.
                                                          Pääsin rinnalle ja pakkohan sinne hyttiin oli vilkaista, että onko boriksella kaikki ok: hätää siellä ei ainakaan tuntunut olevan, kun sergein kanssa kattelivat siinä jotain leffaa ajon aikana. Navi se ei ainakaan ollut, vaan jotain muuta liikkuvaa kuvaa.

                                                          Päästin sellaisen lievän vihan sekaisen naurahduksen siinä itsekseni.
                                                          Tuolla saa tosiaan olla kyllä tarkkana. Ei helkkari sentäs.

                                                          Comment


                                                            Tänään Sipoo-Nikkilä-Kerava -linjalla tuli pyröittyä kaverin kanssa.. Aivan järjetöntä touhua, eräs Citröén kuski ohittaa meidät keltaisella viivalla, vähän aikaa edessä roikku ja jälleen lähti keltaisella ohittamaan edelläajavia. Näiden edessä vielä eräs yhdistelmäajoneuvo, tietenkin kesken sisäänpäin kääntyvää mutkaa tämä Citikka-kuski lähtee paanaamaan yhdistelmästä ohitse, tietenkin vastaan tulee autoja ja jarruvalot vilkkuu Citikalla ja muillakin letkassa olijoilla. Tuota vaarallista ja väliinpitämätöntä ajoa jatkui ainakin 20km, mukaanlukien että 80-aleella tämä teidenritari ajaa huomattavaa ylinopeutta, automme mittari näytti n.90km/h ja silti menee reippaasti ohitse.. Voisi EHKÄ hieman ajatela muitakin kuin itseään, kaikenlisäksi seisoimme samoissa liikennevaloissa Keravan päässä...

                                                            Comment


                                                              Alkuperäinen kirjoittaja welloo Näytä viesti
                                                              ...yhdistelmäajoneuvo, tietenkin kesken sisäänpäin kääntyvää mutkaa tämä Citikka-kuski lähtee paanaamaan yhdistelmästä ohitse...
                                                              Näitä riittää joo. Ainakin yksi todella läheltäpiti-tilanne ollut ja yhden hengen olen pelastanut, kun joku lähti aivan käsittämättömästi ohittamaan ylämäessä keltaisella viivalla. Kuorma-auton hytistähän onneksi näin korkealta, että mäen takaa tulee vastaan toinen auto, jolle sitten vilkuttelin valoja. Jarrut löin lähes lukkoon ja ohittaja livahti aivan keulan edestä ohi. Sekuntinkin myöhemmin olisi tullut nokkakolari.
                                                              Kyllähän tuo sitten vilkutteli myöhemmin ja heilutteli käsiään pyytäen anteeksi tapahtunutta. Mietityttää vaan, että mitä ihmisen päähän tulee aina, kun päättää moisia riskejä ottaa? Kiire ei ainakaan kellään voi olla niin kova. Hermopeliä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X