Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tollaisissa tapauksissa on ihan oikea manööveri vaihtaa ite vasemmalle ja ohittaa sieltä.

    Comment


    • Tai siis oikealle ;)
      Pari kertaa itelle käynyt myös noin, ja ohi on oikealta menty. Sitä en sitten ole nähnyt onko tyypillä ollu keskari pystyssä.. :)

      Comment


        Miksi piti keskaria näytellä, kun ajoin Golfista ohi? Kaikkea sitä näkee...
        (Kulunut) faktahan on, että kanssa-autoilijat ovat kaikki joko hulluja tai idiootteja. Jos joku ajaa minua hitaammin, se on idiootti; hulluhan sen taas täytyy olla, joka kaahaa minua kovempaa. Jostain tällaisesta logiikasta lienee kysymys tuon kolopallon kohdalla.. Ja joku sellainen individualisti, "prkl kyllä mä saan ajaa ihan millä kaistalla haluan".

        Comment


          T. Hell niin tosiaan. :D

          Mut on sitä joskus vasuriltaki viel ohi mahtunut kun on ajanut
          joku melkein keskellä kaistoja. :) Sit saa taas palstoilta lukea
          kun audikuskit ajaa vaarallisesti. Hrr, kattois sitä omaa ajoa
          ensin.

          Niin siis mä ajan aina mallikkaasti. ;)

          Comment


          • Ajan taksia työkseni. Lähes joka kerta kun jonkin auton ohittaa niin se menee kyllä kohta ohi ja lujaa.
            Varsinkin mersukuskit. Kaamee häpeä kai jäädä Volvolle ja vieläpä taksi sellaiselle.
            Joskus kyllä tulee kiusattua noita jotka koittaa kyykyttää jollain uudella 200tinseli mursulla.

            Liikennevalot on myös joillekkin paha paikka kun taksi menee vierelle.

            Comment


            • FLeba: kaveri ajaa taksia ja sanoo samaa. Olen sen jälkeen vähän katsellut ihmisten reaktioita kys. tilanteissa ja totta höpisee. Taksi menee vasemmalle kaistalle niin se jotenkin syö tietyillä ihmisillä miestä.

              En itsekkään ole mikään maailman mallikelpoisin ja rauhallisin kuljettaja, mutta jos taksi tulee vierelle, ohittaa tai jotain muuta niin en kyllä reagoi siihen mitenkään erikoisesti, koska se kuljettaja ajaa kuitenkin sitä työkseen eikä se ole mitään hupiajelua..

              Tosin suomalaiset on muutenkin ihme kuumakalleja ja ylpeitä liikenteessä. Muutama ulkomailla asuva tuttava sanoo aina samaa kun ne tulee käymään Suomessa.. joka valoissa "viivat" ja vedetään herneet kun mennään ohitse, sekä muuta typerää..

              [/ot]

              Comment


              • Tohon vois kommentoida, että takseilla tuntuu aina olevan jumalaton kiire ainakin täälläpäin jos ajaa ite +20km/h sallitun rajan niin silti on pakko päästä ohitte ja siinä tilanteessa rupeaa vähän lapsettamaan joskus eikä taksi kyl ohi mee.. Ja sitten taas jos kaupungilla taksit on heittäny just jotain kapakkaan ja on parkkiruudussa tien sivussa, aina yrittävät tunkea eteen ja sitten jos ei päästä siitä lähtemään niin sitten nyrkit pystyssä ja päätä pyöritellään.. Ymmärrän kyllä sen, et varmaan ottaa päähän kun hommissa sillon on jne. mutta samat säännöt ne niitäkin koskee.

                Comment


                • Mua ei ainakaan taksit provosoi yhtään. Ainut mikä ärsyttää on ns. viikonloppu kuskien ajotyyli kun ajetaan jo valmiiksi ylinopeutta ja silti roikutaan perässä kiinni. Toinen asia on vilkunkäyttämättä jättäminen, sekä äkilliset pysäytykset ilman ennakkovaroitusta.

                  Muuten täytyy todeta että ainakin Vantaan taksissa on paria kertaa lukuunottamatta erittäin asiallista palvelua.

                  Comment


                    taksit menee omaa vauhtiaan, minä menen omaani. Pyrkimyksenä aina päästä ajamaan mahdollisimman tasasta nopeutta. Eniten ottaa aivoon nämä ritarit, jotka esim motarilla yhtäkkiä kiihdyttää vauhtiaan just kun olet ohituskaistalla vieressä. Samoin takaa ilmestyvät hörhöt jotka sitten päättävätkin jäädä ajamaan takapuskurissa seuraavaksi xx kilometriksi, ilman aikomustakaan ohittaa.

                    Comment


                    • itse painan jarrua jos joku roikkuu puskurissa, tuo puskurissa roikkuminen on niitä asioita jotka nostaa verenpainetta liikenteessä rajattomasti, oppiipahan tavoille jos rysäyttää ässän takapuskimeen. (ja ei herneitä kellekään)

                      Comment


                        jarrun polkemisessa on vain se huono puoli, että jos sen tekee "kouluttaen" niin saatat itse päätyä maksumieheksi, tarpeettoman jarrutuksen takia.

                        Comment


                        • "Orava meinasi loikata tielle." - Peräänajajan syyllisyydestä ei luikerrella irti aivan helpolla.

                          Joitain tapauksia on tuomittu hidastajan vastuulle, missä on tahallaan aiheutettu peräänajo jarruttamalla voimakkaasti käsijarrulla tai autosta on löytynyt kytkin jarruvalojen pimentämiseen. Ja tietenkin kolaria seurannut pitkä vaadelista alkaen ansiomenetyksistä kivun ja säryn kautta henkiseen kärsimykseen.

                          Comment


                            Oravasta puheenollen, meinasin jyrätä oravan, mutta oli ihan pakko väistää ja jarruttaa + antaa tietä, sillä kyseinen orava tallusti suojatietä pitkin tien yli :DD

                            Comment


                            • Minäkin eilen väistin siiliä kun sattui olemaan tyhjä tie. Jos olisi ollut liikennettä niin ei varmaan olisi auttanut kuin ajaa päälle :(

                              Comment


                              • Meillä puolisoni otti eilen puheeksi, että ajan liian lujaa kun on perhe kyydissä. (Olen nähnyt, että mitttarissa on ollu ohituksissa joskus jopa 140 ja muutenki aina yli sallitun) kyllähän se ohitusta nopeuttaeksi, tulee vähän polkastua, ja matka vauhti pyörii siinä sakkorajalla. Koitin selittää, että ajan joka viikko pitkiä työ matkojan.200-600km sivu ja ja olen myös koittanu olla ohittamatta, ja ajaa siellä harmaa päisen papan perässä, ei mee pitkäänkää ku alkaa väsyttää. Eli minusta pitkällä matkalla on pakko ohitella, enkä pidä sitä riskinä päinvastoin, se pitää virkkuna ja tarkkaavaisuuden kohdillaan. Kertokaa mielipiteenne oletteko samaa mieltä,kun esitin että muija voi aloittaa ens viikolla autokoulun, minkä jälkeen voi ottaa ajo vastuun, ja minä siirrryn maksajan paikalle, vai onko mulla asenne vika mitä muija väittää.

                                Comment


                                • Sekä-että. Toki ratissa täytyy omasta mielestäni huomioida myös matkustajat ja yhtä erityisesti myös muut liikenteessä. Paitsi silloin kun takapenkiltä huudetaan kovaan ääneen ajemaan nopeampaa ja ohittamaan keltaisella viivalla yms. Kuljettaja kuitenkin vastaa myös matkustajien turvallisuudesta.

                                  Mutta totta myös tuo että pitkään suoraa tietä "köröttely" tai jonossa ajaminen alkaa käymään puuduttavaksi. Parempi ratkaisu voi kuitenkin olla pitää kahvi- tai jaloittelutuokio sopivin väliajoin ja kiirettä on syytä välttää liikenteessä.

                                  Comment


                                  • Jonkun näköinen rautaa rajalle operaatio vissiin käynnissä: Näkymä ikkunasta
                                    Koko viikonlopun ovat tuossa edestakaisin rallanneet, melko leveällä materiaalilla :)

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja mjkr Näytä viesti
                                      Jonkun näköinen rautaa rajalle operaatio vissiin käynnissä: Näkymä ikkunasta
                                      Koko viikonlopun ovat tuossa edestakaisin rallanneet, melko leveällä materiaalilla :)
                                      Liikkuu niitä täälläkin päässä 3-tietä

                                      Mäpä tiedän nyt tarkalleen, missä asut ;cD

                                      Comment


                                        Kyllä armeijankalustoa näkyy pk-seudullakin, tullut pari pasia vastaan Viikissä ja Kehällä tullut vastaan myös pari jeeppiä(?)! :)

                                        Comment


                                          Niinisalossa on tällähetkellä LMPA käynnissä, eli se varmaankin selittää noi vaunut sielä parkanon suunnalla.. ;)

                                          Comment


                                          • Näin tänään täällä Borlangessä dahlbäckin ur quattron liikenteessä ja käytiin samalla hakemassa veljelle osia Dahlbäckiltä. Näytti olevan mukavia mönkkäreitä kaupan:)

                                            Comment


                                            • En ainakaan huomannut missään aikaisempaa keskustelua, niin onko kukaan nähnyt/käynyt Audin/Porschen preview parkissa?

                                              Semmonen on ilmestynyt tuohon öljytielle, noin puoliväliin Nikkilän ja Kilpilahden väliin.

                                              Comment


                                                Olen käynyt, mutta tyhjää täynnä oli silloin....

                                                Comment


                                                • Ei tapahtunut tänään, mutta eilen.

                                                  Olin menossa paikalliseen K-rautaan (Passeli, Salo)
                                                  Hiace parkkiin ja aattelin etten ihan oven eteen änkeä.

                                                  No ovet lukkoon ja menoks.
                                                  Noin 10 metriä käveltyäni, ihmettelen, että miks tuo isohko Citroen Jumpperi pakittaa noin hiljaa. Hokasin, ettei kabiinissa ollut kuskia laisinkaan ja Citikan uusi P-ruutu olikin mun hiacen kyljessä.

                                                  Oikean puolelta etuovi, liukuovi ja niiden välinen pelti menee ainakin uusiksi.
                                                  Saa nähdä meneekö lunariin.

                                                  Vituttaa kuin pientä oravaa, mutta ennenmin osuma hiaceen kuin Audiin.

                                                  Comment


                                                  • Eilen tämänkin näin, nyt vasta sain näkyvää nettiin. Töihin ajellessa, pirkkahallin pihassa jotain orvon näköistä. Piti napsaista pari räpsyä:

                                                    Kuva
                                                    Kuva 2

                                                    Comment


                                                    • Modattu harley davidson joka omaan silmääni todella hienosti tehty.. http://images.google.fi/imgres?imgur...FI243%26sa%3DN jotain tuonne päin mutta oli vaan edessä pitkät stongat eikä ollenkaan tollasen homo sohvan näköinen... =) liila väriltään..

                                                      Comment


                                                        Tänään luvassa Helsingin Kaivarissa enemmänkin HD-ystäville silmänruokaa.

                                                        Comment


                                                        • Tänään iltapäivällä ajelin Helsingissä Espalla Lamborghini Urracon perässä, hieno peli.

                                                          Mukavaa oli havaita valtava huomio jalankulkijoilta, peukkuja nousi ja hymyä oli monen kasvoilla, eli kyllä hienoja harrasteautoja arvostetaan. Itse olin Mitsulla liikenteessä...

                                                          Comment


                                                          • Chevrolet van:i jossa täsmälleen saman värinen ja näköinen "peräkärry" perässä... ensin luulin että on hinauksessa mut sit huomasin et taaemmassa ei ollutkaan kuin keskellä akseli =) Kummassakin hieno erikoismaalaus ja pinstraippaukset...

                                                            Comment


                                                              Joku tuli tummalla Audilla vastaan Pirkkalan Lidlin liepeillä tunti sitten.
                                                              Autossa oli kaasuvalot. Taisit morjestaa...?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X