Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT 1.8Tq

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kassotaan ny miten kalenterissa on tilaa, botnialle ainakin olisi tarkoitus tulla.

    Comment


      Pientä kuvatusta päivältä. ;)
      Attached Files

      Comment


        Laita nyt hyvä mies se jo nippuun. Ei noista sentin päästä otetuista lähikuvista mitään tolkkua ota :)

        Comment


        • Ihan mukava maalausprojekti. Saa sormet kipeenä hinkuttaa ja hinkuttaa hiomapaperilla ja tuntuu ettei ikinä ole valmista. Raikas väritys :) Ei ihan heti tule samanlaista vastaan.

          Comment


            Tommi taitaa pitää hulluja jännityksessä noilla "lähikuvillaan"!

            Comment


              No jos huomenna olisi vähän isompi objekti kuvassa ;) Tämä toki sillä edellytyksellä että ulkona olisi sellainen keli jotta kuvatusten ottaminen on edes järkevää. Huomenna olisi kuitenkin tarkoitus siirrellä mööpeli takaisin kotia, toivotaan vain lämmintä päivää. On meinaan aika vilakka ajella ilman tuuli ja sivulaseja.

              Comment


                Tänään oli ainakin hyvä ilma kuvata, eli joko tänään saatais niitä kuvatuksia??? ;)

                Comment


                  Kai se jotain on työnneltävä puolivalmiista.. Huomenna jos saisi ulos asti työnneltyä. Tänään en kauhiasti kasaillut, eilen ViLe massaili helmat ja maalaili veilä mustia pisteosia, samalla heiteltiin ikkunat ja muutamat muut osat paikoilleen.
                  Oikea takavalo tuottaa hieman pään vaivaa kun maalaamo keikan aikana oli päättänyt pimentyä.. Vilkku ja jarruvalo toimii ja sulake on ehjä. Ei vaan jostain syystä tule virta liittimelle asti.

                  Vanteitakin pitää vähän miettiä uudelleen, hopeat kun eivät oikein enää istu tuophon pakettiin. Mielessä tällä hetkellä olisi 19'' TTRS Hollow spoket gunmetal värissä.
                  Attached Files

                  Comment


                    Sehän on komeempi kun mitä pienessä päässäni oletin :)

                    Comment


                    • Tarrat vaan kylkeen ;)

                      Comment


                        Hyvältähän se näyttää! Etenkin tuossa jälkimmäisessä kuvassa jossa noita pisteosia on maalattu mustaksi.

                        Comment


                        • Erittäin oiva värivalinta!!! Nyt vaan hopeat pois ja mustaa/matta-mustaa kontrastia muihin osiin. Mitäpä kesävanteille on tapahtunut (odotetaan muutosta)? Saako kuppi-istuimien sininen kangas-osa olla (jos nyt ruvetaan oikein hifistelemään)? Eihän "tipu-look" saa puolitiehen jäädä - sillä pienet yksityiskohdathan ne kokonaisuuden kruunaavat.

                          Comment


                            Hahha, tuo ramirentin tarra kyllä natsais justiin ;D Ei vaan, perkuleen komia väri!
                            Viimeksi muokannut bonus; 20.4.2014, 22:24.

                            Comment


                            • Lähtisin kyllä tällä. Raidat helmoihin :)
                              Attached Files

                              Comment


                                Aahahaa. Nyt kaikki ne mustat osat sinisiksi!

                                Ei vaiskaan, upea tuo keltainen. Vanteiden kanssa menee varmaan jonkin aikaa.

                                Comment


                                  Ollut yksi keltainen vag ja täytyy sanoa että, oli takuulla eka ja vika keltainen auto ikinä.
                                  Oem värinä ainakin haalistu helposti ja laskin että 9 eri sävyä, plus jälkikäteen maalatut osat löyty kun myin sen pois.

                                  Comment


                                  • Kyllä sen nyt ainakin erottaa näiden perusharmaiden rivistöstä. :-) Täältä kans ääni ramille! :-D

                                    Comment


                                      Väri valinta siis ehkä sittenkin onnistui. :)

                                      Ensi kesä mennään vielä vanhoilla vanteilla, syksyllä sitten siirrän ne talvi käyttöön ja alan metsästämään uusia.

                                      Kuppien sisukset saavat olla toistaiseksi vielä siniset kun muuallakin sisustassa on sinistä. Hopeat piste osat vaihtavat värinsä mustiksi. Loppu sisustan osalta olen pyöritellyt mielessä jos ostaisi (lähellä jo etten ostanut) mällätyn sämpylän mustalla sisustalla ja veisi siitä tarvittavat osat.

                                      Comment


                                      • Mielipiteitä on kovasti ja hyvä niin. Mutta "vaihtosisusta" voisi olla hyvä idea. Voit palata tuohon "Swerige-bird lookiin", jos siltä tuntuu. Ja uskon, että menopeli on sinulla ja pysyy pitkät ajat. Mutta aikansa kutakin. Nyt vaan nippuun ja sunnuntaina savolaisten arvosteltavaksi Mikkeli - Anttola akselille.
                                        Viimeksi muokannut auusikart; 21.4.2014, 12:09.

                                        Comment


                                        • http://www.nettiauto.com/audi/tt/6350987

                                          Valitettavasti joku on ollut nopeampi ;) nojoo, ei taida tasan sama väri olla mutta yllättävän samannäköinen kuitenkin. Tietty livenä varmasti näkyy erot sitten selkeämmin.

                                          Alkuun tuo värivalinta ei oikein omaan silmään natsannut, mutta mustien pisteosien myötä tuo muuttui kerralla oikeinkin tyylikkään näköiseksi (vanteiden väriä lukuunottamatta).

                                          Comment


                                            Katselin noita Mikkelin viimeisimmän cruisingin kuvia, joko takapäässä on aika paljon camberia tai sitten mutkaan on niiattu tosikovaa :)

                                            Comment


                                              Vähän reilusti siellä on camberia, pitää säädättää kulmat taas uudestaan. Säädöt kylläkin loppuu varmaan kesken mutta vinku tekee kyllä lisää. :)

                                              Tänään käytin tämän leimalla. Vähän turhan innokas katsuri sattui jolla oli huono päivä ilmeisesti. Napinaa tuli kun putken vuodosta, korosta joka on liki sentin ylempänä kuin muutoskatsastuksessa ja äänistä. Viimeisimmästä ihan korjauskehotuksen muodossa. Käyn juttelemassa asemalla toisen inssin kanssa asiasta myöhemmin. Meluja kun ei mitattu vaan korva kuulolla heitti lapulle merkinnän, käski vielä laittaa väli vaimentimen kun sellaista ei ole.
                                              Koron kanssa sai myös ihan mitalla todeta että mitta täyttyy (~1cm ylempänä). Inssi totesi vaan nosturille ajaessa että tämä on liian matala, käy nostamassa ja tuo takaisin, ollaan 5 asti auki.. Tässä vaiheessa meinas palaa käpy, piti ihan korotaa ääntä ja kysyä että ihan tosissaanko meinaat että käyn nostamassa autoa ylemmäs kuin mitä otteessa on merkinnät..
                                              Loppujen lopuksi löi paperit kouraan ja toivotti turvallista matkaa. Ja kyllä, sama henkilö on kirjannut ennenkin merkinnän äänistä toiseen autoon ilman mittaamista sekä napissut kaikille tutuille jostain. Ilmeisesti ihan hakemalla pitää jotain sanomista keksiä..

                                              Comment


                                                Jos nyt yhtään arvaan katsastuspaikkaa oikein, niin hieman kummastuttaa... Käytin aikoinaan Chevy Vania siellä, jossa oli ainoastaan yhdet läpivirtaavat Simonssit per putki ja inssi polki pakokaasuja into pinkeenä ja kehui miten hyvät äänet oon saanu tupaöljykoneesta.

                                                Comment


                                                  Viime pe vietin itse 1h 20min tt katsastuksessa, kun inssin piti kaivaa se parin tiilen paksuinen EC opus esiin ja viilaa pilkusta piste joka asiassa. Tuloksena valitusta trafiin ja odottelua että selvittävät miksi "korollajormalla" ei aivot ollu töissä mukana.
                                                  Mutta nyt tiedän taas että, autossa ei saa olla jälkiasenteisia lattiamattoja, muita kun alkuperäisiä vanteita, jälkiasenteista alustaa jne. Eli pääsit vielä aika vähällä.

                                                  Comment


                                                    Jaa että jälkiasenteisista matoistakin jo napistaan, tämä oli jo uutta :D Olikos Tommi nyt kyseessä se E:llä alkava konttori?

                                                    Comment


                                                      Minulle kanssa huomautettiin plussan pakoäänistä takavuosina. Ei auttanut vaikka oli muutamaa viikkoa aiemmin saanut Ahvenistolla ajaa, siellä kuitenkin melurajat on tiukemmat kuin kadulla.

                                                      No eipä siinä mitään, se putkisto oli kyllä todella kovaääninen ja huomautus oli täysin aiheellinen. Sitä minä en tiennyt että pakoputkistossa kuulemma pitää olla vähintään kaksi vaimenninta. Yksi ei riitä, siitä se huomautus. Näin ainakin katsastaja silloin kirkkain silmin lausui.

                                                      Comment


                                                        Juu etelä-savon katsastus kyseessä. Sattui vaan tällä kertaa se konttorin "innokkain" setä kyyläilemään.

                                                        Tuo vaimennin asia mulle taas on kerrottu siten että yksi hyväksytty vaimennin ja katalysaattori pitää olla. Selvitellään uudestaan miten tämä menee.

                                                        Comment


                                                          Täältä löytyy toinen ko. katsurin uhriksi joutunut, äänistä merkintä paperiin ilman mittausta. Ja meillä tilanteen koomisuutta lisää se, että katsastustilanteessa keskusteltiin äänistä ja ne EIVÄT olleet liian kovat. MUTTA tunnin päästä soitti perään että "unohtui" merkata korjauskehoitus äänistä...

                                                          Tarkistin silloin jo ihan poliisiltakin voiko noin edes toimia, mutta "inhimilliseen erehdykseen ja unohdukseen vedoten" voi jälkikäteen näköjään kirjoitella merkintöjä mielivaltaisesti kun on sana-sanaa vasten.

                                                          Comment


                                                            Ja taas hiotaan...
                                                            Attached Files

                                                            Comment


                                                              Kesä alkaa olla ohi joten ja tämä laite alkaa siirtyä pikku hiljaa syyslevolle. Kunhan lumet tulee niin otetaan sitten takaisin ajoon. Kesän aikana mittariin tuli ~3500km, joka on ~puolet vähemmän kuin normaalisti, osin muuttuneen elämäntilanteen takia sekä uuden ''vähän'' isomman projektin takia.

                                                              Kesän aikana on kuitenkin tehty sitä sun tätä. Pääpainona softan viilaus kokoonpanolle ja sitä kautta erinäisten tulppien parantaminen. Aluksi nosteltiin painetta ja todettiin imunokan olevan liian raju suhteessa pakoseen, tilalle siis miedompaa. Tilalle heitettiin vaparin reippain nokka ~vakio asteisiin. Välijäähdytin kanssa todettiin sudeksi, tilalle siis vähemmän huonoa. Lopulta kuitenkin saatiin tämä paketti valmiiksi ja kyllähän sieltä kirkkaasti tuli se mitä aluksi lähdettiin hakemaan. Tavoitteen täyttymisestä suurin kiitos kuuluu Fin-Turbon Markukselle sekä Erikoismoottori Airaksiselle.
                                                              Viikon päästä lauantaina AMW penkissä nähdään mitä siellä nyt on olevinaan, logeissa ~350g/s tarjoiltiin tänään.

                                                              Click image for larger version

Name:	WP_20140910_001.jpg
Views:	1
Size:	565,2 Kt
ID:	1620802

                                                              Click image for larger version

Name:	WP_20140910_003.jpg
Views:	1
Size:	405,4 Kt
ID:	1620803

                                                              Toukokuun lupulla ViLe vietti aikaa keltaisen kimpussa ensin epäkeskon kanssa ja perään rotaryä eri komboilla. Tuloksena liki peili pinta, ei voi olla kuin tyytyväinen. :) Kiitokset siis vielä siihen suuntaan.
                                                              Työtunteja tuli vähintään riittävästi, jos muistan oikein niin 40h taisi mennä rikki.
                                                              Click image for larger version

Name:	WP_20140530_007.jpg
Views:	1
Size:	115,4 Kt
ID:	1620807

                                                              Kesän päätapahtumassakin tuli käytyä tuhraamassa varikolla. Päästiinhän me 15km mikkelistä kun ilmaantui outo pörinä ja vetojen puute. Aluksi epäiltiin EGT anturin nipan ulkoistaneen itsensä ja jatkettiin matkaa miettien mistä saisi uuden tulpan. Seuraavana aamuna varikolla sitten purkamaan konehuonetta että näkisi mitä on vastassa, yllätys olikin suuri kun tulppa oli paikoillaan. Syyksi paljastuikin lisäilmakanavan laippa joka oli vääntynyt ja puhalsi välistä, toki juuri kannen päässä olevaan vesi haaraan.. Noh onnea matkassa että nesteet kesti sisässä. Oli kannasta jäljelä vielä ~0.5mm eli olisi sillä vielä jokusen 10km päässyt. :)
                                                              Iltapäivästä päästiin kuitenkin kiertämään rataa kohtuu onnistuneesti, imulämpö ongelmia tällä kertaa. Alusta ja jarrut kyllä toimivat erittäin hyvin omaan makuun. Ehkä aavistuksen jäykemmät kallistuksen vakaajat voisi olla. Isoin hidaste kuitenkin on ratin ja penkin välissä!

                                                              Loppuun pari kuvatusta alku kesältä.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X