Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rapsakka

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Onko ennakot pysyny 18:ssa? Millä ahdoilla noi tuli ja meinaatko Alastaroon laskea ahdot/tehot alemmas? ois kiva nähdä miten heittelee noilla tehoilla mutkien ulostuloissa.

    Comment


      Re: Rapee

      Ennakkoa lisää 8ast. 1.9bar

      Comment


        Re: Rapee

        1.7bar
        Attached Files

        Comment


          Ihmettelen mistä ne lisäennakot löytyi kun edelliselläkin kerralla dynossa säädettiin ja 1.4barissa toimi parhaiten 18 astetta. Paraniko imulämmöt/palolämmöt niin hyvin vai otettiinko viimeksi vain kesto-ohjelma?

          Pakopuoli on nyt avarampi joten pakopaine pienempi --> vähemmän pumppaushäviöitä --> käy viileempänä --> lisää ennakkoo.
          Sytkään tuli hipo-osat -->palotapahtuma nopeempi/tehokkaampi --> lisää ennakkoo

          Comment


            Ja 01E se vaan kestää tuotakin leikkiä hienosti...

            Comment


              Komiat on lukemat!! Millä tehoilla radalla meinaat ajella?

              Comment


                Asiaa ja onnittelut rakentajille loistavasta lopputuloksesta! Katsoin että tuo säätäminen olisi mennyt yötöiksi mutta se oli sittenkin vain erittäin aikainen aamu...

                Comment


                  https://www.dropbox.com/sh/a6ai8ui15hc07nj/nsFwXvmO5D

                  Radalla alle 700hv tehoilla

                  vähän meinannut tänään väsyttääkin...

                  Comment


                    Tuleeko tuohon jotain kytkintä, jolla voi vaihtaa karttaa haluamilleen tehoille? Vai meneekö pelkästään ahtoja rajoittamalla?

                    Comment


                      läppärillä muutetaan ahtosäädön trimmiä. Mahdollista olisi tehdä vaihtoehtoiset kartat jotka saa katkaisijasta vaihdettua.

                      Comment


                      • Hienon olosesti rapsakka soitti Alastarolla. Pieni lammikko jotakin lipidiä nestettä näky jääneen alle?

                        Onko viime vuonna vaivannut viiveongelma nyt korjattu?

                        En ainakaan minä kuullut, että olis ollu misfireä eilen, vieläkö pätkii jossain olosuhteissa?

                        Comment


                          Puolien vaihdoin jälkeen ei mitään kipinäongelmia.

                          Ohjaustehostimen pumppu vuotaa vihreää lientä ja oli tiedossa jo lähtiessä.

                          Mitä fööniin tulee niin alueen kapeneminen alapäästä vaatii vähän enemmän kepittämistä mutta ahtokäytös ainakin kilon ahdoilla oli selkeää ja ennustettavissa eikä generoinut ainuttakaan jännäkakkatilannetta. Lämpimällä renkaalla jäi vielä kovemmilla ahdoilla kokeilematta. Viileällä renkaalla ainakin kakkosella sutiminen oli 1.9 paineilla täysin holtitonta.

                          Motti toimi kyllä eiken kaikin puolin hienosti. Jarruista ja bensapuolesta tuli kotiläksyjä.
                          Jarruihin pitää saada eteen vähemmän racet palat, nuo eivät toimi kylmänä ~lainkaan ja näin ollen Nürellä tappavat. Lisäksi syystä tai kolmannesta jarrubalanssia ei saatu kuntoon sen ollessa koko ajan aivan liian takapainoinen.
                          Bensapuolella ongelma polttiksen riittävyys pidemmissä kaarteissa vajaalla tankilla. Esimerkiksi Palmasista palatessa se loiva vasen generoi aina bensanpuutetta. Vaihtoehtoisia ratkaisuja isompi välisäiliö (nykyinen ) ja/tai tehokkaampi siirtopumppu (nyt Carter) ja/tai toinen siirtopumppu rinnalle imemään tankin toisesta reunasta.

                          Alusta kaipaa myös säätämistä, tuollaisena tarjoaa persettä liian helposti.
                          Viimeksi muokannut kalsket; 15.4.2013, 14:51.

                          Comment


                          • Olikos sulla orkkis tankki vai joku turvatankkihommeli?

                            Itsehän asentelin Samin Supercopaan sen ruuvipumpun keskelle 15 litraista turvatankkia. Kolosin foameihin tilan ja painoin 45 asteen kulmaan takakulmaa kohti. Ainakin tänään toimi täydellisesti.

                            Comment


                              Re: Rapee

                              Alkuperäinen 80 litraa

                              Comment


                              • Siihen on hankala nykertää kahta siirtopumppua...

                                Comment


                                  Eikös se orkkistankki pohjalta ime ja se on terästankki? Rälläkällä pohjaa auki ja siihen kuoppa?

                                  Comment


                                    Tehdään samalla etuvetoinen? Tasauspyörästö on tankin alla.

                                    Comment


                                      Ihan niin rajoittuneesti ei tarvi ajatella. Kyllä orkkistankkiakin pystyy helpohkosti niiden tilarajoitteiden sisällä muokkaamaan, mutta eri asia kannattaako siihen ryhtyä sen sijaan että laittaisi sitten oikean turvasäiliön.

                                      Comment


                                        Turvasäiliön kanssa törmäämme tila- ja tilavuusongelmaan. Tilaa sille ei tahdo olla koska jäähdytin on tavaratilan lattian paikalla. Tilavuus on myös haaste koska tuota pontikkaa kuluu melko runsaasti eikä koko ajan haluaisi olla letkuttamassa.

                                        Comment


                                          Joo, monet turvatankit on muotoilultaan epäsuotuisia rapeeseen, eli matalia mutta molempiin suuntiin leveitä. Ooppelia harrastava ystäväni teki itse alumiinista tankkinsa, se on sitten vähän 50/60 että haluaako modata vanhaa vai tehdä kokonaan uuden.

                                          Comment


                                            Pistetään alkuun siirtopumpuksi Carterin tilalle tollanen "Veyronin" ruuvipumppu niin 270 -> 400 l/h. Välisäiliötä kasvatettaneen myös.

                                            Comment


                                              Meinaat Olli, että se tasauspyörästö on koko tankin levyinen? :)

                                              Comment


                                                Ei ole, mutta siinä kohtaa missä perä loppuu, alkaa runkoaisat. Olen tutustunut rakenteeseen lähemmin. :) Pohjan leikkely on minusta väärä metodi tuossa kohtaa. Ensin on syytä tarkastella muut vaihtoehdot, ne mitä Teppo tuossa kertoili ja sen jälkeen modata itse tankkia jos on pakko.

                                                Comment


                                                  Eilen pakotin itseni talliin jotain tekemään että sais kaluston Nürre-kuntoon. Ei ollut helppoa....

                                                  Comment


                                                    Tuosta se lähtee, kun alkaa vaan tekemään jotain itselleen mielekästä, eikä jää paikoilleen. Harrastaminen on kyllä hyvä lääke.

                                                    Comment


                                                      Tekeminen on parasta terapiaa. Siinä ajatukset pysyvät selkeämpinä.

                                                      Comment


                                                        Joo näin on. Mitä rutiinimpaa juttua, sitä vapaammin pääsevät ajatukset kulkemaan.

                                                        Comment


                                                          Nürrellä onnistuin tämänkin rikkomaan, tosin kadulla. Liikkeelle lähtiessä joku paukahti ja veto hävis (~4krpm ja kytkin vähän terävämmin ylös). Luulin että perä antautui mutta tänään kun lopulta saatiin auto ylös niin syylliseksi selvis katkennut vasen takavetari. Osa onneksi löytyy omasta varastosta.

                                                          Kolme kierrosta ehdin torstaina ajamaan ennen kuin tuo antautui. Viimeisen kierroksen login otin tänään ulos ja sen perusteella BTG ~8:05, ei vallan huano :D
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                            Nii, audin voimansiirto kestää mitä vaan... =)

                                                            Comment


                                                            • Tarviit selkeesti haipakkavetarit. Mulla saattaa olla hyllyssä ylimääränen pari.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X