Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rapsakka

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kyllä siellä se pykälä keskimäärin aina on ollut, kun noita on tullut auottua. Joissakin isompi ja joissakin pienempi.

    http://mrcrossfire.kuvat.fi/kuvat/l%...ottori+004.jpg

    Siinä ex-Tepon ex-Wisan ex-Lötkön ex-kone. Tuohan oli käyttöolosuhteisiin nähden harvinaisen hyvässä kunnossa muuten, poislukien ne pari ylimääräistä tuuletusreikää, mutta kyllä sielläkin jo pykälän syntyminen ainakin visuaalisesti on nähtävissä. Jos metalli-metalli kontaktia ei olisi, lohkoja ei tarvitsisi koskaan porata/hoonata. Nykyään se toki onkin edistyksellisen voiteluaineteknologian ansiosta tuiki harvinaista.

    Pitää lukea tuo linkin juttu, kunhan tässä nyt kerkiää.

    Toveri Lehtonen sai Tepon sumppupohjan viimeisteltyä viikonlopun aikana ja nyt sen pitäisi olla jo matkalla kohti moottorikasaamoa. Toivomme että tuote on tyydyttävä ja käyttötarkoituksessaan toimiva. Jos kaikki menee putkeen, niin viikon päästä pitäisi kuulemma mennä nostamaan kone takaisin Rapeen keulille.

    Comment


      Onko siellä pykälä vai kuluma koko matkalla? Jos on pykälä, niin se tarkoittaa metalli-metalli -kontaktia YKK/AKK:ssa. Samoissa paikoissahan männännopeus on nolla ja voitelukalvo pettää herkästi, kun männänrenkaan puristus voi voittaa öljykalvon hetkellisesti. Jos on koko matkalla, niin sitten metalli-metalli on koko ajan ja olen väärässä. Joo, todennäköisesti turhaa pohdintaa ja menee ohi topiikin.

      Peukut ylhäällä että saadaan Motoparkkiin tulille.

      Comment


        Matkis toi 8kpl vanteita, Enkei PF01 8x17.
        Eivät ole painavia...

        https://dl.dropbox.com/u/38718551/20...2021.08.22.jpg

        Comment


          No mitä ne sitten painaa?

          Comment


            8250g/kpl

            Vanha superleggera tais olla kevyempi mutta niitä ei enää mistään saa.

            Comment


              Hienot. Ja tässä ei tarvinne pelätä stance-stretch-poke-lippi -goatsea. :)

              Comment


                Mitä makso? Muistelin että rpf olis ollut se kevyt versio mutta on voinut muutua matkan varrella. Noita enkeitä koitin aikoinaan ettiä muttei löytynyt.

                Comment


                  Rpf:ää ei saa tuota kokoa. Paino jokseenkin sama.
                  Ovh 335 per kpl, josta toki sai vähän alennusta.

                  Comment


                    Pannaan omat pokestänssit tänne esiin. Tuli jotenki mieleen tuosta Janin repliikista että laitettava :)
                    Taisin jonkun muun rojektin lomassa laittaa jonku alotuskuvan niin olkoon täällä jonkun muun rojektin lomassa lopetuskuva :)

                    Painaa muuten iha vitusti!
                    Attached Files

                    Comment


                      Niin kiiltää kilpaa pölyimurin pöntön kanssa... =)

                      Comment


                        Mänxälä-tuning jou pokestance:

                        http://mrcrossfire.kuvat.fi/kuvat/90...2/DSC_4066.JPG

                        Eli kilon moskaa takakaarille ja kappas 235 istahti tyyppi kasiysiin.


                        Tepolla vierailin tänään moottorin asennuksen merkeissä. Moottori on asennettu autoon ja teoreettiset mahdollisuudet viikonlopun ajeluihin ovat olemassa. Pidämme sormia ja ehkä vähän varpaitakin ristissä.

                        Comment


                          Saarinen sai kuivasumppukamat asennettua. Otti vain 1,5 vrk jossa 3h unet välissä.
                          Niinpä oli palkitsevaa huomata että ecu ei saa rpm-signaalia koska anturin kaapeli katkaistu jättämällä se startin väliin...

                          Vituttaa yhtä paljon kuin Gotlannissa.

                          Comment


                            No hö :(

                            Comment


                              Pakkaa vituttamaan tääläkin. Ihan hirveen monimutkasesta hommasta ei ollu kuitenkaan kyse, mut kaiken voi tietenkin aina kädettää. Taidan tietää yhen joka harjottelee lähiaikoina rapeen askin irrotusta ja kiinnitystä.

                              Comment


                                Kukas tämä Saarinen on?

                                Comment


                                  http://www.racing-engines.net/

                                  Sanotaan vielä, että moottorin rakentamisessa ei tuo web-osaaminen ole ihan tärkein seikka. Useita dynokeikkoja Saarisella tehneenä ja erilaisista laitteista spekuloineena on siellä aina miellyttävä käydä uudelleen.
                                  Viimeksi muokannut Jarkko Kalsi; 14.7.2012, 09:31.

                                  Comment


                                    Ulkoiset fasiliteetit eivät ovat myöskään ole sitä hienointa show room -tasoa. Osaamisesta ei kyllä vielä ole moitittavaa löytynyt. Mikä mukavinta niin tuolla ei myöskään koko ajan vittuilla asiakkaalle.

                                    Hintatasokin ollut harrastajaystävällinen.

                                    Comment


                                      Aikanaan kun omaa motekkia ostelin niin olin ihan hilkulla ostaa uuden Saariselta, ihan kivalta tuo puhelinpalvelukin tuntui, sattu sitte käytetty laajempi boksi ~samaan hintaa vastaan, enköhän mäki siel mahollisesti joskus tuu säädätyttämään.

                                      Comment


                                        Terhon kanssa kun puuhasteltiin tämän parissa niin tuli tällainenkin tasalaatuisen asentajan aikaansaannos vastaan. Kyseessä takanavan keskipultti (M14).

                                        https://dl.dropbox.com/u/38718551/i-pultti.jpg

                                        Comment


                                          Fiiliksellä vedetty uusiokäyttö. Hyvä ettei vauhdissa napsahtanu.

                                          Comment


                                            Oppikirjaesimerkki kuroumasta. Tuli tosiaan aski jumpattua irti-kiinni ja vaihdettua anturi. Siinä sivussa uusittiin sisuksensa oksentanut kytkimen työsylinteri ja kiristettiin kuskinpuoleinen etuvetarin laippa. Toivottavasti nyt pelaa kaikki ok.

                                            Comment


                                              Saarinen soitteli tuossa äsken, rapeen sais hakea pois. Oli aamulla viiden aikaan vetäny viimiset vedot kun "oli raikkaampi ilma". 1.8bar paineilla alkaa olemaan puutetta kipinästä niin käyrä on kuulemma vähän rumaa sahalaitaa.
                                              Siitä huolimatta yli 800hv ja yli 900Nm. Tehoalue sama kuin desin pienemmällä alakerralla koska nokat ajotettu uusiksi huuhtelun parantamiseksi.

                                              Tätä säätöä vartin Ari oli pakokaasuimuriin rakentanut isommasta kierresaumaputkesta ränniä. Oli kuulemma vähän vituttanut kun kaikki putket lensi seinälle kun ekan kerran veti rajoittimelle. :)

                                              Tiistaina pitäis mennä Alastarolle testaamaan...

                                              Oleelliset muutokset edellisestä koneesta:
                                              - 95.5mm isku
                                              - 10.6:1 puristussuhde
                                              - kuivasumppuvoitelu
                                              - rajoitin edelleen sama 8100 rpm

                                              Postailen dynolappuja tänne jahka ne näppeihini saan.

                                              Fin-Turbon Savolaiselle raportoin tuloksista niin "älä nyt riko sitä ahdinta" ;)

                                              Comment


                                                Ja tää siis 62/62 kt:lla?

                                                Comment


                                                  Ei helkkari, välittömästi reklamaatio Fin-Turbolle. Eikös sieltä pitäny tulla reilu 500hv ahdin? :)

                                                  Tietysti se "reilu" on vähän suhteellinen käsite...

                                                  Comment


                                                    Sama 62/62 KT, kyllä.

                                                    Comment


                                                      Markus tuossa jo soittelikin, että vituiks meni tuokin ahdin...:)

                                                      Comment


                                                        kiva 500+ fööni tilattiin ja tollanen tuli....

                                                        Comment


                                                          Eiköhän se tuollakin penkat pölise kasvavaan tahtiin :)

                                                          Comment


                                                            radalle otan about 200hv pois niin saa paikat pidettyä oikeassa lämpötilassa, luultavasti myös kaluston paremmin radalla.

                                                            Comment


                                                              Jeps lienet oikeassa tuon suhteen :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X