Katsotaan miten käy kun rajotin nostetaan 8400 lukemaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Rapsakka
Collapse
X
-
AnLe, empä jaksa. Jos sulla on parempaa tietoa, niin jaa sitä, kiitos.
Voimansiirron kannaltahan tuo vääntökäyrä on varsin järkevä.
Comment
-
Hmm, alle 21m/s?
Ei sen puoleen, eihän sitä ehdoin tahdoin pidä alkaa särkemään noinkin hienosti pelaavaa moottoria. Mutta eikös noita 9krpm kiertäviä vitoskoneita kuitenkin ole maailmalla jonkun verran ja on niillä jotain ajettukin? Tuo voitelukalvohomma voi hyvinkin tulla rajoitteeksi jossain kohtaa. Toki erikoisharrasteautossa käytetään erikoisöljyjä jotta varmistetaan maksimaalinen voitelukalvon kestävyys.
Comment
-
...joo Motor-Upin ja käärmeöljyn esteriseosta ;)
Tostakin käyrästä saa fabiamies keväisen bronerin...
Comment
-
Toivotaan, että kestää nipussa Ringille ja Ringillä, 8400 on pauttiarallaa se 26 m/s, jota Porkkis jo toivoikin :)
Eihän tuolle tietty mitään longlife-intervallia death valleyssä tartte suunnitellakaan, mutta mä pitäisin sen rajoittimen nykyisellä paikallaan edes ekojen ratapäivien yli.
Comment
-
Minä näistä moottorihommista niin paljoo tiiä, mutta vakioakselilla, eli 86.4mm iskulla ajettiin ensin kesä 9400rpm rajottimella, joka sittemmin nostettiin 9900:ään.
Joo, ei ajettu ku säälittävät 400m kerrallaan, mutta kuitenkin varmaan yhteensä sellanen 70-80 lähtöä, eli sanotaan vaikka 30 km eka kesänä ja sama määrä toka kesänä.
Ja vielä meinattiin sama akseli, samat männät ja samat nokat laittaa seuraavaan koneesen. Ja kierrättää saman verran. Ainakin.
Comment
-
86,4 iskulla @9900rpm olis kaiketi 28,5m/s. 92,8 iskulla vastaava nopeus saavutetaan kierrosluvulla 9200. Mitä tästä opimme, en tiedä. Mutta kai se mäntä tuossa neljänsadan metrin matkallakin ehtii jo sen verran monta kertaa hieroa ylös alas, että jos voitelu olisi pettääkseen niin ehkä se olis pettänyt? Liikkuvat osat ainakin ns. hetkellisesti kestää siis moista rasitusta. Rata-ajossa tietty kilsoja tulee merkittävästi enemmän, niin väsymisen/säröytymisen kautta saattaa alkaa oireita ilmenemään.
Comment
-
Mielenkiintoista tietoa jyrkiltä (kirjoitetaan pienellä, kun on niin vaatimaton mies) :)
Puolimaallikko kuvittelis, että sen 10 sekkaa kerrallaan kestää vaikka mitä männännopeutta. Ja jos välissä saa jäähtyä, niin kestää uudestaankin. Sen sijaan kun rata-ajossa lähdetään vaikka 5 minsan rappaamisen jälkeen nousemaan Bergwerkistä urku auki ylämäkeen 30 sekkaa, niin voi olla jo kriittisempää. Tai jos ajetaan pari kiekkaa Alastaroa putkeen kovaa. Ongelmahan on paikallinen lämmönsiirtymä, jos jotain männännopeuteen liittyvää ongelmaa ylipäätään on.
Toivotaan aidosti, että kestää, mä en vaan tässä vaiheessa kautta leikkisi liikaa sen max rpm:n kanssa. Jos sillä on vitun väliä, enhän mä ikinä lähtisi tällaiseen projektiin alkujaankaan. Hyvä että joku lähteen. Eli lisää rundeja, jos siltä tuntuu :)
Comment
-
-
Rapee ei ole ollut hidas aiemminkaan mutta KYLLÄ tällä viimeisellä käyrällä työntää! Aivan loistavat säädöt ja onnittelut siitä rakentajille! Pitäiskö heti ystävällisesti perjantaiaamuna ehdottaa PCF:n porukoille että kaikki muut pysyvät turvallisuussyistä liian hitaina poissa radalta silloin kun Teppo ja Rapee päästetään irti..?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja oliver Näytä viestiEi tarvitse, Possut ajavat asfaltilla...
Comment
-
-
Onkos tuossa nyt se pienempi pakopesä? Tuossahan on 4500-8000-välillä aiemman käyrän yläpään "kolmio" tehokäyrästä siirretty uudemman käyrän alkupäähän, jolloin on saatu enemmän suorakulmainen muoto. Käyrän alle jäävä pinta-ala ei taida olla hirveän erilainen? Mikähän lienee vaihteenvaihdossa ero heräävyydellä?
Comment
-
Testaamalla selviää, jos kuski saa ajettua tasaisia kierroksia.
Pyörätehohan sitä autoa kuljettaa ja kun ei ole 8-lovista DSG:tä, ja semihidasta syheröä, niin vääntöalue jälkimmäisessä setupissa tuntuis hyvältä. Vaihteita saa silti käyttää, että pysytään 5000+ rpm.
Comment
-
Nimimerkki tietämätön Gotlanninmissaaja kyselee: saiko noihin käytettäviin karttoihin tuntumaa testeissä / Gotlandringillä? Eli kumpi oli miellyttävämpi tai nopeampi? Entä alusta, onko se perä nyt kontrollissa?
Koneessa ilmeisesti oli jokin ongelma, todella ikävä kuulla :( Kuinka paha tuho tuli vai tietääkö sitä vielä? Nähdäänkö rapee jo Alastarossa?
Comment
-
Sen vähän mitä ennen veivilaakerin antaumista ehdin ajella niin perä on kontrollissa. Ei lipsu edes tuolla vääntävämmällä kartalla. Muut kartat jäivät testaamatta.
Tuhon laajuus on vielä selvittämättä. Alastaroon tuolla ei päästä, ehkei edes Motoparkiin.
Perä rauhoittua aerolla, käänettiin takasiipeä pystynpään.
Comment
Comment