Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rapsakka

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Taas kuunnellut torvisoittoa..

    Comment


    • Nyrrekö sinne on piilotettu :)

      Comment


      • [ame]http://www.youtube.com/watch?v=N4JeNLLWskI[/ame]

        Comment


        • Jotain pientä taas näperrelty. Tällä kertaa syylarin asennus uusiksi. Ilman syöttö auton alta. Tuossa muutama kuva viime viikolta:
          https://www.dropbox.com/sh/gvogiv0hzdgpew3/3vMXkvbf_X

          Comment


          • Tuohan on näppärä asennus.

            Comment


              Mihin poistoilma ohjataan? Alle vai perään?

              Comment


              • Muuten hyvä, mutta pelkään että syylärin ylempi kolmannes ei merkittävästi osallistu jäähdytykseen, koska kotelon muoto on noin jyrkkä + syyläri suht pystyssä.

                http://mrcrossfire.kuvat.fi/kuvat/pi...arivirtaus.mpg

                Itse pyrkisin loiventamaan.

                Comment


                • Terhon mainitsemaa ilmiötä voisi helpoiten varmaan estää laittamalla syylärin enemmän kallelleen, kuvaa pikaisesti katsoen se pitäisi olla tehtävissä. Itse mietin, että saako riittävästi korkeapaineista ilmaa, auton alla on aika pyörteinen ilmamassa. Varmaan siinä on kaappari tai nacaduct tms, jolla varmistetaan, että sinne tulee riittävästi ilmaa.

                  Tosin ratkeaisi se silläkin, jos sinne pistetään yläpuolelle syylärin flektit imemään koko ajan, niin sittenhän saadaan kunnon maaefektiauto a la Brabham :)
                  Attached Files

                  Comment


                  • Olis jo valmiiksi punainen ratkaisu..

                    Comment


                    • Tietty jos niistä pikkuikkunoiden skoopeista johtaisi tuohon syylärin yläosalle ilmaa? Tosin sitten ehkä kannattaisi tuo kotelo osastoida niin, että auton alta tuleva ja skoopeista tuleva ilma ovat eri puolilla seinää. Syystä että skoopeista työnnettävä ilma ei aiheuttaisi niin suurta ylipainetta syylärin etupuolelle ettei auton alta tuleva ilma enää mahdu sekaan tai pahimmassa tapauksessa virtaus poistu ala-aukosta ns. väärään suuntaan.

                      Comment


                      • Samaan kansioon lisätty kuvia
                        https://www.dropbox.com/sh/gvogiv0hzdgpew3/3vMXkvbf_X

                        Yksi ohjain lisättiin vielä myös tulopuolelle.

                        Comment


                        • Asiallista! Päivittelehän Teppo useammin projektin etenemistä.

                          Comment


                          • Nyt olisi taas vähän jotain päiviteltävää. Kansi alkaa kuulemma Kosusen käsistä pikkuhiljaa valmistumaan, vastahan sen viime vuonna sinne toimitin.

                            Uusi öljypumppu saapui viime viikolla. Yksi kävi jo aiemmin (vahingossa) Saksassa kääntymässä josta palautui jenkkeihin ja posti oli sen jossain välissä tuohonnut. Ilmeisesti jäänyt trukin alle tai jotain. Onneksi seuraava pumppu olikin edellistä halvempi.

                            Tänään vein Japille kaksi 01E-lootaa yhdisteltäväksi. Vanhasta jää tietysti kuoret ja lukot, uudesta sinne siirretään tiheemmät vällärit ja suorakytkyromut. Jos vaikka tulis jotain kivaa....

                            Comment


                            • Kerropas lisää tuosta suorakytkennästä. Mitä maksaa, kenen tekemät osat jne? Onko ykkönen pidempi kuin vakio?

                              Comment


                              • Ostin valmiin askin, en muista kenen tekemät kamat. Kotimaista tekoa joka tapauksessa.
                                Vällärit:
                                3,12
                                2,15
                                1,54
                                1,2
                                0,96
                                0,85

                                Comment


                                • Hieman kyllä himottaisi tuollainen loota, mutta hinta ei.

                                  Mielenkiinnolla odotan kokemuksia siitä että miten pelaa.

                                  Onko siinä vinot vai suorat hampaat?

                                  Comment


                                  • Ennen vai jälkeen ratapäivän? ;)

                                    Comment


                                      Onko tietoo Holsetin A/R luvuista? Teppo tais vaihtaa jo holsetista pois mutta muistelen että sullakin oli isoin mahdollinen pakopesä omassas kun mullekin possuun suositeltiin isointa mitä löytyy. Löysin tällaisen taulukon josta vois poimia noi isommat, mutta ei kai noi voi olla verrannollisia garretin A/R lukuihin? Toi oma heräilee himpun hitaasti (kolmosella 3000-4000), mutta eipä toi pakosarjakaan ole ihan twin scroll optimi. Siitä pitäis hukkaportin lähtö saada pankeilta portille asti kun nyt on laipassa yhteinen lähtö josta pulssit karkaa. Kalle vois sen fiksaa mutta voipi kestää pitkäänkin ja mieluummin ajelee.

                                      16 cm2 = 1.21 A/R
                                      18 cm2 = 1.37 A/R
                                      21 cm2 = 1.61 A/R


                                      ((CM x 8) - 7) / 100 = a/r ratio

                                      some conversions below.

                                      6 cm2 = 0.41 A/R
                                      7 cm2 = 0.49 A/R
                                      8 cm2 = 0.57 A/R
                                      9 cm2 = 0.65 A/R
                                      10 cm2 = 0.73 A/R
                                      11 cm2 = 0.81 A/R
                                      12 cm2 = 0.89 A/R
                                      14 cm2 = 1.05 A/R
                                      16 cm2 = 1.21 A/R
                                      18 cm2 = 1.37 A/R
                                      21 cm2 = 1.61 A/R

                                      Comment


                                      • Oon skeptinen noitten ar lukujen kanssa, holsetin pesä on matala ja leveä kun ainakin vanhat karretit on korkeita ja kapeita, ar luku voi olla sama, mutta tehollinen siiven pinta-ala ihan eri, kuin myös halkaisija ja mitä näitä kaikkia on. Muuhun en käyttäisi, kuin siihen että jos on todettu että pesä liian pieni/iso niin osaa seuraavan kokeiltavan valita.

                                        Comment


                                        • Komppaan. Mihis sitä A/R-konversiota edes tarvitaan?

                                          Comment


                                          • Jos hyvän ja herkän ahtimen haluaa niin sitten joku ihan muu kuin holset

                                            Comment


                                              rötää pitäis 7000 saakka eikä tarvis mahottomia maksaa joten Kyl tuon kanssa elää mut spoolia sais tosiaan pikkasen aikasemmin olla. Oliko Teppo sulla nyt joku comp turbo? Voihan tuohon tarvittaessa koittaa 16 pesää, mut mieluummin ekaksi koittas optimoida pakosarjan.

                                              Comment


                                              • Finturbon tekemä gtx-pohjainen hybridi kuulis. Compit paskaa...

                                                Comment


                                                • Askissa suorat hampaat.

                                                  Comment


                                                  • Nuo kamat lootassa:
                                                    http://www.par-engineering.com/Produ...t_Gearset.aspx

                                                    Comment


                                                    • Kone alkaa hissuksiin olemaan läjääntymässä.

                                                      Aika paljon on vanhoissa öljyletkuissa metallisilppua....
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                      • Pikkasen taas vastustelee. Tänään piti auto viedä rullille ja illalla alkoi kaikki näyttää olevan kunnossa. Huomattiin sattumalta että kytkin luisti aivan homona. Puolen yön jälkeen aski lattialle, uusi vauhtis oli 6mm korkeampi kuin vanha. Koneistamo tekee parhaillaan uutta...
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                        • Noo joo ja sä et muutenkaan jätä hommia viime tippaan :)

                                                          Comment


                                                            Oisin luullut että korkeempi ei olis irrottanut, mut ei nyt aivot aivot taas hahmota.

                                                            Onko hajuu missä vois saada uuden kitkapinnan prässättyä/niitattua vauhtipyörään? Paikallinen kitkaliima jarru/kytkin paja ei moisia tee.

                                                            Comment


                                                            • Kyllä se siitä. :-)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X