Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Riihimäellä milJazz:ssa parkissa hopeinen Audi S8, huh aika makean näköinen oli. Ei vissiin ihan persaukisten menopeli, oli kuitenkin melkoisen uusi.

    Comment


    • Standardien aamuliikenteessä näkyvien Hummereiden, A/S8:sien RS4:sten, M3:sten ja M5:sten lisäksi bongattu vihdoin RRR-8 eilen keskustan kaaoksessa. Hyvin ovat metallisen kasisaundin saaneet jalostettua.

      Niin ja tänään bongattu sininen A5 q liikenteessä 3.0 vee-disukalla. Itse sisällä :-)

      Comment


      • Junatiellä pyyhälsi vastaan A2 rekisterinumerolla AUD-1 varustettuna. En tajunnut nostaa lapasta.

        Comment


          Tuo A2:nen on maahantuojan käytössäja sillä kierretään ilmeisesti jotain taloudellisuusajokisoja. Sama auto oli Jyväskylässä loppuviikosta.

          Comment


          • Äsken Kaisaniemessä hinausfirman kuormuri veti "perässään" palokunnan tikasautoa, joka tuli kiltisti "perässä" eturenkaat ilmassa. Mua nauratti.

            Comment


              Jos olette ihmetllyt mihin on kaikki type89, B4 ja C4:jät kadonneet saksasta niin pohjoisessa Kazakhstanissa niitä on paljon. Peltikeula passattejakin on myös paljon.

              Comment


              • Pitää kehua ihan poliisin toimintaa. Eilen tulin viihtymästä, kun polisiit pysäytti rutiinitarkastukselle. Kaveri on asepalveluksessa, joten oli vahingossa jäänyt veroa maksamatta tyyliin 15 euroa. Kilvet lähti mutta oli niin asiallisia poliiseja.

                siinä oli joutilasta aikaa ja kysyin kaverilta: "miksi te sakotatte pienistä ylinopeuksista, mutta ette ikinä puutu turvaväleihin?"

                Kaveri vastaa yksinkertaisesti ja helposti: "Minunkin mielestä pienistä ylinopeuksista sakottaminen on turhaa, mutta me ei voida millään osoittaa turvavälien pienuutta, tarvitaan videokuvaa ja kun siirrytään oikeuteen asia mutkistuu." Viittasi tuomareiden ajattelutapaan asiasta.

                Sitten juteltiin mukavia vähän aikaa ja lopuksi sanoin kaverille mitä sanon yleensäkin poliiseille, että teette kyllä hienoa työtä alipalkalla.

                Kaveri vastaa: "Ihan paskaa tämä poliisina olo, en suosittele kenellekään."

                Siihen vastasin: "tuskin edes pääsisin vaikka haluaisin..."

                Kaveri vastaa: "kuka vaan sinne pääsee tänä päivänä, on tuolla kursseilla nähty mustalaisiakin"

                Tuli kyllä naurettua kaverin jutuille pitkän aikaa :P


                Oli kyllä rennoin poliisi mitä olen koskaan tavannut.
                Nämä saisi pysäyttää useamminkin, ja sitten vielä pariksi nuori nainen sen virkaintoisen klopin sijaan, tyytyväisyys kasvaa poliisia kohtaan varmasti ;)

                Comment


                • Olen tukholmassa ja kyllä te tiedätte.
                  Tänään olen liikenteessä nähnyt sitä sun toista. B7 RS4 farmareita 4kpl ja RS6 farmareita yhteensä 7 kappalettä tänään. Kun asuin täällä ei huomannut mutta nyt kun oon muuttanut takaisin suomeen niin huomaa eron.
                  Emäntä lupas tänään että sitten kun muutetaan takaisin tänne niin hankitaan RangeRover sport sekä RS4.
                  Olisko riittävän painava syy muuttaa?

                  Comment


                    Emäntä lupas.. Aika pahasti asiat jos emäntä päättää autoasiat (paraskin puhuja) :)

                    Comment


                      Spektrin kohalla Kehä I:llä tuli bongatua A4 1.9TDI, joka ensin yritti kiilata mut tieltä (niin ja sitä vilkkua kannattaa käyttää ennenkuin tulee kaistaviivan yli, takana tulevilta voi säästyä kalsarit puhtaina), onneksi tällä kertaa raju jarrutus riitti. Tämän operaation jälkeen kyseinen auto vaihtoi takaisin suoraan menevälle kaistalle ja jatkoi sitä.

                      Katotaan niihin peileihin ja mielellään kurkataan myös auton sivulle. Ja käytetään sitä *****leen vilkkua.

                      Comment


                      • Viime viikolla tuli bongattua A5 Espoon Audicenterin pihassa ... On se melko hyvän näköinen, paaaaaaljon parempi kuin kuvissa. :) Lottovoittoa ei vain näy eikä kuulu, autoverotus taitaa sentään onneksi olla muuttumassa ...

                        Comment


                          Eilen sunnuntaina Turun Kakskerrassa oli pieni häppening, jossa oli nähtävillä jos jonkinnäköistä (vähän harvinaisempiakin) kulkineita.

                          Muutama Ferrari, Aston Martin, Jaguar, Lotus, Porsche, joukko mersuja (ihan iskemättömiä, joten tais Veho sponssata) yms.

                          Mukava pikku havainto oli punainen Viper, jossa rekkari KYY-10 :)

                          Ilmakin suosi, joten ihan mukava tapahtuma.

                          http://www.turunsanomat.fi/ajassa/?t...96,1:0:0:0:0:0:

                          Comment


                          • Olikohan se viime kesänä, kun oli joku kampanja jossa kerättiin hylätyt autot pois metsistä. Tämä lienee tullut sen jälkeen, tänään juhannusajelulla pongattuna keskellä ei-mitään:



                            Samaisella reissulla bongattu Volvo V40 etunurkka maassa ja pyörä melkoisella harituksella. Alapalloko pettänyt?

                            Comment


                            • Uusi S8, kontioniemen golfkentällä. On se hieno.

                              Comment


                              • Ihmiset vissiin juhannustuulella: kun jäin passiin lähikaupan nurkalle koirien kanssa, havaitsin viiden minuutin aikana viiden auton ohittavan stop -merkin pysähtymättä. Voisikohan päiväsakoille menevän liikennerikkomuksen isosta frekvenssistä tehdä johtopäätöksiä?

                                Comment


                                  Juhannusta juuttien maalla viettæmæssæ. Autokalusto Køøpenhaminassa vaikuttaa aika arkipæivæiseltæ, mutta silmææn pistææ Audi Cabrioitten suuri mææræ. [Pahoittelen merkkiongelmia, hotellin koneessa paikalliset merkit...]

                                  Comment


                                  • Tänään Turussa oli taas PSV:n aukeaminen lähellä. Uittamon rannasta Katariinan suuntaan lähdettäessä olevassa vasurissa tuli ysisatanen saabi vastaan. N.30-50m ennen kohtaamista tajusin että saabi kulkee vähän turhan paljon tangentin suuntaan, eli ajautuu ulkokurvin puolelle mun kaistalle. En muuta kerinnyt tekemään kuin ohjata niin ulkolaitaan mitä uskalsin(metallisiin lyhtypylväisiinkään ei ollut halua törmätä) ja painaa jarrua (saab kokonaan mun kaistalla about 10m päässä tässä vaiheessa). Onneksi saabikuskin huomio palasi takaisin liikenteeseen ihan viimeisillä mahdollisilla sekunnin kymmenyksillä, kumit vinkui ja saapas ehti juuri ja juuri kääntyä takaisin omalle kaistalleen. Quattron keulan ja saabin väliin ei paljoa rakoa jäänyt. Tuli jokunen ylimääräinen sydämenlyönti, pari röökiä meni putkeen, ja jälkikäteen alkoi mietityttämään et mitähän olis käynyt jos olis osunut, kun molemmilla oli nopeutta vähintään se sallittu...

                                    Nii lähinnä siksi kirjottelin et jos on tarvetta vaihtaa cd:tä tms, niiin siksi aikaa voisi vaikka stopata busarille ettei kävis tollasia tai huonommassa tapauksessa pahemminkin...

                                    Comment


                                    • Taitaa uudet musset olla tusinakamaa
                                      Joo, kyl näin on..tässä oon joka päivä töistä tullessa kattonu talliin ja kuolannut uutta GT mustangia. en omaan talliin, vaan tuohon yhteen toiseen..se mustang on tallin omistajan mukaan keneskäs muunkaan ku Selänteen :)

                                      Comment


                                      • Uudenoloinen S8 tunnuksella OO-3 Lauttasaaressa, Kampissa vanhempi pukuherrasmies ajoi BMW:tä, joka käsittääkseni oli 70-luvun alun 3.0 S, alkuperäisillä kilvillä ja maalissa. Todella hieno ja jo ilmeisen harvinainen peli.

                                        Comment


                                        • Sama S8 (oo-3) oli tuolla kontioniemen golf kentällä. Juttelin omistajan kanssa kun satun tuntemaan hänet.

                                          Comment


                                          • Tuli nähtyä "nolouden huippu" tänään liikenteessä. Sivutieltä kääntyi perääni c36 amg Mb. Risteyksessä ryhmittyivät kääntymään oikealle, kun taas itse olin menossa vasemmalle.

                                            Siihen viereen päästyään, kuljettaja päättikin peruuttaa ja ryhmittyä uudelleen samaan suuntaan kuin olin menossa. Oikein piti tyhjää lyödä kun peruutti. (märkä asfaltti)

                                            Sitten siitä lähdin normaalin ripeästi isommalle tielle, jolla 80km/h nopeusrajoitus. Mb ei samaan väliin ehtinyt, vaan jäi odottamaan autoletkaa. Peilistä katsoin, että vauhdilla lähdettiin risteyksestä ja ohiteltiin, että saavat minut kiinni. Jonkin matkan jälkeen olikin sitten Mb takaluukussa kiinni, lievää härnäystä. En onneksi provosoitunut, vaan jatkoin vakionopeutta matkaani. Mb sitten teki hetken kuluttua u-käännöksen ja lähti takaisinpäin.

                                            Eli ilmiselvää lapsellista haastamista.

                                            Toinen vastaava tapaus tuntia myöhemmin kotikaupungissa. Vanha 1.2s corsa luukussa kiinni, ja valoissa edelle. Oli turbotettu, ja kivasti liikahti kun perässä ajelin. Piti sitten oikein rekkarin perusteella katsoa auton tiedot, ja 1.8 konehan sinne oli vaihdettu. Tehoilmoitus ei kyllä pitänyt paikkaansa, oli tainnut 1:nen jäädä lukeman edestä pois. ;)

                                            Comment


                                            • Taitaa BMW kansalla olla juhlat jossain päin. Tuli kymmeniä Tuunattuja vastaan kun ajelin töistä kotia...

                                              Comment


                                              • Vuosittainen Bimmerparty Kalajoella.

                                                Comment


                                                • Eilen Granin mäkin pihalla, vallan munakas vekotin (Viper):

                                                  http://speedou.1g.fi/kuvat/Sekalaist...2_filtered.jpg

                                                  Comment


                                                  • Juu, eilen Kalajoella tuli häissä oltua, ja bemareita oli hietikot täynnä, ja humalaista porukkaa kyydeissä.
                                                    Aikamoisia vetoja porukka teki muun liikenteen seassa, ihmettelen jos ei mitään sattunut.

                                                    Comment


                                                    • Aikamoisia vetoja porukka teki muun liikenteen seassa, ihmettelen jos ei mitään sattunut.
                                                      Ilmeisesti kälviän tapahtumat ovat seuraus.

                                                      Comment


                                                      • No niin, sattuihin sitä sitten, pahin mahdollinen. Menoa katsellessa, en ihmettele. Juuri hetki ennen tuota erittäin valitettavaa tapahtumaa kotiuduttiin ja samasta risteyksestä ajettiin kotiin muutama kilometri.
                                                        Kyllä hiljaiseksi vetää.
                                                        Viimeksi muokannut quattro; 2.7.2007, 12:58.

                                                        Comment


                                                        • Oltiin kokkolaan menossa illalla, ja ihmeteltiin miksi poliisit ajattaa toisen tien kautta. Tiedettiin että pahemman luokan onnettomuus, mutta siittä ei ollut tietoa että mitä.

                                                          No TÄSSÄ on syy.

                                                          Comment


                                                          • Koeajoin eilen Audi R8:n Helsingissä. Ennen kuin pääsi auton rattiin, täytyi allekirjoittaa ajolupa, jossa sitoutui maksamaan 2000e omavastuun, jos ruttaa auton. Ensivaikutelmana auto oli erittäin korkealaatuinen. Perushinnaltaan käsivaihteisena hinta on 163000e, mutta koeajoyksilöön oli ladattu lisävarusteita siten, että hinta oli 216000e. Ainoastaan keraamiset jarrut ja Magnetic Ride Control -alusta puuttuivat. Autossa on 15% samoja osia kuin Lamborghini Gallardossa. Ajatuksenani olikin nimenomaan päästä vertailemaan näitä kahta; autolehdet ympäri maailmaa ovat viimeisen 6kk:n ajan tehneetkin parivertailuja, koska kyseessä ovat siis lähinnä serkukset.

                                                            Ensimmäisenä kiinnittyi huomio jarruihin. Ne oli säädetty siten, että alussa ei ole yhtään tyhjää eli nappaavat heti. Gallardossa sen sijaan poljinta täytyy painaa jonkin verran ennen kuin jarrutus alkaa. Ajattelisin, että Saksan Autobaananopeuksista jarruttaessa jälkimmäinen toimii paremmin, koska jos jarrut nappaavat heti, on seurauksena nyökkimistä. No, lienee ennen kaikkea tottumiskysymys.

                                                            Kiihtyvyys oli mainio. Tehdas ilmoittaa 0-100km/h 4,6s. Autossa oli R-Tronic sekventiaalivaihteisto, joka on läheistä sukua Lambon E-Gearille. Kuitenkin Audi on pyrkinyt tekemään siitä mukavamman ja vielä paremmin jokapäiväiseen käyttöön sopivamman. Vaihteisto toimi moitteettomasti, mutta jäin kaipaamaan E-Gearin rujoa kulmikkuutta, vaihtoääniä ja äänekästä välikaasua alaspäin vaihdettaessa. Moottorina on keskelle sijoitettu kuivasumppuvoideltu vapaasti hengittävä ns. high rev FSI 4,2 V8, joka on tuttu RS4:stä (420hv/430nm). Kone kiertää ad 8250r/min ja saundit ovat oikein mukavat. Mutta; V10:n murinat ovat kuitenkin jotain muuta...

                                                            Auto on nelivetoinen ja tekniikka on sama kuin Gallardossa eli viskokytkimellä toteutettu. Gallardossa vetosuhde on primaaristi 30% eteen ja 70% taakse. R8:ssa muistaakseni suhde on 35/65. Joka tapauksessa käytös on yliohjaava eli perän saa mukavaan sladiin kuivallakin asfaltilla riittävällä kaasun käytöllä. Kun R-Tronic kytketään Sport-modelle, ESP sallii reilummat luisut ja toisaalta vaihteisto vaihtaa nopeammin. Kuten aiemmin totesin, se ei yllä samanlaisiin ihokarvat nostattaviin ylöspäin vaihtoihin (vrt. metrisellä koivuhalolla selkään) kuin E-Gear.

                                                            Ohjaus tuntui selvästi kevyemmältä kuin Gallardossa ja ilmeisesti eturenkaat kääntyvät enemmän. Tämä tarkoittaa pienempää kääntösädettä. Tällä on luonnolliseti haettu parempaa jokapäiväistä käytettävyyttä. Mainittakoon, että näkyvyys taakse on varsin hyvä toisin kuin Gallardossa, jossa se on surkea.

                                                            Yhteenvetona voidaan todeta, että R8 on hyvin jokapäiväiseen käyttöön soveltuva superauto. Se on selvästi pehmeämpi ja mukavammaksi tehty kuin Italian serkkunsa Lamborghini Gallardo. Reilut 2 vuotta ja 66000km Gallardolla ajaneena jäin kaipaamaan Lambon kolinoita, kovempaa alustaa ja kulmikkuutta; siis sitä brutaalia perusluonnetta, joka erottaa sen kilpailijoistaan.

                                                            Comment


                                                            • Olipa upea näky tänään Sysmän kirkonkylässä, kun neljä Zetor 25A :ta säksätti huoltsikan pihasta jatkamaan matkaa Lahden (tai Heinolan) suuntaan. Kaikki huolella kunnostettuja, vihreä-keltaisia yksilöitä, joista yksi veti sauna-perävaunua ;). Mikä lienee ollut cruisingin nimi?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X