Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 C6 4F Allroadissa on takana iskarissa solenoidi.

    Comment


    • Mutta kun tässä ei ole ilma-alustaa vaan vaihdettu rautajousille.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi Näytä viesti
        Onnistunutta tutkiskelua eilen.. Eli sain nähtävästi nollattua tuon level control 34 boksin. Alussa kävin niitä valikoita läpi, enkä mielestäni painanut sitä "Reset All Adaptations" vaihtoehtoa, eli sitä basic settings ensimmäistä vaihtoehtoa. En nyt kuitenkaan ole ihan varma enää jälkeenpäin teinkö ovi auki, jolloin se herjaa ettei voi tehdä. Mahdollisempaa on, ettei korkeussäätö ollut autolla, kun ensimmäistä kertaa niitä naputtelin, vaan muistaakseni dynamicilla. Ainakaan ennen turvakoodin ja oven kiinni laittoa en moista tehnyt(se sanoi parilla kohtaa request sequence error, mutta onko voinut silti tehdä?), mutta tein tai en, niin lopputulema on, että antaa alla olevia koodeja ja alustan korkeuden säätö ohjeilla jää jumiin kohtaan "Select Calibrate Level Control", sanoo "request sequence error". Boksin koodaus oli mennyt nollille, mutta siinähän on vain pari kohtaa, jotka muistin kyllä, muistaakseni koodiksi tuli 008002 ja boksi hyväksyi sen. Silti antaa samat alla olevat vikakoodit. Intternet sanoo, että nyt pitää mennä merkkarille koodauttamaan boksi uusiksi online, koska tuo on tullut käsittääkseni aina vain Reset All Adaptations käytön jälkeen. Kokeilen vielä räpläillä tänään tuota, mutta oletettavasti näin, ellei joku keksi mitä tehdä. Nurkkien korkeudetkin jäävät kyllä muistiin ja muuten saa ajella basic settingseistä alustaa miten tahtoo. Lisäksi herjaa valoista, mutta se johtunee korkeuden säädöstä ja siitä, että auto on taivaallisen tietämätön asennostaan.


        Antaa koodia:

        367877 - Ride Height Not Learned
        C1044 00 [009] - -
        266752 - Control module not coded
        U1013 00 [009] - -
        38144 - No End-of-Line Programming
        B2013 00 [009] - -

        Miten tämä selvis?

        Comment


        • Audi A6 4F ilmajousituksen kompressorin vaihto

          ​Ilmajousituksen kompura meni vaihtoon ja uusi on tulossa.
          Pitääkö uusi kompura jotenkin koodata systeemiin?
          Viimeksi muokannut Killeri; 28.6.2025, 14:47. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

          Comment


            Ei tarvitse.

            Comment


            • Uusi kyselee. Ongelmia ongelmien perään. Audi a6 allroad -10. Kuskinkulma painuu pohjaan asti yön yli seistessä,vaihdettu tolppa,letku,venttiiliboxi,korkeusanturi.Ei anna vikakoodeja. Kun avaa kontin,nostaa ylös. Tai kun laitat käyntiin,syttyy vihreä alustan valo ja nostaa kulman nopsaan ja kiltisti. Suihkuteltu,ei löydy vuotoa. Korjaamollakin jo tukka harventunu tuon kanssa. Mikä neuvoksi? Mitäs sitten vaihdettais.
              Viimeksi muokannut TeNu73; 8.8.2025, 12:55.

              Comment


              • Nyt on jo vähän paha. Ei siellä enää juuri muita komponentteja ole.

                Millainen tolppa edellisen tilalle meni? Entäs venttiiliblokki? Oliko uutta ja orkkista? Ensimmäisenä tulee mieleen jousen yläpään tiivistys. Alumiininen ylälautanen osaa hapettua, eikä o-rengas pysty tiivistämään sellaista. Toinen vaihtoehto voisi olla huono o-rengas.

                Comment


                • Saisiko sellaisen painemittarillisen käsipumpun kiinni järjestelmään. Lähtis kompuran venttiiliblokilta päin ja pistäis paineen sisään. Siirtyisi liitos kerrallaan kohti jousta. Jos alkaa paine pysyä jossain vaiheessa niin vuoto löytyy. Lopuksi jää jäljelle vain tolppa

                  Comment


                  • Arto. Arnottia takuuseen. Venntiiliblokki uusi,alkuperäistä vastaava. Ollu mulla kolmisen vuotta,nyt 3:s tolppa tuohon kulmaan,toiseen päästiin kahella. Vaihdettu aiemmin jo kompura. Pitänee korjaamolle ehdottaa o-renkaan vaihtoa ja sen yläpään tutkimista(siis tolpan kiinnityksen),ja sitten vien vaikka oman mittarillisen pumpum. Kiitos, alkaa olla totaalisen lopussa tuohon,kun puolen vuoden välein jompi kumpi(nyt ollu kyllä tuo kuskin) puoli tontiin ja tolppa vaihtoon..

                    Comment


                    • Jos ei ulospäin saippuavedellä mistään näkyvästä paikasta kupli niin melkein veikkaisin itsekin että vuotaa tuolta mistä Arto veikkasi. Vähän tympeä homma etsiä mutta ei siinä paljon muita vikakohtia enää jää vaihtoehdoiksi.

                      Comment


                      • Itsellä samassa ajoneuvossa ollut samoja ongelmia kuin TeNu73:lla arnottin etutolppien kanssa. 2+1 vaihtunut takuuseen tänä ja viime vuonna. Laatu tuntuu olevan aika kuraa ainakin isossa erässä tavaraa. Itse annan siis veikkauksen tolpan vuodolle ja lähtisin sitä tarkistamaan. Tuo painemittari tolppaan kiinni esim yön yli varmistaisi vuodon. Taitaa olla useiden korjaamoidenkin tapana painemittari selvittää vuodon sijaintia. Yksi tapaus itsellä oli selkeä kun autoa edes käynnistämättä pyörät kääntäen etunurkka vajosi välittömästi ja nousi ylös varaajan paineella kun käänsi pyörät takaisin suoraan letku hyvin tietysti kiinni.

                        Comment


                          Tolppa pöydälle ja (7 bar?) painetta siihen. Sitten vaan saippukuplaleikkejä leikkimään. Saa ainakin tuon tolpan vian suljettua pois tai parhaassa tapauksessa näkee tarkan vuotopaikan.
                          Vanha pussi voi vuotaa taitteesta, mutta se kyllä löytyy tolpan ollessa paikallaan.

                          Comment


                          • Kiitos neuvoista. Audi ollu nyt korjaamon öihassa odottelemassa tutkimuaikaa. Olen välittäny nämä viestit korjaamolle,josko helpottas hänen duunia. Alkaa tosiaan hällä,,,kin tukka harventua. Hate,takuuseen miullakin menny kaik tolpat,mutta se nois on paska,että putoaa matalinta ajoasentoa alemmaksi,eli lokasuojan sisään ja ajo loppuu justiisa siihen,eikä paskaan paikkaan kun jää,saa ees hinurin kyytiin. On myös oltu jännän äärellä,kun alkaa oranssi valo vilkuttaa ja edessä liikenneympyrä ruuhka-aikaan ja tiiät jotta kohta ei käänny...Tuossa suunnittelussa ois parantamisen varaa...No kompurakin jouduttu jo uusimaan,että pitäs jaksaa pitää nyt sen verran,että selviää johonki renkaat suorassa ja sais hinurin kyytiin. Nyt ei onneksi ole ajossa pudonnut. On kyllä ollu jänniä paikkoja ja suoranaista "ketutusta",kun esim kerran aamuyöstä pohjosesta tullessa keskellä korpea alkaa valo vilkuttaa ja kun pääset seuraavalle levikkeelle/bussipysäkille,on kulma alhaalla? Hyvähän tuo on sillon kun se toimii...Vaan kun joku maanantaikappale...

                            Comment


                            • Siellä jousipussin liittimessähän on pitopaineventtiili juuri sen takia että mahdollisen letkurikon tjms tapauksessa pussiin jää aina hiukan painetta ja pystyy varovasti ajamaan ja siirtämään, oliskohan jotain 3bar luokkaa jos muistan oikein. Jos nurkka valahtaa niin alas että pyörä ei sovi pyörimään niin sekin on hyvä diagnostinen tieto ja kertoo että vuoto on itse jousipussissa eikä esim. kompuralla joka on pitopaineventtiilin toisella puolella. Hyvin suurella todennäköisyydellä siellä o-renkaissa, mutta voi toki vuotaa myös pitopaineventtiilin juuresta.

                              Comment


                              • Vuoto löytyi. Ei ollut o-rengas. Sain videokuvaa,vaan enpä osaa selittää paikkaa, pistin vähän palautetta Arnottsille...Nyt siis parisen viikkoa mennyt puljatessa ja auto seisoo pajalla uuden tolpan saapumiseen asti. Voisi sillä kuulemma ajaa..Mutta seisköön jälleen. Tuli hommattua tässä 500e vara-auto. Kulettaa täältä korvesta tarvittaessa. Jännä tuo,että mitään vikakoodia ei ole tuosta vuodosta nyt antanut.

                                Comment

                                Working...
                                X