No mitä mä oon asiasta lukenu niin ilmeisesti vaikutus on melko suurikin, mutkien määrällä ja mutkien ärrällä on vaikutusts ja mitä tehokkaampi moottori, sitä suurempi vaikutus koska virtaavat massat suurenee. Tuo kiertävä järkkä tekee "imua" viereiseen. Jos potkasee välillä vastapuolelta niin tulee eroja sylinterien välille ja virtaus huononee. Mutta joo, ahdashan tuo kyllä taitaa olla tehdä. Toki 0.1 bar ahtopaineen nosto korvaa varmasti tehot että mitään mullistavia eroja tuskin on :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vr6T B5 avant
Collapse
X
-
Vieras
-
Tilan ehdoillahan toi on tehty. Aika paljon saneli runkoaisa, ajovalon sijainti ja iskaritorni.
B5 runkoaisa on aika paljon lähempänä leveyden puolesta ja ylempänä jos vertaa b4/c4 ympäristöön.
Jos ahdin olis suorassa niin ulkona kun saa, että putket tulee suoraan pakosarjasta niin downpipen lähtö olis suoraan iskaritorniin ja imu ajovalossa.
Ahdin vinossa niin ulkona kun mahdollista että putket olis vähänkään suorat, niin taas imuaukkoon ei saa mitään ja kollektori on siinä kulmassa taas että hommasta syntyy joka tapauksessa osittain sirkus.
Runkoaisan takia ahtimen joutuu tuoda melko ylös ja lähelle joka tuottaa hieman päänvaivaa.
Todettiin että tehdään mielummin sarjan putket mutkien kera kuin se että downpipe olisi S mallinen. Tehään sit uusiks jos jää tehojen saanti tosta kiinni mutta kokeillaan nyt näin. Jos jäädään alle 700hp pakosarjan takia niin syötän sen pala kerrallaan tekijälle :D
Comment
-
Pakosarja on yliarvostettu osa näissä vehkeissä.
Ei jää 700hv sulla sarjasta kiinnni, varmaan jossakin 1200hv maastossa menee kollektorin laipan raja (ja sekin lähinnä siksi, että sitä isommissa turboissa on isommat turbiinin nielut), sit siitä 2cm pois ja T6 laippa, taas mennään 200hv pitemmälle.
Eli ei varmasti jää pakosarjasta kiinni. Oli syttyjärjestys sit sinne tai tänne.
Comment
-
Käytiin tänään kasailemassa alustan palikoita etupäähän ja sekin tyssäs melko äkkiä siihen että piti olla pienemmällä kartiolla olevat etu alavarret mutta paketissa oli isommat. Täytyy nyt kuitenkin klikata ebaystä vielä uudet tukivarret.
Tulipahan alustaa kasatessa taas muistettua että alatukivarsille on apurungossa 2 kiinnityspistettä. Muistaakseni alunperin varret on ollut sisempänä, jos ne laittais ulompiin niin sillä lie sais camberia jonkunverran lisää. Mitä sit vaikuttanee muihin alustan parametreihin? Eikös se casteriakin muuta ohuelti kun tolpan alapää tulee ulommas. Terho3D alustanmallinnus ihmistietokoneella on varmaan nämäkin ulkomuistissa.
Comment
-
Laita mieluummin niin että taaemmat tukivarret ulompiin ja etummaiset sisempiin. Tulee enempi casteria, myös vähän camberia. Periaatteessa jos molemmat laittaa ulompiin niin caster ei muutu. Täällä oli jossain projektitopikissa tehty silleen, mutta en muista oliko mittaustuloksia.
Comment
-
Tähän tulee AK:n puslat kunhan ne Puolasta rantautuu, sitten nähdään miten soveltuvat tällaiseen käyttöön.
Comment
-
Kiitos, mutta enää ei oo tarvetta pulteille.
Laitettiin tänään takapään alusta nippuun sen verran mitä osien puolesta pystyi. Muutama lisäprikka ylävarsien pusliin ja zuumailtiin vähän alustan korkeussäätöä irtovanteen kanssa.
Etupäähän tukivarret ja olemassaolevat osat hollille että näkee mitä puuttuu vielä.
Etujarrujen osalta sävelet taitaa olla selkeät, takajarrut vielä vähän kysymysmerkki.
Terholasta tosiaan tulossa lisää AK kuormaa, sparetolta laakereita ja mitälie. Uus ohjausvaihde pitäis kanssa tilailla.
Comment
-
Apujousen käyttäminen saattaisi olla valmistajalle halvempi ratkaisu, mutta tuo mukanaan riskin ääntelystä jos muovinpala välistä hajoaa ;)
Eihän tuo nyt niinkään "race" hommalta näytä, kun ei ole palikoita välissä, eikä pääse suoraan tekemään omia kikkoja jousivakioilla, eli sanoisin katualustapäätökseksi ;)
Comment
-
Saitko noihin Spaxeihin lapun, jossa on määritelty, että alustasarja on mallikohtainen, maksimimadalluksen määrä 51mm (tai vähemmän) ja akselimassat? Ilman semmosta paperia ei taida saada enää katsastettua, vaikka auto olis tehty kivikaudella. Mäkin olin tilaamassa noita jo autooni, mutta sitten alkoi selvitä trafin uudet säädöt ja en sitten uskaltanut tilata. Rally&race ilmoitti, etteivät myy yhtää spax tai gaz alustasarjaa katukäyttöön, ennen kuin tähän hommaan on saatu joku järki. Tai kai ne olis myyny, jos olis ihan väkisin ruinannut, mutta vedin sitten jarrun päälle. Maahantuojakin voi semmosen lapun raapia, mutta rally&race ei ainakaan halunnut semmosta mulle raapia.
Comment
-
Ottiatuota ja tuosta.
Kävin naapurikylän mieheltä poistamassa 323x30 levyt, touaregin 4 mäntäiset kunnostetut alumiinisatulat ja niihin palat. Mukana oli myös teräspunosletkut ja mitälie muuta brembo tauhkaa.
Oon tässä pohtinu että vetäiskö noi satulat hopeiseks vai perusnähdyksi punaiseksi. Ite oon kallistumassa hopeaan, kun ei nyt oikein tuu muita järkeviä värivaihtoehtoja mieleen.
Comment
-
Vieras
Comment