Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 4.2SC Drifting | Stalker Racing Team

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Itsekkin mietin tota 7500 - 8000, että se voi olla kipuraja, mutta missä kohtaa moottoria? Mihkä niitä 1.8, 2.2, 2,7 ja 4.2 turboja vakiohilppeillä on kierrätelty? Onko se kummiskin sitte kansi, jossa ei venttiilit pysy vaan mukana se heikkolenkki? Ku mitä oon kuullu 1.8turboista, että niitä voi vakiokannella kierrättää 8000rpm/min ja kestääki vielä jonku aikaa?

    Eileen illalla vietiin jo osa kamppeista radalle odotteleen. Nyt lapualle pistämään varikko pystyyn, tekemään testeja ja pitämään oikein hauska v-loppu drifting poppoon kans :). Toin teamin pojille siihen 1.8t leikkikaluksi, että saa kokeilla kans mitä tuo touhu on ja läjän renkaita vanteilla :D
    Attached Files

    Comment


      Venttiilikoneisto siellä varmaan alkaa olemaan limiiteillä ja alakerran tasapainotus syytä olla oikeasti kunnossa jos pitää pari tonnia yli tehtaan speksaaman punarajan kierrättää.

      Comment


      • Eileen ja tänään ei sitte oikeestaan ajettu juuri ollenkaan. Pelli oli pystys tasaseen tahtiin ja jatkettiin ihmettelemistä miksi se prötää ja pätkii.. Vaihdettii puolat, sytytyksen vahvistimet ja tulpat, kaikkia kokeeltii. Vipoolla testi rundiilla paukahti takaa vesiputkiki, ku vesi lakkas kiertämästä ja sitä oli jo aijemmin kadonnukki jo jonnekki ja huohottamaanki oli jo ruvennut normaalia enemmän. Noh, tulppia siinä vaihdellessa 2 ja 3 sylinteristä löyty vettä. Ne putsattiin ja tuikattiin käyntiin niin kehräs taas hienosti, mutta välillä sitte prötäs ihan vaan tyhjäkäynnillä kaasutellessa. Aina käynnistäessä kaveri huomasi, että tussautti valkosen "vesihöyrypilven" apparin puolelta pihalle. Vika löyty mitä ilmesemmin, kun ei saatu enää sitte ilmattua moottorin jäähdytyksen vedenkiertoa ja kuplia tuli paisariin. Vesi karkaili 2 ja 3 sylinteriin ja öljykin oli saanut jo pienen harson vedestä sekaansa. Myös huohotuspötistä tuli noin 2dl vettä vaikka se oli tyhjennetty aamulla ja autoa oli käynnistelty muutaman kerran ja pidetty käynnissä noin 10min. Äskeen pihaanki ajaessa auto tuntui käyvän kohtuu hyvin, mutta mitä todennäköisemmin kansipahvit nyt on sitten mennyt paskaksi. Toivottavasti ei mitään pahempaa ja selviäis vaan kannentiivisteiden vaihdolla.

        7000 hilppeille päästii pai kertaa ja voi juku se tuntuki hurjalta 6000 rajottimen jälkeen vaikka koko kaasulla sinne ei päässykkään. Vetoja tuntus olevan aivan perhanasti jos se vain olisi toiminut edes hetken puhtaasti. Tuntu välillä iha hullulta, ku se kaasun vaste oli niin julma. Piti vetää puolikaasulla, niin joskus sattu pääsemään korkealle, yleensä 3500 - 5000 välillä missä suurin vääntömomentti niin kipinä katos aina ja prötäs pahoin. Pumppailemalla melkeen toimi paremmin.. Viittaako nuokin vain siihen, että pumppailemalla tuli vähempi vettä mäntien päälle? koko kaasulla sitte kastu kunnolla.. en tiedä.. En usko, että metaruutta kastelis pelkästään vaan 2 ja 3 pyttyä :-)

        Laturi näytti 13.2V kun oli 2kpl 60A takanaa olevaa flektiä päällä, yks motonetin flekti, parkit ja sähköinen vesipumppu
        ja 2kpl 044 boch bensapumppuja. Prötääminen ei kyllä pitäisi johtua nyt siitä, että kipinä loppuisi virran takia.

        1.8 turbollakaa ei päässy oikeestaa kukaan ajamaan, ku vesipumppu petti heti 2 ensimmäisen kierroksen aikana.

        Semmonen v-loppu, ei se ny oikee mukava ollu meidän osalta. Lauantai illalla naurettiin siinä daihatsu miehen kans ku 7 nissania kierti rataa ympäri.. daihatsu mies vaa tuumas, se o jukka vaikiaa olla erillainen :D. Daihatsu miehelläki tuli 1.6 combound turbosta molemmin puolin lohkosta veivit läpi 2.3barin ahdoilla sinä päivänä :D.
        Attached Files

        Comment


          Isolla väännöllä (sylinteripaineella) pultit antaa periksi?

          Comment


          • Ei pysty kyllä uskomaan tollaseen. logeissa 17.2psi = 1.185bar näyttää suurimmaksi ahtopaineeksi. Tuskin sillä kannen pultteja nostatellaan. Ehkä siinä kävi sillätavalla, että kansipahvi on mennyt, mutta niin oli myös tulpista osa hajalla. Pitää nyt ruveta tutkimaan asiaa kun vaan ehtii. Vaihdettiin 2 kertaa tulpat, mutta viimeisellä kerralla ei päästy enää ajamaan yhtäkään kierrosta, koska ei saatu ilmattua enää jäähdytys järjestelmää.

            Comment


              Sylinteripaine ja ahtopaine ei liene sama asia.

              Comment


              • oliko 32v "paperitiivisteet". Olin lukevinani jostain että 40v tuli monikerros metalliset.

                Comment


                • Paljonkos sitä ennakkoa oli? Puristukset oli vakio vaparin vielä? Kyllä siellä noilla ahdoilla voi aika raaka sylinteripaine olla viinalla jos ennakotkin on tiukat.

                  Comment


                  • arto s., pulla, jcarlson; Niin no purituspaine oli sen 14.0bar per pytty viime kesänä ennen ahtamista ja puristussuhde jota ei oo muutettu on 11.3:1.

                    -03 tq; massa tiiviste löytyy 32v. Jaa, onko se jo niin kehittnyt?

                    jcarlson; Tuossa sulle kuva sytkäkartasta.

                    Olisko suosituksia mistä hommata tiiviste jos kannentiivsteen vaihdolla homma jatkuu? Minkälainen tiiviste, massa vai peltinen? Peltisellä jos on tarjota niin kuulemma pinnat täytyy olla sitten todellakin sitten suorat, että pitää. Jossakin vissiin näitä peltisiä voi teettääkkin, onko hintavaa?

                    Tuossa hyvä esimerkki video kun moottori toimi upeasti! kaasuvaste oli välitön, 3:nen tuvas ja alamäen alhaalla vaihto 4:selle kohti ylämäkeä. Kierrorajotin 6000rpm/min ja rengas on ollu joku 205/55r16 roskis rengas 1bar paineella. Vauhtikin näyttää aika hyvältä. Tuona päivänä moottorin luonne muuttu asteen huonompaan suuntaa, taisi silloin ottaa tulpat ja kansipahvi kipiää. Kuvioita sotki myös se, että mappi anturiin meni vettä samana päivänä niin ei osannu aavistaa vielä silloin, että jotakin muutakin muutosta olisi tapahtunut. Tuolla tavoin se halusi v-loppuna ampua sinne 7000:nki ja ku se meni sinne niin pikkase oli villi fiilis hytissä :D.
                    https://www.facebook.com/jukka.hauta...4455902362298/
                    Attached Files

                    Comment


                    • 16 astetta on aika raju ennakko 1,2 bar ahdoille kun puristukset on 11.3:1.
                      Enemmän kuin 3.0TFSI:ssä jossa on matalampi puristussuhde ja vähemmän boostia (0,9 softalla).
                      Jos orkkis tiiviste on massatiiviste niin ei ole mikään ihme että antautuu, vaparin sylinteripaineet on ihan eri tasolla kuin ahdetun, karkeasti voi ajatella että 1 bar ahdoilla pelkästään puristuspaine on tuplat vaparin puristuspaineessta jos VE molemmissa tapauksissa 100%.
                      Ottomoottorin maksimipaine palamisen aikana on puolestaan moninkertainen verrattuna puristuspaineeseen, luokkaa 80-100 bar perus tehdastekoisissa miedoissa bensaturboissa..

                      Comment


                      • Tässä tuo video niin kaikki näkevät sen. Tässä se toimi parhaimmiten mitä muistan ja videolle on jäänyt. Kaasun vaste todella julma, kierrosrajotin 6000rpm/min, rengas 205/55r16 1bar paineella, 3 vaihteella (131km/h) alas asti ja 4:nen (168km/h) kaappiin alhaalla kohti ylämäkeä.

                        Viimeksi muokannut Tanehau; 29.3.2018, 17:01.

                        Comment


                          Olikos tämä etanolilla,jos ei ole nakuttanut noilla ennakoilla??

                          Comment


                          • On viinalla ja ei ole nakutellut niin, että minä tietäisin.

                            Comment


                              Ei se etanolilla aivan heti nakuta.

                              Comment


                              • Itsellä aikoinaan tuli vikakoodia "nakusta" E85:lla. Ei sitä täydellä kaasulla huomannut, mutta ME7 ilmoitti. Ennakkoja tiputtamalla poistui.

                                Comment


                                • Eikä sen tartte nakuttaakkaan että kansi nousee ja massatiiviste pullahtaa. Etenkin kun on tehty vaparikoneesta joka on suunniteltu yli puolet pienemmille sylinteripaineille.

                                  Comment


                                  • Tänään kävin vipaa kertaa tälle kesää kurmoottamas radalla 1.8 turboa! Taas sekin toimii. Tuli siihen vaihdeltua vesipumppu, termostaatti ja kannentiiviste pultteiineen. Meinas olla vähä semmosta ongelmaa, että lämmöt nousi ja vesi ei kiertäny. Lopullinen vika oli sitten kannentiiviste. Päivän aikana en nähny kertaakaan, että viisari olisi edes värähtänyt 90 jonnekkin :-).

                                    Tuota mutkaa runttasin varmaan 50 kertaa ja onnistuin ehkä 3 kertaa ajamaan tiukan mutkan ilman spinniä tai muuta tunarointia :D Tiukka mutka on abouttiarallaa 120 astetta loivan pitkän jälkeen.

                                    Viimeksi muokannut Tanehau; 29.3.2018, 17:02.

                                    Comment


                                    • Nyt löyty aikaa ottaa drifteri rampille ja ruveta tutkailemaan miltä ne kannentiivisteet näyttää. Apukuskin puolelta paljastu, että 2 ja 3 sylinterien välistä oli vuotanu suoraan vesikanavaan tai kanaviin, niinkuin aijemmin olikin jo huomattu tulpanreijistä katsoessa. Nämä tosiaan massatiivisteet, löytyisköhän mistään monikerros metallisia? Itse en oo ainakaan löytänyt, vaikka kovasti koittanut penkoa.

                                      Koneella oli mittaris about 260tkm kun se kiinni laitettiin ja sen jälkeen sillä on ajettu 4 vuotta nilkkasuorana. Keittänytki se on valehtelematta 10 kertaa ja muutenki käyny monta kertaa todella kuumana joten eiköhän se nyt ollu jo aikakin antautua. Luulis, että uudet massatiivisteetkin taas muutaman vuoden ahtokäytössäkin kestää, kun vaan pitää ne lämmöt kurissa? Voisi harkita talven aikana isomman hihnapyörän etsimistä ahtimelle, että saisi ahdot sinne 0.6 - 0.8 bar paikkeille 1.2barista.

                                      En tiedä paljonko sielä nyt on kilometriä, mutta pytyissä näkyy vieläkin hoonauksen jäljet tehtaan jäljiltä :-)
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        Mites tuohon istuu neloskoneen tivari? ABF/KR/9A jne

                                        Comment


                                        • ^^BeBe; Oli se vähän liian erillainen.

                                          Kertokaas nopeeta, kun sparetolta saa 2 erimerkkistä kannentiivistettä mun kasiin, että kumpi on parempi vai onko mitään väliä? Molemmat massatiivisteitä.

                                          Erling: https://spareto.fi/tuotteet/156870-t...sylinterikansi

                                          Victor Reinz: https://spareto.fi/tuotteet/61-28835...sylinterikansi

                                          Comment


                                            Yhtä Hyvää laatua kumpikin merkki.

                                            Comment


                                              Onks 40V:n tiiviste paljon erilainen? Jos en väärin muista niin se on metallinen...?

                                              Comment


                                              • Pasi_; näyttää tuo kuvissa erillaiselta.

                                                Victor Reinzin kannentiivisteet laitin tilaukseen ja erlingin kannenpultit. Jännä, ku victor reinzin pulttien pituudeksi oli ilmoitettu 150mm ja erlingin omat 158mm. Mittasin omat ja ne oli sitten 158mm niin ei viitsinyt sitten victorin omia tilata.

                                                Tos vähän aika sitte ajattelin, että kiva nyt tälle talvia kun ei tartte ruuvata/hakata rahaa drifteriin ja saa keskittyä välillä johku muuhunki ku auton osiin.. "PATAAS" Tilasin jo 034 Motorsportin S4 B5 800hp vetarit taakse https://store.034motorsport.com/axle...5-s4-rear.html S4 B5 peräkin tiedossa jo.

                                                Mikä kytkinastelma ja levy kannattaa laittaa nyt? Mitä on ylipäätänsä saatavilla minun kokoonpanoon plug and play?

                                                Tämän hetkinen kokoonpano on minulla siis.
                                                -4.2 32v V8 AHC
                                                -OEM S8 D2 vauhtipyörä/kytkinlevy/kytkinasetelma ja painelaakeri
                                                -01e DGV 6-speed quattro

                                                Löysin tämän, käsittääkseni tämä on SRE 707? http://www.ccc-motorsport.de/shop/10...-999811-detail Hinta vähän kummastuttaa, kun 40 venaaseen sintteri kytkimellä hinta on samaa luokkaa ja kestoaki luvataan 200nm enemmän... http://www.ccc-motorsport.de/shop/44...423-686-detail

                                                Kertokaa fiksummat minkälainen setti mun kannattas nyt hommata?!?!

                                                Comment


                                                • Facebookissa kilpailu käynnissä! Oikein vastanneiden kesken arvotaan Stalker Racing Team lippis. Jätä vastaus huomisen 18.00 mennes Facebook sivulle! https://www.facebook.com/StalkerRaci...79572794987634

                                                  Comment


                                                  • Stalker Racing Team - SM Drifting 2017 Yhteistyökumppanit

                                                    Ylpeänä esittelen kauden 2017 yhteistyökumppanit!

                                                    Autohuolto Henytek https://www.facebook.com/henytek/?fref=ts
                                                    Lakeuden tekstiilipaino https://lakeudentekstiilipaino.skypro.fi/
                                                    Peltiparooni http://peltiparooni.com/
                                                    Terhon Paja http://terhonpaja.fi/
                                                    Autohuolto Norjamäki https://www.facebook.com/Korjaamo1/?...ref=ts&qsefr=1
                                                    Metsäpalvelutoimisto Metsäpro Oy http://www.metsapro.fi/
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • Tänään käytin 1.8 turboo järven jäällä! Juteltiin siinä matkalla ajellessa, että olis kyllä kiva, ku tästä autosta kuuluis äänet. Noh onnekseni justiin ennen järven jäälle tuloa liian röykkyisä tie vei putken mennessään :D Katti + downpipe kiinni ja joha lauloo :-)



                                                      Päivä päätty siihen, ku varikolla tyhjäkäyntiä käydessä yhtäkkiä auto rupes käymään kolmella ja viaksi todettiin hajonnut puola.
                                                      Attached Files
                                                      Viimeksi muokannut Tanehau; 29.3.2018, 17:04.

                                                      Comment


                                                      • Terhon Paja toimitti 4.2SC Drifteriin apurungon puslat! AK Motorsportin tekeleet alumiiniset. Tuli siinä samalla nilkkoihin vaihdettua uudet tarvike puslat ja maalattua jokainen osa. Taka apurunko olikin jo aika hirveässä kunnossa päällisin puolin, oli jo siistimisen tarpeessakin. Odotan innolla etupään käytöksen muuttumista, koska se nimittäin oli todella hirveä viime kesänä. Tässä videolla heiluu pelkät apurungon puslat ja kuten varmaan ymmärrätte niin sielä heiluu siis ihan kaikki palikat tukivarsista renkaaseen ja moottoriin ihan samallailla kuinka ahdin heiluu konepellin reijässä :D Videolla on jo kansipahvi sökönä. Sylinteripaine karkaa ylhäällä 2 ja 3 sylinteristä. https://www.facebook.com/StalkerRaci...7165826963906/

                                                        Vanhat 25mm spacerit meni talveksi 1.8 turboon niin tilasin sitten uudet kilpuriin 25mm eteen ja 51mm taakse.

                                                        Tuli tilailtua 3m x 6m varikkotelttakin seinillä. Nyt on tilava ja ennenkaikkea oma teltta :)

                                                        Radiopuhelimiin tuli tilattua tollaset "HEADSETIT". Ollaan käytetty kisatilanteissa pelkkiä korvanappikuulokkeita puhumiseen ja kuuntelemiseen. Tuottanut yleisönseassa hieman tuskaa kuulemisen suhteen, koska mikrofoonit kaiuttimina ei ole oikein toiminut asiaankuuluvalla tavalla :)

                                                        4.2 AHC:kin olis nyt varustettu uusilla massatiivisteillä ja kannenpulteilla. Siinä se nyt odottelee tulevia tämän vuoden haasteita!
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                        • 4.2SC Drifteri sai lisää vahvistuksia. Tänään tipahti luukusta sisään paineasetelma, 4 lapanen jousittamaton sintterilevy ja painelaakeri. Näille luvattin 775nm väännönkesto.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                            Olikos noissa v8 isompi halkaisija kytkimessä kuin esimerkiks vitosissa?

                                                            Comment


                                                            • 240mm levy on niinkuin vitosissakin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X