Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8P 3.2 kuntokuurilla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jaa-a, joku VR-virittäjä voinee ottaa tähän kantaa. Kuitenkin kaikki myytävät tuubisarjat menee jaettuun pesään samalla tavalla kuin tämä. Tässä tietysti on alkuperäiset 3-1-pakosarjat alussa ja niistä tulee putket ahtimelle, joten ei nyt ihan sama ole. Mutta jotenkin outoa, että jos virtaukset menisivät jotenkin erityisen huonosti niin miksi tämä herää niin herkästi?

    Comment


    • Ootko kokeillu ilman imuputkea että turbo saa vapaasti ilmaa?

      Comment


      • Mitattu ilmansuodattimen painehäviö, ei ole. Mitattu pakoputkiston vastapaine alusta ja keskeltä ja ajettu myös puolikkaalla putkella. Mitattu välijäähdyttimen painehäviö, joka oli aavistuksen iso, mutta pelkällä suoralla putkella kuulerin tilalla ei tilanne hirveästi parantunut.

        Comment


          Kannattaisiko kokeilla nokkien karttoja muokata. Ne muistaakseni menee isommalle overlapille kierrosten kasvaessa niin ei välttämättä ahdetussa toimi .

          Comment


          • Mielenkiintoinen projekti ollut seurata, kiitos kun jaksat kirjoitella. Pakopaineen ja ahtopaineen suhde kuulostaa varsin korkealta, ahdin ei kuitenkaan ihan pienimmästä päästä ole. Vaikea nähdä ahdinta syyllisenä. Jos pakoputkesta ei aiheudu vastapainetta, niin onko syyllinen kuitenkin pakosarja? Katsoin vielä vanhat kuvat läpi, menee ilmeisesti melko pitkänkin matkaa kolmen sylinterin pakokaasut 48mm putken sisällä ennen ahdinta?

            Comment


            • Mutta jos tekisin sen putken 20 mm putkesta niin miten siellä putken päässä juuri ennen pakopesää voisi sitä painetta olla? :)

              Ja tuossa aiemmin mainitussa Porschessa menee samalla putkella ahtimelle, ensiksi 3-1 molemmin puolin.

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja pv Näytä viesti
                Kannattaisiko kokeilla nokkien karttoja muokata. Ne muistaakseni menee isommalle overlapille kierrosten kasvaessa niin ei välttämättä ahdetussa toimi .
                Tänään on tarkoitus testata nokkien vaikutusta.

                Comment


                • Pakonokkaa testattiin staattisesti molempiin ääriasentoihin, ainoa vaikutus oli toisessa ääripäässä urheilullinen tyhjäkäynti. Kaasu pohjassa ei käytännössä mitään eroa, olipa kummassa ääripäässä tahansa.

                  Comment


                  • Kyllä se mahtaa se VR puhua eri tavalla kun rivimoottori, ei tossa oikein muuta oo. Runnerien mittoja vaan uusiksi.

                    Comment


                    • Mutta kun ei ole oikeastaan runnereita, vaan orkkikset 3-1-valusarjat ja siitä menee putket ahtimelle ja hukkikset matkalla.

                      Sattui löytymään Youtubesta video, missä on Garretin GTX lähes samoilla mitoilla, orkkispakosarjoilla ja 470 hv pyöriltä matalaoktaanisella.

                      Laitettiin viinat tankkiin ja nyt kärsii vähän laittaa ahtoja, kun ei nakuta. Mutta painetta on sen tuplat aina. Nyt 0.75 ahdoilla 1.5 bar rajoittimella ja keskialueella 0.9 bar ahdoilla luokkaa 1.3 bar.

                      Comment


                      • Onko imulämpöjen kanssa mitään ongelmia?

                        Comment


                        • Aivan normaalit lämmöt.

                          Comment

                          Working...
                          X