Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6:sta (C5) ostamassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • kontio
    vastasi
    Toinen kysymys koskee uudenpaa mallia. Liikkeessä olisi ollut A6 avant -07 myytävänä kanssa ja siinä taitaa tuo kone olla 2.0. Mikä on parempaa uudemmassa audissa tuohon ostamaani verrattuna ja mitkä asiat on muuttunut huonommaksi? Kulutus vissiin ainakin alentunut, entä teho/ suorituskyky?
    Juu kyllä se Multikin toimii jos on öljyt vaihdettu 60tkm välein...

    2.0? siis 2.0 TFSI? Se on koneena ymmärtääkseni aika hyvä; sopuisa kulutus ja varsin riittävä kulku.Varmasti menee paremmin kuin 2.4.

    Jossei itse tykkää askarrella niin monilla on mennyt hermot B5/C5 ja 3B passattien tukivarsihommiin, niistä varmaan pääsee eroon jos vaihtaa uudempaan.

    Leave a comment:


  • Oldschool
    vastasi
    Morjens kaikille.

    Tuli hankittua ensimmäinen audi (A6 avant 2.4 multitr. -04) ja kokemus tällä hetkellä vain positiivinen.
    Mittarissa 200tkm, yksi omistaja ja Suomi-kärry. Nahkapenkit yms. huippu kunnossa ja muutenkin huoltokirja ajantasalla.

    Ohjekirja sanoo, että 95 bensalla kulkisi, mitä muut laittelee kutos koneen tankkiin?

    Toinen kysymys koskee uudenpaa mallia. Liikkeessä olisi ollut A6 avant -07 myytävänä kanssa ja siinä taitaa tuo kone olla 2.0. Mikä on parempaa uudemmassa audissa tuohon ostamaani verrattuna ja mitkä asiat on muuttunut huonommaksi? Kulutus vissiin ainakin alentunut, entä teho/ suorituskyky?

    Leave a comment:


  • Hege
    vastasi
    Onhan noita. Ei oo viellä nettiin ilmotus kerenny. Tänään vierailin kamuvxilla tutustumassa hieman huokeempaan A6 C5 sedaniin 2.7bit manuaaliin. Huomenna neuvotellaan vähän rahaasioista.

    Leave a comment:


  • KuiKelo
    vastasi
    Ok. Ajattelin, kun oli niin samanmoinen ja Lappeenrannassa. Eikä ainakaan Nettiautossaa ole Lappeenrannassa toista bensa-allroadia myynnissä.

    Leave a comment:


  • Hege
    vastasi
    Eri auto kyseessä, mutta jäi vähän auki millasia nää yleensä on ollu työkaverilla on kans samanlainen 2.7bit eikä siinä mitään ihmeitä oo ollu parinvuoden aikana.

    Leave a comment:


  • KuiKelo
    vastasi
    OK. Bongasin vastaavan nettiautosta ja kyselinkin siitä, mutta ilmoittivat maanantaina , että auto on myyty.

    Tästä siis puhuin:

    http://www.auto1.fi/audi/allroad/129930

    Leave a comment:


  • Hege
    vastasi
    Lappeenrannassa oli eilen autosähköllä korjattavana. Takaoikeella voutaa ilmat pussista. Tuskin on mihikkään menny viellä. Jos KuiKelo tota C5 Allroadia meinasit. Kovasti polttelis ostaa joku 2.7BiT koneellinen

    Leave a comment:


  • KuiKelo
    vastasi
    Mäkin taisin bongata tän..? Meni kuulemma perjantaina.

    Leave a comment:


  • Hege
    vastasi
    Kävinpäs tänään paikallisten autoliikkeiden tarjontaa läpi ja kohdalle osui A6 C5 Allroad. 2.7bit koneella ja automaatilla. 257tkm ajettu. isokasa merkkiliikkeen huoltokuitteja. Mustaharmaa nahkasisusta. Väriltään musta. Turbot oli jossain vaiheessa vaihettu. Mitään erikoista huomioitavaa. Alustan kompura uusittu, yks pussi vuotaa mut sekin korjataan. Kannattaako tälläseen ryhtyä.

    Leave a comment:


  • Iironman
    vastasi
    No niin, viimeinkin bemarissa olis kaupallista toimintaa näkyvissä. Noita S6:sia manuaalina on taas Saksassa olemattomasti tyrkyllä nin seurannut noita bitukoitakin tuossa sivusilmällä. Onko facelift tekniikaltaan niin paljon parempi pre-faceliftiä, että siitä kannattaa samanlaisilla varusteilla maksaa 2000-3000eur enemmän? Pre-faceliftejä löytyy mukavasti pienillä metreillä ja kaikilla itselle tärkeillä varusteilla n.6000eur pintaan, mutta faceliftit menee enemmän ajettunakin hyvillä varusteilla yli 7000eur eli Suomeen tuotuna veroineen kaikkineen hintaa tulee melkein kolme tonnia enemmän.

    Leave a comment:


  • TDIq
    vastasi
    Faceliftistä kun on kyse niin väittäisin että kaikki quattrot tipillä ja etuvedot multilla, joku kumotkoon jos paremmin tietää. Kulissista ei taida erottaa kun molemmissa on S-asento D:n alapuolella.

    Leave a comment:


  • mhaanpaa
    vastasi
    Multitronic/Tiptronic erottaminen facelift vaihdevalitsimen kulissista

    Kaveri on etsimässä C5 Avant faceliftiä.

    Onko näin että tuosta vaihteenvalitsimen kulissista ei erota kumpi on kyseessä multi vai tippari?

    Onko jossain faktatietoa siitä että mitä moottori-laatikkovaihtoehtoja on olemassa?

    Onko fakta niin että kaikki Quattrot on Tiptronicilla + 132 kW 2.5 TDI?

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Alustavasti näyttäis siltä että pääsisin jopa venymään paikalle.

    Leave a comment:


  • Harjula
    vastasi
    Talvikaudella Pirkkalan ABC:llä, seuraava kerta on ensi viikon keskiviikkona klo 18.

    Leave a comment:


  • Iironman
    vastasi
    No perkule, voisin tullakki. Koskas niitä oikein on? Asun siinä ihan parin kilssan päässä ABC:ltä eikös ne sielä aina oo?

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Ääh, brain fart. Menköön pienen kuumeen piikkiin.

    Jos osut joskus samaan aikaan vaikka Pirkkalan kahvitutusmiittiin niin voidaan tuota manuaaliässää yhdessä ihmetellä. Väitän siitä jopa jotain tietäväni, on sitä sen verran joutunut pajoittamaan.

    Leave a comment:


  • Iironman
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Sarvijaakko Näytä viesti
    Ketjun otsikko käsittää C5:n, eli voisiko päätellä että se?
    Juu, oletin kun viestiketju pitää sisällään C5-korimallin asiaa niin se olisi itsestään selvää. Tarkennuksena kuitenkin, että C5 S6 Avanttia manuaalina metsästetään. Siitä kaikki tieto on tervetullutta.

    Leave a comment:


  • Sarvijaakko
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
    C4, C5, C6, C7?
    Ketjun otsikko käsittää C5:n, eli voisiko päätellä että se?

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    C4, C5, C6, C7?

    Leave a comment:


  • Iironman
    vastasi
    No niin, nyt on tuo E39 bemari kaupan ja het kun menee nin lisätään Suomen S6 manuaali-kantaa yhdellä. Saksan tarjontaa tuossa kartoitellu ja kyllähän sieltä varmaan sopiva löytyy. Tuttu on jo lähtökuopissa, mutta on erittäin vahvasti suuntautunu noihin baijerilaisiin. Mitäs noista sit kannattas paikanpäällä tsekata? Toisekseen minkälaisia remontteja on sit aikaa myöden odotettavissa eli mitä kohteita näistä kaikista jossain kohtaa joutuu korjaan?

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Eipä löydy minultakaan tällä hetkellä mutta jos ässään tarvit niin voin palailla hamassa lähitulevaisuudessa asiaan. Eilen asentelin talliin pöytäkoneen ja laittelen siihen tässä ehtiessä vakkomit, elsat, etkat, carportit sun muut.

    Leave a comment:


  • miksas
    vastasi
    Itsellä ei Elsaa löydy, joten voisiko joku nämä ohjeistaa tänne? Se on kyllä totta, että ei maf sinällään kallis ole.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Elsastahan löytyy maffin mittaukseen ohjeet ja ohjearvot. S6:sen maffi tosin maksaa reilun huntin joka ei auto ostoarvoon nähden ole niin paljon että kannattaisi ostaa (tai myymättä) jättää.

    Leave a comment:


  • miksas
    vastasi
    Mitä maf-arvoja S6:lla (ja miksi ei voisi kerätä eri koneisista muistakin) voisi olettaa saavansa? Tyhjäkäynnillä, kierroksien kanssa paikoillaan, ajossa?

    Näistä voisi olla hyötyä ostajillekin, jos vagcomilla pääsee autoa hypistelemään ennen ostoa!

    Leave a comment:


  • Athl666ni
    vastasi
    Noniin nyt on ollut perjantaista lähtien vuosimallin 1998 vajaaveitoinen A6 1.8T koneella alla.
    Vaikutti ihan asialliselta laitokselta hintaansa nähden (4200e) ja kilometreistä huolimatta (272tkm) mikään ei lotissut tai kolissut ja alustakin näytti siistille.

    Edellinen omistaja on vaihtanut jakohihnan 220tkm kohdalla joten vielä on ihan kivasti kilsoja edessä ennen seuraavaa. Öljyt, suodattimet, tulpat ja ilmamassamittari 271tkm kohdalla ja muutenkin näytti että huollot on ajallaan tehty. Seuraava katsastuskin vasta 05/2014.

    Olen melkoisen tyytyväinen hankintaani, vaikka pieniä puutteitakin löytyy. mm. ajotietokoneen näytöstö puuttuu jonkun verran viivoja ja ilmeisesti jossain kohtaa autoa vähän kolhittu kun etupuskuri pikkaisen irvistää. Täytyy keväämmällä oikaista tuo kun ei ole tiloja duunailla tälleen talvella.

    Sunnuntaina sitten illalla hyppäsi airbägin valo tauluun ja kävin sitten pomolla luetuttamassa koodin. Airbag-keskustelua lukeneena jollain muullakin oli tuo vänkärinpuolen sivubägin laukasija herjan aiheuttajana ja täytyy nyt sitten perehtyä asiaan tarkemmin...

    Leave a comment:


  • alpi
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
    Huoltokustannuksista vielä syttytulpat maksaa sahapukkiin joko 1.5x tai 2x sen mitä neloskoneeseen
    Menee ehkä vähän pilk.nus., mutta kannattaa huomioida 1.8T:tä ja vaparisahapukkeja vertaillessa, että turbokoneen tulppa on kalliimpi. Jopa sen verran kalliimpi, että neljä turbotulppaa voi maksaa saman verran, kuin kuusi vaparin tulppaa.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Huoltokustannuksista vielä syttytulpat maksaa sahapukkiin joko 1.5x tai 2x sen mitä neloskoneeseen ja lambdoja on kaksi. Kuuluvat kai perushuoltoihin joskaan ei ihan joka vuosi pidä uusia. Jokos C5 aikakauden 1.8T ampuu puolia rikki vai onko se vasta uudempien kohkotuksia? Puolat tosin maksavat ~40€ pala marmorilla ettei ihan älyttömistä kustannuksista puhuta.

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    V-koneen hihnan vaihto maksaa jotain kiloeuron pyörteissä, neloskoneeseen varmaan pari kolme sataa vähemmän. Öljyä kutoseen menee enemmän, joten öljyn vaihto on pari kolme kymppiä kalliimpi per laaki. Suodattimien hinnassa ei lie dramaattista eroa.

    Muita korjauskuluja tulee varmaan jossain kohtaa alipane- ja huohotinletkujen antautuessa. Näitä löytyy kaikista, mutta turbojen järjestelmät ovat asteen kaksi monimutkaisempia ja täten vikapaikkoja on enemmän. Samoin turbot on kuluvaa kalustoa, joiden eliniän ennuste riippuu käytöstä ja huollosta.

    V-koneissa on enemmän liikkuvia osia, joten vikaantuvaa on enemmän. Murheita lienee ollut lähinnä joidenkin biturbojen nokkien kanssa, ei kuitenkaan samassa mittakaavassa kuin dieseleissä. Nokkaketjun kiristäjiö on joskus mennyt, mutta niitä paukkuu käsittääkseni useammin neloskoneissa. V-koneissa luonnollisesti kaksi kappaletta moisia. Turboissa myös enemmän anturointia ja sähköisiä toimilaitteita, jotka aikaa myöten voivat porsia.

    Leave a comment:


  • haraldh
    vastasi
    Tuossa on jotain juttua ilmastoinnin jälkiasennuksesta, ja toinen ketju.

    Leave a comment:


  • Teukka
    vastasi
    Teukalle kysymys: Minkä hintaiseksi tulee ilmastoinnin jälkiasennus?
    Ei hajuakaan nykyään. Tuon ruuvasin itse kiinni joskus 2005 tms. Silloin järjestäen asennettujen hinnat oli jotain 2,5k€. Ostin suhteilla taannoin vain laitteen ja askertelin työpaikalla kiinni. Merkki on Alex ja ko. autoon todella helppo asentaa.
    Viimeksi muokannut 8866; 22.1.2013, 22:16.

    Leave a comment:

Working...
X